» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Wandelen, fietsen of skeeleren over het voorheen zeer drukke verkeersplein bij het Friese Joure. Ook vliegen boven het voormalige knooppunt in een helikopter behoort zaterdag tot de mogelijkheden en daarna is het gedaan met de laatste snelwegrotonde die Nederland rijk was.

Op de rotonde waar de A6 en A7 samenkomen, gebeurden geregeld ernstige verkeersongelukken, soms met dodelijke afloop. Rijkswaterstaat zette er daarom opvallende, reflecterende waarschuwingsborden neer en bracht extra strepen met ribbels op het wegdek aan.

Vanaf maandag kan het verkeer gebruik maken van een ongelijkvloerse verbinding tussen de twee snelwegen.

De A7 verbindt Friesland - via de Afsluitdijk - met Noord-Holland; de A6 gaat van het verkeersknooppunt bij Muiderberg via Almere, Lelystad, Emmeloord en Lemmer naar knooppunt Joure.

Gefeliciteerd Friesland en Groningen :thumb:

Het zou eigenlijk anders gelopen moeten hebben..

Afbeelding

Maar vooruit maar...

dabeetle
Master
 Bericht 
Heb donderdag onderweg naar huis nog maar even een ererondje gereden (inclusief noodstop omdat verkeer vanuit Groningen even niet door had wat die haaietanden op de weg betekenen).

Nee, ik zal de rotonde echt niet missen :)

Nu hopen dat ze snel de definitieve rijbanen klaar hebben, want die versmallingen zijn ook niks

Masterdam
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Heb donderdag onderweg naar huis nog maar even een ererondje gereden

Ik heb afgelopen zaterdag voor een ererondje vliegen gekozen.

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nou daar ben je ook lekker mee dan... Nix rotonde!

Speedy J
Master
 Bericht 
Mis ik nou een richting op die luchtfoto :huh:

Een baan richting Groningen.
Een baan richting Joure
Een baan richting Sneek
Een baan richting Emmeloord

ik denk dat ik iets heel doms vraag maar ik snap het even niet :/ :)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:

:schudnee:

TommyGun
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Hoe?

Pita
Master
 Bericht 

Rijkswaterstaat zou beter eerst knooppunt Hooipolder eens een keer aan moeten pakken en daar een klaverblad van maken ! Daar zijn ze al 20 jaar te laat mee.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Speedy J schreef:

Een baan richting Groningen.
Een baan richting Joure
Een baan richting Sneek
Een baan richting Emmeloord

Ja, ik snapte het dit weekend ook pas goed. Met dank aan Waze die de kaart al heeft bijgewerkt.
Wat ze hebben gedaan is de A7 vanuit Groningen, omgebogen richting Emmeloord. Aan de zuidkant van de rotonde langs dus.
En ze hebben op dat nieuwe stuk (tussen de brug en de oude rotonde) het knooppunt met de baan richting Sneek gemaakt.
Wat je op de foto ziet is dus het enige knooppunt.
Je kijkt vanuit de richting Sneek. Linksaf is vanaf nu richting Heerenveen, rechtsaf richting Emmeloord.

keokiracer
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Wat je op de foto ziet is dus het enige knooppunt.

Voor Joure komt een nieuwe afrit t.h.v. het oude knooppunt, daar zijn ze nu volop mee bezig
Kaartje: http://www.openstreetmap.org/#map=14/52.9517/5.8088

maarten28
Master
 Bericht 

Speedy J schreef:

Wat Sander zegt, en kijk even op openstreetmap voor de situatie: http://www.openstreetmap.org/#map=15/52.9514/5.8041

Ik ben wel benieuwd wanneer die bogen tweebaans gaan worden. Kan me niet indenken dat dat lang duurt. 5 jaar of zo?

keokiracer
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ik ben wel benieuwd wanneer die bogen tweebaans gaan worden. Kan me niet indenken dat dat lang duurt. 5 jaar of zo?

Van en naar Sneek rijdt vrijwel geen verkeer, kan makkelijk zo.

udo
Master
 Bericht 

Pita schreef:
Rijkswaterstaat zou beter eerst knooppunt Hooipolder eens een keer aan moeten pakken en daar een klaverblad van maken ! Daar zijn ze al 20 jaar te laat mee.

Precies dat!
Mar we laten alles dichtgroeien zodat er geen plek meer over is...

keokiracer
Master
 Bericht 
Daarvoor moet je niet bij RWS maar bij de politiek zijn. En alsjeblieft geen klaverblad, leg er een klaverturbine neer ofzo. Of als je toch bezig bent een volledige turbine of stack :honger:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
TommyGun schreef:
Hoe?

Hoe? Je ziet mn plaatje toch? 1972 belde weer.

Speedy J schreef:

Tis Masterdam die onlogisch zit te fotograferen.

Wij lossen dat als volgt op..

Afbeelding

Afbeelding

In feite moet die foto van de andere kaônt zijn maar dat perspectief krijg ik niet voor elkaar bij die foto. Ach, hij doet ook zn best zo is het ook.

Forza!
Master
 Bericht 
Vreemd dat dit nodig was.. Daar woont toch geen hond? Paar lui uit het stenen tijdperk die daar trots op zijn en een paar boeren..

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
De halve Randstad woont inmiddels in de buitenste provincies van het land en gaan dan iedere morgen en avond de Randstad in en weer terug. En het dan maar gek vinden dat het zo druk op de weg is.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Forza! schreef:
Vreemd dat dit nodig was.. Daar woont toch geen hond? Paar lui uit het stenen tijdperk die daar trots op zijn en een paar boeren..

Jij drinkt zeker geen koffie?

Dave schreef:

:kniktja:
Dan had de spoorlijn richting Lemmer er ook nog gelegen.

357kurt
Master
 Bericht 
Veel infrastructurele projecten worden mede gefinanceerd uit de miljarden die gereserveerd waren voor de "nutteloze" zweeftrein.
Daardoor zijn veel Provinciale wegen 4 baans geworden en knooppunten aangepakt. Het spijt mij niet dat er in Het Noorden wel politici zijn die wel visie hebben over bereikbaarheid.

Forza!
Master
 Bericht 
Je bedoelt die lui die indertijd de binnenstad van Groningen quasi onbereikbaar maakten? Helaas zijn die ook in Eindhoven, en het gaat nog steeds door.. Wel busbanen, en de wegen doormidden knippen.

Mensen, hou hier rekening mee bij de verkiezingen in maart. Autohaters partijen eindelijk weg...

Masterdam
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Tis Masterdam die onlogisch zit te fotograferen.
Ey! Doe ff normaal joh, leiperik! :boos:

Dave schreef:
Wij lossen dat als volgt op..
:applaus:

Dave schreef:
Ach, hij doet ook zn best zo is het ook.
:lol:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:
De halve Randstad woont inmiddels in de buitenste provincies van het land en gaan dan iedere morgen en avond de Randstad in en weer terug. En het dan maar gek vinden dat het zo druk op de weg is.

Ja, er zouden eens wat goede bedrijven vestigingen moeten oprichten buiten de randstad. Het vervelende is dat het werk daar wel is en dat er niemand is met gezond verstand die daar wil wonen...

357kurt
Master
 Bericht 
Groningen stad is een drama geworden, tijdens mijn studie ging het nog (eind jaren 90)

Masterdam
Master
 Bericht 
Groningen Stad heeft relatief weinig invloed op knooppunt Joure.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
357kurt schreef:
Groningen stad is een drama geworden, tijdens mijn studie ging het nog (eind jaren 90)
Dat is het al 30 jaar. Toen mijn grootouders nog leefden kwam ik daar regelmatig, sjongejonge, geloof dat groen links daar is uitgevonden.
Maar heeft idd niks met knp Joure te maken, da's gewoon slecht vooruitkijken en vooral op de oude weg doormodderen. Toen rotonde Heerenveen d'r uit ging hadden ze gelijk door moeten pakken bij Joure, dan was de overlast nu niet zo groot geweest.

357kurt
Master
 Bericht 
Vroeger was Joure 3 baans rotonde en zeer overzichtelijk, prima te nemen met 160kph :woop:
Problemen begonnen met terug naar 2 banen, bomen planten, voorsorteren van 2 naar 1 baan vanaf Sneek.
Daarna wat noodoplossingen geweest maar nog steeds een bende.
Knooppunt Heerenveen zou een volwaardig klaverblad worden maar men koos de goedkope variant :fp:
Drie snelwegen die bij elkaar komen binnen 8 km, tja dat redt je niet met beperkte visionaire capaciteiten!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
357kurt schreef:
Vroeger was Joure 3 baans rotonde en zeer overzichtelijk, prima te nemen met 160kph :woop:
Problemen begonnen met terug naar 2 banen, bomen planten, voorsorteren van 2 naar 1 baan vanaf Sneek.
Daarna wat noodoplossingen geweest maar nog steeds een bende.
Knooppunt Heerenveen zou een volwaardig klaverblad worden maar men koos de goedkope variant :fp:
Drie snelwegen die bij elkaar komen binnen 8 km, tja dat redt je niet met beperkte visionaire capaciteiten!
Tel daarbij de capaciteiten van de gemiddelde autobestuurder op en je weet dat je chaos hebt geschapen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Forza! schreef:
Helaas zijn die ook in Eindhoven

Jup :cry: :(

Dave schreef:
Hoe? Je ziet mn plaatje toch? 1972 belde weer.

Oh. Behoorlijk ontwerp voor die 5 koeien O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat bedoel je precies? We zijn met 17 miljoen koeien en teveel internationaal verkeer. Dat moet ergens heen heh.

TommyGun
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wat bedoel je precies? We zijn met 17 miljoen koeien en teveel internationaal verkeer. Dat moet ergens heen heh.

Just kidding (f)

Signum
Master
 Bericht 
357kurt schreef:
Vroeger was Joure 3 baans rotonde

Was het maar 3 baans.. 3 stroken zul je bedoelen.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Was het maar 3 baans.. 3 stroken zul je bedoelen.

:thumb: Scherp!

Ik had ooit een discussie met iemand dat knooppunt Deil ook een rotonde is geweest. Dat wilde de persoon in kwestie niet geloven.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Ik had ooit een discussie met iemand dat knooppunt Deil ook een rotonde is geweest. Dat wilde de persoon in kwestie niet geloven.

Je bent maar niet over het Prins Clausplein begonnen? :D

maarten28
Master
 Bericht 

Of Oudenrijn?

keokiracer
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:

Foto's zeggen meer dan duizend woorden :P
https://www.wegenwiki.nl/Bestand:Knoopp ... l_1985.jpg

Pagina 1 van 1 [ 35 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten