» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 54 berichten ]
BaasTimo
Master
 Bericht 
Metro Nieuws schreef:
Bellen of appen terwijl je aan het autorijden bent. We weten allemaal dat je dat maar beter kunt laten. Het scheelt je geld als je betrapt wordt, of een benauwde situatie als je twee tellen niet oplet. Maar wat nu als je in het bezit bent van de zelfsturende auto van Tesla?

'Dan mag je gewoon met je telefoon achter het stuur', vindt Tesla-rijder Vincent Everts. De man werd dinsdagmiddag aangehouden door de politie omdat hij met zijn telefoon achter het stuur zat. Op Twitter deelt hij zijn mening daarover:

„Ik ben benieuwd wat de rechter hiervan vindt, want de auto reed volkomen stabiel en veilig op de snelweg. En toch krijg ik een boete!", reageert hij verbaast. Hij vertelt dat de politie hem uitlegde dat hij wel zonder handen mag rijden, maar dat hij zijn handen niet aan zijn telefoon mag houden. „En eigenlijk is dat al ouderwets", vindt Everts.

Op Twitter krijgt hij het er aardig van langs. „Er is 1 merk dat BETA-software heeft voor autopilot. Zullen we daar de wetgeving nog even niet op aanpassen?" reageert iemand. Een ander reageert: „Zeg, einstein, wat schrijft Tesla zelf ook al weer over het gebruik van autopilot en je aandacht er bij houden enzo?" En Rechtspraak (het account van rechtbanken, gerechtshoven en de Hoge Raad der Nederlanden) wijst hem erop dat de rechter niet de regels maakt, maar dat de wetgever dat doet.

Het grapje kostte de man 250 euro. „Het was weer een dure ervaring. Ik baal als een stekker, maar we gaan weer verder", zegt hij.

Tja, het blijft een auto, vind t dus eigenlijk ook niet kunnen dit.
Dat die man dan nog verbaasd reageert ook omdat hij zijn eigen regels aan het bedenken is. :fp:

Is de boete voor een telefoon trouwens verhoogd? Of is dit slechte journalistiek? :kniktja:

shootme
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
De man werd dinsdagmiddag aangehouden

BaasTimo schreef:
Of is dit slechte journalistiek? :kniktja:

Zegt genoeg toch?

keokiracer
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
Er is 1 merk dat BETA-software heeft voor autopilot. Zullen we daar de wetgeving nog even niet op aanpassen?

Heb ik een fusie van Mercedes en Tesla gemist?

Als ik mij niet vergis heeft Mercedes in de S-klasse een systeem met dezelfde functies als de Tesla Autopilot, misschien dat ik nog wat andere merken mis

zadkine
Master
 Bericht 
Aangezien de berijders van deze zelfstuurders nog steeds verantwoordelijk zijn voor het rijden van de auto en corrigeren van eventuele fouten in de zelfstuursoftware snap ik niet dat de bestuurder zo verbaasd is.

Joël D.
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Heb ik een fusie van Mercedes en Tesla gemist?

Als ik mij niet vergis heeft Mercedes in de S-klasse een systeem met dezelfde functies als de Tesla Autopilot, misschien dat ik nog wat andere merken mis

Tesla's autopilot is SAE level 3, Mercedes, etc. is level 2. Echter is bij Tesla de koper de tester terwijl Mercedes het pas op de markt brengt als het echt af is.

A4
Master
 Bericht 
Vincent Everts. Altijd al een vervelend mannetje gevonden. Trendwatcher ;(

Spook
Master
 Bericht 
Cadillac heeft nu super cruise.

BaasTimo
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Aangezien de berijders van deze zelfstuurders nog steeds verantwoordelijk zijn voor het rijden van de auto en corrigeren van eventuele fouten in de zelfstuursoftware snap ik niet dat de bestuurder zo verbaasd is.

Precies dit ja.

Kun je nog zo leuk met je telefoon bezig zijn maar als er voor je iets gebeurd waar de auto niet op reageert zul je toch echt tijdig in moeten grijpen. :thumb:

wernert
Die hard
 Bericht 

A4 schreef:
Mwha, Adjied Bakas, dat is pas erg. Vince lacht zich de ballen uit de broek met zoveel exposure.

Pita
Master
 Bericht 

In een Tesla kan je toch ook gewoon met bluetooth inloggen met je mobiel en handsfree bellen dan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Vincent Everts. Altijd al een vervelend mannetje gevonden.

Dat!

Ton.
Master
 Bericht 
Kon de Tesla zelfstandig het volgteken volgen van de politie? -> Nee? -> Terechte bekeuring.
Ja? -> Dan nog steeds een terechte bekeuring.

Signum
Master
 Bericht 
A4 schreef:

Elke trendwatcher is vervelend en al helemaal als het oudere mannen zijn.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik baal als een stekker
Nooit grappig, als je een Tesla rijdt.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

keokiracer schreef:
Nieuwe E klasse, althans in Duitsland, heeft het ook.

maarten28
Master
 Bericht 
Vincent Everts, die heeft in het verleden toch vaker van dat soort ongein gedaan?
Leuk dat hij een proefproces probeert uit te lokken, maar ik hoop toch van ganser harte dat hij dit gaat verliezen.

HypHyper
Master
 Bericht 
Wel een kek jasje aan.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Nooit van die knakker gehoord. Maar 230,- voor een beetje reclame voor jezelf is geen geld natuurlijk.

fb
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
Het was weer een dure ervaring
Wel een Tesla van minimaal een ton rijden, maar een boete van 250 euro duur vinden ....

Denman
Master
 Bericht 

Wat doet zo'n zelfrijdende auto eigenlijk met aanwijzingen van een verkeersregelaar?
Hij zal ze vast niet platrijden, maar kan hij de aanwijzingen opvolgen?

snovvdog
Master
 Bericht 
Des te meer reden om verkeersregelaars af te schaffen :thumb: :applaus: .

Staan meestal in situaties waarbij het verkeer niet geregeld hoeft te worden.

zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
taan meestal in situaties waarbij het verkeer niet geregeld hoeft te worden.

Bij wegwerkzaamheden waar je afwisselend verkeer van 1 van beide richtingen moet doorlaten...kan je ze vaak niet missen. Tijdelijke verkeerslichten kunnen soms ook, maar dan heb je ook vaak wachttijd als er niks aankomt van de andere kant omdat die batterij lichten niet doen aan aanbod meting.

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Geweldig dit. Dit zou op dezelfde manier bestraft moeten worden als wanneer je met een gewone auto zonder handen aan het stuur met je telefoon aan het kutten bent. Typisch iemand met 0,0 besef van hoe je met dergelijke systemen moet omgaan. Een automatische piloot is geen vervangmiddel maar een hulpmiddel, je dient nog altijd je kop erbij te houden! Nu is het bellen, straks drinken, slapen of een filmpje kijken. Je leest het al op bijv. Tweakers dat ze dan denken relaxed te kunnen e-mailen onderweg naar werk of huis. Denk het niet dus.

snovvdog
Master
 Bericht 
Juist de hele bedoeling van die systemen is dat je dat dus wel kan doen, zodat autorijden geen verspilde tijd is, maar je gewoon andere dingen kan doen.

Ik kan niet wachten op 100% zelfrijdende auto's, auto rijdt vanzelf naar een gratis parkeerplek na afzetten, lekker zwaar bezopen achterin half in coma thuisgebracht worden, helemaal mooi.

keokiracer
Master
 Bericht 
Lotus Omega schreef:
Je leest het al op bijv. Tweakers dat ze dan denken relaxed te kunnen e-mailen onderweg naar werk of huis. Denk het niet dus.

Kan wel hoor, maar dan kun je ook tegen een barrier eindigen.
Link

HypHyper
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Nooit van die knakker gehoord. Maar 230,- voor een beetje reclame voor jezelf is geen geld natuurlijk.

Om het principe, jonguh. Het principe. 8)

Lotus Omega
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Juist de hele bedoeling van die systemen is dat je dat dus wel kan doen, zodat autorijden geen verspilde tijd is, maar je gewoon andere dingen kan doen.

Ik kan niet wachten op 100% zelfrijdende auto's, auto rijdt vanzelf naar een gratis parkeerplek na afzetten, lekker zwaar bezopen achterin half in coma thuisgebracht worden, helemaal mooi.

Als je dat wilt dan moet je een chauffeur, taxi of het OV nemen. Hoe goed die systemen ook zijn, je blijft bestuurder en daardoor eindverantwoordelijk. Piloten mogen ook niet drinken. Of vind je dat vreemd?

snovvdog
Master
 Bericht 
Er zijn zelfrijdende metro's en pendelbussen, gewoon niet zo bekrompen nadenken maar veel grootschaliger experimenteren zodat de zelfrijdsystemen zsm. worden verbeterd.

De baten zijn vele malen beter dan de risico's.

BaasTimo
Master
 Bericht 
De baten zijn dat jij lekker kan e-mailen in de auto, de risico's zijn tientallen doden per dag.
Ja, je hebt helemaal gelijk :thumb:

TommyGun
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik kan niet wachten op 100% zelfrijdende auto's

Lijkt me geen fuck aan...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mij juist wel.

snovvdog
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
De baten zijn dat jij lekker kan e-mailen in de auto, de risico's zijn tientallen doden per dag.

En de baten zijn dat 2-3 mln. mensen een minuut of 20-120 per dag aan tijd winnen om bv. te werken, dus langer te kunnen uitslapen omdat je al kan beginnen in de auto of eerder ontspannen.

Risico's worden flink overdreven.

TommyGun schreef:
Lijkt me geen fuck aan...

Ligt aan de bui, rijden als het rustig is vind ik prima, rijden in de spits is vooral irritatie (überhaupt drukte, in het winkelcentrum loop ik ook altijd geïrriteerd te slalommen om de bejaarden en gezinnen).

Kwibus
Master
 Bericht 
Misschien dat er gewoon meer mensen thuis/buiten kantoortijden moeten gaan werken. Alle problemen meteen opgelost :thumb:

snovvdog
Master
 Bericht 
Mja, misschien op de rijkswegen, maar er zijn in de stad genoeg plekken waar het heel de dag vervelend druk is, of lokaal op de snelweg (afrit centrum van de A20 bv.).

Niet dat ik alternatieve werkuren niet zou toejuichen, 17.30-19u zou ik liever werken dan 9.00-10:30, valt toch geen moer te doen op dat tijdstip want alle kuddedieren moeten eten om vaste tijden (iig. de meeste mensen die ik ken zijn nogal gehecht aan avondeten rond zelfde tijdstippen) :dood: , is een tijdstip dat ik mij vaak verveel thuis.

BaasTimo
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
En de baten zijn dat 2-3 mln. mensen een minuut of 20-120 per dag aan tijd winnen om bv. te werken, dus langer te kunnen uitslapen omdat je al kan beginnen in de auto

Zijn er zoveel mensen die hun werk eventueel in de auto zouden kunnen doen?
Waarop baseer je dat?

snovvdog schreef:
of eerder ontspannen.

Lekker ontspannend, in de auto zitten met de gedachte dat vrijwel niemand op de weg bezig is met autorijden maar vooral met de telefoon.

Kwibus
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
want alle kuddedieren moeten eten om vaste tijden (iig. de meeste mensen die ik ken zijn nogal gehecht aan avondeten rond zelfde tijdstippen) :dood:
Soms vraag ik me wel eens af of je enig idee hebt hoe de wereld om je heen werkt?

snovvdog
Master
 Bericht 
De wereld werkt verkeerd, mensen doen wat de massa doet, ipv. zelf beslissen wat ze fijn vinden.

Iedereen zou de vrijheid moeten hebben te doen wat ze willen wanneer ze willen.
Vrijheid in werktijden en vrijheid van vervoer is wel een vereiste.

Nu draait alles nog om oude tradities om het bioritme heen, die sinds kunstlicht, internet en snel vervoer, hopeloos verouderd zijn.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dat bedoel ik dus, je hebt echt geen idee soms.

De wereld draait enerzijds nog steeds op het schema en ritme van het oude boerenleven, toen (kleinschalige) landbouw en veeteelt een absolute voorwaarde waren om in leven te blijven. Daar komt b.v. nog steeds onze lange zomervakantie vandaan, dat was de periode waarin alles en iedereen die maar kon mee moest helpen met oogsten en dergelijke. School- en kantoortijden et cetera draaien daar nu nog steeds om, simpelweg omdat je die niet eenvoudig aan kunt passen. Scholen pas om 10:00 uur laten beginnen, hoe wenselijk ook, heeft een enorme impact op de rest van het (werkende) land. Hoe wou je in vredesnaam vrijheid in werktijden en vrijheid van vervoer gaan toepassen op praktisch alles in dit land? Realiseer je je wel dat er maar een heel klein deel van de werkzaamheden die in dit land gebeuren daadwerkelijk een mate van vrijheid toestaan?

En het is leuk dat jij jong en ongebonden bent, en er lekker wild op los leeft, maar dat werkt niet meer als je ouder bent en kinderen hebt. De kinderen die later de producten en diensten leveren die jij nodig hebt en die jouw verzorging op zich zullen nemen en die nu naar school moeten, en naar sport, en vriendjes, en naar feestjes en naar weet ik allemaal wat nog meer. Ik wil ook niet om 18:00 uur eten, maar met twee wat oudere kinderen pas om 20:00 na de voetbal eten gaat 'm niet worden. Om maar eens wat te noemen. De meeste mensen kunnen gewoon niet anders.

Dan tot slot, de biologische klok. Dat dingetje dat al honderden miljoenen jaren de natuur aanstuurt. Dat dingetje dat zo wezenlijk belangrijk is dat er net aan drie wetenschappers daarin een Nobelprijs aan toe is gekend; jij denkt dat je dat wel even "afschaft" nu we kunstlicht hebben? Misschien moet je je even inlezen op hoe belangrijk het is je juist aan je biologische klok te houden. Niet iedereen heeft hetzelfde bioritme, maar zoals jij bijvoorbeeld leeft is gewoon slopend voor je lichaam. En de klap komt vanzelf.

snovvdog
Master
 Bericht 
Kinderen krijgen is een keuze, eentje waar ik nog niet zeker van ben. Statistisch gezien iets wat lager opgeleide mensen vaker nemen, steeds meer mensen nemen nooit kinderen.
Kwibus schreef:
De kinderen die later de producten en diensten leveren die jij nodig hebt en die jouw verzorging op zich zullen nemen

Ik geloof als IT-er, dat de robotica en kunstmatige intelligentie dan vele malen verder is dat dat prima door een machine kan.

Bovendien, is imo het leven min of meer voorbij als je verzorging nodig hebt van anderen, ik wil nooit direct afhankelijk zijn van 1 iemand meer. Alleen 1 baan hebben vind ik al kut genoeg omdat die persoon dan te veel macht over je krijgt.

Kwibus
Master
 Bericht 
Robotica en AI gaan nooit de mens vervangen. Aanvullen en ontzorgen, vast, maar je kont zal gewoon door een mens worden afgeveegd in dat ziekenhuis hoor.

snovvdog
Master
 Bericht 
Afvegen? Bidet...

En je kan zelf bv. niet meer bewegen zeg je? Exoskelet of implantaten! Ik geloof dat machines binnen enkele decennia vele malen meer kunnen dan een mens.

Heel naief om te denken dat mensen niet zullen worden vervangen door machines: Metrobestuurders worden al vervangen door computers bv., en kassamedewerkers ook met self-service kiosks, de schoonmaakster door robotstofzuigers, etc...

De vraag of een piloot meer veiligheid toe voegt dan onveiligheid veroorzaakt wordt ook steeds vaker onderzocht en staat er echt helemaal niet zo positief voor.

Dat gaat alleen nog maar toenemen, zeker als de nanotechnologie verder komt, hebben we zelfs vermoedelijk niet zo veel dokters ed. meer nodig. De enige sector die door zal blijven groeien is is de IT en omliggende techniek.

Verkoop, zorg, en vele andere diensten, zijn aflopende zaak, binnenkort hopelijk ook chauffeurs :wink: .

Kenji
Master
 Bericht 
In de jaren 60 dacht men dat we in het jaar 2000 vliegende auto's zouden hebben en je op vakantie kon naar de maan.

snovvdog
Master
 Bericht 
Vooruitgang wordt tegengewerkt door conservatieve gewoontes en denkwijzen. (waaronder regelgeving tegen zelfrijdende auto's bv.)

Maan wordt hopelijk binnen 3-4 jaar werkelijkheid.
Vliegende auto's zijn mogelijk, maar wordt tegengewerkt, als een youtube figuurtje als dit https://youtu.be/soxxPyaAT1k het kan, kan het ook professioneel en in veel verdere staat van verfijning (computergeregelde stabiliteit).

Maar oh nee, veiligheid!!!

Feitelijk
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Maan wordt hopelijk binnen 3-4 jaar werkelijkheid.

http://www.revisionism.nl/Moon/Moonphoto.htm

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik bedoel reguliere maanreisjes :lol: .

Het is ongelooflijk zonde dat de ruimtevaart niet zo veel prioriteit krijgt, daar ligt de toekomst, budget mag gerust vertienvoudigd of verhonderdvoudigd worden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zie je nou wat je haast en ongeduld veroorzaakt? :boos:

Gewoon rustig de hele woorden uittikken en er vallen geen gewonden.

Kwibus
Master
 Bericht 
Snovvdog heeft zoveel haast dat het me verbaast dat-ie nog geen zelfmoord heeft gepleegd. Of moet de dood wél zo lang mogelijk wegblijven? Niet consequent dan O:)

BaasTimo
Master
 Bericht 
Ik vraag me ook nog wel eens af hoeveel van zijn forumbijdragen hij achter het stuur typt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Zeer weinig, ik lees veel op mobiel, maar typen op telefoon vind ik kut, gaat veel te langzaam en inefficient (f), ben het eigenlijk al na 1 zin zat. Als ik posts via mobiel zou maken zouden ze 1 a 2 zinnen zijn. Als ik ze al rijdend zou doen ben ik het na 4-5 woorden al zat O:) .

Ik zit puur door noodzaak op mijn telefoon (bv. voor werk soms remotely iets overnemen of herstarten), als er niks beters is, als ik bij iemand ben ga ik liever achter iemands pc of laptop.

Kwibus schreef:
Niet consequent dan

:roll:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
maar typen op telefoon vind ik kut, gaat veel te langzaam en inefficient (f) ,

klopt.. daarom een telefoon met een fysiek keyboard :applaus:

Al vraag ik me af of het te doen is met dit 5.5 inch geval.. Maar we gaan zien.

snovvdog schreef:
om het bioritme heen, die sinds kunstlicht,

Kunstlicht is echt geen vervanger voor zonlicht. Je hebt zeker nog geen Noorwegen/Finland/St.Petersburg ervaring. Noob ;)

Pagina 1 van 2 [ 54 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten