» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 10  [ 483 berichten ]
NiksNut
Pro
 Bericht 

Citaat:
Nederlandse automobilisten die in Frankrijk zijn geflitst of een andere verkeersovertreding hebben begaan, krijgen vanaf nu een boete van de Franse justitie thuisgestuurd. Omgekeerd geldt hetzelfde: Franse automobilisten die in Nederland een verkeersovertreding hebben begaan, kunnen daarvoor een Nederlandse boete op de deurmat vinden.

Dit is mogelijk omdat Frankrijk en Nederland onlangs hun kentekenregister voor elkaar hebben opengesteld. Frankrijk kan nu in het Nederlandse register kijken om Nederlandse verkeersovertreders te achterhalen als alleen het kenteken bekend is. Het CJIB kan hetzelfde doen met geflitste Franse kentekens. Met Duitsland, België en Zwitserland worden al langer kentekengegevens uitgewisseld.

Informatie

Wie een Franse boete ontvangt en informatie wil over mogelijkheden om in beroep te gaan of over de betaling, kan contact opnemen met Antai, de instantie die de boetes int. Telefoonnummer: +33 1 77 68 66 11, internet http://www.antai.gouv.fr/nl. De site is in het Nederlands.

Boetes

Verkeersboetes in Frankrijk zijn hoger dan in Nederland. Veel boetes kunnen oplopen tot €750. Dat geldt bijvoorbeeld voor te hard rijden buiten de bebouwde kom, voor door rood rijden, een inhaalverbod overtreden, handsfree bellen of geen gordel dragen. Voor veel overtredingen zijn de minimumboetes €135.

Bron: Geld & Recht

bx gek
Master
 Bericht 
Alweer?

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Was dit vorig jaar niet al 3x de wereld ingestuurd? :P
En altijd is het weer 'vanaf vandaag' of 'vanaf nu' of 'vanaf morgen'.
Ook: Zijn de boetes in Frankrijk wel hoger?!

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
:roflol:
Op de terugweg van wintersport (half januari) ben ik door een nieuwe vaste paal geflitst. Mijn deurmat wacht nu al 2 maanden tevergeefs op post uit Frankrijk

Ik mag natuurlijk niet te vroeg juichen maar tot nog toe is het bangmaak verhaaltje over Franse bekeuringen nog steeds niet gestaafd door feiten. Je moet nu wel oppassen voor laserboys maar die houden je niet aan voor minder dan 20 te hard.

NiksNut
Pro
 Bericht 

Op die site van ANTAI kun je online een bezwaarformulier invullen :thumb:

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
NiksNut schreef:
internet http://www.antai.gouv.fr/nl. De site is in het Nederlands.

Ziet er redelijk serieus uit, en gezien de hoeveelheid geld die de Franse overheid nodig heeft verwacht ik dat ze nu wel echt een keer je geld komen halen.

Cloudbase
Die hard
 Bericht 
Opmerkelijk dat er niet bij staat dat bezwaarschriften in het Frans ingediend moeten worden. Of, moet het als vanzelfsprekend beschouwd worden dat je de documentatie in het Frans indient gezien je met Fransen te maken hebt?

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Ziet er redelijk serieus uit, en gezien de hoeveelheid geld die de Franse overheid nodig heeft verwacht ik dat ze nu wel echt een keer je geld komen halen.
Als ze echt in geldnood zitten, is het laatste dat ze willen een incasso procedure van 200 euro om een boete van 150 euro te innen.

Het zijn geen zwitsers, die achtervolgen je tot de poorten van de hel gewoon omdat het kan, niet omdat het wat opbrengt.

ikkeke
Master
 Bericht 
Is het weer zover is mijn 1e gedachte....
Maar even afwachten tot er berichtjes op het forum verschijnen van mensen die iets op de mat krijgen...

Cloudbase schreef:
Opmerkelijk dat er niet bij staat dat bezwaarschriften in het Frans ingediend moeten worden
Bron:
Sinds 21 februari 2013 zijn de bezwaarformulieren in vijf talen van de Europese Unie vertaald, namelijk in het Engels, Duits, Italiaans, Nederlands en Spaans. De buitenlandse overtreders kunnen voortaan een bezwaarformulier vooraf online in hun taal invullen op de website http://www.antai.fr/ en het rechtstreeks retourneren aan het landelijke verwerkingscentrum (CNT) in Rennes

Pietert
Master
 Bericht 
Straks dus weer wat beter opletten voor de 'gevaarlijke zones' volgens TomTom :wink:

Christafari
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Alweer?

+1

Sherlock
Master
 Bericht 

Guppenklup
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Alweer?

+1
just my thoughts :nah:

just me
Master
 Bericht 
+1 voor overzicht Sherlock :lol:

Christafari
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
Zomaar een greep.

:lol: :thumb:

wellproc
Master
 Bericht 
+1/2...
Ik denk nl dat het deze keer eindelijk wat serieuzer wordt. Zie ook http://www.cjib.nl/Actueel/Nieuwsberich ... 36&cs=2161.

Met name deze alinea:
Citaat:
Frankrijk heeft onlangs het Nederlandse kentekenregister geraadpleegd en de naam- en adresgegevens opgevraagd die horen bij Nederlandse kentekens. Vanaf eind februari 2014 is Frankrijk gestart met het versturen van de boetes.

Sherlock
Master
 Bericht 

Het gaat een keer gebeuren natuurlijk ja.

maarten22
Master
 Bericht 
Verkeersboetes in Frankrijk zijn hoger dan in Nederland. Veel boetes kunnen oplopen tot €750. Dat geldt bijvoorbeeld voor te hard rijden buiten de bebouwde kom, voor door rood rijden, een inhaalverbod overtreden, handsfree bellen of geen gordel dragen. Voor veel overtredingen zijn de minimumboetes €135.

Hier klopt ook vrij weinig van, voor Franse kost tot 50 km/h te hard op de snelweg 135 euro plus strafpunten en voor buitenlanders is dit nog steeds gewoon €90 contant betalen. Dus nog lekker doorrijden met 180 op de cruise control.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
2003: media/buitenlandse-boetes-worden-geint-t4225.html
:o Sprookje gaat z'n elfde jaar al in. :o

Overigens geheel in lijn met een heleboel andere zaken die de EU maar niet geregeld krijgt ondanks dat ze het graag zouden willen en een vrijwel onbeperkt budget hebben. Wat een loser organistaie is het toch :thumb_d:

maarten22 schreef:
Hier klopt ook vrij weinig van, voor Franse kost tot 50 km/h te hard op de snelweg 135 euro plus strafpunten en voor buitenlanders is dit nog steeds gewoon €90 contant betalen. Dus nog lekker doorrijden met 180 op de cruise control.
Mijn ervaring van de laatse 3 jaar is dat je tussen Nancy en Grenoble/Albertville minimaal 1 laser controle treft en soms een optospeed. De laserboys willen nog wel eens in camo zijn dus die spot je echt niet op tijd. Onder de 145 echte Km/u (@130) is er niets aan de hand, daarboven ga je aan de kant.

Ik zou liever 160 op de CC hebben maar daar is de pakkans mij te groot voor. De gewonnen tijd ben je toch weer kwijt aan een extra tankbeurt, dus ik houd het relekst op 145.

esgigt
Master
 Bericht 
was dit niet iets van een vrij verkeer van boetes en belastingen?? :o :x

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
NiksNut schreef:
Verkeersboetes in Frankrijk zijn hoger dan in Nederland.
Wat kost het hier als je 30 te hard gaat? In Frankrijk zo'n € 90,- Ik denk hier het drievoudige.

beemer318TD
Master
 Bericht 

maarten22 schreef:
Verkeersboetes in Frankrijk zijn hoger dan in Nederland. Veel boetes kunnen oplopen tot €750. Dat geldt bijvoorbeeld voor te hard rijden buiten de bebouwde kom,

Snelheidsovertredingen kun je beter in Frankrijk begaan: De laatste keer dat ik mocht stoppen was in 2010 en toen kostte 24 km/h te hard, op een 130 km/h snelweg, 45 euro.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Mijn ervaring van de laatse 3 jaar is dat je tussen Nancy en Grenoble/Albertville minimaal 1 laser controle treft en soms een optospeed.

Yep, idem op de A20 tussen Limoges en Orleans, ook van die optospeed krengen. Even verderop staan er dan van die motormuizen die je 'even' naar een Aire begeleiden.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Gewoon optie 2 kiezen; ik wil de bestuurder bekend maken O:)

BLikent
Master
 Bericht 
Zolang ze maar niet met boetes uit het (nabije) verleden komen. :glaasje:

Sherlock
Master
 Bericht 

Ach, zelfs al worden ze wel verstuurd; vanuit Duitsland worden ze dat ook. O:)

Warmaster
Master
 Bericht 
Ik ben eens benieuwd of ze ook netjes in het Nederlands zijn.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Heb inmiddels in persoonlijke kring vernomen dat ze binnen komen rollen.. Weekendje Disneyland pakt dan wel even wat duurder uit met een totaalscore van 180 Euro (2x45 + 1x 90). Ik heb het advies gegeven niet te betalen zal echter wel niet gebeuren uiteindelijk :x

Warmaster schreef:
ook netjes in het Nederlands zijn.

Compleet in het Nederlands (heb het niet zelf gezien maar schijnt een hele papierwinkel te zijn zelfs)

KanarieVW
Master
 Bericht 
nu echt??? :lol: :honger:
Ze moeten maar even kijken. Ik beschouw alle post uit het buitenland met een boete als niet onvangen :dag:

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Volgens mij kwamen ze vroeger ook af en toe binnen, dus dat zegt niks. Ik ben nog recent in F geweest, volgens mij paar keer geflitst maar helemaal niks binnen gekregen.

Pietert
Master
 Bericht 
12 april richting F. Ik zal me eens een keer laten flitsen met +4 ofzo. Ze staan af en toe belachelijk krap afgesteld.

beemer318TD
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Heb inmiddels in persoonlijke kring vernomen dat ze binnen komen rollen

Weet je toevallig ook of de overtredingen van 2014 of van 2013 zijn?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik ben benieuwd, maar dit zat er wel aan te komen. Ik heb het idee dat het nu wel klopt, zoals Dave ook al aangeeft.

Alleen wordt nu interessant hoe het zit met vervolging in Frankrijk. Gaat dat op persoon of op kenteken? Moet er binnen bepaalde tijd iets bekend zijn?

fl
Master
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Ik beschouw alle post uit het buitenland met een boete als niet onvangen

Kom je zo vaak in het buitenland dan?

Dan komt ook de dag dat alles recht getrokken word :kniktja: :kniktja:

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Alleen wordt nu interessant hoe het zit met vervolging in Frankrijk. Gaat dat op persoon of op kenteken? Moet er binnen bepaalde tijd iets bekend zijn?

Ze flitsen van voren omdat ze een bestuurder moeten hebben volgens mij, pin me er niet op vast.

Vergeet een ding niet he, als NL gegevens aan F moet leveren moeten die knakkers dat ook. Dat zal ook de reden zijn waarom dat jaren niet is gelukt en met bijv. Duitsland en Belgie wel. Zal vast wat met die Franse arrogantie te maken hebben :duh: :fp:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
beemer318TD schreef:
van 2014 of van 2013 zijn?

Ja dat weet ik wel, 14-16 Februari dit jaar..

Dus binnen een maand binnen. En nog voor dit persbericht. :roll:

fl schreef:
Dan komt ook de dag dat alles recht getrokken word

Welnee, Duitse boetes niet betaald, tussendoor een keer staande gehouden en vast een aantal keer gecontroleerd => nada.

Kom jij wel eens buiten of praat jij altijd in fictieve vorm?

bmw320d schreef:
moeten die knakkers dat ook.

Oh, ja, dat is een hele geruststelling :wink:

Andersom gebeurt trouwens ook, sommige Belgen doen de Nederlandse boetes in een speciale map.. Volgt nog een herinnering en daarna niets meer :fp: .. Duitsers schijnbaar ook, al moest die vrouw laatst wel aardig wat aftikken toen de Nederlandse pollectanten ontdekten dat er nog een rekening open stond. Zij negeerde gewoon bewust alle trajectcontroles en als je dan hetzelfde kenteken blijft rijden, tsja, dan vraag je er om :roll:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Duitsers schijnbaar ook, al moest die vrouw laatst wel aardig wat aftikken toen de Nederlandse pollectanten ontdekten dat er nog een rekening open stond. Zij negeerde gewoon bewust alle trajectcontroles en als je dan hetzelfde kenteken blijft rijden, tsja, dan vraag je er om :roll:

Maar daar is het verschil dat in NL de boetes centraal geregistreerd worden. In Duitsland per Kreis, alleen de punten staan in Flensburg in een totaaloverzicht.

Benieuwd hoe dat in Frankrijk zit. Wel jammer dat er dus een einde komt aan het 'onbeperkt' gassen daar.

Tijd om binnenkort wat goede flitsapps voor het buitenland op te duikelen.

beemer318TD
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Ja dat weet ik wel, 14-16 Februari dit jaar

Gelukkig. Als ze van 2013 gaan sturen ben ik bang dat ik een krantenwijk erbij kan nemen.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Hoe lang doen die Fransen er over :roll: :roll: :roll:
Vrees dat ik iets te snel naar Disneyland gereden ben O:) O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dave schreef:
binnen een maand

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Hmmmm, dan zal volgende week de Franse postduif wel arriveren :nah: :nah:

fl
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Kom jij wel eens buiten...

Ja. :kniktja: :kniktja:

Ik heb eens manlief in een groene/witte auto zien stappen, handjes op de rug, werd netjes geholpen bij het achterin stappen, een vrouw en 2 kinderen verbijsterend met auto en caravan achterlatend op een parkeerplaats onder Mannheim.
Had vermoedelijk te weinig geld bij zich of had nog een paar dagen extra vakantie tegoed op kosten van de Duitse staat.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dus je ziet dat en je denkt meteen, AHA! .. Die heeft zijn verkeersboetes niet betaald! Goed man :fp:

fl
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Die heeft zijn verkeersboetes niet betaald!

Dat maak jij ervan. :nono:
Het ging erom dat ik weleens buiten kom. :kniktja:

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

Beetje uitkijken voor de laserguns een kilometertje voor de betaalpoortjes maar verders is het vooral zo hard mogelijk gas erop daar in frankrijk... 3x 1.5 baans wegen zijn perfecto.

Aanhanger
Master
 Bericht 
fl schreef:
Het ging erom dat ik weleens buiten kom.

Volgens mij kwam je klaar, of niet?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:fp: :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Beetje uitkijken voor de laserguns een kilometertje voor de betaalpoortjes maar verders is het vooral zo hard mogelijk gas erop daar in frankrijk... 3x 1.5 baans wegen zijn perfecto.

Jep.
Nu nog een appje met alle flitsers erin, dan is de situatie eigenlijk net als voorheen alleen moet je even gas liften bij die flitspalen.

WJM
Master
 Bericht 

fl schreef:
Citaat:
Dave schreef:
Citaat:
Die heeft zijn verkeersboetes niet betaald!

Dat maak jij ervan.
Het ging erom dat ik weleens buiten kom.

Gevangenis-estafette....:))

Boeiend spelletje, dat dan weer wel.

heckler
Master
 Bericht 
Citaat:
Nu nog een appje met alle flitsers erin, dan is de situatie eigenlijk net als voorheen alleen moet je even gas liften bij die flitspalen.

Sygic al eens geprobeerd ? Werkt perfect.

Pagina 1 van 10 [ 483 berichten ]