» Openbaar » Media   

Pagina 2 van 2  [ 87 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
On 26 March 2016 the Turkish government confiscated St. Giragos, under Article 27 of the Expropriation Law

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ja die worden ook volledig vredig met rust gelaten en christenen worden ook geheel geaccepteerd.

Niet door een bepaalde groep. Maar hé, ik gaf alleen antwoord op jouw vraag.

no justice
Master
 Bericht 
Mooi he wij moeten ons verdiepen in de islam volgens figuren als jack. Terwijl die apen hier te gast zijn. Iets met omgekeerde wereld.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Oké, dus 1 land. nou da's een boel. In hoeveel landen staan moskeeën wat geen islamitisch land is?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Oké, dus 1 land.

Er zullen wel meer landen zijn. Syrië en Indonesië bijvoorbeeld. Misschien moet je Google eens proberen. Google is your friend :kniktja:

Spook
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Die lui hebben helemaal niets met het oorspronkelijke Islam-geloof te maken en worden sterk afgekeurd door de echte Islamisten

Ik hoor anders bar weinig tegengeluid uit die hoek. Zolang een significant deel van de islamitische gemeenschap impliciet goedkeuring verleent aan het radicale gedachtegoed door zich opvallend stil te houden, hebben we een probleem. Ze ontkennen het gevaar, of zijn zelf bang om het smaldeel van fundamentalisten tegen te spreken. Hiermee geven ze het geweld bestaansrecht. Zelden leeft iemand in een vacuüm. De omgeving van deze jonge mannen kijkt weg, of wil graag geloven dat het zulke lieve jongens zijn. Er zijn signalen, maar ze worden vaak genegeerd. Waar men de ontwikkeling in de kiem kan smoren, wordt er in plaats daarvan een stilzwijgend OK gegeven. Want foute islam is nog steeds islam, en dus beter dan geen islam, en wee je gebeente en je ziel als je volgelingen van de profeet ondermijnt.

Radicale extremisten zijn slangen. De brave islamieten zijn het gras waarin ze zich kunnen verstoppen omdat het te lang is.

Tommie
Master
 Bericht 

jack19 schreef:
Dat is de echte islam dus niet. Wat jij noemt valt onder de sharia, dat is niet een standaard voor het geloof.

Misschien moet je wat boeken van de Arabist dr. Hans Jansen lezen en dan terugkomen. De sharia is net zo goed een onderdeel van de islam als de koran en de hadith.

Kwibus schreef:
? Welke dwang wil je gebruiken?

Geld. Er gaat een hoop geld die kant uit.

Kwibus schreef:
Artikel 1 aanpassen?

Niet nodig. Er wordt al bijzonder veel gediscrimineerd in de huidige situatie, artikel één of niet. Je hebt er hoogstens een goede reden voor nodig. En die is er.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
stoppen met overal wat van vinden.

Begin bij jezelf zou ik zo zeggen :lol:
jack19 schreef:
Verdiep je of hou je mond met je populaire gebral.

JBHC
Master
 Bericht 

Wat er in dit topic gebeurd is een onderdeel van he probleem. (f)

Niemand heeft de oplossing en in plaats van naar een oplossing te zoeken gaan we lekker ruzie met elkaar maken. :fp:

Overigens zijn de meeste vliegtuigen prima zelf in staat om te vliegen en te landen. :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
JBHC schreef:
Niemand heeft de oplossing

al tig keer genoemd

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik vroeg naar de oplossing, die heeft Wilders niet. Ik kan wel roepen dat de problemen opgelost zijn als je de islam verbiedt, maar als je de islam niet kunt verbieden, is het ook geen oplossing.

Ik wel....en dat is economisch de zaak dicht gooien (grenzen dus).
Oftewel GEEN ENKELE cent voor welke vluchteling dan ook. Hooguit een tijdelijke werkvergunning op dag van binnenkomst en succes verder.
Afschaffen van financiele ondersteuning zal betekenen dat in ieder geval de welvaarts gelukszoekers niet meer proberen hier te komen.
en dat we ook niet meer procedures met dure advocaten hoeven te voeren.....op kosten van belastingbetalers.
Uiteraard ook voor de reeds aanwezige buitenlanders hier de uitkeringen stoppen.
Tenzij ze een jaar of 30 een positieve bijdrage financieel aan de staatskas hebben gegeven middels hun werk/inkomen.

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
BBC: identiteit aanslagplegers bekend
Vandaag, 16:29 Buitenland

Hun namen worden naar verwachting voorlopig niet vrijgegeven.

http://nos.nl/artikel/2176577-bbc-ident ... ekend.html

:duh:

jack19
Master
 Bericht 

Tommie schreef:
Misschien moet je wat boeken van de Arabist dr. Hans Jansen lezen en dan terugkomen. De sharia is net zo goed een onderdeel van de islam als de koran en de hadith.

Onderdeel van of de basis is best een verschil. Maar nee, ik ga dat boek niet lezen, heb een 3 weekse vakopleiding gehad en dat heeft me genoeg opgeleverd. Blijf lekker denken allemaal. De gemeenschappen in Manchester hebben openlijk afstand gedaan van enige band met de aanslagpleger. Weigeren zelfs hulp te verlenen aan de uitvaart.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Het niet vrijgeven van de namen lijkt me logisch zo lang het onderzoek naar de daders en hun omgeving nog loopt. De politie zal nog wel een aantal deuren intrappen de komende dagen.

"Grenzen dicht" helpt niet zoveel als het wederom om daders gaat die in het land zelf zijn geboren.

JBHC
Master
 Bericht 

al tig keer genoemd

Kom maar eens met een realistische oplossing.

Ik kan je wel vertellen waar het probleem zit hoor. Wij hebben het hier bizar goed terwijl een groot deel van de wereld het mede door 'onze' schuld bizar slecht heeft.

Je kunt het de vluchtelingen niet kwalijk nemen dat ze hierheen komen. Ze weten van het bestaan van dit "paradijs" terwijl ze thuis niks te eten hebben of er verschrikkelijke oorlogen zijn. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vreselijk. Wanneer is nederland aan de beurt?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zadkine schreef:
Afschaffen van financiele ondersteuning zal betekenen dat

een hele industrie stil komt te staan.. Die hele 'vluchtelingen'toestand is werk/subsidie/inkomen geworden van tienduizenden 'Nederlanders'. Die weten niet meer wat ze dan moeten doen, want ze kunnen niets anders dan debiel begeleidertje spelen, adviseur of weet ik veel wat voor onzin.

JBHC
Master
 Bericht 

Dave schreef:
een hele industrie stil komt te staan.. Die hele 'vluchtelingen'toestand is werk/subsidie/inkomen geworden van tienduizenden 'Nederlanders'. Die weten niet meer wat ze dan moeten doen, want ze kunnen niets anders dan debiel begeleidertje spelen, adviseur of weet ik veel wat voor onzin.

:loco:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat is er JBHC, snap je het allemaal nu al niet meer?

JBHC
Master
 Bericht 

Nee, ik vond loco wel een mooie term voor je opmerking.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kortom je begrijpt het niet, geeft niet, over een uur komt je favoriete journaal weer op de buis.

JBHC
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Kortom je begrijpt het niet, geeft niet, over een uur komt je favoriete journaal weer op de buis.

Knap dat jij weet wat mijn favoriete journaal is. :kniktja:

Maar inderdaad, ik begrijp niet dat er mensen zijn die van die onzin uitkramen zoals jij.

/edit: Ik begrijp het wel hoor. De propaganda heeft zijn werk goed gedaan. En nee, ik ben niet links of rechts ik vorm graag mijn eigen mening en weet al heel lang dat de nieuwsvoorzieningen in NL over het algemeen niet echt objectief zijn (f) .

RobinNL
Respect
 Bericht 

jack19 schreef:
heb een 3 weekse vakopleiding gehad en dat heeft me genoeg opgeleverd.

Je werkt in een gezellige wijk en je hebt op de academie Koranles gevolgd?

no justice
Master
 Bericht 
Ik wil ook een 3 weekse vakopleiding op kosten van de belastingbetaler. Misschien stem ik dan ook wel groen slinks volgende keer.

zadkine
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ehele industrie stil komt te staan.. Die hele 'vluchtelingen'toestand is werk/subsidie/inkomen geworden van tienduizenden 'Nederlanders'. Die weten niet meer wat ze dan moeten doen, want ze kunnen niets anders dan debiel begeleidertje spelen, adviseur of weet ik veel wat voor onzin.

Ik noem dat duurbetaalde werkelozen.....per slot doen ze , macro economisch gezien, niets nuttigs.

En ja, dat zijn subsidie verslinders/linksw hobbies....ik weet het.
Maar treur er niet om als die lui ipv heel veel geld verder moeten van bijstands niveau. Mits ze niet onder de regel vallen dat ze wegens te kort verblijf in nederland helemaal niks meer krijgen.....dan mogen ze seizoenswerk bij de boeren gaan doen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zadkine schreef:
Maar treur er niet om als die lui ipv heel veel geld verder moeten van bijstands niveau.

Ik ook niet maar dat gebeurt dus helaas niet, men is afhankelijk van die baantjes, daardoor stemt men GroenLinks (bijvoorbeeld) zodat het hele gelukszoekergedrag in stand blijft en het bijbehorende overheidsbaantje.

Was het maar onzin, helaas is het bikkelharde realiteit.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Die (verborgen werkeloosheid) industrie zou zich bijvoorbeeld eens kunnen toeleggen op de eigen bevolking. Er zijn inmiddels talloze Nederlanders die het een stuk slechter hebben dan de gemiddelde gelukszoeker hier.

jack19 schreef:
heb een 3 weekse vakopleiding gehad en dat heeft me genoeg opgeleverd.

Ik wist niet dat de Islam tegenwoordig een vak was?? :fp:

Je bedoelt waarschijnlijk dat je jezelf 3 weken lang van alles en nog wat op je mouw hebt laten spelden? :lol: :lol:

JBHC schreef:
Kom maar eens met een realistische oplossing.

Ik weet er wel een:

als we nu is voor elke gelukzoeker die we het land binnen laten en pamperen 1 Groen Linkser, D66-en/of VVDer, en de rest van die landverraders ruilen en verplicht in het land van herkomst van de gelukzoeker laten vestigen. Moeten jullie eens kijken hoe snel de grenzen dicht gaan

JBHC
Master
 Bericht 

Fopspee(n) schreef:
Ik weet er wel een:

als we nu is voor elke gelukzoeker die we het land binnen laten en pamperen 1 Groen Linkser, D66-en/of VVDer, en de rest van die landverraders ruilen en verplicht in het land van herkomst van de gelukzoeker laten vestigen. Moeten jullie eens kijken hoe snel de grenzen dicht gaan

Lekker realistisch.

Ik denk dat je NL gewoon minder aantrekkelijk moet maken maar dat mag niet van de EU. Om te beginnen heb je dus een NEXIT nodig. :honger:

AudiFahrer
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Die lui hebben helemaal niets met het oorspronkelijke Islam-geloof te maken en worden sterk afgekeurd door de echte Islamisten.

Afbeelding

Pita
Master
 Bericht 

Wanneer dringt het eens tot de mensen door, dat er helemaal geen God, Allah, Jahweh of wat dan ook bestaat !

R
Master
 Bericht 
Pita schreef:
dringt het eens tot de mensen door

Zo gauw als een ander persoon die functie geloofwaardig overneemt.

Veel mensen hebben een houvast nodig.

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Twee namen daders Londen bekend, gebied deels vrijgegeven
Vandaag, 08:00 Aangepast op Vandaag, 19:23

De identiteit van twee van de drie daders van de aanslag in Londen van zaterdagavond is bekendgemaakt. Het gaat om de 27-jarige Khuram Shazad Butt en de 30-jarige Rachid Redouane. Ze zijn allebei afkomstig uit de wijk Barking in Oost-Londen, waar de politie de afgelopen dagen invallen heeft gedaan en mensen heeft opgepakt.

Butt is geboren in Pakistan. Redouane claimde zowel Marokkaans als Libisch te zijn. Volgens de Britse politie gebruikte hij ook wel eens de naam Rachid Elkhadar. Ze zijn zaterdagavond doodgeschoten door de politie, enkele minuten nadat ze begonnen met hun aanval. De identiteit van de derde dader is nog niet vrijgegeven.

De politie zegt dat Shazad Butt bij de autoriteiten bekend was, maar dat zij niets afwisten van een terroristische aanslag die hij mogelijk beraamde. Redouane was niet bekend bij de veiligheidsdiensten.

Opnieuw invallen
De Britse politie heft de afgelopen dagen in de wijken Barking en Newham invallen gedaan. Daarbij zijn zeven vrouwen en vijf mannen gearresteerd. Twee van hen zijn weer vrijgelaten.

Intussen is het gebied rond London Bridge, waar de aanslag zaterdagavond werd gepleegd, voor een deel weer vrijgegeven. Ook de metro rijdt er weer. De BBC meldt dat er op verschillende bruggen om veiligheidsredenen hekken zijn geplaatst om het trottoir te scheiden van de rijbaan.

Vandaag zijn de campagnes voor de parlementsverkiezingen van donderdag hervat. Gisteren schortten alle grote partijen hun campagne op; alleen UKIP deed dat niet omdat dat volgens de partij precies is wat de terroristen willen.
Citaat:
Jeroen de Jager @Geluidjager

London Bridge voor voetgangers heropend na aanslag plus 1 rijrichting. #londonterrorattack
07:30 - 5 Jun 2017

Labour-leider Corbyn uitte kritiek op May en haar Conservatieve Partij. Hij wees erop dat er flink bezuinigd is op de politie; de Conservatieven zouden de mensen "voor een habbekrats" willen beschermen. Een kabinetslid, minister van Cultuur Bradley, zei ter verdediging dat alle partijen er destijds van overtuigd waren dat bezuinigingen nodig waren.

Corbyn wil ook dat May de resultaten publiceert van een onderzoek naar de financiering van extremistische groeperingen vanuit het buitenland. May weigert dat tot nu toe. Het onderzoek, dat in opdracht van toenmalig premier Cameron werd ingesteld, zou zich vooral richten op Saudi-Arabië. Vorig jaar kregen de Conservatieven flinke kritiek vanwege een grote wapendeal met de Saudiërs.

Canadese vrouw
Bij de aanslag zaterdagavond kwamen zeven mensen om het leven en er vielen tientallen gewonden. 18 van hen liggen nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. De Britse autoriteiten hebben de identiteit van één dodelijk slachtoffer bekendgemaakt: een Canadese vrouw, die in Den Haag woonde.

Haar familie zegt in een verklaring dat ze in haar hart ruimte had voor iedereen en ervan overtuigd was dat elk mens gewaardeerd en gerespecteerd moet worden. Ze werkte in de daklozenopvang voordat ze met haar verloofde naar Europa trok.

Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft gezegd dat er ook een Fransman is omgekomen, een tweede wordt vermist.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Trouw schreef:
Imams Engeland: geen islamitische uitvaart voor aanslagplegers

Vijfhonderd Britse imams gaan donderdag in Londen de straat op om de recente aanslagen in Manchester en Londen te veroordelen. Dinsdag weigerden ruim 130 imams in Engeland al om het islamitische begrafenisgebed uit te spreken voor de daders van de aanslagen. Zij roepen collega-imams op hun voorbeeld te volgen.

In een open brief spreken de Britse imams hun afschuw uit over de recente aanslagen in Londen en Manchester. Ook weigeren ze om het traditionele islamitische begrafenisgebed voor de daders uit te spreken. De imams noemen de acties ‘koelbloedige moorden’ en zeggen ‘diep geraakt’ te zijn door het feit dat een reeks aan terroristische aanslagen in Engeland is uitgevoerd door moordenaars die zich hiervoor op de islam beroepen.

De brief is ondertekend door moslimgeestelijken uit het hele land en vanuit verschillende stromingen van het geloof. De imams schrijven in de brief: “de onverantwoordelijke daden van de terroristen zijn totaal in tegenspraak met de verheven lessen van de islam.” Ze roepen iedereen op om zich te verenigen en weerstand te bieden aan de verdeeldheid die de terroristen proberen te zaaien.

Impact binnen islamitische gemeenschap
Volgens Martijn de Koning, cultureel antropoloog aan de universiteit van Amsterdam en Radboud Universiteit, is het besluit van de Britse imams om geen begrafenisgebeden uit te spreken vooral symbolisch. De Koning: “Strikt genomen zijn hiervoor geen imams nodig. In principe mag iedereen dat doen.” Maar, zegt De Koning, het besluit heeft wel degelijk impact binnen de islamitische gemeenschap. “Op sociale media en daarbuiten zie ik dat het veel discussie losmaakt. Sommigen vinden het een te zware straf, maar anderen vinden het een uitstekend signaal naar de moslimgemeenschappen en de rest van de wereld.”

Binnen de Islam heeft iedereen, ongeacht wat hij of zij gedaan heeft, recht op het traditionele islamitische begrafenisgebed. Het weigeren van het uitspreken van dit gebed wordt volgens De Koning dan ook soms wel verwoord als het excommuniceren van een persoon. Ook na de aanslagen op een kerk in Frankrijk (2016), bij de Boston marathon (2013) en na de aanslagen in Mumbai (2008) namen lokale gemeenschappen een vergelijkbaar besluit.

Leiders van de islamitische gemeenschap in het Verenigd Koninkrijk kondigden aan extra in te zetten op het tegengaan van extremisme in hun gemeenschappen na de aanslag in Londen van afgelopen zaterdag. De Londense politiecommandant Mak Chishty, die ook de hoogste officier is met een islamitische achtergrond, wil “een stapsgewijze verandering – een nieuwe richting om de geseling van terrorisme, haat en extremisme tegen te gaan.”

Eindelijk eens een duidelijk signaal uit de eigen gelederen :applaus:

Misschien goed als ze aangeven dat dit ook geldt voor alle volgenden die denken dat ze 72 maagden gaan krijgen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Stoppen als imam en het geloof helemaal afzweren zou nog beter zijn. Maar dit is een begin. Niet dat IS & co zich er wat aan gelegen zal laten liggen natuurlijk.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik kan me moeilijk in de kromme gedachtenwereld van dat soort gasten verplaatsen maar het zou zomaar kunnen dat een soort van geëxcommuniceerd worden hard aan kan komen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Nee, IS zal aangeven dat deze imams het dus ook niet hebben gesnapt. En dus :dood: moeten van allah want Mohammed heeft dat zo opgeschreven. 1200 jaar geleden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
We weten het niet. Wat er in die leeghoofden omgaat krijg je sowieso niet te weten.

Pagina 2 van 2 [ 87 berichten ]