» Openbaar » Media   

Pagina 4 van 10  [ 475 berichten ]
TommyGun
Master
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Gezellig zo'n skilift. Kotsmisselijk komen ze eruit.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Gezellig zo'n skilift. Kotsmisselijk komen ze eruit.

En wie gaat er überhaupt met zo'n weer in een skilift zitten :loco:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Er zijn lui die hebben een dagpas voor de skilift en die móeten er kost wat kost gebruik van maken want ja, kost anders geld. :fp:

djee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Er zijn lui die hebben een dagpas voor de skilift en die móeten er kost wat kost gebruik van maken want ja, kost anders geld.

Mwoh de meeste mensen zijn ook gewoon te stom/dom/afgestompt om zelf na te denken.

Spook
Master
 Bericht 
Sja, wat verwacht je van mensen die zich vrijwillig van een berghelling smijten?

Tweebel
Master
 Bericht 
Viel hier eigenlijk best mee. Zag dat er in Zwitserland een trein was omgewaaid:

https://twitter.com/schweiz/status/9485 ... 94/photo/1

Schoenzool
Master
 Bericht 
Schijnt nu weer code geel te zijn voor een storm.
In limboland is er weinig aan de hand. Bij jullie wel? Of weer loos alarm?

Spook
Master
 Bericht 
Waait hier flink in het zuiden.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Spook schreef:
zuiden

waar zit jij dan?

Tweebel
Master
 Bericht 
Waait aardig door maar niets in vergelijking met dinsdag

Rover
Master
 Bericht 
Stevig windje hier, maar totaal anders in vergelijking tot dinsdag.

Griffin
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ai das knudde ... water in de kruipruimte. Dat wordt pompen?

Pompen van grondwater heeft geen zin. Wat je er nu uit pompt is 15 minuten later vervangen door "nieuw" water, net zo lang tot de hele Flevopolder leeg is :[ .

Spook schreef:
Indoor pool!

Afbeelding
Beetje smerig maar het water is warmer dan het buitenzwembad :lol:

Anyway, water in de kruipruimte is niet direct het eind van de wereld. Er liggen wel een paar grondkabels voor de tuinverlichting, met een "fijne" verrassing van de vorige bewoners: een van die kabels in aangesloten met een kroonsteentje op een gewone flexibele huishoudkabel. Dat kroonsteentje lag nog een cm. boven het wateroppervlak....

Kortom, die kabel maar even omhoog gehaald en los gehaald van de scheidingstrafo in de meterkast.

Bij overbuuv is een boom omgegaan begreep ik. Da's minder...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Schijnt nu weer code geel te zijn voor een storm.
In limboland is er weinig aan de hand. Bij jullie wel? Of weer loos alarm?

Kon net op werk achter wat vlaggen aan gaan :fp: :lol:
Begint hier wel harder te waaoen nu

TommyGun
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Anyway, water in de kruipruimte is niet direct het eind van de wereld

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1497335

Leesvoer :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Er liggen wel een paar grondkabels voor de tuinverlichting, met een "fijne" verrassing van de vorige bewoners: een van die kabels in aangesloten met een kroonsteentje op een gewone flexibele huishoudkabel. Dat kroonsteentje lag nog een cm. boven het wateroppervlak....

Er wordt ook wat afgeprutst hè :fp:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Sja, wat verwacht je van mensen die zich vrijwillig van een berghelling smijten?

eh ja ik wel. ZSM!

Griffin
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Er wordt ook wat afgeprutst hè :fp:

Iets met de kinderen van de schoenlapper... de man had een installatiebedrijf. En een kroonsteentjes-fetish denk ik. Met koningsdag kan ik wel een kleedje vullen met kroonsteentjes nu :lol:

Walker
Master
 Bericht 
Als het maar hergebruik was van alle kroonsteentjes die hij bij zijn klanten heeft verwijderd, en waarbij hij alles professioneel heeft opgelost heb ik er geen moeite mee. Maar ik heb zo'n vermoeden...

hneel
Master
 Bericht 
Kroonsteentjes. ;(

TommyGun
Master
 Bericht 
Krimpkous :woop:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Deze week beloven ze weer een flinke storm. Vooral donderdag:
https://nieuws.weeronline.nl/15-01-2018 ... -verwacht/

Storm in een glas water?
Of echt zwaar weer?

De media doet in iedergrval alsof de wereld vergaat

hneel
Master
 Bericht 
Er zullen wel weer opnieuwe een aantal lege vrachtwagens omwaaien. Met alle file-ellende tot gevolg.
De vorige storm was nog tijdens de vakantie, dus toen viel het mee.

Elke keer hetzelfde liedje...

ceriadwen
Master
 Bericht 
Er schijnt een enorme daling in iets te zijn waardoor ze windvlagen van 12plus verwachten
.. we gaan het wel zien

Walker
Master
 Bericht 
Niet alleen donderdag. Woensdag wordt het ook feest:

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik wil niet opspelen maar tis gewoon windstil hier.

Spook
Master
 Bericht 
Regen regen regen. En af en toe hagel.

Schoenzool
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Er schijnt een enorme daling in iets te zijn waardoor ze windvlagen van 12plus verwachten

Hoorde ik ook. Maar van andere meteorologen hoor je ook dat het wel eens kon mee vallen.
Tuurlijk harde wind maar geen windkracht 12.
Ligt er natuurlijk ook aan waar je bent. Aan de rand van Nederland, aan zee, zal het meer waaien dan bv hier in Limburg.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Met vliegen vanmorgen nog weinig last. Hoop dat het vanavond ook meevalt. Geen zin in vertraging.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik had al allemaal noodoplossingen bedacht om de paarden toch buiten te krijgen, valt het vandaag allemaal reuze mee nog... ze hebben maar een hagelbui op het hoofd gehad :) en alles is al buiten geweest... ben benieuwd hoe we dat donderdad gaan doen

Spook
Master
 Bericht 
Met zeepaarden heb je dat waterprobleem niet zo natuurlijk.
zoetwater vs zoutwater ok, maar toch

KanarieVW
Master
 Bericht 
Moet je geen sierzeepaarden hebben. Die krijg je met geen stuk naar buiten met dit weer.

A4
Master
 Bericht 
Ik neem die weerwaarschuwingen in dit land totaal niet serieus meer. Onlangs ook met die 4 sneeuwvlokken die vielen CODE ROOD!!!!! WE GAAN DOOD!! Echt...
Voor elke scheet wordt er hier een waarschuwing afgegeven. Ik zie het allemaal wel.
Donderdag werk ik maar preventief vanuit huis. Geen zin om me weer tussen al die zombies op de weg te begeven die met samengeknepen billetjes en met 70km/u over de snelweg kabbelen. Om van professionals met lege / verkeerd geladen trucks maar niet te spreken. Want die gaan geheid weer kantelen met een miljoenmiljard km file tot gevolg.

Schoenzool
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Ik neem die weerwaarschuwingen in dit land totaal niet serieus meer

inderdaad, in hoeverre kun je deze geloven?
het lijkt vaak ook allemaal media aandacht.
hoorde die piet van sbs6 gisteren roepen over zeer zware en zeer gevaarlijke storm en zeer grote verkeershinder blabla. Wat een opblazerij (dnek ik)

Schep
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Ik neem die weerwaarschuwingen in dit land totaal niet serieus meer. Onlangs ook met die 4 sneeuwvlokken die vielen CODE ROOD!!!!! WE GAAN DOOD!! Echt...

Aan de ene kant ben ik het met je eens. Het lijkt allemaal erg overdreven, maar volgens mij is dat ook de interpretatie die er aan de codes wordt gegeven.
De omschrijving van het KNMI van code rood is:
Citaat:
Het weeralarm wordt uitgegeven bij een mogelijk grote impact van het weer op de samenleving

Op die bewuste code rood sneeuwdag reed ik toch echt door een behoorlijk dik pak naar huis rond 19:00. De snelheid ging er echt uit, en ik heb 2 momentjes gehad waarop ik me niet comfortabel voelde met 80 km/h op de snelweg, vooral door de sneeuwspray van de vrachtwagens die mijn hele auto wit maakte. Collega's konden niet vanaf Schiphol vertrekken vanwege de sneeuwval en ook de vlucht die ik 2 dagen later had, ondervond nog crew changes als gevolg van de sneeuw.
Volgens mij mag je dan best spreken van een grote impact van het weer op de samenleving.

Met een beetje logisch nadenken, en wat beter opletten dan normaal, kun je op code rood-dagen gewoon naar buiten, maar een impact op de samenleving is er wel.
Schoenzool schreef:
hoorde die piet van sbs6 gisteren roepen over zeer zware en zeer gevaarlijke storm en zeer grote verkeershinder blabla. Wat een opblazerij (dnek ik)

1. Campingzender :fp:
2. Jij stond vanmorgen niet vast op de A2 of de A7, zeker? Ik ook niet, maar het verkeer was echt onrustiger dan normaal op een winterse dinsdag.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Schade door harde windvlaag in Den Bosch: 'We zagen alles voorbij vliegen'

DEN BOSCH - In Den Bosch is dinsdagochtend schade ontstaan door een flinke windvlaag. Op Twitter melden mensen schade als omgevallen vlaggenmasten en schuttingen. Mensen spreken van een plotselinge windhoos, die meer dan een minuut lang door het gebied bij de Rietveldenweg waaide. Bij de brandweer komen meldingen binnen van losse daken of gevels.

In de Zwollestraat waaiden er wat kliko's om door de wind, waardoor de straat vol ligt met oud papier. Een bewoonster van de Zwollestraat laat weten hoe eng ze de windvlaag vond. ,,We zagen alles voorbij vliegen. Ik was boven en probeerde een deur dicht te maken, maar dat lukte niet. Ik zag dat het buiten steeds donkerder werd, kliko's op de grond lagen, rommel over straat waaide en onze speelgoed basket op de grond was gewaaid. Het was heel eng. Het duurde ongeveer anderhalve minuut, toen was alles weer rustig. Ik kan me voorstellen wat mensen denken in landen waar zoiets veel langer duurt."

Trampoline

Ook een trampoline aan de Amsterdamstraat heeft het begeven tijdens de harde wind. Deze stond bij een voordeur op een betegeld terras en kwam aan de overkant terecht in struiken. ,,Dat ding is echt heel zwaar. Ik snap niet dat die trampoline zomaar vanuit mijn tuin aan de overkant terecht is gekomen", vertelt de eigenaresse.

Aan de Bruistensingel werd met een groot billboard reclame gemaakt voor de tweede fase van het nieuwbouwproject Carolus. 'Binnenkort in de verkoop' staat er op het bord. Maar wat in de verkoop gaat, blijft even ongewis. Door de stormwind is het reclamedoek losgeraakt.

Het reclamebord van het Tegelhuis aan de Bossche Rietveldenweg staat al jarenlang stevig in beton gegoten voor de deur van de zaak. Maar dinsdagochtend ging het bord toch plat en waaide het tegen de auto van een van de medewerkers. ,,Ik was bezig en had niks in de gaten. Totdat de buurvrouw belde en zei 'Joh, kijk eens naar je auto.' Nou, toen zag ik al snel dat er een flinke deuk in m'n auto zat. Niet leuk, maar er zijn ergere dingen", aldus de medewerker.

https://twitter.com/Wouter_Kamp/status/ ... ef7a62b%2F

Is hier zowat om de hoek. Plaatjes kreeg ik niet meegelinkt.
Twitterlink is van een geknakt stoplicht bij Heineken / PostNL op de kruising Rietveldenweg / Zandzuigerstraat.

ceriadwen
Master
 Bericht 
ik had ook wel behoorlijk overlast op de coderoodsneeuwdag :D en ik ben blij dat ik me aan de weerswaarschuwing heb gehouden want ik had er echt uren over gedaan om thuis te komen :)

Thans is het tijdens buien een beetje rommelig qua wind, maar al met al valt het reuze mee met de wind vandaag.

basjuh1981
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
ik had ook wel behoorlijk overlast op de coderoodsneeuwdag :D

Bij mij viel het wel mee. Tussen Amstelveen en Badhoevedorp had ik een privésnelweg. Bij Schiphol was het rustig, alsof het zondagochtend was. En bij het einde van de A44 bij Wassenaar kon ik doorrijden, terwijl daar normaal vanaf Leiden file is. Pas bij het inrijden van Den Haag was het een drama. Toevalligerwijs begon dat bij het Catshuis.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik moest van Zevenhuizen naar Moordrecht, en dat moet je (deels) over polderweggetjes afleggen, normaal doe je daar 15 minuten over maar ik hoorde van mijn buren dat ze dik een uur over de afslag Moordrecht naar het dorp hadden gedaan, dan had ik er zeker een uur of 3 over gedaan als ik later naar huis was gegaan :)

djee
Master
 Bericht 
Hoop sneeuw en wind vandaag ja, maar nergens last van gehad

Bijlagen :
IMG-20180117-WA0021.jpg

A4
Master
 Bericht 
^^^dat ziet er goed uit!
Morgen kan ik helaas niet thuiswerken, móet naar kantoor.
Dat wordt dus weer een grote bak ellende. Weet je nu al. :(
Ben benieuwd hoeveel eigenwijze professionals morgen omflikkeren omdat ze überhaupt niet weg hadden moeten gaan, of verkeerd geladen zijn.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Woon of werk je in Limburg of het noorden zal het nog wel meevallen.
Alles daar tussen zal wel een ravage worden.
Tussen 10u en 16u ergste wind, das wel buiten de spitsen

Kanariespeed
FS-Tour de France kenner'14
 Bericht 
Aldus onze meteoroloog, Schoenzool. ;)

Schoenzool
Master
 Bericht 
Allrifgjt allright :)

yj24tp
Pro
 Bericht 

Het probleem morgen is zoals A4 al zegt; als er 1 zo'n trucker dwars over de weg ligt (of een boom) ben je uitgedaan.......of je moet van in de file staan houden :x

en voor volgende week Woensdag staat er nu al 15C op de kaarten......of dat uitkomt is een tweede... Dat het nog fatsoenlijk winter wordt geloof ik niet meer in en als het niet een winter zoals Dec 2010 wordt dan hoeft het van mij ook niet meer.

Tweebel
Master
 Bericht 
Tweebel
Master
 Bericht 
A4
Master
 Bericht 
Je verwacht het niet he... :duh:

snovvdog
Master