» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 580.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 4  [ 195 berichten ]
El67
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ook ik ben de gelukkige winnares van een bekeuring bij deze tunnel, en geluksvogel die ik ben nr twee zal onderweg zijn omdat ik ( binnen een half uur! ) heen én terug door de tunnel ben gegaan. Even iets ophalen via marktplaats :roll: Als ik naar de eerder geplaatste foto's kijk zie ook ik duidelijk dat je NIET door de tunnel mag, waarom ik dat niet gezien heb is me nog een raadsel :cry: Maargoed waar het mij nu om gaat is het volgende: In hoeverre sta ik in mijn recht als ik ga WOBben met als argument dat de gemeente niet de bevoegdheid heeft om bekeuringen af te geven. Iemand al bezwaar gemaakt/ervaring mee? Ik hoor het graag! :thumb:

Nu niet gaan roepen dat ik een bril moet gaan halen etc, ik vind mezelf al dom genoeg! :P :fp:

Bounty
Master
 Bericht 

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... lpm8FCnpZc

Lijkt me behoorlijk duidelijk. Maar je kan altijd het wobtraject ingaan om te controleren of alle documenten kloppen.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Zelfde verhaal als "de busbrug" in Zaandam vermoedelijk.

El67
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dan ga ik maar eens knippen en plakken :P

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Boetetunnel De Klomp nu al goed voor 1,4 miljoen euro

1.431.630 euro, dat is het bedrag dat ruim 15.000 bestuurders van auto's en motoren samen aan de staat zijn verschuldigd, omdat ze het boetetunneltje onder de A12 bij De Klomp passeerden. Ondanks veel media-aandacht en tal van waarschuwingsborden langs de weg, rijden er nog wekelijks honderden bestuurders door het tunneltje, dat sinds december verboden terrein is voor automobilisten.

In totaal zijn sinds 11 maart, de dag dat de camera's in de tunnel zijn aangezet, ruim 20.000 mensen geflitst. De eerste 5.000 bekeurden hoeven hun boete van 90,- euro niet te betalen, omdat de situatie, naar het oordeel van het Openbaar Ministerie, toen niet goed aangegeven werd.

Nieuwe toename
De tunnel is afgesloten om het dorp De Klomp te ontlasten. Dit jaar werd een rondweg afgerond. Tijdens werkzaamheden aan een tunnel verderop was het aantal wekelijkse boetes in september flink gedaald. Nadat de weg begin oktober weer vrij is gegeven, is het aantal overtreders weer toegenomen.

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4056687

Dit is de enige rendabele tunnel in Nederland.

El67
Eendagsvlieg
 Bericht 

En tóch ga ik bezwaar aantekenen niet geschoten is altijd mis. :boos:
We zijn nu een week verder en ik heb bekeuring nr 2 nog niet binnen. Ik ben binnen een half uur héén én terug door die K**** tunnel gereden!

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Sorry hoor, maar als die mensen die het nu nog presteren om erdoorheen te rijden :fp: Er staan genoeg borden, inclusief een camera. Dan vraag je er zelf een beetje om...
Wellicht dat de Tomtom ze er wel doorheen stuurt... geen reden om borden te negeren overigens.

Uiteraard heb je het recht om bezwaar aan te tekenen en ik hoop dat het je lukt!

A.G.
Master
 Bericht 
wat een gore NAAISTREEK om zo'n tunneltje af te sluiten voor gewoon verkeer. Het verkeer wat er wel reed wordt "sluipverkeer" genoemd. Wat is dat voor crap. Ik gun iedereen die bezwaar maakt het allerbeste, en de autohatende ambtenaren en NIMBY-buurtbewoners het andersom.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Is inmiddels het tankstation niet failliet door de "afsluiting" van de tunnel?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Wellicht dat de Tomtom ze er wel doorheen stuurt... geen reden om borden te negeren overigens.
Ach, in de begintijd van TomTom heb ik op een Franse camping gestaan, vlak bij een bergpas, waar 2 tot 3x per week de Franse politie aan een kant het verkeer kon afsluiten omdat er mensen boven stonden en niet meer naar beneden konden aan de andere kant met hun caravan omdat die te breed was. :roflol: :fp:

flaskk
Master
 Bericht 
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws/gelders-nieuws/2043603/bonnentunnel-de-klomp-voer-voor-psychologen.htm#.Uo9_jsTs_Qg
Citaat:
DE KLOMP - Studenten psychologie van de Nijmeegse Radboud Universiteit gaan onderzoek doen naar het verkeersgedrag van bestuurders bij het tunneltje onder de A12 bij De Klomp. Dat meldt de gemeente Ede die ook heeft besloten de flitser bij de tunnel 'op halve kracht' te laten draaien.
De Tunnel: niet duidelijk genoeg? Of gewoon negeren?

Sinds de opening van de rondweg in 2012 is de tunnel taboe voor auto's. Het verbod wordt massaal genegeerd wat inmiddels heeft geleid tot een bedrag van ruim 1,4 miljoen euro aan boetes.

Overvloed aan borden en waarschuwingen helpt niet
De gemeente wil het aantal boetes omlaag brengen en benadrukt steevast dat die door het Rijk worden geïnd. Wekelijks rijden nog steeds zo'n 500 automobilisten door het tunneltje waar grote borden en markeringen op de weg de automobilist waarschuwen dat doorrijden verboden is. Het onderzoek van de Nijmeegse studenten moet duidelijk maken waarom bestuurders al die waarschuwingen massaal negeren. De ANWB deed eerder een duit in het zakje met de stelling dat de situatie bij de tunnel onduidelijk is.
Dat heeft er inmiddels toe geleid dat de gemeenten Ede en Veenendaal met de ANWB in gesprek zijn over aanvullende bebording. Die extra borden worden binnenkort geplaatst.
Het onderzoek van de studenten moet in het voorjaar klaar zijn. Dan kan worden gekeken naar aanvullende oplossingen.

Flitser draait niet langer 24/7
De gemeente zegt dat het uitgangspunt blijft dat iedere overtreding bestraft moet worden. Toch gaat de flitser voortaan nog maar op 50 procent van de tijd overtredingen registeren. Wethouder Breunis van de Weerd zegt daarover in een vrijdag uitgegeven verklaring: ‘Het is bijna net als met een fysieke controle langs de weg. Staat die er niet dan heb als automobilist geluk. Alleen houd je als automobilist met dit systeem wel elke keer honderd % kans op een boete. Ik zou iemand die gok niet willen aanraden. Het is bovendien zonde van het geld’.

Vooral het laatste stukje, "nee hoor het gaat echt niet om het geld" ghah!

Fpsdoug
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Dat heeft er inmiddels toe geleid dat de gemeenten Ede en Veenendaal met de ANWB in gesprek zijn over aanvullende bebording. Die extra borden worden binnenkort geplaatst.

NOG meer?! Je bent echt stekeblind als deze bebording en wegmarkering niet opvalt, dus nog meer gaat dan ook heus niet helpen.

Klein gokje zonder er veel onzinnig onderzoek naar te doen: de meeste schapen volgen hun navigatiesysteem waar deze wijziging nog niet in is doorgevoerd.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Ze moeten inmiddels meer dan genoeg geld opgehaald hebben om een grote poller te plaatsen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ik denk eerder dat die tunnel dichtgemetseld kan worden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Nee, dat gaat teveel mensen levens kosten. :fp: :fp:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Of weer opengesteld voor iedereen.

Bijna iedereen blij:
- Mensen kunnen weer snel(ler) bij het station komen en dus wordt de drempel voor gebruik van het OV lager (en files minder).
- Mensen hebben meer mogelijkheden om bij Veenendaal centrum te komen of weg te gaan, wat de druk op de rondwegen af laat nemen.
- Ondernemers die moesten sluiten wegens te weinig verkeer op de weg (zoals het tankstation) kunnen een doorstart maken.
- Ikzelf zodat ik niet relatief ver om moet rijden om naar het dorp verderop te rijden.

De mensen die wonen aan de straat wisten toch al dat er auto's overheen reden? Overal neemt de autodruk op wegen toe, dus dat hadden ze kunnen verwachten toen ze er gingen wonen. Het gaat echt maar om een klein stukje.

Nouja, hier ging het niet echt over.
Onderzoeken dan maar weer... hebben de studenten wellicht wat aan in de vorm van studiepunten. Zal verder weinig soelaas bieden.

Harrievdvvrt
Die hard
 Bericht 

Citaat:
Justitie in hoger beroep om boete tunnel De Klomp

DE KLOMP - Justitie is voornemens een uitspraak van de kantonrechter in Arnhem over het tunneltje De Klomp aan te vechten in hoger beroep. Dat laat een woordvoerder weten. Voor ze dat doet, wacht ze echter eerst op de uitspraak op papier.
kwestie tunnel De Klomp

2 automobilisten hoorden vrijdag van de rechter dat hun boete voor het passeren van het voor auto's verboden tunneltje onder de A12, gewijzigd is van 90 euro naar 0 euro.

Onduidelijk
Veel meer automobilisten vechten de boete aan, omdat ze de situatie daar onduidelijk vinden. Enkelen van hen hoorden, naar nu blijkt, bij de kantonrechter eerder al dat ze gewoon moeten betalen. De uitspraak heeft dus geen directe precedentwerking.

ceriadwen
Master
 Bericht 
verkeersveiligheid jongens, VERKEERSVEILIGHEID........ snap dat dan!!! :)

bert65
Master
 Bericht 
Maar wat is er dan zo onduidelijk dat de rechter daar in meegaat?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik begrijp geen zak van dat bericht.
Bron?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik begrijp geen zak van dat bericht.
Bron?

Google is je vriend. http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4600759

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik fietste er laatst nog doorheen (slim hè). Er staan nu zelfs knipperende borden boven met "doorrijden = boete". Er waren uiteraard weer DomTommers aan het straatje keren..

Parkeervak
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Er staan nu zelfs knipperende borden boven met "doorrijden = boete". Er waren uiteraard weer DomTommers aan het straatje keren..

Dat bord heeft wel veel lampjes trouwens :lol:

Streetview link

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Hey, nieuwe foto's! Die ja. Soort circusbord.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Aantal doorrijders boetetunnel De Klomp nog lang niet op 0

8 bestuurders sloten het jaar 2014 op vervelende wijze af. Ze werden op oudejaarsdag op de camera gezet toen ze het voor auto's verboden tunneltje onder de A12 bij De Klomp passeerden. Ze kunnen een boete van 90 euro verwachten.

Deze 8 automobilisten zijn onderdeel van een grote groep automobilisten die maandelijks door de tunnel rijdt. Ondanks alle borden en media-aandacht voor de tunnel, lijkt de situatie nog steeds te onduidelijk voor veel automobilisten.

Facebook
Niet zelden zijn het bestuurders van buiten de regio die nietsvermoedend over de brede weg rond het tunneltje rijden, blijkt op een speciale Facebookpagina waar informatie over het tunneltje wordt gedeeld.

Sinds december 2012 is het verboden het tunneltje te passeren. In maart 2013 zijn er 2 camera's neergezet die doorrijders registreren. Momenteel staan de camera's maar de helft van de tijd – op willekeurige momenten – aan.

Doorrijders
In totaal zijn per 31 december 2014 32.081 automobilisten 'geflitst'. In de laatste maanden van 2014 waren dat er nog altijd gemiddeld zo'n 150 per week. Omdat de camera vaak uitstaat, zijn er dus nog veel meer doorrijders.

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4706039

cmx45
Die hard
 Bericht 

32081 * 90==2887290 (150*90 = 13500 euro per week) . . . . . . dat is nog steeds erg lucratieve handel zeg. En dat nog ex administratiekosten.
Het is toch wel heel bijzonder dat er nog steeds zoveel mensen deze tunnel zo doorgaan. Ik kan me toch niet voorstellen dat 150 nieuwe bezoekers iedere week bekeurd worden hier. Dat moeten toch mensen zijn die hier vaker komen. Onbegrijpelijk.

cmx45
Die hard
 Bericht 

Zo, daar gaan we nog weer eens een keer. Lijkt me heel bijzonder als een rechter iemand vrijspreekt onder de noemer van "Tja, edelachtbare. Ik volgde mijn navigatie en die zij dat ik daar heen moest . . . . "

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2097937/Rechter-buigt-zich-over-boetes-tunneltje-De-Klomp

Citaat:
DE KLOMP - Het leverde bijna twee jaar geleden veel commotie op: de verboden tunnel bij De Klomp. Bestuurders reden massaal door het tunneltje en kregen een boete van bijna 100 euro op de deurmat.

Vandaag staan tientallen bekeurden voor de kantonrechter in Arnhem om de boete terug te krijgen. Een van hen is Ellen Gerritsen, zij werd twee jaar geleden op de bon geslingerd. 'Het is oud geld natuurlijk dus het doet geen pijn meer. Het zou kunnen dat ik het geld terugkrijg, dat is mooi meegenomen maar voor mij is het een principekwestie geworden', vertelt ze op Radio Gelderland.

'Ik volgde mijn navigatie'
Ze vindt het onterecht dat ze de boete heeft gekregen. 'Het was in mijn geval een rare situatie, ik volgde mijn navigatie en reed achter andere automobilisten aan. Ik had het niet door. Bovendien vind ik het misleidend, er hangt een bord met beperkingen over de hoogte. Als je daar aan voldoet lijkt me dat je door het tunneltje mag rijden.'

De boete werd betaald maar Gerritsen diende bezwaar in. 'Dat werd afgewezen maar op aanraden van een Facebookgroep heb ik toen opnieuw een bezwaar ingediend.' Gerritsen is niet de enige die dat deed. Vandaag dienen 36 zaken van het inmiddels beruchte tunneltje.

Vorig jaar werden de boetes van twee automobilisten kwijtgescholden.

Ton.
Master
 Bericht 
cmx45 schreef:
'Het was in mijn geval een rare situatie, ik volgde mijn navigatie en reed achter andere automobilisten aan. Ik had het niet door. Bovendien vind ik het misleidend, er hangt een bord met beperkingen over de hoogte. Als je daar aan voldoet lijkt me dat je door het tunneltje mag rijden.'

:fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Muts!

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
cmx45 schreef:
ik volgde mijn navigatie en reed achter andere automobilisten aan

Dus ze hoeft niet zelf te denken (kan niet want ze is blond) :fp:

Hoe zal ze dit oplossen? Navigatie zegt: "over 500 meter rechtsaf".

cmx45
Die hard
 Bericht 

Maar vandaag dus 36 zaken bij de rechter hierover . . . . . .. . stiekem wel heel benieuwd wat een rechter hierover te vertellen heeft.

bert65
Master
 Bericht 
Daar is toch ook al eens iemand met zijn auto in het water beland Teun?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Hof: boete tunnel De Klomp toch betalen

Het gerechtshof in Leeuwarden oordeelt dat een boete voor het passeren van het tunneltje onder de A12 bij De Klomp alsnog moet worden betaald. Eerder had de rechter in Arnhem de bekeuring kwijtgescholden.

Tienduizenden automobilisten hebben de afgelopen jaren een boete gekregen vanwege het passeren van het tunneltje dat sinds eind 2012 voor automobilisten verboden terrein is. Bussen en fietsers mogen wel passeren.

Rechter
Over de aanduiding van het verbod is al jarenlang gesteggel. Vanwege onduidelijkheid werden de eerste 5.000 boetes geschrapt. Wie na mei 2013 de tunnel passeerde moet gewoon betalen. De kosten: 90 euro. Veel automobilisten vinden echter dat de situatie nog altijd niet goed is aangegeven. Ze gaan in beroep tegen de boete. Zo staan er vrijdag tientallen mensen voor de kantonrechter in Arnhem die allemaal hetzelfde willen: af van de boete. De kans daarop lijkt echter klein.

Toch betalen
In 2 gevallen geval besliste de kantonrechter vorig jaar oktober dat een boete niet betaald hoefde te worden. Justitie ging daar echter tegen in beroep. Het gerechtshof oordeelde deze week dat de kantonrechter het beroep tegen de boete ongegrond had moeten verklaren. De borden hingen er en dus had de automobilist beter op moeten letten, oordeelt het hof. Dat er duizenden anderen ook het verbodsbod hebben gemist, ziet het hof als neveneffect van de handhaving van het verbod.

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.5190271

cmx45
Die hard
 Bericht 

Nou afwachten voor de overige 36 vandaag. 36x2 minuten . . . .goedemiddag. Er stonden borden . . heeft u niet gezien . . .betalen . . volgende.
Kan n 1,5 uur klaar zijn.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Goh, weer Leeuwarden dat het OM gelijk geeft...

cmx45
Die hard
 Bericht 

Duidelijk dus. Iedereen betalen, en geen gezeur met " mijn navigatie gaf aan dat ik daar heen moest.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2097982/Rechter-beslist-alle-automobilisten-door-tunneltje-De-Klomp-moeten-betalen

Citaat:
DE KLOMP - Bestuurders die sinds eind 2012 door het tunneltje onder de A12 bij De Klomp reden en daarvoor een boete kregen, moeten gewoon betalen. Dat bepaalde de kantonrechter in Arnhem vrijdagmiddag.

De rechter vindt dat de situatie sinds 5 april 2013 duidelijk genoeg was. Er zijn tekstkarren geplaatst waarop het verbod stond aangegeven en er waren later ook fluorescerende borden waarop het verbod vermeld stond. Bestuurders vonden dat de situatie te onduidelijk was, maar de rechter oordeelde dus anders.

Elke bestuurder die toch door de tunnel reed moest een boete betalen van 90 euro. Na nog geen jaar stond de teller al op 1,4 miljoen euro aan boetes.

In totaal zijn er al 35.000 boetes uitgedeeld.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Er komt geen einde aan..

Citaat:
DE KLOMP - Er worden nog maandelijks ruim 275 automobilisten geflitst bij het tunneltje bij De Klomp in de gemeente Ede. Dat meldt De Gelderlander.
Het 'bonnentunneltje' is sinds eind 2012 verboden voor autoverkeer, maar dat werd toen massaal genegeerd. Binnen een jaar leverde dat 1,4 miljoen euro aan boetes op. 
Inmiddels worden er minder boetes uitgedeeld dan in het begin, maar van 1 januari tot 23 maart zijn alsnog 800 automobilisten geflitst, meldt De Gelderlander. Het aantal echte overtreders ligt vermoedelijk een stuk hoger, omdat de twee flitspalen de helft van de tijd uitstaan. 
Psychologen
In de beginperiode werden er 5000 boetes kwijtgescholden omdat het verbod slecht was aangegeven. De borden werden duidelijker gemaakt en de gemeente Ede riep zelfs de hulp in van psychologen om helder te krijgen waarom bestuurders de afsluiting massaal negeerden.

Bron

Pita
Master
 Bericht 

Zijn dezelfde domme figuren, die bij een bussluis of pollers gewoon doorrijden, ja edelachtbare die 15 borden heb ik echt niet gezien !

NoCashCow
Master
 Bericht 

Tja, dat krijg je als je onlogische beslissingen neemt. Ondanks alle pogingen daartoe zijn mensen nog steeds geen achterlijke ezels geworden die onnodig willen omrijden. Voor de rest is de hetze wel geslaagd, getuige het domme kuddegedrag en de vele appende slaaprijders.

wellproc
Master
 Bericht 
Het is heel simpel. De weg van het station naar Veenendaal is kaarsrecht. Dat is voor tientallen jaren de weg geweest en staat zo ook in alle navigatiesystemen en op alle kaarten. Totdat Ede begon te klieren.
Maar voor Veenendalers slaat het nog steeds nergens op. Je moet een enorme bocht maken en die is vanaf het 'tunneltje' niet te overzien als je niet lokaal bekend bent.
Ofwel: als je daar eenmaal staat met je verouderde navigatie (of gewoon zonder), hoe moet je dan weten hoe je wel moet rijden?
En dat moet jij (of een medepassagier) de trein halen. Wat doe je dan? Doorrijden! Er is nl. geen enkel valide argument waarom het niet zou kunnen.

Maar goed, zolang dit stukje gebied van Ede is zal er niets veranderen. Hopelijk wordt het nog eens overgedragen aan Veenendaal, zodat er wellicht een aanpassing kan komen.

Ik heb er trouwens geen last van. Ik heb een auto en kom nooit op dat station :D :woop:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Pita schreef:
Zijn dezelfde domme figuren, die bij een bussluis of pollers gewoon doorrijden,

Of bij een serie rode kruisen waarbij niemand anders op de weg te vinden is.

Tuut-Tuut
Respect
 Bericht 

Ik rij er toch minstens 4 x per maand doorheen zonder een bekeuring te krijgen......
Zal wel aan mijn voertuig liggen denk ik...Setra 415LE....... :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Handig voor de boodschappen ja.

Pietert
Master
 Bericht 
Even stoppen, tape over je kenteken, onder tunneltje door, tape er af pellen en dooorrrrrr

Ducantoni
Master
 Bericht 
Vlak achter of voor een tractor rijden. ;)

Pagina 4 van 4 [ 195 berichten ]