» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 387.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 9 van 10  [ 453 berichten ]
basjuh1981
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ondanks het strenge rapport heeft het OM besloten om de gemeente Haaksbergen niet te vervolgen.

Toch wel bijzonder dit. Omdat het een regel is om in dit soort zaken de overheid niet te vervolgen :loco:

aapje
Master
 Bericht 
zerty schreef:
Ik ben benieuwd wat hij dadelijk onder ede verklaard.

Hoezo, een verdachte hoeft niks onder ede te verklaren.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Die mag zwijgen...

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
en liegen

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dat ook ja.

Walker
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Omdat het een regel is om in dit soort zaken de overheid niet te vervolgen :loco:

Yup. Pikmeerarrest.

zerty
Master
 Bericht 
aapje schreef:

Hoezo, een verdachte hoeft niks onder ede te verklaren.

:nah: Ik kijk iets te veel naar Amerikaanse films, geloof ik. :lol: :lol:
Maar dat maakt niet uit, ik hoop dat hij een zwaardere staf krijgt, dan iemand die onder invloed van alcohol mensen doodrijd.
Als zo'n beschonken bestuurder een ongeluk krijgt, is er over de schuldvraag geen discussie meer nodig. Ookal zou hij zeggen dat zijn gas bleef hangen. Ze gaan dan echt niet maandenlang zijn auto technisch onderzoeken of dat waar is. :[

bruintje beer
Master
 Bericht 
RTV Oost schreef:
Haaksbergen krijgt sculptuur ter nagedachtenis aan monsterdruckdrama

Burgemeester Gerrit Jan Kok onthult op 28 september in Haaksbergen een sculptuur ter herinnering aan het ongeluk met de monstertruck. Het is die dag precies een jaar geleden. Drie mensen kwamen om het leven, tientallen mensen raakten gewond.

Het kunstwerk is in opdracht van de gemeente gemaakt, in nauw overleg met nabestaanden en slachtoffers van het drama. De sculptuur wordt aangebracht tegen de muur van het bankgebouw aan het parkeerterrein waar het ongeluk vorig jaar gebeurde. Een woordvoerster van de gemeente wilde donderdag nog niet zeggen wie de sculptuur heeft ontworpen.

Sobere herdenking op 28 september
Het drama wordt 28 september tijdens een sobere herdenking herdacht. Om 15.57 uur is er een minuut stilte ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Na de onthulling van het monument is er gelegenheid bloemen te leggen.

Justitie vervolgt de chauffeur van de monstertruck en de stichting die het evenement organiseerde voor wat er is gebeurd. Volgende week woensdag buigt de bestuursrechter zich over de verleende vergunning.

djee
Master
 Bericht 
Zoiets?
Afbeelding

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Technisch defect oorzaak monstertruckongeluk

Afbeelding

Het dodelijk ongeval met een monstertruck vorig jaar in Haaksbergen is veroorzaakt door een technisch defect. Door een storing in een piepklein relais stuurden de achterwielen niet mee, daardoor kon de monstertruck de bocht niet goed maken.
De stunttruck, zelfgebouwd door bestuurder Mario D., heeft een onafhankelijke voor- en achterwielbesturing, waarbij de achterwielen met een schakelaartje actief moeten worden ingeschakeld.

Hapering
Doordat het schakelaartje licht geraakt werd, vermoedelijk nadat de truck over een aantal autowrakken reed, haperden de wielen en was er een langere draaicirkel nodig. ,,Voor cliënt is het min of meer een opluchting dat er geen sprake is van een menselijke fout", reageert de advocaat van D., Rob Oude Breuil, in de krant. De bestuurder moet dinsdag voor het eerst voor de rechter verschijnen.

Bron: http://www.tubantia.nl/regio/haaksberge ... -1.5315279

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat mensen er veel te dicht op stonden en de locatie totaal ongeschikt was maakt natuurlijk niets uit.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Dat mensen er veel te dicht op stonden en de locatie totaal ongeschikt was maakt natuurlijk niets uit.
Nee er moet een zondebok gevonden worden, en dat kan nooit
de gemeente zijn natuurlijk.

dikkydik
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
,,Voor cliënt is het min of meer een opluchting dat er geen sprake is van een menselijke fout",

Was er ook iets mis met de remmen?

Ik blijf nl. een bestuurder zien die niet remt, en is dat niet vreemd als je merkt dat je de bocht niet gaat halen?

https://www.youtube.com/watch?v=lr1NQKbk0XM&t=0m17s

Spook
Master
 Bericht 
Als hij de beheerder is (en de persoon die het ding onderhield?), dan is hij toch sowieso verantwoordelijk voor de deugdelijke staat van het voertuig, inclusief goed vastzittende schakelaar? Ook het correct bedienen van de schakelaar behoort tot zijn taken. Nog steeds een menselijke fout. Zijn fout. Wat niet wegneemt dat de gemeente blijkbaar erg laks is geweest.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Wat een dom gelul over technisch defect. Of dat wat uitmaakt. Is er dan ineens iemand anders verantwoordelijk voor het falen?

Die man heeft die rammelbak zelf in elkaar geknutseld!

En dan nog... waarom anticipeerde hij niet op dit soort zaken? Waarom nam hij geen marge voor een noodstop? Dat technische gebrek lijkt mij dus vooral een verzwarende omstandigheid.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Dave schreef:

Nee er moet een zondebok gevonden worden, en dat kan nooit
de gemeente zijn natuurlijk.

Ook al heeft de gemeente niet op zitten te letten, de gemeente kan in mijn ogen nooit verantwoordelijk worden gehouden in een dergelijk geval. Een vergunning is een verklaring van geen bezwaar, geen vrijbrief dat de verantwoordelijkheid is overgenomen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ook al heeft de gemeente niet op zitten te letten, de gemeente kan in mijn ogen nooit verantwoordelijk worden gehouden in een dergelijk geval. Een vergunning is een verklaring van geen bezwaar, geen vrijbrief dat de verantwoordelijkheid is overgenomen.
De gemeente Haaksbergen heeft overduidelijk de veiligheids marges te verkleinen. Dus net zoveel boter op 't hoofd.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Citaat:
'Chauffeur monstertruck Haaksbergen reed te hard'

Mario D., de chauffeur van de monstertruck die in Haaksbergen het publiek inreed, heeft tijdens zijn fataal verlopen stunt te hard gereden, stuurfouten gemaakt en te laat afgeremd en dat alles op een te klein terrein.

Dat heeft de officier van justitie dinsdagmorgen in de rechtbank in Almelo gezegd.

Door het ongeluk in september vorig jaar kwamen drie mensen om het leven. Bijna dertig anderen raakten zwaargewond.

Volgens de officier is het ongeluk helemaal niet veroorzaakt door een technisch mankement aan de monstertruck, zoals de advocaat van D. vorige week bekendmaakte.

http://www.nu.nl/binnenland/4144222/cha ... -hard.html

Aanhanger
Master
 Bericht 
Staan ze er al te flitsen nu?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Aanhanger schreef:
Staan ze er al te flitsen nu?

:D :D :D
Je ziet het: snelheid is voor het OM de enige oorzaak van alles. Straks kom je nog weg met langzame moord...

JBHC
Master
 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Wat een dom gelul over technisch defect. Of dat wat uitmaakt. Is er dan ineens iemand anders verantwoordelijk voor het falen?

Natuurlijk maakt een technisch defect wat uit. Als jouw remmen het plotseling niet meer doen waardoor je achterop een file inrijdt en er vallen doden dan krijg je toch ook geen rechtzaak wegens dood door schuld aan je broek?

Citaat:
Die man heeft die rammelbak zelf in elkaar geknutseld!

En?

Citaat:
En dan nog... waarom anticipeerde hij niet op dit soort zaken? Waarom nam hij geen marge voor een noodstop? Dat technische gebrek lijkt mij dus vooral een verzwarende omstandigheid.

Als je op zo'n klein baantje aan het rijden bent en je stuurinrichting werkt niet meer dan denk ik dat je in eerste instantie verbaasd bent (als in dat je niet helemaal begrijpt wat er (niet) gebeurt) en tegen de tijd dat je op de rem trapt is het al te laat. Het is niet alsof het ding over die vrachtwagen heen is gereden wat makkelijk had gekund

Belachelijk dat de gemeente niet ook vervolgd wordt. Complete waanzin. Deze is minstens net zo "schuldig" als de bestuurder.

Uitendelijk zijn er in mijn ogen een aantal schuldigen aan te wijzen:

- De gemeente (Niet goed opgelet bij het verstrekken van de vergunning)
- De organisatie (Verkeerde afzetting)
- De bestuurder
- Het plubliek (Het klinkt misschien hard maar misschien moeten mensen zelf ook eens goed opletten waar ze gaan staan.)

squaddie
Master
 Bericht 

JBHC schreef:
Natuurlijk maakt een technisch defect wat uit. Als jouw remmen het plotseling niet meer doen waardoor je achterop een file inrijdt en er vallen doden dan krijg je toch ook geen rechtzaak wegens dood door schuld aan je broek?

Hangt sterk af van de oorzaak van het technisch defect, als je noodzakelijk onderhoud of reparaties niet uitvoert waardoor je remsysteem faalt mag je daar vrijwel zeker verantwoording over afleggen dan in het geval dat het remsysteem faalt omdat een component een fabricagefout blijkt te hebben.

Citaat:
Als je op zo'n klein baantje aan het rijden bent en je stuurinrichting werkt niet meer dan denk ik dat je in eerste instantie verbaasd bent (als in dat je niet helemaal begrijpt wat er (niet) gebeurt) en tegen de tijd dat je op de rem trapt is het al te laat. Het is niet alsof het ding over die vrachtwagen heen is gereden wat makkelijk had gekund

Bij deze tak van sport is het niet de vraag of je een technisch mankement krijgt, maar wanneer en zou je mijn inziens als professional altijd de vraag moeten beantwoorden:"Kan ik hier mijn stunts veilig uitvoeren?" Als het antwoord nee is moet je niet rijden of zorgen dat er voldoende ruimte gemaakt wordt om de stunts wel veilig uit te voeren en indien nodig ook de ruimte hebt om de gevolgen van een optredend defect op te vangen.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Citaat:
Vergunning monstertruckshow onterecht verleend

Gemeente Haaksbergen had nooit een vergunning mogen verlenen voor de monstertruckshow, die vorig jaar september fataal afliep. Dat heeft de rechter in Almelo woensdag bepaald.

Volgens de rechtbank is er door de gemeente Haaksbergen helemaal geen inschatting van de risico's geweest voor de stunt met de monstertruck. Het was vooraf zelfs niet duidelijk wat er tijdens de stunt zou gebeuren. Dit was bij de aanvraag niet toegelicht en de gemeente heeft hier geen navraag naar gedaan.

De burgemeester heeft zich volgens de rechters op geen enkel moment een oordeel gevormd over de vraag welke opstelling van het publiek verantwoord was. Dit had met het oog op de veiligheid van toeschouwers wel gemoeten, concludeert de rechtbank. De rechters oordelen ook hard over de nasleep: ook in de latere bezwaarprocedure is de vergunning onterecht gehandhaafd.

Motorevenement
Er vielen drie doden en tientallen gewonden toen het gevaarte op 28 september vorig jaar het publiek inreed. De gemeente Haaksbergen zag in de show geen risico's die extra veiligheidsmaatregelen nodig maakten, bleek tijdens de behandeling van deze zaak over de vergunning.

Haaksbergen heeft zich bij het verlenen hiervan gebaseerd op een eerdere editie van het jaarlijkse auto- en motorevenement. Daarbij was toen echter geen monstertruck.

Rapport
Dat de gemeente de vergunning niet had mogen verlenen, komt niet helemaal uit de lucht vallen. Het was ook het oordeel van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV), dat een rapport uitbracht over het ongeluk.

Naar aanleiding daarvan stapte burgemeester Hans Gerritsen op, eind mei dit jaar. De OVV had scherpe kritiek op de achteloze wijze waarmee evenementenvergunningen in Haaksbergen werd omgesprongen. "Die kritiek is hard maar terecht," erkende Gerritsen toen al.

Bron: Trouw.nl

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja je verwacht het niet.

Toolman30
Master
 Bericht 
Citaat:
OM eist 1,5 jaar cel tegen monstertruckchauffeur Mario

Ook beroepsverbod van tien jaar dreigt voor Mario D.

UPDATE Het Openbaar Ministerie eist een gevangenisstraf van achttien maanden en een beroepsverbod van tien jaar tegen Mario D., de man die op 28 september 2014 in Haaksbergen zijn monstertruck het publiek inreed. De organisator van het fataal afgelopen evenement, stichting Sterevenementen, hoorde het OM een voorwaardelijke boete van 25.000 euro tegen zich eisen.

De officier van justitie meent dat Mario D. grove fouten heeft gemaakt. Hij had de truck niet onder controle en nam volgens het OM een veel te groot risico door te gaan stunten op die plek. Hij heeft er op gegokt dat het wel goed zou gaan, zonder echt in te schatten wat de gevaren zouden kunnen zijn. De stichting vertrouwde teveel op de kennis van Mario D.

Rechtszaak
De rechtszaak tegen Mario D. begon maandag al en staat voor meerdere dagen in de planning. De rechters zijn dinsdag begonnen met de bespreking van de persoonlijke omstandigheden van de verdachte. Volgens D. slaapt hij slecht en heeft hij psychische hulp wanneer hij maar wil 'om alles te verwerken'. De verdachte liet de rechtbank weten spijt te hebben. ,,Ik was liever niet in die truck gestapt"

Door het drama in Haaksbergen vielen drie doden en 28 gewonden. Het ongeluk kostte een bejaarde vrouw, een man en een kind van vijf jaar het leven. Mario D. en de organisator worden verdacht van dood door schuld en het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel.

'Gas bleef hangen'
Maandag vertelde D. aan de rechters dat het fatale ongeluk te wijten is aan een storing in zijn truck. ,,Ik kon niet meer remmen, ik rij al 9 jaar met deze truck, ik heb het nooit gehad dat het gas bleef open staan'', aldus Mario D. toen. Hij schrok en probeerde daarna uit alle macht te remmen. ,,Maar als het gas blijft hangen kun je remmen wat je wilt, dat helpt niet.''

Uit technisch onderzoek is echter gebleken dat Mario zelfs amper zou hebben geremd. Toch weet Mario het zeker: ,,Ik heb 1000 procent zeker geremd. Eerst schrik je, dan rem je.'' Toen dat niet hielp, drukte hij de noodknop in. Daarmee valt de hele monstertruck stil. Dat was echter al te laat, want hij zat op dat moment al met zijn zware truck in het publiek.

Officier
De officier van justitie gaat niet mee in het verhaal van D. Zo zijn er geen aanwijzingen dat hij 'maximaal geremd' heeft en hij zou ook zijn achterwielen niet hebben gebruikt om bij te sturen. Volgens de officier nam D. een veel te groot risico door in een beperkte ruimte te beginnen met zijn stuntwerk.

Vergunning
De bestuursrechter oordeelde in oktober vorig jaar dat de gemeente Haaksbergen nooit een vergunning had mogen verlenen voor de show met de monstertruck. Later bleek ook nog eens dat D. niet verzekerd was.

Algemeen Dagblad

R
Master
 Bericht 
Ik was er niet bij en vind het wel terecht klinken.
basjuh1981 schreef:
Walker schreef:
Ondanks het strenge rapport heeft het OM besloten om de gemeente Haaksbergen niet te vervolgen.

Toch wel bijzonder dit. Omdat het een regel is om in dit soort zaken de overheid niet te vervolgen :loco:

Dit vind ik wel jammer.
De Privépersoon wordt verantwoordelijk gesteld en bij een Gemeente zitten mannetjes vaak lang op dezelfde plaats en zijn voor niks echt verantwoordelijk.

NoCashCow
Master
 Bericht 

R schreef:
De Privépersoon wordt verantwoordelijk gesteld en bij een Gemeente zitten mannetjes vaak lang op dezelfde plaats en zijn voor niks echt verantwoordelijk.

Mario D. is niet bepaald onschuldig, maar het is wel opvallend dat vooral de gemeente voor iedere scheet geld incasseert voor een vergunning. Maar daar dus niks voor doet en ook geen verantwoording hoeft te nemen als het fout gaat. Van de organisatoren heb ik ook geen hoge pet op. Als ze eens een paar mensen in de branche hadden gevraagd en eens op internet gezocht naar een paar filmpjes over dit soort stunts, dan hadden ze ook kunnen weten dat het op deze manier nooit veilig kan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Niemand klaagt de gemeente aan dus die ontspringen de dans. Een persoon de schuld geven, de vergunningenverlener kan rustig blijven slapen, niets aan de hand. Geen verantwoordelijkheid niets.

Viper®
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Niemand klaagt de gemeente aan dus die ontspringen de dans. Een persoon de schuld geven, de vergunningenverlener kan rustig blijven slapen, niets aan de hand. Geen verantwoordelijkheid niets.

Zo werkt het toch eigenlijk altijd. De overheid, grote bedrijven, de hele wereld bestaat uit macht, oplichting, liegen en bedriegen.

Ik ben bij evenementen soms wel eens ergens anders gaan staan. Bij veel georganiseerde zaken staat veiligheid niet zo hoog in het vaandel. Het enige waar je op kan vertrouwen is zelf nadenken.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:

Volgens mij kan je de gemeente gewoon civielrechtelijk aanklagen hoor.

Strafrechtelijke vervolging kan idd niet. (want verlenen van vergunning is exclusieve taak van de gemeente, en volgens Pikmeer jurisprudentie geniet de gemeente dan strafrechtelijke immuniteit).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Bestuurder monstertruck Haaksbergen veroordeeld tot 15 maanden cel

Mario D. is vrijdag veroordeeld tot 15 maanden cel. De bestuurder van de monstertruck die in september 2014 in Haaksbergen het publiek inreed, is schuldig bevonden aan dood door schuld. Bij het ongeluk kwamen drie mensen om het leven en er vielen 24 gewonden. D. kreeg tevens een beroepsverbod van vijf jaar opgelegd.

De rechtbank vindt dat D. meer had moeten doen om risico's in te dammen. De doden en gewonden zijn gevolg van verwijtbaar gedrag van D. Het Openbaar Ministerie (OM) had een onvoorwaardelijke celstraf van anderhalf jaar tegen M. geëist en een beroepsverbod van tien jaar. D. was zelf niet aanwezig in de rechtszaal omdat hij bij de begrafenis is van zijn broer. De organisatie van het jaarlijks terugkerende evenement, de stichting Sterevenementen werd ook dood door schuld verweten en veroordeeld tot 25.000 euro. Dat was ook de eis van het OM.

Veiligheidseisen

Uit technisch onderzoek is gebleken dat de monstertruck niet voldeed aan de internationale veiligheidseisen. Ook werkten de achterwielbesturing en een noodknop niet tijdens de stunt

Begrafenis plannen op de morgen van je uitspraak, zal wel weer toeval zijn en vreselijk vervelend.

Nouja minus voorarrest staat ie zo weer buiten. Drie doden en 24 gewonden verder maar maakt niet uit, was niet zijn schuld heh.

Kami
Master
 Bericht 
Fopstrafje.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dave schreef:
was niet zijn schuld heh.

Jammer dat de overheid buiten schot blijft.

Spook
Master
 Bericht 
De overheid die soortgelijke demonstraties met een tank toestaat. Inclusief simpele hekjes.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Begrafenis plannen op de morgen van je uitspraak
:lol: :fp: jah, had die broer niet even een weekje kunnen wachten?

Kami
Master
 Bericht 
Spook schreef:
overheid die soortgelijke demonstraties met een tank toestaat. Inclusief simpele hekjes.

Inderdaad, ook erg triest en daar mogen ook sancties op staan.

Maar dat doet verder niets af aan het eigen handelen van deze Mario.

Walker
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Begrafenis plannen op de morgen van je uitspraak, zal wel weer toeval zijn en vreselijk vervelend.

Kun je niet over oordelen. Mensen sterven vaak op een moment dat het niemand goed uitkomt. En over het algemeen is de 5e dag daarna de begrafenis of crematie.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Dave schreef:
minus voorarrest

Nou ja minus, die tijd gaat er niet af he, hij heeft die tijd ook vastgezeten.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja maar niet als straf.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Hoe dan? Voorarrest is ook niet bepaald vrijwillig in een hotel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nou en. Maakt mij niet uit hoe je het wel wil noemen.. Een jaar en drie maanden voor dood door schuld waarbij drie (!) overleden mensen en 24 gewonden te betreuren zijn, die staat met een paar maanden weer buiten en alleen de laatste maanden wordt als straf ervaren. Dit hoort een jaartje of tien te zijn.

basjuh1981
Master
 Bericht 
AD.nl schreef:
Monstertruckchauffeur Mario D. wil Tim Coronel oproepen als getuige

In het hoger beroep van stuntrijder Mario D. (52), vanaf vandaag in Arnhem, wil zijn advocaat autosportdeskundige Tim Coronel (45) als getuige horen, over het drama met de monstertruck.

Zijn gaspedaal is blijven hangen, zondag 28 september 2014 op de parkeerplaats voor de Jumbo in Haaksbergen. Hij kon de bocht niet halen, de monstertruck - 4.200 kilo staal - schoot als een bulldozer in de toeschouwersschare. Er zijn drie doden: Tim Harders (5), Geert Striezenau (50) en Betsy Herrewijn (73).

Mario D. blijft bij zijn lezing, hoewel die niet door technisch onderzoek wordt ondersteund. Hij werd schuldig bevonden aan de dood van het drietal en het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel aan 28 toeschouwers. Het Almelose rechtbankvonnis op 15 april 2016: 15 maanden cel plus 5 jaar beroepsverbod.

Mario D. vindt dat hij onterecht als schuldige is aangewezen. En mocht hij dan toch worden veroordeeld, vindt hij een veel lagere straf op zijn plaats. Zijn raadsman Rob Oude Breuil en hij pleiten vanaf vandaag voor het gerechtshof voor hooguit een taakstraf.

De verdediging vraagt vijf getuigen te mogen horen over het haperende gaspedaal en het technische onderzoek, onder wie autosportkenner en BN'er Tim Coronel. De deskundige heeft zich in de media vaker over het ongeluk uitgelaten. Hij vertelde Mario D. te kennen als iemand die alles 'keurig netjes en professioneel doet'. Coronel zei eerder te denken dat D. onwel was geworden dan dat de oorzaak een technisch mankement zou zijn.

Bij de laatste herdenking in Haaksbergen uitten nabestaanden en slachtoffers kritiek dat niets over het hoger beroep werd vernomen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die "gaspedaal bleef hangen"-kaart wordt me iets te vaak getrokken. Rot toch op, als je met zoiets als dit bezig bent moet je minimaal twee veiligheidssystemen hebben. Dodemanskoord zoals bij bootmotoren al decennialang gebruikelijk is, is bijvoorbeeld ook geen overbodige luxe. Het is je onderneming, je baan, je wordt dik betaald. Rijdt meerdere mensen dood en dan; " ja sorry, technisch dingetje, volgende keer beter." => Idioot.

Remo
Master
 Bericht 
Jep, en die dingen zijn allemaal automaat bakken, dus je ramt hem ook zonder moeite in de P of N als er iets geks gebeurt.

bert65
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Die "gaspedaal bleef hangen"-kaart wordt me iets te vaak getrokken. Rot toch op, als je met zoiets als dit bezig bent moet je minimaal twee veiligheidssystemen hebben. Dodemanskoord zoals bij bootmotoren al decennialang gebruikelijk is, is bijvoorbeeld ook geen overbodige luxe. Het is je onderneming, je baan, je wordt dik betaald. Rijdt meerdere mensen dood, ja sorry, technisch dingetje volgende keer beter. => Idioot.

Daar komt nog bij dat hij met dat apparaat op een dorpspleintje, volgepakt met mensen, zijn stunt uit gaat voeten terwijl het publiek geen bescherming heeft. Als hij zo'n professional is zoals dat All Servuremannetje beweert, was hij daar nooit gaan rijden.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Wat is dat nou voor gelul om Tim Coronel als "deskundige" op te roepen. Was hij er bij of zo? Kan hij meer licht op de oorzaak schijnen dan het technisch onderzoek?

RobinNL
Respect
 Bericht 

maarten28 schreef:
Wat is dat nou voor gelul om Tim Coronel als "deskundige" op te roepen. Was hij er bij of zo? Kan hij meer licht op de oorzaak schijnen dan het technisch onderzoek?

Ik heb vanmiddag op de radio gehoord dat Tim Coronel ergens in een TV-programma heeft verteld dat het niet per se een fout van de bestuurder hoeft te zijn, zonder verdere onderbouwing. Om die reden wil de verdachte hem als getuige oproepen...

Boralis
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Die "gaspedaal bleef hangen"-kaart wordt me iets te vaak getrokken. Rot toch op, als je met zoiets als dit bezig bent moet je minimaal twee veiligheidssystemen hebben. Dodemanskoord zoals bij bootmotoren al decennialang gebruikelijk is, is bijvoorbeeld ook geen overbodige luxe. Het is je onderneming, je baan, je wordt dik betaald. Rijdt meerdere mensen dood en dan; " ja sorry, technisch dingetje, volgende keer beter." => Idioot.

Dan kan d'r ook meteen niemand meer rally rijden, wielrennnen (inclusief volgauto's en motoren) ook en nog wel meer sporten ook. Allemaal gevalletje: meestal gaat 't wel goed, maar echt veilig is 't lang niet altijd. Zoveel sporten waar toeschouwers gewond door raken of overlijden. Hoe tragisch ook, ik vind 't allemaal wat kort door de bocht.

Suggestief
Pro
 Bericht 

Wielrennen ja... met een krulspeldenpet in je strakke boxer en mouwloos shirt op 5 kilo carbon en banden zo dun als een haar met 100 km/hr een natte bergweg vol haarspeldbochten afknallen. Met 100 man, tig auto's en motoren tegelijk.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ah, een wielerfan, leuk :thumb:

Pagina 9 van 10 [ 453 berichten ]