» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 31.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 11 van 11  [ 511 berichten ]
nova_niek
Respect
 Bericht 
Nope, niks. Na de laatste (volledig in het Frans opgestelde) brief van begin dit jaar is het auch hier ganz ruhig.
Tussentijds enkele keren via de kanaaltunnel naar Engeland geweest en bij de douane geen centje pijn. 8)

malle pietje
Die hard
 Bericht 
Nou, was het de eerste maal nog 46euro, inmiddels is de nieuwe versie binnen. Alles in het Frans en de samenvatting: 180euro tenzij binnen 30dagen betaald, dan 148euro.

Ik praat best een woordje Frans maar begrijp er vrij weinig van. Ben nu wel benieuwd wat er gebeurt als ik niet betaal. Ben eigenlijk geneigd de brief te retourneren met een briefje in het NL erbij, dat ik er vrij weinig van begrijp.

Tips en ervaring?

jack19
Master
 Bericht 

Niet reageren, je ne comprende pas.

Wegflikkeren, Frankrijk kent geen OPS systeem, geen anpr systeem dus het zal wel loslopen. Ik heb al 3 jaar ieder jaar meerdere bonnen ontvangen en zal een kleine tweeduizend euro hebben openstaan bij onze zuiderburen, kom er meermaals per jaar en nog nooit iets gehoord. Zelfs een aangifte moeten doen en niets gehoord.

nova_niek
Respect
 Bericht 
malle pietje schreef:
Nou, was het de eerste maal nog 46euro, inmiddels is de nieuwe versie binnen. Alles in het Frans en de samenvatting: 180euro tenzij binnen 30dagen betaald, dan 148euro.

Ik praat best een woordje Frans maar begrijp er vrij weinig van. Ben nu wel benieuwd wat er gebeurt als ik niet betaal. Ben eigenlijk geneigd de brief te retourneren met een briefje in het NL erbij, dat ik er vrij weinig van begrijp.

Tips en ervaring?
Men is verplicht om correspondentie in de taal van de geadresseerde te sturen. Dat staat in een-of-ander verdrag. Dussss...

Een dergelijk schrijven heb ik ook ontvangen. Die kreeg van mij een prettig enkeltje naar het ronde archief. [emoji112]

Het is pas een bocht als je banden gieren [emoji106]

NoCashCow
Master
 Bericht 

jack19 schreef:
Niet reageren, je ne comprende pas.
Wegflikkeren, Frankrijk kent geen OPS systeem, geen anpr systeem dus het zal wel loslopen. Ik heb al 3 jaar ieder jaar meerdere bonnen ontvangen en zal een kleine tweeduizend euro hebben openstaan bij onze zuiderburen, kom er meermaals per jaar en nog nooit iets gehoord. Zelfs een aangifte moeten doen en niets gehoord.

Moet zeggen dat het me wel verbaasd dat je het kennelijk nogal bont maakt in het buitenland, gezien je beroep...

KanarieVW
Master
 Bericht 
Oefen jij ook je beroep uit op vakantie?

jack19
Master
 Bericht 

Agh nocashcow, je krijgt voor de geringste snelheidsovertreding al een prent daar. Ik reis elk jaar 2 keer met de motor naar een willekeurige Franse stad en Ik rij in net als in Nederland vrijwel altijd 20 te hard op de teller met de motor. Als dat in jouw beleving “ het bont maken” is, dan ben ik een vrij bonte bedoening ja.
Met de auto terug naar huis is ook 137 op de gps, je hebt alleen op de meest belachelijke momenten snelheidswijzigingen Enige verschil is dat ik me bewust ben van de gevolgen en daar niet over klaag. Herken de sets in Frankrijk steeds beter en heb van de laatste 2 reizen nog geen prenten binnen dus dat gaat beter.

NoCashCow
Master
 Bericht 

In principe is dat niet anders dan in Nederland. Zeker niet met de verlaagde marge voor 130 wegen. Alleen zijn er hier wel wat betere normen omtrent flitsers na een snelheidsverlaging. Vooral in D zijn ze daar erg flauw mee.
Ook vind ik een € 2000 aan openstaande boetes ook niet heel chique voor iemand die hier mensen aanspreekt op hun gedrag... Iets met voorbeeldfunctie...
Als je in mijn ogen je bewust bent van de gevolgen van iets te hard rijden en daar verantwoordelijk voor neemt, dan zou je ze betalen. En niet negeren omdat je ermee weg komt, in tegenstelling tot hier.

jack19
Master
 Bericht 

Ben geen dief van mijn eigen portemonnee, lekker dom betalen terwijl je er niets van merkt als je het niet doet. Het bedrag is na alle “verhogingen”, heb in 3 jaar 8 bekeuringen gekregen op zeker 15 ritten op de motor en in de auto door Frankrijk heen, nounou wat een boefje.

Dat je het niet chique vindt is jouw eigen ellende, ik schrijf alleen snelheidsbonnen voor excessen, lees 30 te hard dus zo hypocriet ben ik niet volgens mij. Die heb ik ook nog nooit zelf ontvangen, hooguit 4 te hard op de A2.

357kurt
Master
 Bericht 
Jack vraag je collega’s of ze standaard ook vmax +30 willen hanteren als marge :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
We weten allemaal dat dit niet zo werkt en dat de een wat zeikeriger is dan de ander.

Pagina 11 van 11 [ 511 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast