» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 35.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 10 van 11  [ 501 berichten ]
BLikent
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
Stel nu dat je wordt aangehouden door de gendarmerie over openstaande boetes (statistisch gezien is die kans al nihil)

Is in mijn geval niet zo nihil. Ik rijdt 23 dagen door het land met 90 gendarmerie motoren, motoren van de lokale politie en elke keer nieuwe lokale politie om mij heen. Elke keer weer wegafzettingen waar ik mezelf langsheen moet lullen; niet makkelijk in het Frans. Met een beetje mazzel mag ik ook nog een paar keer eventjes de grens met Spanje/Andorra en Zwitserland/Italië over. Aangezien op elke rit enige tijdsdruk zit heb ik simpelweg geen zin in gedoe dat een paar uur kan duren.
Dit jaar, had ik al het genoegen om, op weg van de Alpen naar Parijs, mijn kenteken op een DRIP te lezen met de tekst Trop Vitesse erbij. O:) (eindelijk erkening) Als ze die moeite nemen kunnen ze vast wel meer regelen bij de volgende tolpoort.

RRL
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Als ze die moeite nemen kunnen ze vast wel meer regelen bij de volgende tolpoort.

Ligt er ook maar net aan hoe je betaalt. Cash plukken ze je er zo wel uit, creditcard wordt al lastiger en met via de télépéage is het zowat onmogelijk.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Ok dit heb ik gekregen van de lieve belgenpolitiemeneren.

Afbeelding

Uiteraard ga ik dit ook negeren. :kniktja:

Pita
Master
 Bericht 

Dat is wel gemakkelijk geworden, vroeger moest je daar boetezegels voor gaan kopen op een Belgisch postkantoor.

BLikent
Master
 Bericht 
Raar dat bij het kopje belangrijk, ENKEL via overschrijving mogelijk is, terwijl in de brief staat dat je ook langs kan gaan om te betalen.
Is deze brief wel legitiem?
En is het rekeningnummer waarnaar het geld moet worden overgemaakt wel van de Belgische Overheid. Google het nummer eens.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Zal vast wel legitiem zijn hoe weten de scammers anders dat ik daar geflitst ben?

Die Belgen hebben wel vaker vreemde onlogische shit.

Oh ja voor de duidelijkheid, hiervoor heb ik een brief gehad daar stond geen boetebedrag oid in alleen dat ik gegevens moest aanleveren wie de bestuurder was enzo. Uiteraard niet beantwoord.

KanarieVW
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Ligt er ook maar net aan hoe je betaalt. Cash plukken ze je er zo wel uit, creditcard wordt al lastiger en met via de télépéage is het zowat onmogelijk.

Gaat die fabel nog steeds ja? Een peage station van een paar honderd meter breed en ze proberen er 1 kenteken uit te vissen.

Pita
Master
 Bericht 

Ik heb aan de NL / BE grens gewerkt en de Belgische douaneambtenarren lagen meer dan eens apezat in de kantine en dan lieten ze weleens iets liggen bij de loketten. Dus daar lag dan ineens een pocketboek van gezochte personen. Daar stonden wel heel veel personen in. Gewoon met volledige naam en geboortedatum, zelfs uit het jaar 1880, dus zo up to date zal dat boek wel niet geweest zijn. Geen idee of ze daar iets mee deden. Alleen nieuwsgierig of de buurman daar ook niet in stond denk ik. Er kwam wel elk jaar een nieuwe editie uit.

Raaf
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
Stel nu dat je wordt aangehouden door de gendarmerie over openstaande boetes (statistisch gezien is die kans al nihil) dan kun je altijd roepen dat je al meerdere brieven hebt geschreven naar Antai (het Franse CJIB) maar nog steeds op een reactie zit te wachten.

Al eerder in dit onderwerp is gemeld dat zij nooit en te nimmer op correspondentie (foto's opvragen etc.) reageren, dus eer dat de plaatselijke Louis de Funes de creatieve waarheid achter jouw brieven kan aantonen tijdens een staandehouding, dan ben je 26 baquettes avec camembert verder

Het klopt dat je dan wat hapjes verder bent.. Het zou me alleen niets verbazen als je wel mag blijven wachten tot ze eindelijk achter het hele verhaal zijn. Tijdens een tankstop in zuid Frankrijk 2 weken terug meerdere auto's met buitenlandse platen en wielklem zien staan bij de gendarme.

BLikent schreef:
mijn kenteken op een DRIP te lezen met de tekst Trop Vitesse erbij.

Bij mij was het 2 of 3 keer Trop Vite en een keer Ralentiez! icm kenteken.
Ben benieuwd of er wat binnenkomt. De leasemij gooit dat standaard als kosten naar de WG, dus geen idee of ik er ooit wat van hoor.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Trop vite bordjes zijn niks

KanarieVW
Master
 Bericht 
Die wagens met klemmen bij de Gendarme zijn gewoon in beslag genomen voertuigen of mensen die 'op heter daad' zijn staande gehouden. Hebben ze destijds ook met mijn auto gedaan. Eerst naar de pin, dan je klem eraf. Ik mocht m'n sleutels ook gewoon houden. Ik moest een tijdje wachten en mocht naar buiten zonder enige toezicht. Even dacht ik met de sleutel in mijn hand ' ik kan gewoon instappen en wegwezen, scheelt toch 1100,- euro.' Maar toen zag ik de klem.....

Franse kentekens zijn ook persoonsgebonden, net als Duitse. Ze zullen altijd de bestuurder willen weten en de persoon bekeuren. Kans op commentaar over openstaande boetes bij een willekeurige controle is echt 0.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Klopt want in tegenstelling tot Nederland gaat het in D en Fr echt om de verkeersveiligheid. In Parijs stopt werkelijk iedereen voor rood. 2x door rood is namelijk een paar maanden fietsen.

Maarja ik zie de hoge boetes als een soort belasting om geen puntenrijbewijs te hebben. Mij best.

Belgen hebben ook geen puntenrijbewijs d8 ik? Maarja daar heb je andere vreemde shit: zeer jong gebruikte autos met grote motoren gaan massaal naar de export want biv is achterlijk hoog op die voertuigen.

maxwin
Master
 Bericht 
Nog wat te melden betreffende dit onderwerp? iemand al opgesloten? beslag? 3e aanmaning? hier tot vandaag ( ES )( even afkloppen ) niets meer.

nova_niek
Respect
 Bericht 
maxwin schreef:
Nog wat te melden betreffende dit onderwerp? iemand al opgesloten? beslag? 3e aanmaning? hier tot vandaag ( ES )( even afkloppen ) niets meer.

Afgelopen week ontving ik weer zo'n standaard brief uit Frankrijk. Deze keer was het van een flitspaal langs de A16 in de buurt van Calais. Ook nu is het ronde archief weer mijn vriend. 8)

wernert
Pro
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Even dacht ik met de sleutel in mijn hand ' ik kan gewoon instappen en wegwezen, scheelt toch 1100,- euro.' Maar toen zag ik de klem.....

Wat moet je doen om voor 1100 euro plezier te hebben?

Forza!
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
Calais

Daar hebben ze wel wat anders te doen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
wernert schreef:
Wat moet je doen om voor 1100 euro plezier te hebben?

60kmh te snel na correctie in de regen. Gelazerd heuveltje af net voor Arras.

nova_niek
Respect
 Bericht 
Update: na eerdere "gewone" brieven uit Frankrijk te hebben ontvangen, ontving ik vandaag een aangetekende brief.

Dit was van een vergrijp in half juli van vorig jaar. Zijn ze dus lekker vlot mee. Plaats van handeling was trouwens de snelweg naar Calais.

Niet alleen was deze brief aangetekend, maar ook nog eens geheel in het Frans opgesteld.

Van die eerdere twee brieven heb ik nooit meer iets gehoord, maar iemand enig idee wat ik hiermee moet? Bedoel, kan ik een brief in het Frans serieus nemen?

sent from my Nokia 6310i using the keypad

nova_niek
Respect
 Bericht 
Oh wacht, dit kan wel eens een vervolg zijn op mijn post (zie 21 september van vorig jaar) over een schrijven uit de buurt van Calais. [WINKING FACE]

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
nova_niek schreef:
Bedoel, kan ik een brief in het Frans serieus nemen?

Nee.

nova_niek schreef:

Jajaja. :wink: .. Is.dit.nou.nodig.allemaal

monsieurXsara
Eendagsvlieg
 Bericht 
In oktober j.l. een boete ontvangen. Geflitst op terugweg naar huis van vakantie op een rustige zondag route nationale 2020 richting Orleans alwaar de flitspaal vlakvoor het 'rappel 90km' bord stond geplaatst. Plaatsing van de paal 50 mtr erachter lijkt mij redelijker. Na lezen van berichten op forum de boete niet betaald. Begin maart de aangetekende brief in het frans ontvangen. Snel betalen 144 later 180 euro. Bij niet betaling overdracht aan de Nederlandse autoriteiten. De eerste kennisgeving van overtreding heeft het over een snelheidsovertreding van (gecorrigeerd) van 2km/h. dus 92km waar 90km is toegestaan. Gek genoeg heeft de herinnering met de verhoging van de boete het over een snelheidsovertreding van 20km/h waar 50km is toegestaan. Zonder correctie of wat dan ook. Zelfde plaats en tijd. Zou ik nu opeens 50km + 20km te hard = 70km/h hebben gereden daar waar 90km/h is toegestaan. Volgens mij verregaande onduidelijkheid en lijkt mij goed aanvechtbaar. Ga maar eens rustig de post van CJIB afwachten en het aanvechten. Gaat toch wat makkelijker in het Nederlands. Trouwens, er staat duidelijk op de aangetekende brief dat er voor ontvangst moet worden getekend. Is door mij niet gebeurd en volgens mij ook aanvechtbaar. :kniktja:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Kan je lang wachten. CJIB gaat zich er echt niet meer bemoeien.

monsieurXsara
Eendagsvlieg
 Bericht 
Dank voor je reactie Kanarie. Geeft weer beetje hoop. Maar baseer je je op andere ervaringen?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

monsieurXsara schreef:
flitspaal vlakvoor het 'rappel 90km' bord stond geplaatst. Plaatsing van de paal 50 mtr erachter lijkt mij redelijker
Een bord met "rappel" eronder is niet het eerste bord dat je passeert met die snelheid. :thumb:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Vooral op eigen ervaring, maar volgens mij heeft nog niemand hier ooit last gehad van het cjib met buitenlandse boetes. Gebeurt gewoon niet.

nova_niek
Respect
 Bericht 
monsieurXsara schreef:
In oktober j.l. een boete ontvangen. Geflitst op terugweg naar huis van vakantie op een rustige zondag route nationale 2020 richting Orleans alwaar de flitspaal vlakvoor het 'rappel 90km' bord stond geplaatst. Plaatsing van de paal 50 mtr erachter lijkt mij redelijker. Na lezen van berichten op forum de boete niet betaald. Begin maart de aangetekende brief in het frans ontvangen. Snel betalen 144 later 180 euro. Bij niet betaling overdracht aan de Nederlandse autoriteiten. De eerste kennisgeving van overtreding heeft het over een snelheidsovertreding van (gecorrigeerd) van 2km/h. dus 92km waar 90km is toegestaan. Gek genoeg heeft de herinnering met de verhoging van de boete het over een snelheidsovertreding van 20km/h waar 50km is toegestaan. Zonder correctie of wat dan ook. Zelfde plaats en tijd. Zou ik nu opeens 50km + 20km te hard = 70km/h hebben gereden daar waar 90km/h is toegestaan. Volgens mij verregaande onduidelijkheid en lijkt mij goed aanvechtbaar. Ga maar eens rustig de post van CJIB afwachten en het aanvechten. Gaat toch wat makkelijker in het Nederlands. Trouwens, er staat duidelijk op de aangetekende brief dat er voor ontvangst moet worden getekend. Is door mij niet gebeurd en volgens mij ook aanvechtbaar. :kniktja:
In mijn geval is die brief ondertekend door mijn vrouw, want die had geen idee wat het was dus "dan teken je toch gewoon even?"
Overigens nog steeds niets gehoord en tussentijds weer probleemloos via Frankrijk naar Engeland geweest. [emoji112]

Het is pas een bocht als je banden gieren [emoji106]

Kwibus
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
In mijn geval is die brief ondertekend door mijn vrouw, want die had geen idee wat het was dus "dan teken je toch gewoon even?"
PM je adres even O:)

357kurt
Master
 Bericht 
Nog nooit post ontvangen, ook niet uit Normandie waar ik pas na 4 dagen erachter kwam dat er een radar op dat laaggelegen kruispunt stond en die TomTom liep te piepen over een POI 1000 m eerder, dit bleek dus een "section dangereux" te zijn , wist ik veel :nee:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dan heb je ook niet echt opgelet...

357kurt
Master
 Bericht 
moaaahhhh die kastjes zijn best klein en stond geniepig in een schaduwrijke opstelling.
Ik ben aardig scherp getuige de boetetrackrecord sinds 1995 :jaja:

Existenz
Die hard
 Bericht 
KanarieVW schreef:
in de regen. Gelazerd heuveltje af

Dát gaat je in NL dus écht nevernooitniet gebeuren.

Existenz
(weet dat het eerste regendrupje alle parkeerboa's en aanverwante staatsnaasis in NL als sneeuw voor de zon doet verdwijnen)

jack19
Master
 Bericht 

Vorige zomer in een nachtelijke rit naar Spanje in totaal 4 bonnen, allen 180 euro. Niet op gereageerd en nooit meer iets ontvangen. Inmiddels een andere auto dus geloof het wel. Betaal geen cent aan die stokbroodjes, ze hebben wel wat beters te doen dan toeristen onderscheppen.

nova_niek
Respect
 Bericht 
In de laatste digitale nieuwsbrief van de ANWB een hele uitleg hoe je uit het buitenland afkomstige boetes moet voldoen... :lol:

malle pietje
Die hard
 Bericht 
Lieve mensen,
na een briefje uit Frankrijk voor 7km te hard en 46euro uit interesse: is er sinds 2015 iets veranderd in het principe 'boete uit Frankrijk negeren, hoor je nooit meer wat van'?

nova_niek
Respect
 Bericht 
Voor zover ik weet is er niets veranderd. Ik heb al meer dan 2 jaar drie van die dingen openstaan. De laatste brief die ik ontving, was in het Frans opgesteld dus die kreeg een enkele reis naar het ronde archief. :lol:

jack19
Master
 Bericht 

Rij overigens al 4 dagen in zuid-Frankrijk rond, nergens last van gehad.

357kurt
Master
 Bericht 
Ik ook niet, zie de Gendarmerie zelf capriolen uithalen dus ja... :[

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Hoe lang doet zo'n "kennisgeving" er in de regel over :roll:

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Wil ik ook wel weten.
Ik ben vrijwel zeker in Frankrijk geflitst bij wegwerkzaamheden (FAS verlaagd naar 70). Ik reed gewoon mee met de rest van het verkeer op de linkerstrook @ 80-85.
Maar die mobiele flitskast stond dus niet op de waarschuwingslijst en ik zag 'em te laat :oops:

GerbiE
Die hard
 Bericht 
GerbiE schreef:
Wil ik ook wel weten.

En ik kan mijn eigen vraag beantwoorden: pleegdatum delict 9 augustus om 1700uur, en vandaag (31 aug) een brief in de bus: 79@70 (na correctie) en de instructies voor het betalen van €45.

Forza!
Master
 Bericht 
45? duur. Duitsland is goedkoper..

357kurt
Master
 Bericht 
Ik zag vandaag een vieze camera-opstelling staan op de "double express" route naar La Rochelle.
Camsam gaf aan max 90 km (4 baans 90km) met een Parifex Falco afgaand op circa 50 meter van een bord 70km.
Tja wat doe je dan? Even afremmen naar 70 km! Ik weet niet waar agentje pompiedou et croissant de vmax op ingesteld heeft.

jack19
Master
 Bericht 

Deze vakantie staande gehouden door de gendarmerie. Ze kennen in stokbroodjesland echter geen MEOS diensttelefoon met een directe zoekfunctie in een landelijk politiesysteem waar je kan kijken of iemand gesignaleerd staat. Zelfs geen EUC zoekmogelijkheid...... Had uiteraard geen last van de oude boetes.

basjuh1981
Master
 Bericht 
En hoe voelde dat, door je collega's staande gehouden te worden? :lol:

jack19
Master
 Bericht 

Ik spreek een aardig woordje Frans dus kon goed met ze communiceren maar ze zitten er een stuk strakker in dan ik gewend ben. Vrij directief zeggggggg maaaaarrrrrrrrr, kan ik nooit zo goed tegen maar soit. Uiteindelijk een leuk gesprek gehad en met een handdruk uit elkaar gegaan. Maar zoals gezegd heel verbaast over hun gebrek aan ICT en daardoor ook wel weer blij te beseffen dat dat hier beter geregeld is.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Verbaasd me niks. Als je ziet met wat voor materiaal ze het moeten doen. De gendarmerie heeft nog auto’s van 15 jaar oud! Zie ze nog regelmatig in een eerst serie Focus rijden.

RRL
Master
 Bericht 
Gebrek aan moderne ICT en verouderd wagenpark is slechts het topje van de ijsberg als het om alle problemen bij de Franse politie gaat:
http://www.lexpress.fr/actualite/societ ... 3.amp.html

Laatste keer dat ik in Parijs was viel het ook weer op met wat voor een oude zooi de politie daar rondrijdt. Een pre-facelift 307 is minimaal 13 jaar oud, duidelijk te zien dat hij er al fors wat Parijze dienstjaren op had zitten. Geldtekort kan blijkbaar niet tekenend genoeg zijn, meerdere lampen aan het ding deden het niet. Dat bij de Nederlandse Tourans klachten zijn over futiliteiten als niet uitschakelbaar DRL en de automatische remfunctie geeft wel aan dat de zaken hier verder goed op orde zijn.

basjuh1981
Master
 Bericht 
RRL schreef:
geeft wel aan dat de zaken hier verder goed op orde zijn.

Mwoah, als je naar de oplossingspercentages kijkt... :[

357kurt
Master
 Bericht 
Nog nooit wat mogen ontvangen (klopt af op ongelakt hout), deze zomer langs een paal gesnorred met 130kph, later zag ik een bord einde 90. Direct van mijn dashcam opgeslagen op de peecee. Bij latere controle blijkt dit te gaan om een Parifex Falco die verschillende type voertuigen herkend en de 90 vmax is voor vrachtwagens/caravans die door het dal rijden mbt aquaplanning.

Als ze wat mochten sturen , stuur ik de joeptjoeb link.. :dag:

Die Parifex is alles behalve betrouwbaar :fp:

maxwin
Master
 Bericht 
Dat is weer even geleden... maar tot op de dag van vandaag muy trankilo.. geen gezeur om sponsoring uit frankrijk
meer vernomen.

Binnen nu en twee weken een ritje naar nederland, uiteraard niet met een besmet kenteken.

Iemand verder nog iets?

Pagina 10 van 11 [ 501 berichten ]