» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
gurb
Master
 Bericht 
RTV Noord schreef:
Steeds vaker krijgen automobilisten een boete voor een kleine snelheidsovertreding. Dat blijkt uit cijfers van het CJIB, het Centraal Justitieel Incassobureau.
Ook wie maar 1 kilometer per uur te hard rijdt (na meetcorrectie) kan een boete verwachten.

Vorig jaar werden 3,1 miljoen boetes uitgedeeld aan bestuurders die hooguit 5 kilometer per uur te hard reden.

Volgens het Openbaar Ministerie, zo meldt RTL, is het aantal boetes substantieel toegenomen door de uitbreiding van het aantal trajectcontroles en het gebruik van nieuwe flitspalen.

Slaat justitie door met deze boetes of moeten hardrijders niet zeuren en gewoon betalen?

met een poll. Effe allemaal stemmen!
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176630/Lopend-Vuur-Beboete-snelheidsovertreders-moeten-niet-zeuren

Bounty
Master
 Bericht 

Dubbel? 8)

18vti
Master
 Bericht 
1 km te hard na correctie al een boete.......Als ik straks een groep kinderen in mijn wijk aan gort rij omdat ik naar mijn teller zit te staren, net zoals die prachtige reclame, dan is dat niet mijn probleem /end sarcasm

46% is tegen, de rest is voor deze acties

WimLex
Master
 Bericht 
Bounty schreef:
Dubbel? 8)

nee, die ander was van rtvdrenthe

18vti schreef:
46% is tegen, de rest is voor deze acties

vanwege de vraagstelling, op rtvnoord is vraag erg dubieus :fp: :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
18vti schreef:
end sarcasm

Da's geen sarcasme.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
53,5% is het met de boetes eens, in wat voor truttenland leven we?

Pita
Master
 Bericht 

Das toch logisch, als die kleine boetes er niet waren, dat zou dan betekenen dat de boetes voor nog harder rijden omhoog moeten, anders halen ze hun quotum niet !

Denman
Master
 Bericht 

18vti schreef:
Als ik straks een groep kinderen in mijn wijk aan gort rij omdat ik naar mijn teller zit te staren, net zoals die prachtige reclame, dan is dat niet mijn probleem /end sarcasm

Precies, en de politie zal in haar persbericht melden dat de bestuurder niet te hard reed en geen alcohol had gedronken :devil:

Bounty
Master
 Bericht 

Iedereen moet lekker in bezwaar en beroep gaan tegen al deze boetes!

korputacj
Eendagsvlieg
 Bericht 

er is inderdaad maar EEN goede reactie als je zelf weer eens slachtoffer bent (want zo voel je je vaak) van het met-het-verkeer-meerijden en met een paar km te hard zegt dan die flitspaal:
ONMIDDELLIJK in beroep gaan en dat is heeeeel simpel en kan digitaal in een paar minuten.
1-krijg je tenminste een beetje waar voor je geld nl. die belachelijke toeslag van 9 euro adm kosten!
2-zet je ze aardig aan het werk en daar heeft het O.M. een hekel aan.
3-is de enige manier van protesteren die ze tzt aan het denken zet nl. deze toegestane burgerlijke ongehoorzaamheid.
4-kost niets en de betaling vd bekeuring wordt uitgesteld en hopelijk later geseponeerd maar dat lukt alleen af en toe als IEDEREEN het doet en ze de werkdruk niet op tijd aankunnen.

SUCCES !

Bounty
Master
 Bericht 

@korputacj Juist geen bezwaar indienen zoals het om het wil. Lekker laten doen door een verkeersjurist, een gemiddelde bezwaarmaker heeft bijna geen kans tegen het om.

Joël D.
Master
 Bericht 
Eigenlijk ben ik het wel eens met de stelling. Ondanks dat ik het misschien flauw is dat ze daar op de snelheid controleren en dat het bedrag buiten proportie is, is het toch echt mijn eigen schuld dat ik op dat te hard rijd en dan een boete krijg. Had ik maar beter op moeten letten / FM of FN aan moeten zetten.

snovvdog
Master
 Bericht 
Het punt is meer dat je eigenlijk helemaal niet op je teller zou moeten hoeven letten. Maximumsnelheden, zeker op snelwegen, zijn volkomen achterlijk.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik vind de meeste bestuurders achterlijker dan de maximumsnelheden :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik heb eens een stuk van +- 120km moeten rijden in een auto zonder cc. Ik was wegens het achterlijke beleid in NL meer bezig met op de snelheidsmeter kijken dat ik niet ietsje te hard ging af en toe dan dat ik meer bezig was met het daadwerkelijk opletten op de weg. Want zo wil de overheid het toch graag?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik vind de meeste bestuurders achterlijker dan de maximumsnelheden

Duurde toch nog 18 uur voor er een langskwam

bernardo A.
Master
 Bericht 

Intussen zetten wij onze fietsen al meer dan 10 jaar op slot, op de oprit. Want de polder-gestapo doet niet aan bewaking. Onze politie is een loterij met enkel "nieten".

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ]