» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 73 berichten ]
maarten28
Master
 Bericht 

NOS schreef:
De politie heeft een automobilist opgepakt die gisteravond een ambulance hinderde op de snelweg tussen Heesch en Den Bosch. De ziekenwagen was met zwaailichten en sirenes op hoge snelheid op weg naar het ziekenhuis. In de ambulance lag iemand die in levensgevaar was.

De automobilist was eerst aan het bumperkleven en haalde toen rechts in. Daarna ging hij vóór de ambulance rijden en trapte op de rem.

Dan moet er toch ook een steekje in je los zitten zeg. :fp:

A4
Master
 Bericht 
Levenslang uitsluiten van hulpverlening zo'n figuur.

Pita
Master
 Bericht 

even nuanceren.

Het was een MB vrachtwagen met een intensive care unit. Topsnelheid pakweg 115 km. per uur, dus weinig op hoge snelheid. Waarschijnlijk dus ook een linksplakker.

Ga er dan rechts voorbij en vergeet die brake-test.

jitzzzze
Master
 Bericht 
Wat valt er te nuanceren aan het hinderen van een hulpverleningsvoertuig? En helemaal aan een exemplaar wat met alle toeters en bellen rijdt?

Walker
Master
 Bericht 
Dan nog. Een MICU met OGS is een voorrangsvoertuig!

Pita
Master
 Bericht 

Dan hoeft hij nog niet met 115 km. op de linkerbaan te blijven plakken. Maar goed die braketest is natuurlijk not done

Voorrang speelt natuurlijk helemaal niet mee, men reed op een autosnelweg.

R
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Dan hoeft hij nog niet met 115 km. op de linkerbaan te blijven plakken. Maar goed die braketest is natuurlijk not done

Dat vind ik van politiewagens, hondenwagens maar niet van een ambu met patiënt waar de extra zijdelingse bewegingen beter wel dan niet tot een minimum beperkt kunnen worden.

Pita
Master
 Bericht 

Je kan heel goed van rijstrook wisselen, zonder dat enige zijdelingse beweging voelbaar is.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Zit je die hufter nu echt te verdedigen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Facebook schreef:
Vrijdagavond, omstreeks 20.00 uur, reed er op de A59 tussen Heesch en ’s-Hertogenbosch een ambulance. Dit was een grote ambulance die ingericht is als intensive care. De ambulance reed ruim boven de toegestane maximum snelheid met optische geluidsignalen. In de ambulance lag iemand die met spoed naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis gebracht werd en in een levensbedreigende situatie verkeerde.

Een groot deel van de rit werd deze ambulance op zeer korte afstand gevolgd door een kleine zwarte auto. Op een bepaald moment heeft de kleine zwarte auto de ambulance ook rechts ingehaald en ging voor de ambulance in de remmen.

Het moge duidelijk zijn dat dit rijgedrag mensenlevens op het spel zet en dat wij dit incident hoog opnemen. De bestuurder van de zwarte auto is door ons op verdenking van overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet, het gevaar of hinder veroorzaken op de openbare weg aangehouden. Het betreft een 46-jarige inwoner uit Roosendaal. De auto is door ons inbeslaggenomen en morgen zal verder onderzoek worden uitgevoerd.

Bent u getuige geweest van dit incident? Neem dan contact met ons op via 0900-8844 #RSCOOB zaaknummer 2017045821

Afbeelding Afbeelding

Deze idioot nooit meer een rijbewijs geven.

Pita
Master
 Bericht 

Ik verdedig hem niet, voor mij mag hij zijn rijbewijs ook levenslang inleveren. Vooral voor die braketest natuurlijk.

Mdw
Master
 Bericht 
A4 schreef:

Dat dus....... :[

A4
Master
 Bericht 
Heb wel eens een brandweerwagen rechts in gehaald op de snelweg. Traag als dikke stront die dingen en reed ook vervelend lang links. Maar laat ff die braketest achterwege zeg...

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
A4 schreef:

Net als mensen die op een andere manier hulpverleners hinderen.

Raaf
Master
 Bericht 
Een ambu unit hinderen :dood:
Dan snap je het echt niet.

Blaataap
Master
 Bericht 

Pita schreef:
Je kan heel goed van rijstrook wisselen, zonder dat enige zijdelingse beweging voelbaar is.

Je hebt door dat het een mobiele intensive care unit was he? Daar is iets meer zorg aanwezig voor de patiënt dan in een normale ambulance.

flaskk
Master
 Bericht 
Wat een klootzak, maar wellicht moeten we snellere trucks gaan kopen voor dit soort klussen?
Link

Pita
Master
 Bericht 

Ook die tendentieuze berichtgeving he : De ziekenwagen reed met hoge snelheid, jazeker hoge snelheid voor een vrachtwagen wel ja, toch zeker 115 km. Terwijl de suggestie gewekt wordt dat de wagen 180 km. reed ( de sprinters 319 CDI halen dat wel ).

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Ik zou haast gaan denken dat jij het was...

Er staat dat er boven de maximumsnelheid werd gereden. Het moet wel veilig blijven he.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dion schreef:
Er staat dat er boven de maximumsnelheid werd gereden. Het moet wel veilig blijven he.
Je mag daar toch 130?

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Geen idee. Volgens het Facebookbericht werd er boven vmax gereden.

Pita
Master
 Bericht 

Ja boven de maximumsnelheid voor vrachtwagens.

Raaf
Master
 Bericht 
Dan.Nog. :dood:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Tja, zelfs als dat gevaarte met 80 links blijft, maar wel met toeters en bellen rijdt, dan blijf je er netjes ruim achter. Het heet niet voor niks intensive care en de chauffeurs zijn ook goed opgeleid. Dus die zullen zeker de beoordeling maken dat dit de beste oplossing is.
Rechts voorbij, liever niet. Maar als het erg lang duurt en er zelfs bij grote gaten niet naar rechts wordt gegaan, zou je het heel voorzichtig kunnen doen. Zeker als er 3 rijstroken zijn. Verder het voertuig de ruimte geven.

Raaf
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ook die tendentieuze berichtgeving he : De ziekenwagen reed met hoge snelheid, jazeker hoge snelheid voor een vrachtwagen wel ja, toch zeker 115 km. Terwijl de suggestie gewekt wordt dat de wagen 180 km. reed ( de sprinters 319 CDI halen dat wel )

Echt?

Weleens nagedacht?

Weleens nagedacht over het feit dat jij of je (klein)kinderen in zo'n ding zouden kunnen liggen en het kantje boort is? Dat ze dat niet voor de grap inzetten?
Weleens de ambulance zien gaan met de nichtje, de ambulance met je schoonzusje daarachter en je broer naast je in de auto gehad? Het hele spul onder politie begeleiding? Niet wetende of je je broer moet gaan troosten dat hij zijn eerste kind waarschijnlijk gaat verliezen? In de tussentijd je ouders niet kunnen bereiken?

Ga je eens in een hoekje zitten schamen ofzo.

Pita
Master
 Bericht 

Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken.

Blaataap
Master
 Bericht 

Pita schreef:
Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken.

Waarom rijdt een ambulance eigenlijk? Wat is het doel van dat concept ook alweer?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pita heeft wel vaker rare gedachten. lekker in zn wereldje laten en geen aandacht aan besteden

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Dat heeft er alles mee te maken. Kwestie van prioriteiten. Als er iemand in levensgevaar wordt vervoerd heeft dat een iets hogere prioriteit dan je eigen haast, waar je ook naar toe moet. Ga niet zeggen dat je eigen minuut belangrijker dan iemand anders z'n leven :thumb_d:

Suggestief
Pro
 Bericht 

Hij is alweer vrij. Geen kwade opzet volgens de politie.

Citaat:
De 46-jarige automobilist uit Roosendaal die vrijdagavond een ambulance hinderde op de A59 tussen Heesch en Den Bosch, was zich van geen kwaad bewust. Dat blijkt uit gesprekken die de politie heeft gehad met de bestuurder van de ambulance en de automobilist. De man is zaterdag weer vrijgelaten.

De politie meldde vrijdagavond dat een ambulance, waarin iemand werd vervoerd die in levensgevaar was, werd gehinderd op de A59. De ambulance reed op hoge snelheid en werd op zeer korte afstand gevolgd door een zwarte auto die door de Roosendaler werd bestuurd.

De auto haalde de ziekenwagen rechts in en trapte vervolgens op de rem. De bestuurder werd aangehouden, maar een dag later is hij vrijgelaten.

Omroep brabant.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

En volgens de ambulancemedewerker ook niet. Vreemd verhaal.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Is het mogelijk de beste man op te nemen in een register met mensen waarvoor de hulpdiensten nooit uit zullen rukken?

Suggestief schreef:
was zich van geen kwaad bewust.

Dat maakt het voor hem alleen maar erger. Zeer ongewenst gedrag vertonen en je daarvan niet eens bewust zijn. Onderzoekje CBR en nooit meer het rbw teruggeven.

Blaataap
Master
 Bericht 

Dion schreef:
Vreemd verhaal.

Dat sowieso want de man reed vast geen zelf-rijdende auto :lol:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Vreemd als hij daarmee wegkomt. Dan kom je toch overal mee weg als je maar gewoon zegt dat je je er niet van bewust was? Nog afgezien van het feit dat het wellicht nog erger is als je stomme dingen onbewust doet, zoals WNS2.0D zegt.

flaskk
Master
 Bericht 
Ik heb ongelooflijk veel respect voor de ambubroeders, maar ik ken er eentje in privé sfeer, maar dat is een ontzettende bal...

Verhaal zal wel 2 kanten hebben....

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dion schreef:
En volgens de ambulancemedewerker ook niet. Vreemd verhaal.

Inderdaad een heel vreemd verhaal. Of zou de man een allochtoon zijn, want dan kom je overal mee weg.

Suggestief schreef:
Geen kwade opzet volgens de politie.

Remmen is m .i. heel bewust gedaan. In mijn ogen dus kwade opzet.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Remmen is m .i. heel bewust gedaan. In mijn ogen dus kwade opzet.

art 130 wvw, intrekken rbw dus.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Remmen is m .i. heel bewust gedaan.

Als het waar is. Persberichten van de politie zijn ook niet altijd zo betrouwbaar.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Agentje in privétijd die het verhaal wat aangedikt heeft om zijn PV wat kracht bij te zetten om een Art. 5 te verantwoorden? Want bumperkleven en rechts inhalen zijn samen nog wat dun voor een Art. 5 of een EMG. Dus moest er nog wat bij.
Kan goed zijn dat de bestuurder na het inhalen wat moest afremmen voor ander verkeer en dat het verder niks te betekenen had.

Boralis
Master
 Bericht 

Blijf 't maar een vreemd verhaal vinden. Vermoed dat het gewoon aan alle kanten rammelt, anders was 'ie hooguit wel vrijgelaten, maar de zaak wel doorgezet.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Roosendaler weer vrijgelaten na hinderen ambulance op A59
HEESCH/ DEN BOSCH - De man uit Roosendaal die vrijdagavond op de A59 een ambulance hinderde is zaterdagmiddag weer vrijgelaten door de politie. Na gesprekken met zowel de hinderende man als de ambulancechauffeur geeft de politie aan geen reden te hebben de man langer vast te houden.

Eerder gaf de politie aan de zaak hoog op te nemen. Ook al werd in de loop van zaterdagmiddag duidelijk dat het gedrag van de automobilist geen invloed had op het welzijn van de patiënt.

De man, die de ambulance die met zwaailichten aan reed, onder meer rechts inhaalde en vol op de rem sloeg toen hij voor de ambulance reed, werd vrijdag laat aangehouden en zijn auto werd in beslag genomen. De politie gaf eerder aan dat het 'duidelijk mag zijn dat dit rijgedrag mensenlevens op het spel zet'.

Er wordt volgens de politie geen vervolg meer aan de zaak gegeven.

Dat gaat me iets te makkelijk, waar is die Artikel 5 ineens gebleven?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Dat gaat me iets te makkelijk, waar is die Artikel 5 ineens gebleven?

Zou het een medelander geweest zijn?

wernert
Pro
 Bericht 

Pita schreef:
Dan hoeft hij nog niet met 115 km. op de linkerbaan te blijven plakken.

Dit is anders wel gebruikelijk, primaire rijstrook waar mogelijk, als ik de vele onboard-video's moet geloven.

bert65
Master
 Bericht 
Vreemd verhaal. Er rammelt iets. Heeft de man zijn auto terug?
Ik denk dat de OVJ er geen heil in ziet omdat het voorval niet is geconstateerd door een agent. Iets anders kan ik niet bedenken.

yj24tp
Pro
 Bericht 

En dan willen 'ze' hulpdiensten beter beschermen.......en dan hebben ze er 1 te pakken en dan..en dan...laten ze em weer gaan :fp:
Nee jongens, komt helemaal goed in NL..... :loco:

boersma
Master
 Bericht 
wernert schreef:
post4324705.html#p4324705 schreef: Dan hoeft hij nog niet met 115 km. op de linkerbaan te blijven plakken.
Dit is anders wel gebruikelijk, primaire rijstrook waar mogelijk, als ik de vele onboard-video's moet geloven.

Ik heb het zelf meegemaakt toen mijn dochter jaren terug met spoed naar het AMC moest.
De ambu reed toen wel op de rechterbaan (ik reed er achteraan) met alle toeters en bellen aan, maar doordat hij op de rechterbaan reed gingen anderen hem inhalen. Door dit inhalen van andere weggebruikers koste het hem meer moeite om zelf in te halen (er tussen te komen). Bij het inhalen heeft hij toen een inhalende bmw enorm gesneden omdat hij er niet tussen gelaten werd.

Mijn idee: hulpverlenende voertuigen continu op links is veiliger. De rest van het verkeer past zich maar even aan.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Tussen Heesch(thv De Lucht +/- ) en Den Bosch op de A59 mag je trouwens maar 100km/u

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Waarom rijdt zo'n MICU eigenlijk niet met motorbegeleiding?

bert65
Master
 Bericht 
Niet elke regio beschikt over motorrijders die mogen en kunnen begeleiden. Het aanvragen van zo'n begeleiding moet ook aan criteria voldoen.

Raaf
Master
 Bericht 
boersma schreef:
De rest van het verkeer past zich maar even aan

Zeker voor een ambulance.
Het kon mij de laatste keer met mijn nichtje en schoonzus in de ambulances en mijn broer naast me bijzonder weinig schelen wat anderen van mij vonden. Dan durf ik gerust dezelfde marge te nemen als ik op het circuit neem.

Als je er moeite mee hebt, ga dan voor de grap een politie volvo hinderen die geen signalen voert. Die nemen wel even de tijd voor je.

Pagina 1 van 2 [ 73 berichten ]