» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 10  [ 453 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
NU.nl schreef:
In Haaksbergen is een monstertruck in het publiek gereden tijdens het evenement Auto Motor Sportief in Haaksbergen.

Diverse getuigen melden dat op twitter.
Volgens bronnen zijn de hulpdiensten massaal uitgerukt. Er zijn meerdere traumahelikopters zijn uitgerukt.

Het is nog niet bekend hoeveel gewonden er zijn gevallen, meldt RTV Oost.

Een ooggetuige spreekt van tientallen gewonden. Er zijn verschillende politieauto's, brandweerauto's en ambulances ingezet. De monstertruck die het publiek inreed is een auto met hele grote banden.

Op foto's en een video (let op, kan schokkend zijn) is goed te zien dat de truck het publiek in is gereden.

Meer informatie volgt.

Holy F**** :o :o :o :o :o

(voor video, klik op video in de tekst ;) :P)

Vroeg op
Master
 Bericht 
Zo je bent me gewoon een seconde voor. :nah:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Zo je bent me gewoon een seconde voor.

1 seconde? Eerder 4 minuten :kniktja: :[ :[

Vroeg op
Master
 Bericht 
Hmm heel apart dit.

Warmaster
Master
 Bericht 
Kijk dat lullige hekje waar iedereen achter staat. :fp:

Kenji
Master
 Bericht 
Tja... een dranghekje is nou eenmaal niet veel bescherming tegen een truck van een paar ton.
Wat was de organisatie denkende?

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Damn :o

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Lifeliner Nederland ‏@LifelinerNL 5 min.
Inzet #Haaksbergen: Eerste sitrap meldt 40 gewonden in verschillende categorieën (licht tot ernstig letsel). Hv groot opgeschaald.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mja, je ziet in dat filmpje nog net een paar mensen vol geraakt worden en inderdaad nog amper tot niet bewegen. Da's nie goed nie.
Maar zo'n hekje levert ook wel weinig bescherming inderdaad.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Snap sowieso niet, waarom ze zo'n demonstratie op zo'n klein terrein doen :fp: :loco: :loco:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Citaat:
Share on facebookShare on twitterShare on emailMore Sharing Services
zondag 28 september 2014 | 17:02
Laatst bijgewerkt: 28-9-2014 | 17:04
Bij het ernstige ongeluk met een monstertruck in Haaksbergen is zeker één dode gevallen. Dat meldt de organisatie.
Een monstertruck reed tijdens AutoMotorSportief het publiek in en reed over meerdere mensen heen. De organisatie spreekt van zeker vijftien tot dertig gewonden, waaronder zwaargewonden en minstens één dode. Het ging mis toen de truck aan het einde van de show over een rij auto's zou heen rijden.
Hulpdiensten zijn massaal aanwezig. Ook artsen uit Haaksbergen zijn opgeroepen. Er zijn meerdere traumahelikopters opgeroepen. De omgeving van de Stationsstraat is afgezet en toeschouwers en pers worden op afstand gehouden.

RTV Oost

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Rampenplan Overijssel in werking gezet

Er zijn politieauto's, brandweerauto's, ambulances en traumahelikopters uit de hele regio ingezet. Ook hulpdiensten uit Duitsland zijn naar het Overijsselse dorp gekomen

NOS
Afbeelding

Edit:
Citaat:
Twee kinderen overleden

Bij het ongeluk zijn twee kinderen overleden. 15 mensen zijn gewond geraakt. Dat laat burgemeester Hans Gerritsen weten.

NOS

Intelligence
Master
 Bericht 
Video vanaf de overkant (Schokkend):
https://www.youtube.com/watch?v=Irj9ko9YEOI

Ik ken 1 van de organisatoren persoonlijk, en hebben er zelf ook meerdere malen gestaan op dit evenement. In verband met een ander evenement dit jaar niet gegaan, en achteraf blij van ook!

Raymond
Master
 Bericht 
Ow, da's niet best.

JeffreyM
Master
 Bericht 
En nog wat beeld, van weer een andere kant (Schokkend) https://vine.co/v/OZFzAYEdUKe

Tweebel
Master
 Bericht 
Hoe kan dit?

Masterdam
Master
 Bericht 
Ah lekker! Kunnen we weer lekker gaan bashen op de organisatie en de chauffeur, zonder te weten wat er zich heeft afgespeeld. :honger:

Ok, nu serieus: dit zuigt grote tijd... :nah:

Kami
Master
 Bericht 
Pff, wat een drama zeg....

Intelligence
Master
 Bericht 
Dit is ook het eerste jaar dat deze Monster Truck er was, het evenement is eigenlijk gewoon een soort van braderie / kermis / koopzondag gecombineerd met allerlei soorten auto's die door het centrum staan. Van de tuning categorie tot oldtimers. Echt wel een gezellig evenement voor jong en oud.

Vorig jaar was er op dit plein een demo met een grasmaaier met jet engine, stuntmotoren, en een 'stuntman' die met auto en al uit een kraan viel. Andere jaren waren er kart races en races met minibikes. 1 van de mensen die betrokken is bij de organisatie is zelf lid van de vrijwillige brandweer, en EHBO'er.

pevo
Master
 Bericht 
Oh crap wat een drama !

Intelligence
Master
 Bericht 
Video ter plaatse (na het ongeval):
https://www.youtube.com/watch?v=95SaDm4P-34

Raymond
Master
 Bericht 
2 kinderen overleden. Aantal doden opgeschroefd naar 3.

Warmaster
Master
 Bericht 
Oh fuck das niet best.

Intelligence
Master
 Bericht 
Bij het ernstige ongeluk met een monstertruck in Haaksbergen zijn zeker drie doden gevallen. Dat meldt burgemeester Gerritsen van Haaksbergen. Het gaat volgens hem om een kind en twee volwassenen.

Let op schokkend:
https://www.facebook.com/video.php?v=704714619611936

Video vanaf waar het publiek stond

Vroeg op
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Hoe kan dit?

Het lijkt wel of de chauffeur er gewoon niet bij is met zijn hoofd. :nah:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik vind sowieso dat er wel erg weinig ruimte is tussen publiek en de "actie".
Maar goed, dat zal wel weer makkelijk praten achteraf zijn.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
2 kinderen overleden.
:cry:

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:

Het lijkt wel of de chauffeur er gewoon niet bij is met zijn hoofd.

Het is volgens mij wel eens vaker gebeurd dat zo iemand even 'out' gaat door de klap. Alhoewel ik hem nog even gas hoor geven voor hij het publiek in gaat :x

Vroeg op
Master
 Bericht 
Nou ja ik kan me zo bedenken dat zo'n persoon aardig aan het schudden is met zijn hoofd en ook de rest van zijn lichaam. Schudden hoofd zal misschien zijn late reactie verklaren.
En schudden van zijn benen misschien het gas geven.

Tja het is ook maar een gok...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Triest ongeluk. :cry:

HypHyper
Master
 Bericht 
mr. mcduc schreef:
Het is volgens mij wel eens vaker gebeurd dat zo iemand even 'out' gaat door de klap. Alhoewel ik hem nog even gas hoor geven voor hij het publiek in gaat

Nahja.. wellicht niet goed op z'n plek gebleven en de pedalen proberen te bereiken. De krappe ruimte helpt natuurlijk ook niet echt...
We weten het niet, hè. Lijkt me ook behoorlijk rot voor hem.

A4
Master
 Bericht 
In andere media zie ik iedereen al weer zeiken op de organisatie. Je bent toch zelf ook een simpele ziel als je zo kort op de actie achter alleen een lullig hekje gaat staan of niet dan.
Niettemin treurig voorval...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Raymond schreef:
2 kinderen overleden. Aantal doden opgeschroefd naar 3.
herstel, 1 kind, 2 volwassenen.

Vreselijk, denk je leuk een evenementje te bezoeken. :( :(

Joël D.
Master
 Bericht 
Tsja, mensen denken daar niet over na. Die denken: "he daar staat niemand, laten we daar gaan staan". De organisatie had ervoor moeten zorgen dat daar niemand stond.

Verder wel een verschrikkelijk ongeluk. Sterkte voor alle betrokkenen.

Speedy J
Master
 Bericht 
Pff.

Anderhalve week terug was dit (of een soortgelijk) evenement hier in het dorp. Ik dacht erover om met mijn zoontje van 7 naartoe te gaan maar vond de setting, eenzelfde soort parkeerterrein, niet fijn. Te veel mensen te dichtbij de actie. Niet gegaan. :nah:

Arme kinderen in Haaksbergen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
RTV Oost live reportage.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
ORGANISATIE: GASPEDAAL OF REM OORZAAK ONGELUK; PUBLIEK STELT VRAAGTEKENS BIJ VEILIGHEID

Of het gaspedaal is blijven hangen, of de rem deed het niet. Dat is volgens de organisatie van het Monstertruck evenement in Haaksbergen de vermoedelijke oorzaak van het ongeluk.
Dat zegt woordvoerder Geerlof Kanis van de organisatie. Volgens de organisatie was er niets mis met de veiligheid van evenement: "Het publiek stond op 30 tot 35 meter afstand, achter een hek. Zo gebeurt het altijd."
Vragen over veiligheid
Bij het publiek zijn veel vragen over hoe het ongeluk kon gebeuren, bezoekers vragen zich af of het wel allemaal in orde was met de veiligheid, één van de ooggetuige legde een verklaring af bij de politie. Hij begrijpt er niets van: "Hoe kun je nu in zo'n dichtbevolkt gebied zulke kunstjes opvoeren."
Ook vanuit andere delen van het land komen vragen. Zo werd de redactie van RTV Oost gebeld vanuit Leidschendam, daar zou hetzelfde stuntteam eind juli ook in de problemen zijn gekomen: "Nadat ze de stunt uitvoerde, ging ook daar de auto kapot. Hij moest afgevoerd worden, niks deed het meer."

RTV Oost

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Anderhalve week terug was dit (of een soortgelijk) evenement hier in het dorp. Ik dacht erover om met mijn zoontje van 7 naartoe te gaan maar vond de setting, eenzelfde soort parkeerterrein, niet fijn. Te veel mensen te dichtbij de actie. Niet gegaan.

Hier ook, alleen hier was wel goed om de veiligheid gedacht ondanks de redelijke kleine locatie in Meppel.
Publiek mocht absoluut niet in de rijrichting komen (dus er niet voor of achter) en zat gewoon veilig aan de zijkant. Truck keerde alleen op stukken waar geen publiek was.
Geen moment waarbij de veiligheid in het beding was.

no justice
Master
 Bericht 
verschrikkelijk dit.

JBHC
Master
 Bericht 

Moet meteen weer aan vorig jaar denken.

media/gewonden-bij-rally-amsterdam-t81296.html

Vreselijk, ;(

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
De chauffeur van de monstertruck is gearresteerd en meegenomen naar het politiebureau. Hij wordt nu verhoord. Dat heeft de politie gezegd tegen RTL Nieuws-verslaggever Jeroen Wetzels. Bij het ongeluk vielen twee doden.

Ook dat meldt de politie. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten van de burgemeester van Haaksbergen. De loco-burgemeester kan het aantal van twee doden niet bevestigen. "Later op de avond hopen wij meer duidelijkheid te hebben."

Bij het auto- en motorevenement is een monstertruck ingereden op het publiek. Op beelden is totale chaos en paniek te zien. Ziekenhuizen in de buurt van Haaksbergen hebben extra personeel opgeroepen.

RTL Nieuws

BMW-gek
Master
 Bericht 
Kreeg de rillingen over me lijf toen ik filmpje zag :(

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Of het gaspedaal is blijven hangen, of de rem deed het niet.
Ik denk zelf dat de remmen weigerden. Ik dacht dat ik hem nog net ff zag duiken om daarna ongehinderd door te rollen.

JeffreyM schreef:
De chauffeur van de monstertruck is gearresteerd en meegenomen naar het politiebureau.
Hij zal wel gewoon meegenomen zijn voor verhoor. Beetje stemming makend. Maar ja ik vind RTL nieuws ook wel van het nivo "Telegraaf".

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Zag het net langskomen op TV.
Ernstig geval van niet fijn, maar er wordt te snel gewezen naar 'daders'. Voor zover ik het zie zijn er alleen maar slachtoffers....

Aanhanger
Master
 Bericht 
Volgens de organisatie was er niets mis met de veiligheid van evenement: "Het publiek stond op 30 tot 35 meter afstand, achter een hek. Zo gebeurt het altijd."
Zucht.

Ik heb het even nagemeten op maps, van lint-tot-lint was dat hele terreintje ongeveer 30 bij 50 meter.

Denkt hij nou dat we dat gaan geloven omdat hij het zegt?

Raymond
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
maar er wordt te snel gewezen naar 'daders'.

Da's de cultuur helaas. Er moet iemand schuld hebben anders is het niet te verwerken. De onderste steen zal echt wel boven komen.

Raymond
Master
 Bericht 
Het kindje wat overleden is is een kleuter, een jongetje. Zijn zus is ernstig gewond geraakt en ligt in kritieke toestand in Groningen.

Walker
Master
 Bericht 
Idd een drama. Denk je ook gezellig met je kinderen naar een leuk evenement te gaan...

NB: Tijdens het filmpje zie je dat de truck aan de rechterzijde van de auto's als eerste de grond raakt. En bij de stilstaande beelden zie je dat de opbouw enorm scheef staat. Al kan dat ook komen door het tot stilstand komen tegen de vrachtwagen.

GerbenT
Master
 Bericht 
Maar even op het gebeuren.... zag het filmpje, had ook even het gevoel dat het te klein was.
Maar die jongens doen het dagelijks en weten imho best wel wat nog kan en niet kan.

FF wachten op de oorzaak

Voor de rest trieste zaak :( :(

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Onvoorstelbaar. Bij dit soort stunts verwacht je niet anders dan dat het er wel spectaculair uitziet, maar dat alles volledig onder controle is. Als het zo mis kan gaan mag die stuntvrouw direct tegen de muur. Dit soort risico's hoor je niet te nemen, ook niet als het meestal wel goed gaat.

Pagina 1 van 10 [ 453 berichten ]