» Openbaar » Media   

Pagina 8 van 10  [ 475 berichten ]
RRL
Master
 Bericht 
En beiden in de tussentijd nog in Frankrijk geweest?

KanarieVW
Master
 Bericht 
rstegers schreef:
Dus bij jullie is CJIB niet ingeschakeld? Het gaat enkel en alleen om brieven per post van Franse justitie?

Neen en geloof ik niet dat dat gaat gebeuren.

RRL schreef:

paar keer per maand! Ook enkele keren op CDG Airport.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Neen en geloof ik niet dat dat gaat gebeuren.
Ben ik toch mooi genaaid door de leaseboer. Die betaalt per omgaande en stuurt mij de rekening :boos:

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

Niets doen en alle (aangetekende) brieven (vanuit Frankrijk) negeren is het dus het advies als ik jullie goed begrijp??
Ik las ook ergens dat CJIP niet in actie komt bij boetes onder de 70 euro. Al weet ik niet of dit bedrag van toepassing is op de eerste officiele boete of de boete na verhoging.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
rstegers schreef:
Dus bij jullie is CJIB niet ingeschakeld? Het gaat enkel en alleen om brieven per post van Franse justitie?

Precies. CJIB zit er niet tussen, alle correspondentie komt van het Franse Antai.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
RRL schreef:

Nog niet, maar er staat weer een flinke toer door La Douce France op het programma later dit jaar. :woop:

zadkine
Master
 Bericht 
Wat is eigenlijk de termijn (foto datum) waar binnen die boetes op de mat vallen?

(Ja ik heb de data op de ingescande stukken gezien...maar dat zal niet de maximale termijn zijn)

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
zadkine schreef:
Wat is eigenlijk de termijn (foto datum) waar binnen die boetes op de mat vallen?

in mijn geval minder dan 2 weken.

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

nova-niek schreef: Precies. CJIB zit er niet tussen, alle correspondentie komt van het Franse Antai.

Wat krijg je naast de officiele bekeuring dan allemaal nog binnen? Ook aangetekende brieven?

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
rstegers schreef:
Wat krijg je naast de officiele bekeuring dan allemaal nog binnen? Ook aangetekende brieven?

Vooralsnog alleen maar een niet-aangetekende brief uit Frankrijk. Elders op FS heeft een lid wel één of meer aangetekende brieven mogen ontvangen, alwaar zijn papierversnipperaar geen moeite mee had. :lol:

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

Dus vanaf begin maart heb je alleen de bekeuring gekregen en daarna niets meer?

KanarieVW
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
Vooralsnog alleen maar een niet-aangetekende brief uit Frankrijk. Elders op FS heeft een lid wel één of meer aangetekende brieven mogen ontvangen, alwaar zijn papierversnipperaar geen moeite mee had. :lol:

That would be me! 1x aangetekend inderdaad.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
rstegers schreef:
Dus vanaf begin maart heb je alleen de bekeuring gekregen en daarna niets meer?

Dat is correct.

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

Dan zal het daar wel bij blijven toch? Het lijkt erop dat ze het bij lage boetes 1 keer proberen. Anders wordt het natuurlijk te duur/bewerkelijk qua administratie enz.

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

nova_niek schreef:
Dat is correct.

Dan zal het daar wel bij blijven toch? Het lijkt erop dat ze het bij lage boetes 1 keer proberen. Anders wordt het natuurlijk te duur/bewerkelijk qua administratie enz.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
rstegers schreef:

Dat moet je tegen de Zwitsers zeggen. Die achtervolgen je tot de poorten van de hel, gewoon omdat ze het kunnen. :lol:

Voor wat de Fransen betreft, weet ik niet of zij een kosten/baten-analyse-model op hun bekeursysteem hebben losgelaten om de zin (of onzin) van verhoogde schikkingen te berekenen. Als Antai dezelfde uitgangspunten als onze vrienden in Leeuwarden hanteren, dan sturen ze met veel plezier verhoging na verhoging. Maar daar lijkt het vooralsnog niet op. O:)

maxwin
Master
 Bericht 
Heb hier in april ook via de gewone post 2 geschenken uit frankrijk gekregen, is inmiddels augustus en tot op heden niets meer gehoord.
Ben ondertussen ook nog in francia geweest van noord tot zuid en omgekeerd maar geen problemen, niet staande gehouden, geen grenscontroles, zelfs geen ( herkenbare ) gendarmerie gezien onderweg..

Spanje geeft wel info met betrekking tot tenaamstelling en adres gelinkt aan voertuig, maar voert geen incasso uit.

Systeem werkt totaal anders als in nederland, als je hier binnen 15 dagen betaald krijg je 50% korting, betaal je niet hoor je er soms helemaal niets meer van, of krijg je een zogenaamde embargo, wat wil zeggen dat als je iets officieels moet, bijvoorbeeld iets via de notaris, of staat, dat je dan eventueel nog geconfronteerd wordt met deze uitstaande boete.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
maxwin schreef:
Spanje geeft wel info met betrekking tot tenaamstelling en adres gelinkt aan voertuig, maar voert geen incasso uit.

De dag waarop ik in Frankrijk ben geflitst, ben ik ook in Baskenland (noord-Spanje) recht in mijn postzegel geflitst. Niets van gehoord vanuit Spanje. :thumb:

maxwin schreef:
Systeem werkt totaal anders als in nederland, als je hier binnen 15 dagen betaald krijg je 50% korting, betaal je niet hoor je er soms helemaal niets meer van, of krijg je een zogenaamde embargo, wat wil zeggen dat als je iets officieels moet, bijvoorbeeld iets via de notaris, of staat, dat je dan eventueel nog geconfronteerd wordt met deze uitstaande boete.

In dat geval kun je altijd nog aanvoeren dat je herhaaldelijk contact hebt gezocht met Antai en dat ze nimmer hebben gereageerd. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen en zo. :roflol:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Wat ik nog steeds niet snap is dat mensen een flitslocatie kunnen missen in Frankrijk :roll:

Die dingen staan zo duidelijk aangegeven. En als je een vreemde paal in een random Franse stad ziet....kun je er standaard vanuit gaan dat het een flitskast is :jaja:

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Wat ik nog steeds niet snap is dat mensen een flitslocatie kunnen missen in Frankrijk :roll:
Die dingen staan zo duidelijk aangegeven. En als je een vreemde paal in een random Franse stad ziet....kun je er standaard vanuit gaan dat het een flitskast is :jaja:

Stromende regen, slecht zicht en een redelijk verdekt opgestelde grijze flitskast tegen een grauwe achtergrond misschien? :fp:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
Stromende regen, slecht zicht en een redelijk verdekt opgestelde grijze flitskast tegen een grauwe achtergrond misschien?

Dan ben je een randdebiel die deelneemt aan het verkeer :fp: :fp: :[

Pita
Master
 Bericht 

Ze zien hier ook pollers en slagbomen niet.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Dan ben je een randdebiel die deelneemt aan het verkeer :fp: :fp: :[

Te veel eer O:) :lol:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
:thumb:

RRL
Master
 Bericht 
Ze staan niet overal aangegeven. En helaas willen ze ook nog wel eens de flitser op een smerige plek neerzetten. Ben op die manier in Versailles geflitst, bult af voor de bocht de bebouwde kom in en na de bocht de kast. 5 auto's op een rij, kassa!

Heb tegenwoordig flitsinfo op de navigatie, werkt prima :kniktja:

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

maxwin schreef:
Heb hier in april ook via de gewone post 2 geschenken uit frankrijk gekregen, is inmiddels augustus en tot op heden niets meer gehoord.Ben ondertussen ook nog in francia geweest van noord tot zuid en omgekeerd maar geen problemen, niet staande gehouden, geen grenscontroles, zelfs geen ( herkenbare ) gendarmerie gezien onderweg..

Dus je hebt in tweede instantie geen kennisgeving verhoogde boete ontvangen (4x zo hoog als de lage boete)? Die zou, zo staat in de bekeuring van Antai, worden verstuurd als je niet binnen 76 dagen betaalt of protest aantekent. Hebben anderen dezelfde ervaringen?

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

maxwin schreef:

Je bedoelt dan Spanje of geldt dat ook voor Frankrijk?

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Ik ging er van uit dat het jaarlijkse bluf verhaaltje weer eens verspreid werd. Deze keer was het geen bluf :x

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

Dikke Dakduif schreef:
Ik ging er van uit dat het jaarlijkse bluf verhaaltje weer eens verspreid werd. Deze keer was het geen bluf

Hoezo geen bluf, wat bedoel je precies? :huh:

maxwin
Master
 Bericht 
Geld voor spanje, hoe het verder in frankrijk gaat weet ik niet, zal voor franse incasseerders in frankrijk niet zo heel moeilijk zijn, voor buitenland wordt het een ander verhaal..

Zal de kleurige post nog eens opzoeken en een scan posten, ziet er uit als de nederlandse versie, alleen keurig in het spaans.

Na eerste kennisgeving tot heden niets meer vernomen..

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Ik ging er van uit dat het jaarlijkse bluf verhaaltje weer eens verspreid werd. Deze keer was het geen bluf

We rijden met enige regelmaat in Frankrijk, gaat geregeld te snel en soms ook door rood :-x :-x komen met de auto op plaatsen waar de wegen soms zo uit een Romeinse wegenkaart lijken te komen. Tot op heden is er nog geen bekeuring thuis gekomen :schudnee: :schudnee:

RRL
Master
 Bericht 
Rood licht camera's zijn er aardig wat van. Vrij makkelijk te herkennen, grijze kast hoog in een paal:
Afbeelding

Brul(tm)
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Rood licht camera's zijn er aardig wat van. Vrij makkelijk te herkennen, grijze kast hoog in een paal

Die zien er vandaag de dag toch een stuk kleiner uit :thumb:
Die bakbeesten heb ik nog niet gezien :schudnee: wel van die kleine compacte digitale? Kasten. Als het er van komt, maak ik een foto.

RRL
Master
 Bericht 
Even opgezocht, blijkbaar verschillende modellen per regio: http://www.radars-auto.com/info-radars/radar-feu-rouge/

Brul(tm)
Master
 Bericht 
RRL schreef:
blijkbaar verschillende modellen per regio

:rofl: :rofl: :rofl:
Als je denkt dat die fransozen iets uniform of georganiseerd doen. ... :lol: :lol: :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Nuttige info: marges op de flitsers. Zit een verschil tussen vaste en mobiele flitsers. Met onderstaande snelheden zit je na correctie precies op de toegestane snelheid.

Vast: 55@50, 75@70, 95@90, 116@110, 137@130
Mobiel: 60@50, 80@70, 101@90, 123@110, 145@130.

http://www.radars-auto.com/info-radars/ ... radars.php

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

exroosje schreef:
Een vordering van een buitenlandse instantie zal om incasseerbaar te worden eerst via een lokale procedure bij de NL rechter omgezet moeten worden in een Nederlandse vordering alvorens een incassobureau hier echt iets kan (lees deurwaarder beslag etc) De Zwitsers laten zien dat als je dat maar consequent doet, ook al is het bedrag laag , dat dit vanzelf gaat afschrikken. De Duitsers doen dit niet en dus kom je er daar meestal onderuit. Einde afschrikwekkende werking. Ben benieuwd hoe de Fransen dit gaan doen.

Weet je dat al?

opelrijder
Respect
 Bericht 
ppfff walen (de franstalige belg)) ieder geval niet.... kwestie van negeren.....nooit post (aangetekend) binnen gekregen..... 8)

had hem toch aardig snel; bij verviers/ charmois richting .DE ; in de slingerende bocht naar beneden bij wegwerkzaamheden, 4.00u smorgens!! (mei 2014) 150@90.... (oeps :fp: )
machtig mooie bocht, mooi gillende bandjes..... :roflol:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Gaan het meemaken nu, heb hier nu toch een paar kasten gemist :-x :-x
Zal niet schokkend te hard zijn,maar hingen wel de toerist uit. omgeving was prachtig :-P

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dus je reed 50 waar je 80 mocht?

rstegers
Nieuwkomer
 Bericht 

Heeft nog steeds niemand voorbeelden van buitenlandse (Franse) boetes waarbij uiteindelijk CJIB werd ingeschakeld?

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Nederlanders zijn de wegpiraten van Frankrijk

Nederlanders rijden vaak veel te hard over de Franse snelwegen. Met zijn allen incasseren we meer dan duizend boetes per dag, zegt correspondent Frank Renout, op basis van cijfers van het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken. "Alleen de Belgen zijn nog erger."

In 2014 vielen er 372.000 Franse boetes bij Nederlanders op de deurmat. Renout: "We behoren tot de top van slechte weggebruikers."

In absolute aantallen staan Nederland weliswaar op de vijfde plaats van alle buitenlandse overtreders, maar omgerekend naar het aantal inwoners doen alleen de Belgen het nog slechter. De meeste boetes worden uitgeschreven aan Nederlanders die de snelheidslimiet aan hun laars lappen.

Zomer

Frankrijk maakt zich zorgen over vele buitenlanders die zich misdragen op hun wegen. "Aan de ene kant kun je zeggen: duizend boetes per dag, dat is toch aardig voor de Franse staatskas", zegt Renout, "maar het staat ook symbool voor een groter probleem."

De Franse overheid heeft uitgerekend dat in de zomermaanden een kwart van de overtredingen wordt begaan door buitenlanders, in de grensstreken is dat zelfs de helft. Van alle auto's die geflitst worden in een jaar, heeft twintig procent een buitenlands kenteken.
Oordopjes verboden

Om buitenlandse chauffeurs te bewegen zich beter te gedragen, start de Franse overheid een campagne via de ambassades in het buitenland. "In de folder staan eigenlijk gewoon de simpele verkeersregels", aldus Renout, "Hoe hard je mag rijden en wat de regels zijn".

Maar opgepast: de nieuwste verkeersregel staat nog niet in de folder: tegenwoordig zijn oordopjes verboden achter het stuur. "Dat kost je 135 euro als je betrapt wordt."

Sinds 2013 kunnen bijna alle EU-landen verkeersovertreders uit andere EU-landen vervolgen. Sinds dat jaar krijgen Nederlandse snelheidsduivels automatisch een boete als ze in Frankrijk worden geflitst.

NOS

keokiracer
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Nederlanders zijn de wegpiraten van Frankrijk

JeffreyM schreef:
Alleen de Belgen zijn nog erger.

Wij zijn dus niet 'de' wegpiraten van Frankrijk.

RRL
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Sinds dat jaar krijgen Nederlandse snelheidsduivels automatisch een boete als ze in Frankrijk worden geflitst.

Uiteraard snelheidsduivels. Vooralsnog zie ik op diverse bronnen vooral de <10km/u boetes voorbij komen.

JBHC
Master
 Bericht 

Waarom zou je het aantal overtredingen in Frankrijk linken aan het inwonersaantal in Nederland? Dat lijkt mij nogal onzinnig. Ik denk dat je het beter af kunt zetten tegen het aantal i Frankrijk aanwezige Nederlanders.

Blaatverhaal dus.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Sinds dat jaar krijgen Nederlandse snelheidsduivels automatisch een boete als ze in Frankrijk worden geflitst.
Alleen de Fransen krijgen hem nog niet automatisch vanuit Nederland.

Pita
Master
 Bericht 

Internationaal is afgesproken, dat het land dat de boete's int, ook het geld mag houden. Dus de kenteken tennaamstelling is gewoon een gegevensoverdracht, maar al het andere is vergeefse moeite als men het geld toch niet ziet. Waarom zouden die Fransen de inning overlaten aan het CJIB, het geld krijgen ze toch niet. Net als de Duitsers en de Belgen.

exroosje
Pro
 Bericht 

Je moet het alleen doen ter afschrikking....

Dus als je 100 brieven stuurt en maar de helft betaalt direct omdat men overal leest "niet reageren", dan stuur je de andere helft door naar het CJIB. Die mensen posten dat weer op een forum als dit en de volgende keer als je 100 brieven stuurt betalen er 75....

Uiteindelijk kom je zo wel op een hoog percentage en lost het "probleem"zich vanzelf op.

357kurt
Die hard
 Bericht 
Boetes in Fr? Op doorgaande routes altijd opletten. Voorts ga ik altijd netjes door de BBK terwijl de gemiddelde Fransoos mij dan al kleeft of inhaalt.

Op landweggetjes kun je echt nog goed scheuren en 110-120 is vaak veilig te doen op overzichtelijke rechte stukken zonder kruispunten. Alleen zal SWOV hier geschokt van zijn en ondenkbaar. Ondenkbaar is 60 kmh en drempels voor een Fransoos. En al helemaal met een fietspad ernaast zoals in NL. Als het echt niet veilig is zet de lokale overheid wel een bord 50/70 neer of aantal drempels tbv scholen, winkelcentra, oude dorpskernen. Heel normaal is dat. Wel zie je in Noord Frankrijk steeds vaker sneaky opgestelde vaste controles die vaak al weer verplaatst zijn net voor of na de security zone in je Navigatie. Maar meestal op genoemde gevaarlijke kruispunten of wegen. De pakkans op een landweggetje in bijvoorbeeld de Auvergne is <0.01% zeker als je na 19 uur nog even gaat sporten. Dan zijn de wegen uitgestorven dus gas drop!

In Noord Frankrijk is de gemiddelde automobilist wel asociaal tov fietsers en voetgangers die rijden rustig met 90+ vlak bij je langs, dat zie ik zuidelijker niet zo veel, wel hard maar ruim baan of men toetert even.

In ieder geval veel minder stress dan in NL waar autorijden ondertussen helemaal niet meer leuk is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
357kurt schreef:
In ieder geval veel minder stress dan in NL waar autorijden ondertussen helemaal niet meer leuk is.

Dat is in het zuiden van Frankrijk zeker het geval :thumb:

Pagina 8 van 10 [ 475 berichten ]