» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 33.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 4  [ 195 berichten ]
niknie
Eendagsvlieg
 Bericht 

DE KLOMP - Een inwoner van Veenendaal roept automobilisten die geflitst zijn bij het veelbesproken afgesloten viaduct in De Klomp op bezwaar te maken. Ondertussen krijgen dagelijks nog steeds gemiddeld 80 auto's een boete.

De inwoner van Veenendaal dient een bezwaarschrift in bij de gemeente Ede omdat het volgens hem schort aan de wettelijke naleving wat de verbodsborden betreft. Zo moeten deze volgens hem groter zijn (60 in plaats van 39 centimeter doorsnede) en een stuk van de tunnel af staan (50 tot 100 meter in plaats van 5 meter).

Wie is geflitst, kan via tunneldeklomp@gmail.com een concept van het bezwaar opvragen. Tot nu toe heeft hij er ruim dertig verstuurd. Sinds kort zijn er tekstkarren geplaatst bij de tunnel. Dit zorgde voor een afname in boetes na een aanvankelijke boeteregen van gemiddeld tweehonderd stuks per dag. De gemeente Ede wacht het bezwaar af.

De camera's zijn geplaatst omdat verkeer tussen De Klomp en Veenendaal sinds eind vorig jaar gebruik moet maken van een nieuwe rondweg. Het CJIB van het rijk int de boetes

Bron: De Gelderlander

Aanhanger
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Die bebording lijkt me veel te klein nu.

niknie schreef:
Zo moeten deze volgens hem groter zijn (60 in plaats van 39 centimeter doorsnede)

Ha, hij heeft blijkbaar wel die NEN-norm boven tafel weten te krijgen. post3152487.html#p3152487

dikkydik
Master
 Bericht 
Is te koop:
http://www.nen.nl/NEN-Shop/Norm/NENEN-1289912007-nl.htm

Zou hem ook graag eens willen wobberen.
Zou dat nou gewoon bij RWS kunnen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Protest tegen 'boetemagneet' in De Klomp

Een inwoner van Veenendaal roept automobilisten die geflitst zijn bij het veelbesproken afgesloten viaduct in De Klomp op bezwaar te maken. Ondertussen krijgen dagelijks nog steeds gemiddeld 80 auto's een boete.

Veenendaler Gerard van Barneveld dient een bezwaarschrift in bij de gemeente Ede omdat het volgens hem schort aan de wettelijke naleving wat de verbodsborden betreft. Zo moeten deze volgens hem groter zijn (60 in plaats van 39 centimeter doorsnede) en een stuk van de tunnel af staan (50 tot 100 meter in plaats van 5 meter).

Wie is geflitst, kan via tunneldeklomp@gmail.com een concept van het bezwaar opvragen. Tot nu toe heeft hij er ruim dertig verstuurd. Sinds kort zijn er tekstkarren geplaatst bij de tunnel. Dit zorgde voor een afname in boetes na een aanvankelijke boeteregen van gemiddeld tweehonderd stuks per dag. De gemeente Ede wacht het bezwaar af.

De camera's zijn geplaatst omdat verkeer tussen De Klomp en Veenendaal sinds eind vorig jaar gebruik moet maken van een nieuwe rondweg. Het CJIB van het rijk int de boetes.

Bron http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.3775334

Masterdam
Master
 Bericht 
Het laten inzien van die NEN-norm is niet strafbaar toch?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Het is een bestuurlijk stuk en ik zou niet weten waarom je dat niet op zou kunnen wobben, elke wegbeheerder heeft dit in de kast staan lijkt me.

Artikel 10c lijkt me ook niet kunnen als weigeringsgrond; er is niets vertrouwelijks aan.

bert65
Master
 Bericht 
Citaat:
Tunneltje Veenendaal spekt staatskas VEENENDAAL - De inmiddels beruchte 'bonnentunnel' onder de A12 tussen Veenendaal en De Klomp heeft al ruim 800.000 euro aan boetes opgeleverd. 9000 vaak nietsvermoedende automobilisten werden op de bon geslingerd. Honderden boze verkeersovertreders tekenden bezwaar aan tegen hun bekeuring

Dat meldt Omroep Gelderland. Automobilisten mogen sinds begin dit jaar niet meer van de tunnel gebruikmaken. Doorrijden betekent een boete van 90 euro. Toch gaan nog dagelijks tientallen mensen de fout in. Sommige automobilisten zouden al bijna tienmaal als een onwetende zijn doorgereden. Dat kost 90 euro per keer.

De gedupeerde Gerard van Barneveld heeft een openbaar bezwaarschrift aangemaakt. “Mensen verwachten het gewoon niet op deze weg”, stelt Van Barneveld wiens beide zonen een boete kregen opgelegd. Met het bezwaarschrift wil hij de schuldenaars een handje helpen met klagen bij de gemeente.

Een versmalde weg, een tekstkar en een rood asfalt leek de gemeente Ede genoeg waarschuwingen om niet door de tunnel te rijden. Dinsdag zijn er ook nog eens nieuwe borden geplaatst.

Bron: De Telegraaf

Aanhanger
Master
 Bericht 
5000 boetes bonnentunnel geschrapt

EDE - Een deel van de boetes die zijn uitgedeeld bij de tunnel onder de A12 bij De Klomp wordt ingetrokken, meldt de gemeente Ede. Die heeft over de maatregel overlegd met het Openbaar Ministerie en het CJIB in Leeuwarden, dat de boetes int.

Volgens de gemeente worden alle boetes geschrapt die zijn uitgedeeld voor 5 april 2013. Op die dag plaatste de gemeente tekstkarren bij de tunnel die de automobilisten waarschuwen dat de tunnel gesloten is voor motorverkeer.

De gemeente Ede zegt de maatregel te hebben genomen in overleg met de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM). Die verlaagt de boete bij ingediende beroepen over dezelfde periode naar 0 euro. Het OM stelt namelijk dat bezwaarmakers weliswaar strafbaar zijn, maar door mogelijke onduidelijkheid over de verkeerssituatie tot en met 5 april geen boete hoeven te betalen. De betrokkenen krijgen hierover binnenkort bericht van de CVOM.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... bI3auvDN18

Yvesart
Master
 Bericht 
wat een flauwekul oplossing :roll:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Tja, je gaat je nieuwe inkomstenbron natuurlijk niet na een paar maanden afstoten ten faveure van je burgers.

roro
Eendagsvlieg
 Bericht 

Onlangs werd ik ineens verrast door de flitser bij het tunneltje van De Klomp naar Veenendaal. Ik kende deze weg van vroeger en wist niet beter dat dit de toegang gaf tot de rondweg van Veenendaal.
Het eerste bord heb ik klaarblijkelijk gemist en het bord bij het tunneltje drong pas tot mij door totdat ik deze enkele meters was gepasseerd. Echter, ik ben in het tunneltje gestopt, achteruit gereden en ben omgekeerd.

Zal ik hiervoor een boete ontvangen? Staan er eigenlijk aan 2 kanten camera's, want dan zouden ze kunnen zien dat ik er nooit uit ben gekomen..

Aanhanger
Master
 Bericht 
roro schreef:
Zal ik hiervoor een boete ontvangen?

2 stuks. :kniktja: :lol:

RGRG
Nieuwkomer
 Bericht 

Lees toevallig dit topic, gister door deze tunnel gereden! Mijn Tomtom stuurde mij er door heen, en zat niet op te letten. Volgens mij was het eerder gevraagd, maar hoe werkt deze flitsplaat? Dmv een lus in het wegdek?

Het volgende is namelijk het geval. In de tunnel ligt aan beide kanten een (verhoogt) fietspad. Op het moment dat ik bijna de tunnel in rij, zie ik dat er aan de andere kant ook een auto in rijd. (Jaja, ik zat echt niet op te letten!) Dit zorgde er voor dat ik uit week naar rechts, en over het fietspad de tunnel door reed. Kan het zijn dat hij hierdoor niet geactiveerd is?

Feitelijk
Master
 Bericht 
RGRG schreef:
Het volgende is namelijk het geval. In de tunnel ligt aan beide kanten een (verhoogt) fietspad.

:nono: Er ligt een rood wegdek

RGRG
Nieuwkomer
 Bericht 

Als ik zo nog eens op google maps kijk is het idd geen fietspad. Maar wel een stoep toch? iig geen onderdeel van de rijbaan. Maakt volgens mij verder voor mij vraag niets uit.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Afbeelding

RGRG
Nieuwkomer
 Bericht 

Vanaf de foto gezien kwam ik vanaf de andere kant. En reed volledige rechts (op de foto links) door de tunnel.

svdongen
Master
 Bericht 

Hoe is het aan de andere kant eigenlijk?

Pineut207
Die hard
 Bericht 

maar zo mag de bus er toch ook niet door?

getiem
Die hard
 Bericht 
Afbeelding

Afbeelding

bert65
Master
 Bericht 
Heee, als ik bovenstaande foto's van Getiem bekijk, mag ik vanaf de andere kant dus wel met de auto door het tunneltje!

18vti
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Heee, als ik bovenstaande foto's van Getiem bekijk, mag ik vanaf de andere kant dus wel met de auto door het tunneltje

:schudnee:

bert65
Master
 Bericht 
:kniktja:
Als aan de ene kant van een weg dit bord hangt,
Afbeelding

wat hangt er dan aan de andere kant van die weg?
Geen bord want vanaf de andere kant mogen motorvoertuigen wel de straat in.

Als men aan beide ingangen van de tunnel een C1 hangt kloppen de borden wel want je kan niet aan de ene kant een C12 ophangen en aan de andere kant een C1.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Bonnentunnel nadert opnieuw 10.000 boetes

Het tunneltje onder de A12 bij De Klomp dat verboden is voor automobilisten, blijft de staatskas spekken. Ondanks tal van waarschuwingen rijden nog dagelijks gemiddeld ruim 100 auto's door het tunneltje.

Voor iedere overtreding krijgen automobilisten een boete van 90 euro. Inmiddels staat het aantal doorrijders op ruim 14.000.

Tekstkarren en extra borden
De eerste 5.000 boetes zijn kwijtgescholden omdat de verkeerssituatie volgens het openbaar ministerie (OM) niet duidelijk genoeg was. Dat is volgens het OM nu wel zo. Maar ondanks tekstkarren en extra borden blijven mensen de tunnel, die wel toegankelijk is voor fietsers en bussen, met hun auto passeren.

Inmiddels denkt de gemeente Ede, eigenaar van de tunnel, over nieuwe maatregelen om de boeteregen te stoppen.

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.3908722

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Inmiddels denkt de gemeente Ede, eigenaar van de tunnel, over nieuwe maatregelen om de boeteregen te stoppen.

Gewoon open stellen voor alle verkeer?

Feitelijk
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Heee, als ik bovenstaande foto's van Getiem bekijk, mag ik vanaf de andere kant dus wel met de auto door het tunneltje!

:nono: Het is niet alleen een vooraankondiging. Net rechts van de fietser zie je het verbod.

basjuh1981
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Gewoon open stellen voor alle verkeer?

Doe niet zo gek. Wat is dat nou voor een voorstel??

Gifpen
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Voor iedere overtreding krijgen automobilisten een boete van 90 euro. Inmiddels staat het aantal doorrijders op ruim 14.000.

Tot een of ander eng mens bedenkt dat deze tunnel geen winst van €1.260.000,- genereert, maar feitelijk een 'gemiste kans' van €1.820.000,- vertegenwoordigt. Immers, als men het boetebedrag op €220,- had geschaald dan was de 'winst' €3.080.000,- geweest...

O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:
Immers, als men het boetebedrag op €220,- had geschaald

Welke feitcode heb jij in gedachten?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:
Tot een of ander eng mens bedenkt dat deze tunnel geen winst van €1.260.000,- genereert, maar feitelijk een 'gemiste kans' van €1.820.000,- vertegenwoordigt. Immers, als men het boetebedrag op €220,- had geschaald dan was de 'winst' €3.080.000,- geweest...

Maar dat is niet inclusief bouwkosten ;)

Kiwi45
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:

Jij kunt zo de politiek in.
Alleen bij de Libertarische partij ben je niet welkom, die zien nu al een verlies van €1.260.000,-, geld dat niet naar de middenstand/horeca/noem maar wat leuks kan omdat het naar Leeuwarden moet.
Helaas zijn politici tegenwoordig geen volksvertegenwoordigers, maar overheidsvertegenwoordigers.

Gifpen
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Welke feitcode heb jij in gedachten?

Een verhoging van de huidige.

remrico
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste lezers,
Vandaag een prent :thumb_d: ontvangen dat ik op 12 juli jl. ben doorgereden onder de tunnel De Klomp op de Veenendaalseweg.

Vanuit Friesland zijn we ri. Brabant gereden en de navigatie (update 2012) op de binnenwegen gezet.

Wij (mijn vrouw en ik) hebben nooit iets gezien of gemerkt ivm de gesloten verklaring, hebben wij iets over het hoofd gezien of is het dan toch mogelijk om de info te missen.
Alle twee voorzien van goede oogjes!
Wat wij ons niet voor kunnen stellen,........................... je rijd toch niet opzettelijk door een tunnel wat niet mag!!

Is er een optie om via de wet Mulder te reageren of is het nutteloos.................

met vriendelijke groet,

een genaaid paar uit het mooie Friesland 8)

svdongen
Master
 Bericht 

Dat is zeker mogelijk. Maak even een specifiek topic aan onder Mulder misschien.
Jullie hebben dus al een Mulderbeschikking? Dan kan je gaan 'procederen'.

remrico
Eendagsvlieg
 Bericht 

ook een reactie geplaatst onder Mulder, we gaan sowieso een procedure beginnen.
Ik ben niet met de situatie bekend en weet dus ook niet hoe het op die vrijdag middag 12 juli was.

ook hiermede,

a. Ik ben als onwetende toerist via mijn navigatie gereden van a naar b.
b. Ons niks is opgevallen, ook i.v.m. bewegwijzering en route aanduiding enz.
c. Je gaat er niet vanuit dat anno 2013 deze gemeente de toeristen op deze manier gaat weren door ze via de rondweg weg te sluizen?
d. Als er ons al niks opvalt kan ik mij voorstellen dat er zoveel boetes zijn uitgedeeld!
e. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat de bestuurder zelf verantwoordelijk is om uit te kijken op de weg, vooral omdat je er niet bekend bent kijk je toch beter uit dan dat het een automatisme gaat worden.
f. de rijbaan loopt gewoon door, normaal heb je obstakels die de bestuurder er op wijzen dat doorrijden niet mag.
g. dat deze gemeente bij zichzelf eens ten rade moet gaan of er hier niet iets fout is gegaan, d.m.v. deze afsluiting!!

Ik heb bij de gemeente Ede de foto opgevraagd omdat ik mij van het hele voorval niks kan herinneren.

Zelfs de naam Klomp is ons niet eens opgevallen, terwijl er hier veel klompen worden gedragen...... :P

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
@remrico kijk even naar de foto's hierboven. Lijkt mij overduidelijk dat je er niet mag inrijden.

Gifpen
Master
 Bericht 

remrico schreef:
a. Ik ben als onwetende toerist via mijn navigatie gereden van a naar b.
b. Ons niks is opgevallen, ook i.v.m. bewegwijzering en route aanduiding enz.
c. Je gaat er niet vanuit dat anno 2013 deze gemeente de toeristen op deze manier gaat weren door ze via de rondweg weg te sluizen?

remrico schreef:
f. de rijbaan loopt gewoon door, normaal heb je obstakels die de bestuurder er op wijzen dat doorrijden niet mag.

remrico schreef:
Ik heb bij de gemeente Ede de foto opgevraagd omdat ik mij van het hele voorval niks kan herinneren.
Zelfs de naam Klomp is ons niet eens opgevallen, terwijl er hier veel klompen worden gedragen......

En je weet zeker dat je een rijbewijs hebt? :x

Vroeg op
Master
 Bericht 
Hoe wordt die overtreding daar geregistreed? Ik zie geen camera's op de foto's. en zo ja waar hangt dan die cam? In de tunnel mag ik aannemen want die is verboden voor alle verkeer muv het een en ander.

Gifpen
Master
 Bericht 

Camera's gericht op de tunnel.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Met alle respect maar mensen die na het zien van de foto van getiem nog doorrijden en het *niet* gezien hebben, mogen wat mij betreft op herkeuring.

Een echte baas rijdt gewoon door, en betaalt de tol.

WimLex
Master
 Bericht 
De vraag is of "foto" goed is afgelezen natuurlijk :x

Als Remrico zich die tunnel niet voor de geest kan en die borden al helemaal niet heeft gezien kan:
1. het kenteken verkeerd zijn afgelezen
2. er een auto rondrijden met identieke platen

Feitelijk
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
De vraag is of "foto" goed is afgelezen natuurlijk :x

En door wie.

Kiwi45
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:

Een echte baas rijdt gewoon door, en betaalt de tol.

Nee, een echte baas stopt even, plakt een stuk Ducktape over de kentekenplaten, rijdt door, en stopt nogmaals om de Ducktape te verwijderen.

Bramdaman
Master
 Bericht 
:thumb:

Warmaster
Master
 Bericht 
En nog een slachtoffer van het gemeentelijke beleid:

Citaat:
Tankstation beëindigd omdat gemeente Ede weg afsluit
Gepubliceerd op 15-08-2013 om 09:47
Tankstation, De Klomp, Veenendaal, Google Street View

Een tankstation-ondernemer in Veenendaal heeft zijn deuren moeten sluiten omdat de gemeente de weg definitief heeft afgesloten. Geerrit en Linda de Pater hebben hun bedrijf nu beëindigd. Overleg met de gemeente Ede over een verhuizing van het tankstation heeft niets opgeleverd. Er loopt nu een juridische procedure voor planschadevergoeding, maar de gemeente vindt dat zij in haar recht staat.

Het tankstation De Klomp in Veenendaal is sinds enkele maanden geleden fors gedupeerd omdat de tunnel onder de rijksweg A12 voor autoverkeer is afgesloten. Hierdoor ligt het tankstation opeens aan een doodlopende weg, wat een flink aantal dagelijkse klanten kost. Een planschadevergoeding en medewerking bij een mogelijke verhuizing van het tankstation lijkt op zijn plaats. Maar de gemeente denkt daar anders over en vindt dat de rechter er maar moet over oordelen.
Auto’s

De tunnel is volgens de gemeente Ede vooral afgesloten om auto’s uit De Klomp te weren. De verkeersveiligheid en de leefbaarheid in het dorp zouden zijn verbeterd, nu het doorgaande autoverkeer niet meer dwars door De Klomp rijdt. Over de Veenendaalseweg kwamen dagelijks zo’n 11.000 auto’s, waarvan 80 procent doorgaand verkeer was.

Voor lijnbussen, landbouwvoertuigen, langzaam verkeer en hulpdiensten is de tunnel wel geopend. Nogal wat automobilisten negeren echter de afsluiting en lopen daardoor een bekeuring op. De tunnel staat inmiddels als ”boetemagneet” bekend.
Omzet

Sinds de tunnel is afgesloten, zagen de eigenaren van het pompstation hun omzet fors teruglopen. “Een tankstation hoort ook niet aan een doodlopende weg. Er was amper verkeer meer, het werd te rustig”, zegt Linda de Pater in het RD.

“In onze shop is sinds de afsluiting weinig verkocht, en daar moet je het tegenwoordig wel van hebben als je een tankstation runt. Het is triest dat je na twintig jaar hard werken en je best doen zo je bedrijf moet verliezen.”

http://www.tankpro.nl/ondernemen/2013/0 ... -326723945

Feitelijk
Master
 Bericht 
Warmaster schreef:
wat een flink aantal dagelijkse klanten kost.

Zijn er echt zoveel venendalers die elke dag gaan tanken?!

Sjoerd102
Pro
 Bericht 

Ben eigenlijk benieuwd. Als ik met mijn motor voor de tunnel stop.
Motor afzet, en lopend langs de motor door de tunnel ga.
Wordt ik dan ook geflitst???

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat weet ik niet, maar je zal over het trottoir moeten lopen wil je niet strafbaar zijn.

PS, niet het hele topic gelezen he.... :schudnee:

Pineut207
Die hard
 Bericht 

Feitelijk schreef:

cigaretten halen bijv...

Ik weet wel dat het een relatief goedkoop tankstation is (was).
Toen ik in de buurt op vakantie was heb ik daar ook wel getankt.
Op de weg tussen vakantiehuis en centrum Veenendaal was bij deze prima te tanken!

getiem
Die hard
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Naast het oogpunt van "gemak" (je gaan niet omrijden naar een doodlopende straat heen en terug, ong 1km heen, 1km terug), staat er ook een goedkope pomp aan het begin van de straat.
Tevens was de route een sluipverkeer route om de file bij de opritten te omzeilen, dus ook veel mensen van buitenaf kwamen er langs.

Nu is er een nieuwe op/afrit + kruispunt bij Veenendaal west gemaakt (dus minder files), en er is een extra aansluiting op de A12 van De klomp op Veenendaal Oost. Dus die mensen gaan daar dan sowieso niet meer door De Klomp rijden.

Al met al nog wel wat meer factoren die meespelen dus. Maar het afsluiten zal wel de doodsklap zijn geweest.

Pagina 3 van 4 [ 195 berichten ]