» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 4  [ 195 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
In drie dagen tijd zijn 740 automobilisten bekeurd die ondanks het verbod het tunneltje onder de snelweg A12 gebruikten voor een rit tussen De Klomp en Veenendaal. Dat heeft de gemeente Ede donderdag gemeld.

De automobilisten krijgen een boete van 90 euro. De Veenendaalseweg in De Klomp richting Veenendaal is afgesloten vanwege de opening van een nieuwe rondweg om De Klomp, eind december.

De weg is niet fysiek dicht omdat onder meer lijnbussen en landbouwverkeer wel mag passeren. De camera's stonden tot nu toe niet aan, maar dat is dus met ingang van deze week veranderd. De gemeente Ede verwacht dat het aantal boetes snel zal dalen.

Camera is erg snel terugverdiend. :thumb_d: :thumb_d:

Het gaat om dit tunneltje.

Streetview link

WimLex
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De camera's stonden tot nu toe niet aan, maar dat is dus met ingang van deze week veranderd. De gemeente Ede verwacht dat het aantal boetes snel zal dalen.

Ik ook, maar dan om een andere reden dan de gemeente dat denkt 8) 8) 8) 8)

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Tja, je moet iets doen om de overheidsfinancien op orde te krijgen...

umpire
FS medewerker
 Bericht 
*KABOEM*

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ehhhh: wet-mulder-m/column-de-busbrug-t78486.html

Enne welk verbod dan? Die voor hoger dan 3,5 meter?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Van een tijdje terug:
Citaat:
14 januari 2013

DE KLOMP – Een handvol automobilisten is sinds de opening van de rondweg De Klomp begin december bekeurd omdat ze over de Veenendaalseweg naar Veenendaal wilden rijden.

Bekijk ook...
Veenendaalseweg in De Klomp dicht als nieuwe rondweg er ligt
Dat meldt de gemeente Ede. De bestuurders die op de bon zijn geslingerd, passeerden het viaduct terwijl opsporingsambtenaren van de gemeente Ede er controleerden. Volgens de gemeente zijn alleen automobilisten bekeurd die toch doorreden nadat hen was gevraagd de rondweg te nemen. Ze kregen een boete van 120 euro wegens rijden op de busbaan.

Het viaduct onder de A12 in de Veenendaalseweg is sinds begin december afgesloten voor autoverkeer en alleen nog toegankelijk voor lijnbussen en langzaam verkeer. Automobilisten die naar Veenendaal willen, worden geacht via de rondweg te rijden. De gemeente Ede heeft camera's bij het viaduct gezet die de kentekens registreren van auto's die toch doorrijden

Feitelijk
Master
 Bericht 
Oh wacht:
Afbeelding

Aanhanger
Master
 Bericht 
En de bus dan? :roll:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Die moet net als fietsers en bromfietsers rechts rijden.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
:o Hoe kan je die borden en letters als automobilist over het hoofd zien!?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

Die C1 geldt niet voor de bus?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Tja, je moet iets doen om de overheidsfinancien op orde te krijgen...

Als het ze daarom zou gaan dan scheven ze niet een R550a uit voor 90 euro maar een R550b voor 130!

als bestuurder een weg gebruiken in strijd met bord C1 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-, trekdieren of vee)

R550a - een weg gebruiken
R550b - een weg(gedeelte) bestemd voor aangewezen categorie(ën) voertuigen gebruiken(doelgroepstroken)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:

Die C1 geldt niet voor de bus?

Onder de fiets en brommer staat "lijnbussen" (denk ik)

Gifpen
Master
 Bericht 

Vandaag al een keer of 4 doorheen gereden. Maar niet met mijn eigen auto gelukkig hahahaha

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Flierefluiter schreef:
Hoe kan je die borden en letters als automobilist over het hoofd zien!?

Het gaat niet zozeer om het missen van de borden maar meer dat het opeens 3km omrijden is waar je vroeger gewoon door kon rijden.
Het hele feest is een tijd onder handen genomen en nu opeens afgemaakt alleen voor de lijnbus...

Gifpen
Master
 Bericht 

Tja.. je kunt het er niet mee eens zijn.. maar daar houdt het ook een beetje mee op.

Je kunt het zien als een dure tolweg. Je kunt er gewoon overheen rijden maar dan moet je niet zeuren dat men de tol komt innen.

Al ruim van tevoren staat er een bord dat je een doodlopende weg in rijdt. Als je die negeert dan krijg je alsnog al deze verbodsborden. Duidelijk is het dus wel.

Punt kan alleen nog zijn dat je het er niet mee eens bent.. En daar houdt het op.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gifpen schreef:
maar dan moet je niet zeuren dat men de tol komt innen.

Echt wel!
Mag een gemeente via cameratoezicht mulderen bijvoorbeeld? http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... ?lref=vpll

bert65
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Onder de fiets en brommer staat "lijnbussen" (denk ik)

Rechts van de weg misschien wel maar links?

Feitelijk
Master
 Bericht 
(f)
Feitelijk schreef:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Ook dit lijkt me een gevalletje oneigenlijk (= niet toegestaan) gebruik van toezichtcamera's voor opsporingsdoeleinden.
Gifpen schreef:
Je kunt er gewoon overheen rijden maar dan moet je niet zeuren dat men de tol komt innen.

Tuttut! Als er staande gehouden wordt door een bevoegd ambtenaar heb je gelijk. Als echter, en daar lijkt het hier op gezien het grote aantal tolheffingen, de bekeuring wordt uitgeschreven middels camerabeelden dan is het niet toegelaten.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Snap die mensen die het verbod negeren wel. Dom is het wel, want qua communicatie is het duidelijk. Wil niet zeggen dat ik het geen belachelijke verandering vind.
De situatie was echt prima toen de weg nog open was. Prima doorstroming en voor zover ik weet ook geen (veelheid aan) ongelukken. Geen idee waarom het veranderd is... wegen vast politieke belangen mee.
Nu moet je toch wel een behoorlijk stuk omrijden (incl. aantal extra stoplichten) om bij de Klomp te komen vanuit het centrum van Veenendaal. Of andersom. Zo wordt de drempel om van het openbaar vervoer (bij intercitystation de Klomp ligt een gratis P+R terrein) gebruik te maken weer een stukje hoger.

EJvL
Master
 Bericht 

Donderdag 7 maart 2013 kon je niet op de rondweg komen omdat de spoorbomen dichtbleven net voor de rondweg, toen zijn er wel wat auto's via de Klomp gereden naar mijn weten.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... ULUgDeFm_w
Anders moesten deze terug tot Ede en daar via de A30 en de A12 alsnog Veenendaal inkomen, ik ben benieuwd of daar ook boetes voor gegeven zijn omdat er eigenlijk geen andere manier was om via de Klomp in Veenendaal te komen, of tussen de spoorbomen door natuurlijk, maar er was geen politie bij verder.

https://maps.google.nl/maps?saddr=Nieuw ... 4&t=m&z=14

Bij letter A waren de spoorbomen dicht, de enige mogelijkheid was om via de Klomp te rijden of een heel eind om...

Gifpen
Master
 Bericht 

Guppenklup schreef:
Tuttut! Als er staande gehouden wordt door een bevoegd ambtenaar heb je gelijk. Als echter, en daar lijkt het hier op gezien het grote aantal tolheffingen, de bekeuring wordt uitgeschreven middels camerabeelden dan is het niet toegelaten.

Ik ben het wel met je eens hoor, ik vind het ook een beetje een flauwe methode dit, als het al toegestaan is. Ik doelde er meer op dat het een beetje dom is om, dit alles wetende, toch daar over de busbaan te gaan rijden. Als je zo koppig bent dan verdien je bijna een bekeuring. Dat was een beetje de strekking van mijn verhaal.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Zouden die camera's op een lus in het wegdek werken? Dan de volgende keer toch gewoon over het fietspad...

BLikent
Master
 Bericht 
Artikel schreef:
De weg is niet fysiek dicht omdat onder meer lijnbussen en landbouwverkeer wel mag passeren.

Op welke basis mag landbouwverkeer hier dan passeren?
Trekkers? bereden paard? paard aan de hand? kar met paard?

snovvdog
Master
 Bericht 
Afbeelding

Voor 2 euro breng ik u naar de overkant :D.

Masterdam
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Op welke basis mag landbouwverkeer hier dan passeren?

Ik ken het daar niet (meer), maar ik gok dat landbouwverkeer niet toegestaan is om over de alternatieve routes te rijden?

BLikent
Master
 Bericht 
Ging om deze foto; stond er iewat ver boven.
Afbeelding

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wat een flauwekul. Ik ken die weg al vanuit mijn jeugd. Scherpenzeel -> Centrum Veenendaal... je mar er niet toe oproepen, maar sleuteltje 13 iemand?

Masterdam
Master
 Bericht 
Je durft het zelf niet?

liquid_force
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Wat een flauwekul. Ik ken die weg al vanuit mijn jeugd. Scherpenzeel -> Centrum Veenendaal...

inderdaad ... dom gedoe ...

Rover
Master
 Bericht 
Slaat echt nergens op. Toen ik er nog kwam waren er in ieder geval nooit problemen bij dat tunneltje mbt verkeer. Moet wel zeggen dat het alweer 8 jaar geleden is dat ik in die buurt werkte.

Gifpen
Master
 Bericht 

Ik werk daar nu. Al heb ik persoonlijk geen idee waarom de gemeente dit besloten heeft.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Wat een flauwekul. Ik ken die weg al vanuit mijn jeugd. Scherpenzeel -> Centrum Veenendaal... je mar er niet toe oproepen, maar sleuteltje 13 iemand?

Of een paar zwarte plakcijfers die in die lege rode rondjes passen? O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:

Of een paar zwarte plakcijfers die in die lege rode rondjes passen?

Dan schrijven ze voor de lijnbusstrook en die is 130 euro ipv 90!
Stelletje analfabeten overigens die verbalisanten. Kan je zo maar weer zien dat ze vroeger op school ook al niet zo van de studieboeken hielden. Schreven ze voor de 550b ipv voor de 550a dan was er toch weer 30000 euro extra voor die gratis schoolboeken geweest.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dan schrijven ze voor de lijnbusstrook en die is 130 euro ipv 90!

Pak je toch gewoon die rode rijstrook?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Alsof ik zoiets zou doen! :schudnee:
Link

niknie
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik ben er ook gepakt. Middels de camera. Vandaag maar eens gebeld met gemeente Ede. (nummer gebruikt wat op de achterkant van de beschikking staat) Wat denk je dat ze zeggen? Dan moet je contact opnemen met de Politie het zijn hun camera's.
Terwijl uit het nieuws blijkt dat de gemeente de camera's heeft geplaatst en dat zij ook de bekeuringen uitschrijven. Zelfs de beschikking wijst voor meer info naar de gemeente Ede. Wat denken jullie is wobben verstandig?

salush
Master
 Bericht 
Wob-en kan je altijd doen. Even achterhalen wie de boete heeft opgesteld (gemeente mag het bv niet).
Geloof er niks van dat de politie dit doet.
zie ook wet-mulder-m/column-de-busbrug-t78486.html

zadkine
Master
 Bericht 
Tsja, is niet mijn woonomgeving.

Maar ik zou in staat zijn om patienten , wonend aan de andere kant van dit tunneltje, een brief te schrijven dat ze naar een andere arts op zoek moeten omdat we niet meer, gegeven die extra omweg van 3km, overweg plus lichten, kunnen garanderen om bij spoed binnen de wettelijk verplichte tijs (10 minuten geloof ik) voor de deur te staan. (Vooral leuk als er geen praktijkhoudende arts aan die andere kant werkzaam is....maar dat weet ik uiteraard niet...en alle praktijken mee gaan met een dergelijk schrijven)

Klachten gaarne indienen bij de gemeente die het zorgverleners om politieke redenen onmogelijk maakt hun werk conform door dezelfde politiek opgelegde voorwaarden uit te voeren.

niknie
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb nu wel hele grote vraagtekens. Want op de site van de gemeente schrijft men dat zij zelf de bekeuringen schrijft:

https://www.ede.nl/gemeente/actueel/nie ... -de-klomp/

Ik hoop dat de link het doet.

A.Sleeperz
Nieuwkomer
 Bericht 
Gifpen schreef:
Ik werk daar nu. Al heb ik persoonlijk geen idee waarom de gemeente dit besloten heeft.

Die autodealer die er vlak achter zit , daar zullen ze wel een hekel aan hebben.
Ik ook. :boos:

EJvL
Master
 Bericht 

A.Sleeperz schreef:
Die autodealer die er vlak achter zit , daar zullen ze wel een hekel aan hebben.
Ik ook. :boos:

Welke is dat dan? Er zitten meerderen in de buurt.

A.Sleeperz
Nieuwkomer
 Bericht 
@EjvL diegene die er het dichtst bij zit.
Ik kan die naam gewoon niet uit m,n mond krijgen.

speedo
Respect
 Bericht 
Citaat:
Ik ben er ook gepakt. Middels de camera. Vandaag maar eens gebeld met gemeente Ede. (nummer gebruikt wat op de achterkant van de beschikking staat) Wat denk je dat ze zeggen? Dan moet je contact opnemen met de Politie het zijn hun camera's.
Terwijl uit het nieuws blijkt dat de gemeente de camera's heeft geplaatst en dat zij ook de bekeuringen uitschrijven. Zelfs de beschikking wijst voor meer info naar de gemeente Ede. Wat denken jullie is wobben verstandig?

Vreemd antwoordt van de gemeente, je zou bijna gaan denken dat ze heel goed weten dat zij fout zijn, en onder 1 hoedje met de politie speelt. :honger:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Al 4 ton aan bekeuringen door 'boetemagneet'

De boeteregen bij het voor autoverkeer verboden viaduct onder de snelweg A12 in De Klomp houdt volop aan. Dagelijks worden gemiddeld tweehonderd auto's betrapt, het totale aantal boetes ligt nu boven de 4.500.

Dat blijkt uit cijfers van de gemeente Ede tot en met maandag. De gemeente Ede hoopt nog altijd dat het aantal boetes zal dalen. Veenendaal wil de kwestie met de buurgemeente bespreken en oppert om een analyse van de kentekens van beboete voertuigen te maken. De tunnel in de weg tussen De Klomp en Veenendaal is sinds enkele maanden afgesloten voor auto's vanwege de opening van een rondweg. De weg is niet fysiek dicht, maar er staan borden en er is toezicht met camera's. Die staan aan sinds 11 maart.

Bron http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.3747970

Met dank aan A(u)30#

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Dat blijkt uit cijfers van de gemeente Ede tot en met maandag.

Die heeft dat gewobt bij de politie?

niknie schreef:
Dan moet je contact opnemen met de Politie het zijn hun camera's.

Maserati Teun schreef:
Veenendaal wil de kwestie met de buurgemeente bespreken en oppert om een analyse van de kentekens van beboete voertuigen te maken.
:o

Cloudbase
Die hard
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Maserati Teun schreef:
Veenendaal wil de kwestie met de buurgemeente bespreken en oppert om een analyse van de kentekens van beboete voertuigen te maken.

Met welk doel? Over een week publiceren dat een significant deel van de overtreders Audi/BMW rijdt en dat daarmee opnieuw bewezen is dat mensen die in deze auto's rijden per definitie verkeeraso's zijn? :huh:

Masterdam
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De gemeente Ede hoopt nog altijd dat het aantal boetes zal dalen.

:lol:

Bussloo
Master
 Bericht 
Ben benieuwd wat er gebeurt als je met de motor aan de hand door deze tunnel loopt. Dwangsom anyone?

Wat voor camera's hangen er eigenlijk? Dezelfde als in de fietstunnel in Apeldoorn?

Pagina 1 van 4 [ 195 berichten ]