» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Walker
Master
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
ABCOUDE - Meubelmaker Parcival Gougon uit Abcoude zaagde onlangs tijdens een klus per ongeluk zijn pink af. Het drama werd nog groter toen een paar weken later een verkeersboete van bijna vierhonderd euro op de mat viel. Tijdens de spoedrit naar het ziekenhuis was veel te hard gereden.

Parcival zaagde in zijn Mijdrechtse werkplaats een stukje hout door. Toen het uit zijn hand dreigde te vallen, wilde hij het in een reflex opvangen. Maar dat ging helemaal mis. "Mijn vinger kwam tegen de zaag aan. In eerste instantie voelde ik niets. Twee tellen later keek ik naar mijn vinger en zag ik dat hij er bijna af was. Hij hing er echt bij."

Parcival rende naar buiten en werd door zijn huurbaas, Bart Witteveen, naar het AMC in Amsterdam gereden. Witteveen is nog steeds onder de indruk van wat hij aantrof. "De pink hing nog net aan twee draadjes. Dat ging echt door merg en been. Ik dacht echt: wat gaat hier gebeuren?! Er moest zo snel mogelijk actie ondernomen worden."

TE HARD
Witteveen reed met 137 kilometer per uur over de A2 bij Vinkeveen richting Amsterdam. Dat is 37 kilometer harder dan is toegestaan. Hij werd geregistreerd door de trajectcontrole en een paar weken later viel een bekeuring van 383 euro op de mat.

Witteman snapt dat automobilisten zich aan de regels moeten houden, maar vindt ook dat het Openbaar Ministerie naar de omstandigheden moet kijken. "In mijn ogen ging het om een levensbedreigende situatie. De baan van deze man stond op de tocht. Ik had natuurlijk ook geen idee van hoe lang je hebt om die pink er weer goed aan te krijgen."

OPENBAAR MINISTERIE
Parcival en Witteman hebben bezwaar aangetekend bij het Openbaar Ministerie, maar nog zonder resultaat. Volgens verkeersofficier Achilles Damen worden alle bezwaarschriften nauwkeurig bekeken, ook die van Parcival.

"We hebben deze beschikking niet geseponeerd omdat er in onze ogen geen sprake was van een levensbedreigende situatie. De kans op een ongeval waarbij een medeweggebruiker levensbedreigend in gevaar was gekomen, was heel groot. Bovendien had meneer een ander middel kunnen gebruiken: hij had 112 kunnen bellen. Dan had de pink in de ambulance al behandeld kunnen worden en was hij veilig door het ambulancepersoneel naar het ziekenhuis gebracht", zegt de verkeersofficier.

BEZWAARSCHRIFTEN
Het Openbaar Ministerie kreeg vorig jaar ruim 130.000 bezwaarschriften binnen van mensen die het niet eens waren met hun bekeuring voor te hard rijden. Daarvan zijn 12.500 boetes geseponeerd. Volgens het OM gaat het hierbij om gevallen waarbij wel degelijk sprake was van een levensbedreigende situatie, maar ook om meetfouten.

De pink van Parcival is in het ziekenhuis met succes weer aan zijn hand gezet. Overigens blijft hij hoop houden: hij heeft zijn zaak inmiddels ook voorgelegd aan de kantonrechter.

Ik denk dat de boete van de Inspectie SZW wat hoger zal zijn...

Artikel viel mij op omdat ik hetzelfde heb gehad: Pink hing idd nog aan een velletje vast. Echter nadat ik me rustig naar het ziekenhuis heb laten rijden, lag ik daar nog 2 uur op een kamer van de Eerste Hulp te wachten op een chirurg... Zoveel haast is er dus niet bij. En ik kreeg de complimenten van de chrirurg voor mijn scherpe zaagblad. :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Echter nadat ik me rustig naar het ziekenhuis heb laten rijden, lag ik daar nog 2 uur op een kamer van de Eerste Hulp te wachten op een chirurg... Zoveel haast is er dus niet bij
Maar dat weet je op dat moment niet. En zo schokkend is +37 nou ook weer niet.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Beetje huilhuil verhaal hoor...

Walker schreef:
hij had 112 kunnen bellen. Dan had de pink in de ambulance al behandeld kunnen worden en was hij veilig door het ambulancepersoneel naar het ziekenhuis gebracht"

Dat dus.

RRL
Master
 Bericht 
Toch snap ik het ook wel dat ze direct zelf naar het ziekenhuis zijn gereden ipv wachten op een ambulance. Zou ook mijn impuls kunnen zijn.

En 137@100 is zeker op de A2 verre van levensgevaarlijk, zoals de verkeersofficier schetst.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mja, was die ambu beschikbaar? Zelf tien minuten rijden is soms sneller dan de ambu bellen.

Ik heb ook al eens een onervaren bestuurster met 170 over de snelweg gejaagd (helaas zelf al gedronken) omdat iemand de ademhaling verloor, volledig wegzakte, en er geen ambu beschikbaar was binnen een half uur. Dan moet je toch iets.

Walker
Master
 Bericht 
Van een snee in je pink ga je echt niet dood. Ook al is deze 2 cm lang en 2 cm diep. Lichtjes dichtdrukken, en rustig naar de Eerste Hulp. In het ergste geval bestel je in het vervolg 4 bier en een schnaps.

Maar alleen aan het werk zijn in een machinale timmerwerkplaats is gewoon not done. Als je ipv een pink een hele arm afzaagt, of een stuk hout schiet uit de 4-zijdige terwijl je erachter staat... :x

Pita
Master
 Bericht 

Ik kan mij wel voorstellen, dat voor je het 112 gesprek heb afgerond, je al halverwege de SEH-post kan zijn.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Van een snee in je pink ga je echt niet dood. Ook al is deze 2 cm lang en 2 cm diep. Lichtjes dichtdrukken, en rustig naar de Eerste Hulp.

Ja maar besef je dat op het moment dat je iemand heftig ziet bloeden? Als je dat als officier niet wilt begrijpen en ook nog eens dramatisch doet over 137 km/u (gaat iedereen in Duitsland dood op de snelweg?) ben je meer een soort juridische robot.

Spook
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Volgens verkeersofficier Achilles Damen worden alle bezwaarschriften nauwkeurig bekeken

1 april is al geweest.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ik kan mij wel voorstellen, dat voor je het 112 gesprek heb afgerond, je al halverwege de SEH-post kan zijn.

Om daar weer weggestuurd te worden omdat je niet via verwijzing huisarts / huisartsenpost of met ambulance aankomt?

Als je 112 belt en een ambulance vraagt begint deze over het algemeen binnen de minuut te rijden. De rest van het gesprek is uitvragen zodat de ambulanceverpleegkundige weet wat te verwachten, geruststellen van betrokkene en/of starten van reanimatie onder begeleiding van calltaker.

Piet_Piraat schreef:
Mja, was die ambu beschikbaar?

Weet je dat als je niet belt?

Pita
Master
 Bericht 

Weggestuurd worden ? Dat is bangmakerij van de organisatie !

Signum
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ik kan mij wel voorstellen, dat voor je het 112 gesprek heb afgerond

Pita schreef:
Mag ik de plaatsnaam van u weten ?
Zeeland
Nee, ik bedoel niet de provincie, maar de plaatsnaam
Zeeland
Ik herhaal nog eens, ik wil graag de plaatsnaam weten van de plaats waar u vandaan belt ?
Zeeland.
Klik

:lol:

Bussloo
Master
 Bericht 
Gewoon voor laten komen. De kans is groot dat de rechter de boete verlaagt of zelfs op 0 stelt. De beschikking vernietigen zie ik niet gebeuren, dat zou een precedent scheppen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Weggestuurd worden ? Dat is bangmakerij van de organisatie !

Moet je eens voor de lol overdag met nierstenen naar het Maxima Medisch Centrum rijden, dan mag je toch echt eerst naar de huisarts... En ja, dat is eigen ervaring.

Walker
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
lol overdag met nierstenen

Ik kan wel leukere dingen bedenken...

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Beetje huilhuil verhaal hoor...

Walker schreef: hij had 112 kunnen bellen. Dan had de pink in de ambulance al behandeld kunnen worden en was hij veilig door het ambulancepersoneel naar het ziekenhuis gebracht"

Dat dus.

Om daar weer weggestuurd te worden omdat je niet via verwijzing huisarts / huisartsenpost of met ambulance aankomt?

Als je 112 belt en een ambulance vraagt begint deze over het algemeen binnen de minuut te rijden. De rest van het gesprek is uitvragen zodat de ambulanceverpleegkundige weet wat te verwachten, geruststellen van betrokkene en/of starten van reanimatie onder begeleiding van calltaker.

1: Er wordt , bij zoiets, helemaal niets in een ambulance behandeld.
Wil je een pink redden dan moet daarvoor alles weer heel netjes aan elkaar gezet worden, ook de zenuwbanen en bloedvaten.
2: Al gaat ie binnen 1 seconde rijden....aanrijtijd is 15 minuten (en dat wordt niet zomaar gehaald met dank aan duurzaam veilig).
Grote kans dat je eerder zelf bij de 1e hulp bent dan als je wacht op de ambu.
En zo iemand wegsturen na een dergelijke verwonding omdat je geen briefje hebt?
Dat is een kansloze gedachtegang.
(Trauma kan gewoonlijk direct , zonder briefjes dus, naar een ziekenhuis post...juist omdat er snel gehandeld moet worden om vervolg schade te voorkomen...bij dit soort ongevallen dus afsterven lichaams deel en dan levenslang gehandicapped).

Maar ja, over de officier van justitie moet je niet gaan huilen, die "veroordeelde" zelfs een chauffeur van een dokterspost nog.....

Altijd zoiets voor de rechter brengen , en gegeven het medische verhaal grote kans op nulstelling boete ...schuldig zonder strafoplegging.
Zoals ook een uitspraak die ik thuis heb liggen mbt harder dan FAS rijden door mijn eega (arts onderweg naar patient)

Want alleen +37 is nog geen gevaar veroorzaken, daar is meer voor nodig.
Op de maasboulevard in Rotterdam op rustige uurtjes 80-100 rijden werd (vroeger?) wel vaker gedaan, richting academisch centrum daar.....

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
De kans op een ongeval waarbij een medeweggebruiker levensbedreigend in gevaar was gekomen, was heel groot.

Hoeveel groter dan de kans bij Schiphol op de A4 dan? En waarom zou dat hemelsbreed zo'n kilometertje of 20 zoveel uitmaken?

Jammer dat ze dit soort teksten nooit op tv roepen en dat er dan iemand is die daar gevat op zou kunnen reageren. Spee heeft altijd angst voor ons gehad om dit soort lulverhalen. ;)

Schoenzool
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ik heb ook al eens een onervaren bestuurster met 170 over de snelweg gejaagd (helaas zelf al gedronken) omdat iemand de ademhaling verloor, volledig wegzakte, en er geen ambu beschikbaar was binnen een half uur. Dan moet je toch iets.

Sow. Hoe kwam dat? Die moeten normaliter 15 min na melding ter plaatste zijn.

flaskk
Master
 Bericht 
Idd, rest van je vinger in je bakkes doen, en asap naar de eerste hilfe.

"Ooh, u heeft in uw vinger gesneden meneertje ? daar heeft u toch geen ambu voor nodig?"

Walker
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
est van je vinger in je bakkes doen, en asap naar de eerste hilfe.

In een bak met ijsklontjes is beter. Je mond zit vol met bacteriën, dat komt het genezingsproces niet echt ten goede. :fp:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
I know. Wat waarschijnlijk meespeelt is dat we precies tussen twee grote steden zaten, midden in landelijk gebied, en het was net na middernacht. Dan is het blijkbaar wat minder bezet bij de ambulancedienst... :x Hoe dan ook, we hadden geen keuze. Dan baal je wel dat je net een biertje te veel op hebt en de chauffeur amper rij-ervaring heeft en niets durft. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Wat een k-topic titel weer. Het leest alsof iemand een boete kreeg omdat-ie zijn eigen pink eraf had gezaagd :[

boersma
Master
 Bericht 
Ik ben ooit (13 jaar geleden) met mijn vrouw met comateuze dochter van bijna 4 jaar oud op schoot met 200@80 naar het ziekenhuis gereden.
Huisarts was bij ons thuis en belde ondertussen het ziekenhuis dat ik er binnen tien minuten zou zijn.
De rit is goed gegaan, maar ik heb toen echt als een dolle gereden.
Ook wel bizar eigenlijk dat de huisarts het mij zelf adviseerde ("want ik was er vast sneller dan dat de ambu bij ons zou zijn").
Overigens interesseerde me het helemaal niks als ik geflitst zou zijn en knappe agent die me staande zou houden, denk dat ze me hadden moeten inboxen :lol:

zadkine
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Vandaar dat mijn vrouw op de post verzocht werd de patient zelf (tegen alle regels in) met een rolstoel naar de ehbo, 200 meter verderop , te brengen. Wachttijd ambulance 4 uur, voor spoed meer dan 1 uur.

Regeltjes zijn goed maar deugen niet als er geen 100% garantie is dat ze zich eraan houden. En helaas is die garantie er niet ....als er in de buurt een (andere) calamiteit is bv.

@Boersma....in het stuk van RTL staat iets over "niet levensbedreigend".
Dat was duidelijk bij jullie niet aan de orde....in de situatie dat elke seconde telt. En je bent niet de enige waarvan ik weet dat ze zo'n dolle rit gemaakt hebben...bv 1 keer een andere huisarts gehoord ergens dat ie een dergelijke rit maakte wegens een wespensteek (patiënt bekend hoog allergisch) waarbij het breakpoint tussen leven en dood bij iets van 10 minuten lag....met 15 minuten aanrij tijd is de ambulance dan sowieso geen optie meer, zelfs niet als die tegengif bij zich zou hebben. En je bent dan echt binnen 5 minuten 10 km verderop bij het ziekenhuis (in onze omgeving)

Alleen gaat het er hierover dat de officier erg makkelijk heen stapt over : Levenslang partieel gehandicapped of ietsje harder rijden.

@Boersma....

bernardo A.
Master
 Bericht 

"We hebben deze beschikking niet geseponeerd omdat er in onze ogen geen sprake was van een levensbedreigende situatie. De kans op een ongeval waarbij een medeweggebruiker levensbedreigend in gevaar was gekomen, was heel groot. Bovendien had meneer een ander middel kunnen gebruiken: hij had 112 kunnen bellen. Dan had de pink in de ambulance al behandeld kunnen worden en was hij veilig door het ambulancepersoneel naar het ziekenhuis gebracht", zegt de verkeersofficier."

Sinds wanneer bepaalt een verkeersofficier hoe iemand moet handelen bij een ernstig ogende verwonding.

Verder is 137 op een NL snelweg, waar op grote delen 130 de limiet is met de beste wil van de hele wereld niet te betitelen als gevaarlijk.
Al helemaal niet op die 5-baans A2 bij Vinketeringveen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Scaniafan schreef:
Moet je eens voor de lol overdag met nierstenen naar het Maxima Medisch Centrum rijden, dan mag je toch echt eerst naar de huisarts... En ja, dat is eigen ervaring.
Niet alleen daar... RKZ idem. Die laten je gewoon 6 weken met nierstenen lopen. "Doe er maar een pijnstiller in." Dat er dagelijks bloed geplast wordt, deed er niet toe. Zelfs de huisarts kon niets, want de poortarts (die midden in de nacht zijn bed uit gebeld werd door de HAP en de patiënt niet had gezien), vond dat het wel even kon wachten.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
was heel groot

Ja hoor, lekker gebiaste uitspraak van zo'n officier. Man, ik heb nog nooit langzamer gereden dan 137 (op de snelweg dan)

Pita
Master
 Bericht 

Nierstenen ? Eigen schuld en ook makkelijk zelf op te lossen.

http://zuur-base-evenwicht.nl/Aandoenin ... 0wodGVkIDA

Kwibus
Master
 Bericht 
En hoe kom je dan van al gevormde nierstenen af?

Pita
Master
 Bericht 

Goede pijnstillers in nemen, nierstenen lossen vanzelf op, of je plast ze uit. Zelden zijn ze zo groot, dat de niersteenvergruizer er aan te pas moet komen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Hier dus wel...

bert65
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Goede pijnstillers in nemen, nierstenen lossen vanzelf op, of je plast ze uit. Zelden zijn ze zo groot, dat de niersteenvergruizer er aan te pas moet komen.

O ja? Waar haal je die wijsheid vandaan? Bij een collega van mij werkte het vergruizen niet eens en moest de steen operatief worden verwijderd. Hij liep al jaren rond met pijnstillers maar er zat geen verbetering in.

Pita
Master
 Bericht 

Dat kan ook, de niersteen kan zo groot en zo stevig van samenstelling zijn, dat zelfs de vergruizer niet kan. Zeldzaam, maar het kan.

boersma
Master
 Bericht 
Ehh topic pink zwaait af naar nierstenen :-)

Kenji
Master
 Bericht 
Pink eraf is 400 euro?

Wtf zal ik dan wel niet voor boete gaan krijgen? :o

bert65
Master
 Bericht 
Valt mee want de duim is over het algemeen korter dan de pink.

dikkydik
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Wat een k-topic titel weer. Het leest alsof iemand een boete kreeg omdat-ie zijn eigen pink eraf had gezaagd :[

Het leest alsof iemand, die z'n pink eraf gezaagd heeft, een boete heeft gekregen :[

Kenji
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Valt mee want de duim is over het algemeen korter dan de pink

Over 10 dagen win ik het van hem....

Spook
Master
 Bericht 
Het wordt interessanter als je de laatste n vergeet te lezen.

bert65
Master
 Bericht 
Behalve als je hem kwijtraakt...

Kwibus
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
Het leest alsof iemand, die z'n pink eraf gezaagd heeft, een boete heeft gekregen :[
Nou, zo zie ik dat dus niet. En ik had al besloten dat jullie het gewoon allemaal altijd met me eens moeten zijn :|

Uwe Alzaligheid
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Over 10 dagen win ik het van hem ...

Oeps. :cry: (f) (f)

Sterkte ermee, dat zijn geen leuke dingen.

Pagina 1 van 1 [ 42 berichten ]