» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 41 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
dhvn schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meerdere Duitse auto’s die geparkeerd staan aan de Dierenriemstraat in Groningen zijn beklad. Op de ruiten staan teksten als ‘oprotten’ en ‘weg hier’. De dader schreef in een sierlijke letter met vermoedelijk lippenstift. Hij of zij had het uitsluitend gemunt op auto’s van de Oosterburen, waarvan er opvallend veel in de straat staan.

De Dierenriemstraat ligt in de wijk Paddepoel. Het is een straat die net buiten de betaald parkeren-zone valt.
Frustratie

Het is erg druk met geparkeerde auto’s in de straat. Van wie de Duitse auto’s zijn is nog niet duidelijk. Sommige buurtbewoners vermoeden dat ze van studenten zijn die elkaar tippen over de plek om gratis te kunnen parkeren. Veel van de auto’s lijken al langere tijd stil te staan.

Wat de dader precies beweegt, is lastig te zeggen. Vast staat wel dat er veel frustratie bestaat in de wijk over mensen die er niet wonen, maar wel parkeerplekken bezet houden.

Dat verschijnsel doet zich op meer plekken in de stad voor. In steeds meer wijken wordt betaald parkeren ingevoerd. Gevolg is vaak dat een hoop mensen hun auto in een buurt verderop neerzetten om zo gratis te kunnen staan. Het zorgt voor drukte en de bewoners kunnen zelf soms geen parkeerplek meer vinden.
Hele stad betaald?

Het probleem is bekend. Wethouder Paul de Rook zei eerder al eens dat hij het niet uitsluit om overal in de stad betaald parkeren in te voeren.

Ben er niet bekend: Tokkiewijk? Of is JaneNY verhuisd?

Denman
Master
 Bericht 

Tja, niet de mooiste/beste wijk van Groningen.
Blijkbaar rond de hele zone van betaald parkeren hetzelfde probleem.
Gemeente denkt het op te lossen door betaald parkeren in te voeren. Gevolg: bewoners kunnen betalen en de scheefparkeerders schuiven een wijk op :thumb_d:
Dat daar mensen niet blij van worden snap ik wel :kniktja: Deze actie is niet heel netjes natuurlijk maar wel redelijk onschuldig zonder beschadiging.
Bij mij in de wijk hetzelfde maar dan vooral door ambtenarren van het DUO-gebouw.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Betaald parkeren :fp:

A4
Master
 Bericht 
Denman schreef:
redelijk onschuldig zonder beschadiging

Ja heel fijn, die vette meuk van je ruit moeten halen terwijl je helemaal niets verkeerd doet.
Bewoners weten / moeten accepteren dat je overlast kunt ervaren van dicht bij een stadscentrum wonen. Gratis parkeren gaat daar niets aan oplossen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Gratis parkeren gaat daar niets aan oplossen.

Betaald parkeren ook niet. Alleen meer parkeerplekken lost het probleem op.

A4
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:

Nou komen we ergens :thumb:

Pita
Master
 Bericht 

Gewoon een blauwe zone invoeren met een gratis parkeervergunning voor bewoners en handhaven.

Maar dat brengt voor de gemeente niet genoeg geld op !

Sander
FS medewerker
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Alleen meer parkeerplekken lost het probleem op.

:schudnee: Grotere betaald parkeren zones natuurlijk :kniktja:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Gewoon een blauwe zone invoeren met een gratis parkeervergunning voor bewoners en handhaven.

ontheffing

Denman
Master
 Bericht 

A4 schreef:
dicht bij een stadscentrum wonen

Zowel mijn wijk als Paddepoel liggen op minimaal 10 min. fietsen van de binnenstad.
En natuurlijk doen de parkeerders niets verkeerd, maar het is vooral de oplossing van de gemeente die mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Denman
Master
 Bericht 

Pita schreef:

Stond in de informatiebrief die ik kreeg dat invoering en handhaving geld kosten dus daarom moet er door bewoners van de wijk betaald gaan worden.
In mijn geval is dat alleen op werkdagen tussen 9-5, maar daarbij komen natuurlijk ook gedrochten bij zoals bezoekerspassen (inclusief doorgeven van kentekens) enzo.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Denman schreef:
maar het is vooral de oplossing van de gemeente die mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Dus leef je die onvrede maar uit op eigendommen van onschuldige mensen? Voor mensen die op dat niveau denken handelen ben ik altijd voorstander van standrechtelijke executie.

Denman schreef:
maar daarbij komen natuurlijk ook gedrochten bij zoals bezoekerspassen (inclusief doorgeven van kentekens) enzo.

Blauwe zone bij kameraden voor de deur is met kraskaarten voor bezoekers. Postcode / huisnummer invullen en dag / maand openkrassen en voor de ruit leggen

TommyGun
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Meerdere Duitse auto’s die geparkeerd staan aan de Dierenriemstraat in Groningen zijn beklad

Dus alle BMW's, Merc's en VAGjes?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Duits gekentekend. Zegt overigens niets over de nationaliteit van de bestuurder, kan net zo goed een NL-student zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Duits gekentekend. Zegt overigens niets over de nationaliteit van de bestuurder

Precies. Toen ik het verplichte eigen commentaar moest invullen in je template dacht ik een opmerking te maken over de instructies in het Nederlands ipv Duits tot ik me dat realiseerde.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ben er niet bekend: Tokkiewijk?

jup. Buitenlanders en tokkies zijn ong. 95% van de lui daar.

TommyGun
Master
 Bericht 
jup. Buitenlanders en tokkies zijn ong. 95% van de lui daar.

Jij kan 't weten :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik woon niet in Groningen hoor 8)

snovvdog
Master
 Bericht 
Kunnen we die pauper flats daar niet bekladden?

''Weg met kansarme armoedzaaiers''
''Weg hier met paupers''

Mensen die aan andere mensen hun auto (of ander vervoersmiddel, geldt evengoed voor fietsen) komen zijn het laagste van het laagste.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
En dan ook nog in een andere taal dan aan wie de boodschap gericht is.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Pita schreef:

Sander schreef:
Grotere betaald parkeren zones natuurlijk :kniktja:

En zo verschuift het probleem steeds een stuk naar de volgende wijk. :fp:

Kenji
Master
 Bericht 
En dan ook nog in een andere taal dan aan wie de boodschap gericht is.

Ik denk niet dat de kladder (afgezien van het Gronings) een buitenlandse taal machtig is. Tokkies gonna Tok.

Ducantoni
Master
 Bericht 
"Weg hier" zullen ze wel begrijpen. :roll:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
rausmachen is iets langer maar zoveel duidelijker. Met een beetje extra lippenstiftinvestering kun je er zelfs nog een ! achter plakken. Zijn ze wel gewend die Duitsers.

djee
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
En zo verschuift het probleem steeds een stuk naar de volgende wijk. :fp:

Dat is het idee ja, zelfs als er geen problemen met parkeren zijn.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Grotere betaald parkeren zones natuurlijk :kniktja:

Je begint al te denken als een ambtenar :[

Kwibus
Master
 Bericht 
"Ik wil mijn fiets terug" zal wel teveel lippenstift verbruiken denk ik.

Raymond
Master
 Bericht 
Aufrotsen. Aufsalzen. Dat zullen ze wel begrijpen.

Maar wat een aktie. :fp:

Blaataap
Master
 Bericht 

A4 schreef:
Bewoners weten / moeten accepteren dat je overlast kunt ervaren van dicht bij een stadscentrum wonen.

Dit is voor Groningse begrippen niet bepaald dichtbij het stadscentrum. De enige reden dat die mensen parkeeroverlast ervaren is juist door de uitbreiding van betaald parkeren rond stadscentrum en de schilwijken. Op steeds meer plaatsen wordt een parkeervergunning ingesteld voor bewoners en een betaald parkeren + maximum duur parkeren van 2 uur voor bezoekers.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ja, maar dat soort domme bimbo's moeten dan aankloppen bij de verantwoordelijke wethouder, ipv. onschuldige bezoekers hun auto's te bevuilen...
Blaataap schreef:
betaald parkeren + maximum duur parkeren van 2 uur voor bezoekers.

:loco: :loco:

Klinkt als net zo'n kutstad als 020...

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Alleen 020 is erger. Daar is alles betaald parkeren.

Blaataap
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:

Hahaha, in Groningen hebben ze een autovrij stadscentrum al decennia geleden ingevoerd ;)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dit is voor Groningse begrippen niet bepaald dichtbij het stadscentrum. De enige reden dat die mensen parkeeroverlast ervaren is juist door de uitbreiding van betaald parkeren rond stadscentrum en de schilwijken. Op steeds meer plaatsen wordt een parkeervergunning ingesteld voor bewoners en een betaald parkeren + maximum duur parkeren van 2 uur voor bezoekers.

Jaren terug moest ik eens in Stad zijn. Omdat ik principieel tegen betaald parkeren ben en niet wist wat de uiteindelijke duur van mijn bezoek zou worden ben ik de dagen ervoor eens gaan speuren naar een plekje met behulp van streetview. Uiteindelijk een stukje niemandsland gevonden tussen de Ikea en Mediamarkt. Er waren er meer met hetzelfde idee, maar er was -gelukkig- nog ruimte. De vouwfiets bewees goede diensten om het laatste stukje naar het centrum te overbruggen.

dabeetle
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Jaren terug moest ik eens in Stad zijn. Omdat ik principieel tegen betaald parkeren ben en niet wist wat de uiteindelijke duur van mijn bezoek zou worden ben ik de dagen ervoor eens gaan speuren naar een plekje met behulp van streetview. Uiteindelijk een stukje niemandsland gevonden tussen de Ikea en Mediamarkt. Er waren er meer met hetzelfde idee, maar er was -gelukkig- nog ruimte. De vouwfiets bewees goede diensten om het laatste stukje naar het centrum te overbruggen.
Parkeerplaats sontplein is sowieso gratis tegenwoordig door storing met het kentekenbetaalsysteem die ze maar niet op kunnen/willen lossen.

Bij mijn zwager in den haag hebben ze betaald parkeren tussen 16.00 en 19.00 om zo te zorgen dat er ruimte vrij komt voor bewoners die na een dag werken thuis komen. Op zich ook wel nette regeling.

basjuh1981
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Bij mijn zwager in den haag hebben ze betaald parkeren tussen 16.00 en 19.00 om zo te zorgen dat er ruimte vrij komt voor bewoners die na een dag werken thuis komen. Op zich ook wel nette regeling.

Dat is een bijzondere regeling. De meeste wijken met betaald parkeren hanteren 18:00 - 24:00. Het centrum heeft 09:00 - 24:00. En Bezuidenhout heeft 09:00 - 14:00.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Uiteindelijk een stukje niemandsland gevonden tussen de Ikea en Mediamarkt. Er waren er meer met hetzelfde idee, maar er was -gelukkig- nog ruimte.

Daar staat tegenwoordig een nieuwe wijk :[

Superkoerier!
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:

Parkeren is een stukje huren van de openbare ruimte. Niet verkeerd dat daar belasting voor wordt gevraagd. Belangrijkste is dat er concurrentie mogelijk is. Dus ook bedrijven/ particulieren die zonder gezeik stukjes grond mogen verhuren zonder allerlei geneuzel erom heen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Huh? Als ik rij neem ik net zoveel plek in als wanneer ik parkeer. Daar heb ik toch al belasting voor betaald!

Feitelijk
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Als ik rij neem ik net zoveel plek in als wanneer ik parkeer.

Denk je?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Als je rijdt neem je meer plek in? Dan is er helemaal geen reden om voor parkeren te betalen 8)

357kurt
Master
 Bericht 
Paddepoel daar zit nu een internationale studentenhuisvesting.... beetje weinig parking bij het gebouw...

Pagina 1 van 1 [ 41 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten