» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 2 van 2  [ 73 berichten ]
Bussloo
Master
 Bericht 
De politie zoekt getuigen. Je kunt nou eenmaal niet iemand vasthouden zonder dat er getuigen zijn. En een ambulancechauffeur is nu eenmaal geen opsporingsambtenaar. Daarnaast werd in de loop van zaterdagmiddag duidelijk dat het gedrag van de automobilist geen invloed had op het welzijn van de patiënt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Behoorlijke boete voor ambulancehinderaar A59, maar van gevaar geen sprake

De 46-jarige automobilist die vrijdagavond per ongeluk een ambulance hinderde op de A59 tussen Heesch en Den Bosch, hangt een behoorlijke boete boven het hoofd. Volgens de politie heeft de man zich schuldig gemaakt aan meerdere verkeersovertredingen, waaronder rechts inhalen.

Het Openbaar Ministerie gaat binnenkort bepalen welke straf de man hiervoor krijgt. In elk geval is uit onderzoek vast komen te staan dat de man met zijn rijgedrag geen direct gevaar opleverde voor de ambulance.

Dat laat de politie weten aan het Brabants Dagblad. Volgens een woordvoerder hinderde de bestuurder de ambulance niet opzettelijk en gebeurde het remmen op ‘een dusdanige afstand’ dat dit geen effect had op de ambulance.

Nuancering
Daarmee lijkt de politie de eerste berichtgeving wat te nuanceren. In het eerste bericht op Facebook schreef de politie dat de Roosendaler met zijn gevaarlijke rijgedrag 'mensenlevens op het spel zette'.

De ambulance vervoerde vrijdagavond met loeiende sirenes een patiënt die in levensgevaar was. Plotseling haalde een kleine zwarte auto rechts in, ging voor de ambulance rijden en trapte vol op de rem. De bestuurder van de ambulance aarzelde niet en waarschuwde de politie.

'We begrijpen dat de politie is gebeld'
Die publiceerde vervolgens een getuigenoproep op Facebook die honderden keren werd gedeeld en duizenden reacties opleverde. Deze oproep is gemaakt op basis van de eerste melding die binnenkwam, zegt de woordvoerder.

,,Verkeersovertredingen kunnen uiteraard zorgen voor ergernis. We begrijpen dan ook goed dat de politie is gebeld.” Op de vraag of de politie nog steeds volledig achter de inhoud van het bericht staat, kreeg deze krant geen antwoord.

Verontwaardiging
Het nieuws zorgde het afgelopen weekend voor veel verontwaardiging en boosheid. Honderden mensen hadden op Facebook en Twitter geen goed woord over voor de bestuurder.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu daadwerkelijk gebeurd is.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De 46-jarige automobilist die vrijdagavond per ongeluk een ambulance hinderde op de A59 tussen Heesch en Den Bosch,

Ik vraag mij dan af, hoe kan je per ongeluk een ambulance hinderen :huh: Zeker als je die al rechts hebt ingehaald :x

Boralis
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Dat laat de politie weten aan het Brabants Dagblad. Volgens een woordvoerder hinderde de bestuurder de ambulance niet opzettelijk en gebeurde het remmen op ‘een dusdanige afstand’ dat dit geen effect had op de ambulance.

Blijft vaag. Blijf denken dat er dus eigenlijk niets aan de hand was (op rechts inhalen na) en pas later moeten remmen voor iemand anders die nog op de linkerbaan zat. Dan is 't toch een heel ander verhaal, waarvan er hier op het forum genoeg zitten die 't ook zouden doen als de ambulance inderdaad langzamer reed.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Ja. Toch wel een vervolg. Wat een gestuntel bij de politie berichtgeving.

Superkoe
Master
 Bericht 
Boralis schreef:
waarvan er hier op het forum genoeg zitten die 't ook zouden doen als de ambulance inderdaad langzamer reed.

Vanochtend de Heinenoordtunnel uit (richting Rotterdam) een Belgische vrachtwagen rechts ingehaald. Blijkbaar ging die nog al langzaam want een vrachtwagen van de Greenery haalde hem links en kwam vervolgens in één keer twee banen naar rechts (als statement). Ik zat er gelukkig nog ver genoeg achter, maar die had ik niet zien aankomen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Als ik de berichten zo lees voerde de ambulance onterecht met toeters en bellen. Het hinderen zette immers geen gevaar. Dat kon de idioot niet weten, maar het ambulance personeel wel.

bert65
Master
 Bericht 
Zal dit allemaal wel stand kunnen houden? De overtredingen zijn niet geconstateerd door een opsporingsambtenaar en er zijn schijnbaar ook geen getuigen.

R
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
gebeurde het remmen op ‘een dusdanige afstand’ dat dit geen effect had op de ambulance.

Maserati Teun schreef:
Plotseling haalde een kleine zwarte auto rechts in, ging voor de ambulance rijden en trapte vol op de rem.

Dit laatste bericht is ook weer van LBO niveau.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dat "vol op de rem" zal dan wel ook niet zo veel om het lijf hebben gehad. Denk dat de ambuchauffeur gewoon een beetje geïrriteerd was en dat hij nu terugkrabbelt na alle publiciteit.

Superkoe
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
De overtredingen zijn niet geconstateerd door een opsporingsambtenaar

Wie heeft dan de melding gedaan? Ik heb nog steeds het idee van een agent in zijn vrije tijd. De ambulancechauffeur niet, want die kan never nooit zien dat een klein zwart autootje vlak achter zijn vrachtwagen rijdt.

WNS2.0D schreef:
Als ik de berichten zo lees voerde de ambulance onterecht met toeters en bellen.

De ambulance vervoerde een patiënt met spoed. En bleeft links plakken om niet steeds van rijstrook te moeten wisselen. En ja, dat hindert de rest van het verkeer, maar dat zij maar even zo.

Bussloo
Master
 Bericht 
En na de verklaringen van de getuigen die zich bij de politie hebben gemeld.

bert65
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
En na de verklaringen van de getuigen die zich bij de politie hebben gemeld.

Ja? Hebben de getuigen het pv opgemaakt? Ik vraag mij af of de OVJ hier heil in ziet.

Bussloo
Master
 Bericht 
Er zat iemand tegelijk te posten. Was een reactie op:

NoCashCow schreef:
Dat "vol op de rem" zal dan wel ook niet zo veel om het lijf hebben gehad. Denk dat de ambuchauffeur gewoon een beetje geïrriteerd was en dat hij nu terugkrabbelt na alle publiciteit.

Ging erom dat er de chauffeur terugkrabbelt nu getuigen zijn verhaal NIET onderschrijven.

Bambi killer
Master
 Bericht 
Maar even serieus wanneer komen ambulance´s eens met een soort bullbar dat ze dat soort mensen een koekje van eigen deeg kunnen geven :thumb:
Of denk ik weer te extreem :roll:

Pita
Master
 Bericht 

Heb ook al eens meegemaakt, dat een ambulance zich zo opstelde op een rijstrook dat er geen verkeer meer mogelijk was, terwijl er rechts naast de vluchtstrook nog een extra laag asfalt lag, waar ook de gecrashte auto en de politieauto al stonden, dus ruim naast de vluchtstrook.
Dan denk ik waarom doe je dat nou ?

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
bert65 schreef:
Zal dit allemaal wel stand kunnen houden? De overtredingen zijn niet geconstateerd door een opsporingsambtenaar en er zijn schijnbaar ook geen getuigen.

Met wat pech heeft de politie de men zo geintimideerd dat hij het toegegeven heeft.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Soms is het beter om de weg helemaal dicht te gooien om veilig en in alle rust te kunnen werken. Maar dan verwacht je dat juist de politieauto de weg afsluit.

Pita
Master
 Bericht 

Ja, dat snap ik, maar als men nu een asfaltstrook heeft van 4 meter, dan pas de vluchtstrook van 3 meter breed, dan heeft het toch geen enkele zin om de eigenlijke rijstrook af te sluiten, dat is gewoon automobilistje pesten.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nou ja, als je ziet wat ze tegenwoordig al afsluiten voor een lekke band aan de bermkant...

bert65
Master
 Bericht 
Bambi killer schreef:
wanneer komen ambulance´s eens met een soort bullbar

O:) O:)
Afbeelding

lacheisleuk
Master
 Bericht 

NoCashCow schreef:
Nou ja, als je ziet wat ze tegenwoordig al afsluiten voor een lekke band aan de bermkant...
Tsja. Ik snap het inmiddels wel. Tijdje terug geholpen bij een pechgeval dat op de afrit, aan het begin, stond (en waar de mensen, toeristen, weer in de auto waren gaan zitten). Ook als de ANWB, een brandweerman in zijn vrije tijd, mijn voertuig iets eerder in de pechhaven en RWS t.h.v. de pechhaven, zich op de vluchtstrook bevinden met knippers en andere feestverlichting. En matrix op 70. Mensen rijden op de automatische piloot, gewoon al de uitvoegstrook op sturen, blind vanaf links in 1x willen uitvoegen, etc. Ik zat te wachten op eentje die hem er vol in ging zetten.

Ik was omgedraaid en vervolgens was ik gestopt, bij het omdraaien RWS gebeld voor een snelheidsverlaging, auto in het pechvak gezet met verlichting aan (ca. 150 meter voor het pechgeval) en via de berm naar de auto gelopen en de mensen uit laten stappen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Tja, lekker staren op de snelheidsmeter. Moet zeggen dat het asociale en egocentrische gedrag van mensen me ook aardig de keel uithangt. Ik rij nu al weer een paar weken dagelijks in Nederland en het valt vies tegen. In Duitsland was het ook niet perfect, maar de beleefdheid en sociaal gedrag op de weg zit er daar toch een stuk beter in.

Pagina 2 van 2 [ 73 berichten ]