» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
bert65
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
De maximumsnelheid op de parallelrijbaan van de A6 bij Almere had nooit 80 kilometer per uur moeten zijn. Dat zegt Rijkswaterstaat tegen De Telegraaf. Dit weekend worden de borden vervangen en mag overal 100 kilometer per uur gereden worden.

„Nu de wegwerkzaamheden zo’n beetje ten einde zijn op dit gedeelte van de A6, zien we in dat het voor de verkeersveiligheid niet noodzakelijk is om langzamer te rijden”, zegt een woordvoerder. „Vooraf hadden we dat verwacht, maar de praktijk wijst inderdaad uit dat dit een onnodige maatregel is.”
De situatie op de A6 was voor veel weggebruikers verwarrend. Sinds eind vorig jaar was de maximumsnelheid op de parallelrijbaan 80 kilometer per uur terwijl op de hoofdrijbaan 100 was toegestaan. Nu blijkt dat medewerkers dachten dat de maximumsnelheid 80 moest zijn, onder meer omdat dit rond Utrecht en Eindhoven ook zo is.

Rijkswaterstaat heeft gekeken of de verhoging veilig is en kwam tot de conclusie dat het kan. Veel automobilisten negeren volgens de wegbeheerder de snelheidslimiet en rijden nu ook al 100. Wie de afgelopen maanden een boete kreeg, moet die wel betalen.

Citaat:
Wie de afgelopen maanden een boete kreeg, moet die wel betalen.

:loco: :loco:

Griffin
Master
 Bericht 
Er was niemand die zich daar aan de FAS hield. Meestal gewoon met 120 doorstampen...

Wat zijn overigens de definities van hoofdrijbaan en parallelbaan? In deze situatie voeg je aan de linkerkant uit naar wat ze hierboven de 'hoofdrijbaan' noemen en komt die voor de aansluiting met de A1 weer bij de overige banen waarna die extra stroken links er af gingen. Rare benamingen...

keokiracer
Master
 Bericht 
Hoofdrijbaan = doorgaande rijbaan (aka voor doorgaand verkeer; weinig of geen aansluitingen), parallelrijbaan is de rijbaan voor 'lokaal verkeer' waarvandaan de aansluitingen te bereiken zijn.

Overigens wordt er daar niet naar de linkerkant uitgevoegd.

Griffin
Master
 Bericht 
Er wordt daar wel naar de linkerkant uitgevoegd. Zie bebording en weginrichting.
Link

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Goede reden om er bij Utrecht en Eindhoven ook 100 van te maken. Totaal onzinnig 80 daar.

keokiracer
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Er wordt daar wel naar de linkerkant uitgevoegd. Zie bebording en weginrichting.

Tijdelijke situatie tot het stuk tot Almere-Buiten-Oost klaar is.

Maargoed ik zal eerlijk zeggen dat ik die rijrichting vergeten was.
Mijn andere punt blijft overigens staan.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Vaag verhaal. Hoe kan het dat er een half jaar onopgemerkt verkeerde borden staan? Dat is niet de schuld van de wegwerkers die per ongeluk verkeerde borden op die palen geschroefd hebben zoals ze het willen laten lijken.

Griffin
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Tijdelijke situatie tot het stuk tot Almere-Buiten-Oost klaar is.

Ik krijg niet de indruk dat deze constructie tijdelijk is; de andere kant op wel.

keokiracer schreef:
Maargoed ik zal eerlijk zeggen dat ik die rijrichting vergeten was.

De tegengestelde rijrichting (A'dam -> Almere) heeft nooit een 80 km/u beperking gehad. Die kant op is de situatie wel tijdelijk; zit nu ook een leuke negatieve verkanting in trouwens :D

keokiracer
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Ik krijg niet de indruk dat deze constructie tijdelijk is

Klopt, wordt in de toekomst een uitwisselpunt tussen parallel en hoofdrijbaan uit mijn hoofd. Ik zou het TB erop na moeten kijken of ik me dat goed herinner.

edit: gecheckt en goed herinnerd. Voor de geïnteresseerden; tracébesluit 2011, kaart 16.
edit 2: deze kaart dus: https://www.dropbox.com/s/pjmhzjlqvjdto ... D.pdf?dl=0
Griffin schreef:
De tegengestelde rijrichting (A'dam -> Almere) heeft nooit een 80 km/u beperking gehad.

Liegenaar!

Kwibus
Master
 Bericht 
Leugebeest?

Spook
Master
 Bericht 
Afbeelding

bert65
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Vaag verhaal. Hoe kan het dat er een half jaar onopgemerkt verkeerde borden staan? Dat is niet de schuld van de wegwerkers die per ongeluk verkeerde borden op die palen geschroefd hebben zoals ze het willen laten lijken.

Wie ze er op heeft geschroefd weet ik niet. Er zijn, door weggebruikers en locale veldwachters, meldingen gestuurd naar RWS. RWS is natuurlijk overheid dus de reactie, buiten de standaard kulantwoorden, liet even op zich wachten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
half jaar

Heeft RWS het al na 6 maanden door dat de borden fout zijn? Ze doen er 4jaar over voor ze begrijpen dat een :A1-90: nna een :G2: niet kan

TheTTDriver
Respect
 Bericht 
Nu ook nog de 70km/h op de a65 bij Vught verhogen naar 100 (of hoger). Dat heeft daar namelijk ook geen enkel nut

NoCashCow
Master
 Bericht 

DikkeDiesel schreef:
Goede reden om er bij Utrecht en Eindhoven ook 100 van te maken. Totaal onzinnig 80 daar.

+1
Dan hoef je met je met zuurverdiend geld gekochte Audi ook geen treuzelaars meer in de plomp te rijden :-)

TommyGun
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:

+1

lacheisleuk
Master
 Bericht 

bert65 schreef:
Wie ze er op heeft geschroefd weet ik niet. Er zijn, door weggebruikers en locale veldwachters, meldingen gestuurd naar RWS. RWS is natuurlijk overheid dus de reactie, buiten de standaard kulantwoorden, liet even op zich wachten.
Jup. Zelfde ervaren met de A9 bij Beverwijk. Al voor de sluiting Velsertunnel geklaagd over het feit dat de snelheid niet conform besluit naar 130 was gebracht. Antwoord terug dat dit niet gedaan was vanwege de verlaging i.v.m. extra rijstrook die zou gaan plaatsvinden een week later o.i.d. Na opening van de Velsertunnel en herstel oude situatie weer geklaagd, oude situatie was letterlijk hersteld. Nee, kon nog niet, want vergunningen e.d. Pas in mei geregeld, Wijkertunnel was hersteld naar oude situatie in januari. :fp:

NoCashCow
Master
 Bericht 

A2 ten zuiden van Eindhoven zou ook nog een paar gedeeltes 130 krijgen. Echter, dat wacht op actie van RWS om de bebording aan te passen. Helaas blijft er dan nog een klein stukje over dat 120 blijft. Kennelijk omdat het daar wat onoverzichtelijk is en er ook vaak file staat. Het plaatsen van matrixborden en dan gewoon 130 zou naar mijn idee een betere optie zijn.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:

Mag Zwolle ook gewoon 100? totaal onzinnig die 80 bij geopende spitsstrook :loco:
Ook niet veel die zich er daar aan houden. Op de spitsstrook wordt ook gewoon met 120 door gereden.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Verlagen Vmax bij geopende spitsstroken is ook gewoon kul. Op de A2 tussen Echt en Urmond zou ook bij geopende spitsstrook prima 130 kunnen in plaats van 100. Sterker nog, juist met geopende spittstrook kun je er 130 rijden. Als er maar twee rijstroken zijn, verstoppen slaaprijders de boel.

shootme
Master
 Bericht 
Op de spitsstrook wordt ook gewoon met 120 door gereden.

Alleen als er een trage voor mij zit, anders is het heerlijk 130+ rijden daar

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Alleen als er een trage voor mij zit, anders is het heerlijk 130+ rijden daar

ik rij er gewoon 85 gps. Geen zin in gedoe en het is een bekende plek voor cashen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mag Zwolle ook gewoon 100? totaal onzinnig die 80 bij geopende spitsstrook :loco:
Ook niet veel die zich er daar aan houden. Op de spitsstrook wordt ook gewoon met 120 door gereden.

Nouuuu voor 120 is dat strookje wel erg smal hoor. (Met mijn hoerensloep in ieder geval)
Ik zou zeggen de lijntjes wat naar rechts, 3 stroken continu open en 100.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Nouuuu voor 120 is dat strookje wel erg smal hoor. (Met mijn hoerensloep in ieder geval)

Gisteren reed er zo'n Mercedes busje met zo'n open bak met aanhanger en grasmaaier daarop met 110-120 langs over die strook :nah:

Sander schreef:
Ik zou zeggen de lijntjes wat naar rechts, 3 stroken continu open en 100.

+1. zoals het zeg maar voor en na Zwolle gewoon is...

Pagina 1 van 1 [ 24 berichten ]