» Openbaar » Media   

Pagina 2 van 4  [ 195 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
Ben benieuwd wat er gebeurt als je met de motor aan de hand door deze tunnel loopt. Dwangsom anyone?

Als je dan het trottoir maar neemt.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
Ben benieuwd wat er gebeurt als je met de motor aan de hand door deze tunnel loopt. Dwangsom anyone?

Dan moet je wel blijven lopen tot aan de eerste zijweg of kruising, immers het bord geld tot aan een van deze twee punten.

Groningen
Master
 Bericht 

Het afsluiten van een tunneltje tussen Veenendaal en De Klomp heeft al ruim 4500 automobilisten een bekeuring gekost. Sinds 11 maart mag er geen autoverkeer meer door de tunnel onder de A12. Ruim 200 automobilisten worden dagelijks geflitst. Het heeft de schatkist al ruim 4 ton opgeleverd.

Masterdam
Master
 Bericht 
Jeetje, wat een nieuws!

BLikent
Master
 Bericht 
Citaat:
Afgesloten tunneltje De Klomp spekt overheidskas

VEENENDAAL - Na de A2 tussen Utrecht en Amsterdam blijkt ook een tunneltje bij De Klomp, tussen Veenendaal en Ede, een kaskraker voor justitie. Een maand geleden werd de doorgang onder de A12 afgesloten voor autoverkeer.

Alleen lijnbussen mogen nog door de tunnel rijden. Sinds 11 maart is er toezicht met camera's. Die hebben in nog geen maand tijd 400.000 euro aan bekeuringen opgeleverd. Veenendaal wil de kwestie graag met Ede bespreken. De gemeente wil alle kentekens analyseren.

De tunnel in De Klomp is afgesloten vanwege de opening van de rondweg, maar veel automobilisten gebruiken het viaduct nog graag als sluiproute.
Bron: RTV Utrecht (ook reacties)

BLikent
Master
 Bericht 
Meer gevonden bij een filmpje bij het AD.nl

In het filmpje zie je ook dat de bebording is aangepast.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Die bebording lijkt me veel te klein nu.

Injectie
Master
 Bericht 
Ik heb dus geluk gehad op de Klomp. Ik ben 10 maart door die tunnel heen gegaan.....

alexs
Master
 Bericht 
zelfde camera's die amsterdam heeft voor vrachtwagens

scooby!!
Master
 Bericht 
Hoorde op de radio dat ze de weg een ander kleurtje willen geven.
Kan je ook vertalen in "toch wel wat onduidelijk

bert65
Master
 Bericht 
scooby!! schreef:
een ander kleurtje

:huh: :huh:
groen? rood (lijkt op fietsstrook)? lila ? En dan? Zou het helpen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Dan schrijven ze voor de lijnbusstrook en die is 130 euro ipv 90!

Ah, nu snap ik hem. Voor de doelgroepenstrook mag een domein I boa niet schrijven.

scooby!!
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
scooby!! schreef:
een ander kleurtje

groen? rood (lijkt op fietsstrook)? lila ? En dan? Zou het helpen?

dat niet, maar het geeft toch wel aan dat er onduidelijkheid heerst.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Voor de doelgroepenstrook mag een domein I controleur niet schrijven.

Een controleur mag de cameragegevens überhaupt niet verwerken omdat deze onder de wet politiegegevens vallen.
Maar dat was Eots dingetje.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Weet ik, daar refereerde ik eerder ook al aan.

Ducantoni
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
De tunnel in De Klomp is afgesloten vanwege de opening van de rondweg, maar veel automobilisten gebruiken het viaduct nog graag als sluiproute.

Laat men dan eens onderzoek doen naar het feit waarom die rondweg niet aantrekkelijk is voor dat 'sluipverkeer' .
In Alkmaar was men een jaren terug bezig ook verscheidene wegen te degraderen tot éénrichtingsverkeer (Noorderstraat, Wagenweg) of 'doelgroepstrook' (Kanaalkade) maar daar komt men nu ook van terug, mede ingegeven door de omzetverliezen die winkeliers in de binnenstad ondervinden.

haringkje
Master
 Bericht 
Citaat:

Feitelijk schreef:
Als je dan het trottoir maar neemt.
waarvoor dan?
Feitelijk schreef:
maar gelden de regels voor voetgangers. Als er geen trottoir of fietspad is mag je kiezen of je de rijbaan of de berm gebruikt
:o :huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
er is een trottoir, dan moet je daar lopen.

haringkje
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
er is een trottoir, dan moet je daar lopen.

Waar staat dat ook alweer? dat het expliciet het trottoir moet zijn.

Aanhanger
Master
 Bericht 
artikel 4

haringkje
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
artikel 4

van de RVV? of WVW?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Wat denk je zelf? :P

haringkje
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Wat denk je zelf?

Dat ik niet het boete bedrag kan vinden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
R305, 35 euro

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Pompstation Veenendaal gedupeerd door afgesloten tunnel

Tankstation De Klomp in Veenendaal gaat nog voor de zomer dicht. Dat verwacht uitbater Linda de Pater.

Het pompstation zit vlakbij een tunneltje onder de A12, waardoor er veel klanten uit Renswoude en Scherpenzeel kwamen. De gemeente Ede besloot de tunnel eind vorig jaar af te sluiten om sluipverkeer te voorkomen.

Dat kost het tankstation veel klandizie. "We merkten het gelijk toen de tunnel was dichtgegaan. Je zakt gelijk als een speer", zegt De Pater.

"Je merkt nog wel dat je vaste klanten blijven komen. Maar het is heel lastig om die route te blijven rijden, want ze moeten allemaal omrijden. Voor de toekomst zien we het wel somber in."

De Pater is nog in gesprek met de gemeente Veenendaal over een verhuizing.

Bron http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/963735

En zo verniel je een middenstander. :thumb_d: :thumb_d:

Gifpen
Master
 Bericht 

Toch is het de goedkoopste pomp in de wijde omtrek.

zadkine
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:

Is veenendaal zo ver verwijderd van La Place (afrit maarsbergen)....met goedkope Tango aldaar....

Gifpen
Master
 Bericht 

Jazeker, die winst haal je er echt niet uit. Overigens is die Tango daar zeker NIET de goedkoopste, dan moet je 200m doorrijden naar de Shell en Tinq op de doorgaande weg, dat zijn doorgaans de goedkoopste uit de regio. Maar ook daarvoor geldt dat je de winst er alweer uit hebt als je daarvoor helemaal vanuit Veenendaal naar Maarsbergen moet gaan rijden.

Maar prive kom ik er nog wel eens langs en dan tank ik daar zeker even.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:

Alleen is hun omtrek nu een stuk minder wijd geworden. :[

Groningen
Master
 Bericht 

Google Maps heeft de kaarten schijnbaar nog niet bijgewerkt, want ik zie een Rondweg Oost die uitloopt op de A12. Niets richting de N224 over de spoorlijn.

Gifpen
Master
 Bericht 

Maps is idd nog niet bijgewerkt. Mijn huis staat er na 2 jaar ook nog niet op 8)

getiem
Die hard
 Bericht 
Tomtom is wel bijgewerkt:
http://routes.tomtom.com/map/?center=52 ... &map=basic

Het afgesloten tunneltje is onder de A12 bij de stationsstraat --veenendaalse weg.
De omweg loopt via Rondweg Oost -- Afslag 23a

Bijkomend probleem is dat de tunnel op zowel Provincie als gemeente grens ligt:
De Klomp is gemeente Ede, Gelderland
Veenendaal is provincie Utrecht
Verderop ligt de weg in gemeente Renswoude

Gemeente Veenendaal heeft overigens afgelopen jaar het beleid gewijzigd tov auto's: ze willen het makkelijker en beter maken voor auto's (oa parkeren, bereikbaarheid, rondweg, etc)

zadkine
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:
Jazeker, die winst haal je er echt niet uit. Overigens is die Tango daar zeker NIET de goedkoopste, dan moet je 200m doorrijden naar de Shell en Tinq op de doorgaande weg, dat zijn doorgaans de goedkoopste uit de regio. Maar ook daarvoor geldt dat je de winst er alweer uit hebt als je daarvoor helemaal vanuit Veenendaal naar Maarsbergen moet gaan rijden.

Maar prive kom ik er nog wel eens langs en dan tank ik daar zeker even.

Die tinq en shell tegenover elkaar hanteren niet (altijd)dezelfde prijs.
Op donderdag pleegt die Tango (met de speciale donderdag korting) wel het voordeligst te zijn.

En verder rijd ik voor die ene cent verschil niet eerst nog even naar 1 van die twee andere pompen. Wel als de A1 verderop file heeft omdat ik dan binnendoor richting barneveld kan en er dan dus toch langs kom.

Gifpen
Master
 Bericht 

Ik heb exact hetzelfde hoor :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Gifpen schreef:
Maar ook daarvoor geldt dat je de winst er alweer uit hebt als je daarvoor helemaal vanuit Veenendaal naar Maarsbergen moet gaan rijden.

:D

Ik heb daar ook regelmatig mn tank vol gegooid en ik kom toch echt -totaal- niet uit de regio. Je houd gewoon rekening met je tankgedrag.. Wil niet zeggen dat ik het incalculeer maar als de meter op een kwart of minder komt dat ik toch wel na ga denken waar ik precies ga timen met volgooien.

Ach... Over 5 jaar lach ik erom met mn plugin en zonnepaneel installaassie.

Gifpen
Master
 Bericht 

Hahahahaha... dat heb ik ook hoor, ik probeer dat echt wel een beetje te plannen :lol: Maar als ik echt niet in de buurt ben dan ga ik er niet voor om rijden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:
Maps is idd nog niet bijgewerkt. Mijn huis staat er na 2 jaar ook nog niet op

Dat lijkt mij juist een voordeel :)

Gifpen
Master
 Bericht 

Goed punt:

"Ghe, menier, wij weten niet waar je huisj woont" O:)

DaPeet
Master
 Bericht 
Citaat:
Rood asfalt voor 'bonnenmagneet' De Klomp

DE KLOMP - Er komt zo snel mogelijk rood asfalt in het tunneltje onder de A12 bij De Klomp. Dat zegt de gemeente Ede.

In een paar weken tijd zijn bijna 5500 boetes uitgedeeld aan automobilisten die onder het viaduct doorreden, terwijl dat sinds kort niet meer mag. Het totale boetebedrag komt daarmee uit op bijna vijf ton.

Sinds vorige week staan er tekstkarren bij het tunneltje om automobilisten te waarschuwen dat alleen fietsers en bussen er nog door mogen. Het aantal uitgedeelde boetes is sindsdien wel gedaald, zegt de gemeente, maar nog altijd gaan tientallen automobilisten per dag in de fout.

Vanwege de vorst zijn de asfalteerwerkzaamheden uitgesteld, maar nu het niet meer vriest komt het rode asfalt er snel.

Bron: Omroep Gelderland

Al bijna een half miljoen aan boetes binnen. Wel handig om zo je begroting rond te krijgen!

BarthoZ
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb er ook een prent binnen gekregen (30 maart). Ik kom niet uit die omgeving en mijn navi stuurde mij onder deze bewuste tunnel door. Ik stond in een 'file' om er onderdoor te rijden.. Is dit nog een zaak om bezwaar in te dienen?? Als ik dit zo lees, ben ik ook niet de eerste die op de bon is geslingerd?? Iemand al bezwaar aangetekend..

HerZon
Die hard
 Bericht 
Start de bezwaar en WOB-procedure. Gebruik de zoekfunctie van het forum.

Feitelijk
Master
 Bericht 
BarthoZ schreef:
en mijn navi stuurde mij onder deze bewuste tunnel door

:fp:

BarthoZ
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik zal het eens even bekijken of het nut heeft, zonde geld namelijk.., maar na mijn inziens ook niet echt goed aangegeven.

bert65
Master
 Bericht 
Rood asfalt? En wat moet dat dan verbeteren?

Yootzin
Master
 Bericht 
Verduidelijke dat het "fietspad" is van 3 meter breed (f)

dikkydik
Master
 Bericht 
HerZon schreef:
Start de bezwaar en WOB-procedure. Gebruik de zoekfunctie van het forum.

Zullen ze de beelden bewaren?

BarthoZ
Eendagsvlieg
 Bericht 

Als je in zn korte tijd 5500 boetes binnensleept, dat zn gemeente dr niets mee doet en toegeeft dit is erg onduidelijk. lekker oppotten heet zoiets

Groningen
Master
 Bericht 

Als je van Ederveen naar Veenendaal wilt gaan, dan noem ik de route langs het station geen sluiproute. Kan iemand de kaart van nieuwe ringweg hier op zetten.

dikkydik
Master
 Bericht 
BarthoZ schreef:
Als je in zn korte tijd 5500 boetes binnensleept, dat zn gemeente dr niets mee doet en toegeeft dit is erg onduidelijk. lekker oppotten heet zoiets

Fijne reden om naar de kantonrechter te hobbelen. :thumb:

getiem
Die hard
 Bericht 
Groningen schreef:

Zie de tomtomlink hierboven.

getiem schreef:
Tomtom is wel bijgewerkt:
http://routes.tomtom.com/map/Veenendaal%252C%2520NL%254052.02518%252C5.55919%2540-1/?center=52.02518%2C5.55919&zoom=13&ui=8&map=basic

Het afgesloten tunneltje is onder de A12 bij de stationsstraat --veenendaalse weg.
De omweg loopt via Rondweg Oost -- Afslag 23a

Je hebt overigens wel gelijk :) TomTom wil je er nog doorheen sturen:
http://routes.tomtom.com/route/Ederveen%252C%2520Ede%252C%2520NL%254052.06116%252C5.57738%2540-1/Veenendaal%252C%2520NL%254052.02518%252C5.55919%2540-1/?leave=now&traffic=true&center=52.04127277021%2C5.5569710131829&zoom=11&map=basic

Pagina 2 van 4 [ 195 berichten ]