» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 122.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 9 van 10  [ 475 berichten ]
Brul(tm)
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Dat is in het zuiden van Frankrijk zeker het geval :thumb:

True, maar wel en wildgroei aan flitspalen :x

basjuh1981
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
True, maar wel en wildgroei aan flitspalen

Ach, ik was op vakantie. Dus geen haast. Hooguit Vmax +10 en goed op de borden letten :wink:

-Rick
Respect
 Bericht 

Geflitst met 118 km/h waar je 110 mocht. inclusief correctie kom ik uit op 112 km/h.......E45,-

van de week maar effe netjes overmaken.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
-Rick schreef:
kom ik uit op 112 km/h.......E45,-

Dat zijn dure kilometers, voor dat geld kon je nog wat harder rijden :thumb:

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
-Rick schreef:
van de week maar effe netjes overmaken.

Waar was dat? In Frankrijk? Waarom dan overmaken? Meerdere FS'ers hebben ook fanmail uit La Douce France mogen ontvangen, waar na uitblijven van betaling niets meer op is gehoord. Voor die €45 kun je veel leukere dingen doen dan het camerapark van onze zuiderburen sponsoren. Just saying. O:)

-Rick
Respect
 Bericht 

Frankrijk, zelf durf ik dat ook wel te gokken.

Echter was het niet met mijn eigen auto, en wil de betreffende persoon niet met onverwachte problemen opzadelen voor E45,- :thumb:

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
-Rick schreef:
Echter was het niet met mijn eigen auto, en wil de betreffende persoon niet met onverwachte problemen opzadelen voor E45,- :thumb:

Dan geef je die €45 gewoon aan die persoon met de suggestie er naar eigen inzicht iets leuks van te doen, of bij een knagend geweten hem/haar het bedrag in die Franse brief te honereren. :lol:

TheSailor
Nieuwkomer
 Bericht 

rstegers schreef:
maxwin schreef:
Heb hier in april ook via de gewone post 2 geschenken uit frankrijk gekregen, is inmiddels augustus en tot op heden niets meer gehoord.Ben ondertussen ook nog in francia geweest van noord tot zuid en omgekeerd maar geen problemen, niet staande gehouden, geen grenscontroles, zelfs geen ( herkenbare ) gendarmerie gezien onderweg..

Dus je hebt in tweede instantie geen kennisgeving verhoogde boete ontvangen (4x zo hoog als de lage boete)? Die zou, zo staat in de bekeuring van Antai, worden verstuurd als je niet binnen 76 dagen betaalt of protest aantekent. Hebben anderen dezelfde ervaringen?

Iemand hier een update over? Heb zelf ook een boete ontvangen van 2 weken terug in Frankrijk, ze zijn sneller dan gedacht. 45 euro nu of verhoging later.

Neig ernaar om het gewoon te laten, het blijven Fransen met een franse slag en luiheid :P

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Inmiddels is het voor mij ruim 6 maanden geleden en ik heb niets meer gehoord of gezien uit Frankrijk. O:)

Gewoon opbergen die brief en jezelf er niet druk over maken. Die €45 kun je beter in je tank gooien, dan heb je er nog lol van. :thumb:

TheSailor
Nieuwkomer
 Bericht 

oke, als ik nog wat hoor laat ik het weten

maxwin
Master
 Bericht 
Vandaag lag er een kennisgeving aangetekend stuk in de postbus, aan de code te zien waarschijnlijk iets uit frankrijk,

wordt na 15 dagen automatisch retour afzender gestuurd bij niet afhalen, even kijken of ik er de kachel mee kan aanmaken..

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
maxwin schreef:
Vandaag lag er een kennisgeving aangetekend stuk in de postbus, aan de code te zien waarschijnlijk iets uit frankrijk,

wordt na 15 dagen automatisch retour afzender gestuurd bij niet afhalen, even kijken of ik er de kachel mee kan aanmaken..

Die van jou stamt uit april en je krijgt nu een reactie.

Die van mij stamt uit begin maart, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Maarrr... in onze wijk heeft een "creatieve" postbode rondgelopen die allerhande poststukken liet verdwijnen. Hierover hebben wij in augustus persoonlijk een brief overhandigd gekregen door een medewerker van PostNL met excuses etc. etc. dus de kans bestaat dat die kennisgeving voor een aangetekend stuk hier ook bij heeft gezeten. :thumb:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Scheelt weer weggooien!

RRL
Master
 Bericht 
Even linkje copy pasten van het Wegenforum.
Flitser in de werkzaamheden. Kassa rinkelt lekker door zo: Video

Uit de reacties:
Citaat:
Tu me dis si je me trompe, mais s' il flashe 54 fois en 3 min , en 1h on doit avoir environ 1080 photos à 45 euros soit 48600 euros!

54x geflitst in 3 minuten. Met €45 per boete harkt dat ding €48.600 per uur binnen.

TheSailor
Nieuwkomer
 Bericht 

maxwin schreef:

dat betekent dat je niet thuis was bij het bezorgen? Wat als je dit wel was, dan zal je het stuk van de postbode aan moeten nemen of hij maakt een aantekening dat je het geweigerd hebt? En in beide gevallen weet Frankrijk dat het niet goed zit dan?

Bambi killer
Master
 Bericht 
Raar zie een foto bij een goeie vriend van mij 1 km te hard 90 euro :-?
bij een verlate provinciale weg.
Klopt dit wel :o :o :o :o

Aanhanger
Master
 Bericht 
Was hij zelf niet te laat?

Cweepz
Master
 Bericht 
Voor de grap eens even in de administratie gekeken:
Met onze service bussen op karwei in .fr:
2014: 6x €45 en 1x€144 (€180,-- maar je krijgt 20% korting als je binnen 30 dagen betaalt :applaus: )
Daarna hebben ze het blijkbaar geleerd. Dit jaar nog niets.

Crediteur CJIB ziet er ook leuk uit trouwens :lol:

Robert-JanRj
Eendagsvlieg
 Bericht 
ben bekeurd op 11-9 om 2.30 uur op de A31 thv Metz. 1 km te hard en 45 eur boete...

oja, mijn auto stond op dat tijdstip voor de deur in utrecht :huh:
bezwaar indienen dan maar, kost me wel 11 eur aangetekende brief en hoop tijd!
getuigschrift werkgever etc.

na enig onderzoek op google kom ik dit verhaal vaker tegen. 1 km te hard, niet aanwezig geweest plaats delict en 45 eur betalen. dit riekt enorm naar oplichting vd franse justitie en helaas is er geen enkele instantie die iets voor je kan betekenen.. :-?

Bramdaman
Master
 Bericht 
Wat dacht je van niet reageren en gewoon afwachten tot ze met het fotobewijs komen?

Robert-JanRj
Eendagsvlieg
 Bericht 
het fotobewijs zul je zelf moeten aanvragen en apart van het bezwaar dat je indient..

indien ik alles negeer zal uiteindelijk het cjib voor de deur staan en minimaal 300 eur opeisen.
voor een feit wat ik niet eens begaan heb.. :\

Bramdaman
Master
 Bericht 
Robert-JanRj schreef:
indien ik alles negeer zal uiteindelijk het cjib voor de deur staan en minimaal 300 eur opeisen.

Waar baseer je dat op? Ervaring?

Ik weet niet of je alle pagina's in dit topic en in het Duitsland topics hebt gelezen maar de algemene tendens is dat alles gewoon in het ronde archief gaat en niemand tot nu toe de door jou beschreven 300 euro moet betalen.

Robert-JanRj
Eendagsvlieg
 Bericht 
fl
Master
 Bericht 

Bramdaman schreef:
Ik weet niet of je alle pagina's in dit topic en in het Duitsland topics hebt gelezen maar de algemene tendens is dat alles gewoon in het ronde archief gaat en niemand tot nu toe de door jou beschreven 300 euro moet betalen.

Frankrijk is Duitsland niet.
Of alles tegenwoordig het ronde archief in gaat, dat kon nog wel eens tegenvallen.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Ik zeg niet dat alles tegenwoordig het ronde archief in gaat, ik zeg dat dit de algemene tendens is in dit en het Duitsland topic.

Robert-JanRj schreef:

Ik zou dit advies van radar :
Ambassade kan inderdaad voor u info opvragen en vertalen.
gewoon opvolgen

maxwin
Master
 Bericht 
TheSailor schreef:
dat betekent dat je niet thuis was bij het bezorgen? Wat als je dit wel was, dan zal je het stuk van de postbode aan moeten nemen of hij maakt een aantekening dat je het geweigerd hebt? En in beide gevallen weet Frankrijk dat het niet goed zit dan?

Hier in spanje niet, wordt gewoon teruggestuurd zonder vermelding, kan dus ook verkeerd adres zijn..

maxwin
Master
 Bericht 
Maar onderhand iemand die al bijvoorbeeld 3 aangetekende brieven heeft gehad, en van z,n bed is gelicht?? of na de eerste of tweede niets meer gehoord?

basjuh1981
Master
 Bericht 
maxwin schreef:
Maar onderhand iemand die al bijvoorbeeld 3 aangetekende brieven heeft gehad, en van z,n bed is gelicht?? of na de eerste of tweede niets meer gehoord?

Ik denk dat de Franse justitie hun energie op dit moment in andere zaken steken, dan simpele verkeersovertredingen :wink:

KanarieVW
Master
 Bericht 
maxwin schreef:

Het is dit jaar zowiezo erg rustig qua franse boetes dit jaar terwijl ik toch een aantal keren geflitst ben. Van de boetes van vorig jaar niks meer vernomen. Het waren een volgens mij een stuk of 5. Van 1 ooit een aangetekende brief gehad, maar verder niks meer. Negeren lijkt dus nog steeds uitstekend te werken.
Dan de Fransen gaan samenwerken met het CJIB ben ik niet zo bang voor. Fransen overheden en samenwerken :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Met de Franse bureaucratie kan dat nog zeer lang duren :lol:
Ben wel benieuwd hoe lang de boetes bewaard blijven en of ze bij een staandehouding meteen kunnen zien of je er nog wat open hebt staan.

maxwin
Master
 Bericht 
Nog updates aan het franse bonnenfront??

Brul(tm)
Master
 Bericht 
maxwin schreef:

Ook in 2015 regelmatig in .FR geweest, zelfs geflitst...... nog steeds niets thuis op de deurmat :schudnee: :schudnee:

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
maxwin schreef:

Ja! Hier!

Gisteren reed ik Étréaupont (N2, noordwaards) binnen met 60 op de teller (GPS zei 55). Precies zo'n stuk dat je serieus de helling afkomt terwijl je het dorp binnenrijdt, dus hard moet afremmen en drie versnellingen terug gaat. Geen SamCam of Flitsmeister aan boord, dus die grijze kassapaal niet gezien. Ik houd mijn brievenbus in de gaten. Zodra er weer fanmail uit Frankrijk op de deurmat ligt, breng ik verslag uit.

Van mijn vorige avontuur in Frankrijk (maart 2015) heb ik niets meer vernomen. :thumb:

maxwin
Master
 Bericht 
Ja, de N2 staat er om bekend, zeker die afdalingen dorpje in.
bordje 50, -- 2 meter verderop grijze kast -- kassa,

Ik zie die kasten nou nooit bergop...

basjuh1981
Master
 Bericht 
maxwin schreef:
Ik zie die kasten nou nooit bergop...

Wel heuvelop gezien, op de terugweg vanuit Avignon naar de camping :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Citaat:
http://www.autoweek.nl/nieuws/36126/fransen-willen-puntenrijbewijs-buitenlanders

Citaat:
Frankrijk werkt aan een puntenrijbewijs voor buitenlandse chauffeurs. De Fransen zijn het aantal snelheidsovertredingen en ongevallen veroorzaakt door buitenlanders zat. Wie een overtreding begaat verliest punten, wie geen punten meer heeft, riskeert een rijverbod of inbeslagname van zijn voertuig.

Franse media maken melding van de enorme aantallen onbetaalde boetes. Sinds 2011 heeft een aantal van de 28 lidstaten van de Europese Unie bilaterale verdragen afgesloten om overtreders tot betaling van boetes te dwingen. Daaronder zijn behalve Frankrijk, ook Nederland, Duitsland en België.

De Franse overheid wil de pakkans van snelheidsmaniakken onder meer vergroten door veel camera's op te hangen, drones in te zetten en vaker radar te gebruiken. Daardoor hoopt men ook bumperklevers en te hard rijdende caravanbezitters aan te kunnen pakken.

Enorme aantallen onbetaalde boetes. We zijn goed bezig! :colaatje:

Drones inzetten om de pakkans te vergroten. Tuuuuuuuuuuurlijk...... :roflol:

En ze kunnen wel punten regels gaan invoeren, maar je toch weten wie de bestuurder was. Deze kan bij de 'verplichtte blaastest' in de kast.

Bramdaman
Master
 Bericht 
onbetaalde boetes :x :x

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Drones inzetten. Ja natuurlijk. :lol:

Tweebel
Master
 Bericht 
Afbeelding

RRL
Master
 Bericht 
Afbeelding
:zzz:

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
nova_niek schreef:
http://forum.flitsservice.nl/post4096481.html#p4096481 schreef: Nog updates aan het franse bonnenfront??

Ja! Hier!

Gisteren reed ik Étréaupont (N2, noordwaards) binnen met 60 op de teller (GPS zei 55). Precies zo'n stuk dat je serieus de helling afkomt terwijl je het dorp binnenrijdt, dus hard moet afremmen en drie versnellingen terug gaat. Geen SamCam of Flitsmeister aan boord, dus die grijze kassapaal niet gezien. Ik houd mijn brievenbus in de gaten. Zodra er weer fanmail uit Frankrijk op de deurmat ligt, breng ik verslag uit.

Van mijn vorige avontuur in Frankrijk (maart 2015) heb ik niets meer vernomen. :thumb:

Kleine update: die bekeuring van 2 januari jongstleden is een kleine 2 weken later in mijn brievenbus gevallen. Het huisnummer was handmatig gecorrigeerd (door de postbode?) dus die brief beschouw ik als niet ontvangen. Inmiddels is het eind april en heb ik niets meer vernomen uit Frankrijk. :dag:

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Oh ja ik ben nog vorige week in Frankrijk en Belgie geweest, in beide landen ben ik geflitst :x :[

Ben benieuwd of er iets komt.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Weer een update: anderhalve maand geleden naar de Eurotunnel bij Calais gereden. Een paar kilometer voor de tunnel zo'n grijze kast over het hoofd gezien en, u raadt het al, geflitst.

In tegenstelling tot de voorgaande 2 keren heb ik deze keer helemaal geen fanmail uit Frankrijk mogen ontvangen. :lol: :thumb:

Tuut-Tuut
Respect
 Bericht 

KanarieVW schreef:
De Franse overheid wil drones in te zetten.

:lol: :lol: :lol: Hun nationale luchtvaartmaatschappij kan ook alleen maar blijven bestaan door hulp (helaas) van onze nationale trots, dus dat drone verhaal is voor mij een croissantje aap....eh....broodje aap verhaal.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
bmw320d schreef:
Oh ja ik ben nog vorige week in Frankrijk en Belgie geweest, in beide landen ben ik geflitst :x :[

Ben benieuwd of er iets komt.

...en? Nog lastig gevallen uit B en F via de brievenbus?

BLikent
Master
 Bericht 
Even terugkijken
Op 4 juli 2016 reed ik gecorrigeerd 139 bij 130 op de snelweg A81 (hmp 237,900) van Laval naar Le Mans :x bij Argentre.
Brief gekregen (Groene/Blauwe/Oranje) met datering 11 juli 2016. (ivm vakantie geen idee wanneer deze is binnengekomen.)
Bij betaling binnen 46 dagen na dagtekening is de boete 45 euro.

Het kan dus wel snel.

Doet zich nu het volgende probleem voor dat ik op 20 juli in een afdaling op de snelweg in de buurt van Albertville (voor zo'n 20km/u) recht in mijn gezicht ben geflitst en nog steeds geen brief heb gezien. Die 45 euro boetes betaal ik graag om in de toekomst geen problemen te krijgen. Wat zou ik hier kunnen doen? Het telefoonnummer wat op de eerste brief staat bellen; niets doen; iets anders.

Er zijn hier wel problemen met de postbezorging in de zin dat er selectief post wordt achtergehouden. Maar kan daar geen vinger achter krijgen hoe en wat.

Want
Op 17 juli ben ik in Zwitserland op de binnenweg Lausanne-Bern ws. geflitst voor wederom zo'n 20km/u te snel. Deze is misschien omdat ik geen flits heb gezien (pikkedonker). De kast stond er en die zag ik pas toen ik ter hoogte was. Ken de methodes en apparatuur van de Zwitsers niet zo goed. Ook hier heb ik nog niets van gezien.

Iemand oplossingen ipv vragen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
BLikent schreef:
Iemand oplossingen ipv vragen?

Voor CH is er maar één oplossing; betalen.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
BLikent schreef:
Doet zich nu het volgende probleem voor dat ik op 20 juli in een afdaling op de snelweg in de buurt van Albertville (voor zo'n 20km/u) recht in mijn gezicht ben geflitst en nog steeds geen brief heb gezien. Die 45 euro boetes betaal ik graag om in de toekomst geen problemen te krijgen. Wat zou ik hier kunnen doen? Het telefoonnummer wat op de eerste brief staat bellen; niets doen; iets anders.

Wat voor problemen zou je kunnen verwachten dan?

Stel nu dat je wordt aangehouden door de gendarmerie over openstaande boetes (statistisch gezien is die kans al nihil) dan kun je altijd roepen dat je al meerdere brieven hebt geschreven naar Antai (het Franse CJIB) maar nog steeds op een reactie zit te wachten.

Al eerder in dit onderwerp is gemeld dat zij nooit en te nimmer op correspondentie (foto's opvragen etc.) reageren, dus eer dat de plaatselijke Louis de Funes de creatieve waarheid achter jouw brieven kan aantonen tijdens een staandehouding, dan ben je 26 baquettes avec camembert verder.

Mijn advies: niet betalen. Voor dat geld kun je weer een keertje extra over de péage. 8)

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
BLikent schreef:
Er zijn hier wel problemen met de postbezorging in de zin dat er selectief post wordt achtergehouden. Maar kan daar geen vinger achter krijgen hoe en wat.

Een vergelijkbare situatie heb ik ook in mijn wijk gehad. Dit bleek te komen door een tijdelijke kracht van PostNL die alle brieven in het ronde archief deponeerde aan het begin van zijn postronde. Hierover kregen wij een excuusbrief van PostNL, persoonlijk overhandigd door een stafmedewerker. Die brief bleek later erg waardevol toen ik enkele facturen met verhogingen kreeg van onder andere mijn zorgverzekeraar en energieleverancier.

In mijn wijk is dit aan het licht gekomen door een buurman die rouwkaarten had verzonden die vervolgens bij niemand (!) in de wijk zijn aangekomen. Hij heeft dit aanhangig gemaakt bij PostNL, die daarop onderzoek heeft gedaan en toen bleek dat er meer klachten c.q. meldingen waren gekomen uit de wijken van één bepaalde bezorger.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

nova_niek schreef:
...en? Nog lastig gevallen uit B en F via de brievenbus?

Iets uit België maar weet niet meer precies hoe en wat. Stond geen bedrag op alleen of je accepteerde dat je die overtreding had begaan ofzo. Brief weggegooid nooit meer wat van gehoord.

Uit F niets gekregen. Wel geflitst (zelfs meerdere keren).

Pagina 9 van 10 [ 475 berichten ]