» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 10  [ 475 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
RIJSWIJK - LIVEBLOG - Het KNMI heeft voor donderdagmiddag en -avond code oranje afgegeven vanwege zeer zware windstoten. De verwachting is dat er in Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland en het westen van Utrecht en Noord-Brabant vanaf de tweede helft van de middag zware windstoten gaan voorkomen van zo'n 100 tot 120 km/uur.

Zo’n negentig vluchten vanaf Schiphol zijn donderdag geannuleerd vanwege de storm. Weggebruikers en reizigers met het openbaar vervoer moeten vandaag ook rekening houden met hinder door de februaristorm. Er rijden minder treinen.

De dag begint met veel regen. In de loop van de ochtend neemt de wind overal toe. Langs de kust is er inmiddels al sprake van windkracht 7 met windstoten rond de 75 km/uur, meldt Weerplaza.

De NS laat donderdag preventief minder treinen (zie actuele info) rijden. Op de meeste trajecten rijden de treinen donderdag elk half uur in plaats van elk kwartier.

Ook op de wegen en op het water wordt voor donderdagmiddag overlast voorzien. Rijkswaterstaat waarschuwt dat weggebruikers rekening moeten houden met gevaarlijke omstandigheden door zware windstoten. Verkeersdienst VID raadt mensen af om in de middag met aanhangwagens of lege vrachtwagencombinaties de weg op te gaan.

Rederij Doeksen in Harlingen laat minder veerboten naar de Waddeneilanden Terschelling en Vlieland varen.

In de nacht naar vrijdag neemt de wind weer af.

De codes vliegen ons weer om de oren. Ben eens benieuwd of het vanmiddag echt zo'n beestachtig slecht weer gaat worden.
Deel hier met je FS collega's hoe de situatie is :)

Spook
Master
 Bericht 
Het waait ook eens een beetje. Gelijk paniek.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ook op de wegen en op het water wordt voor donderdagmiddag overlast voorzien. Rijkswaterstaat waarschuwt dat weggebruikers rekening moeten houden met gevaarlijke omstandigheden

Oh jee! Straks moeten we nog wat bijsturen! :fp:
De vlaggen voor de deur hier wapperen wat, dat is het ongeveer.

R
Master
 Bericht 
WOOEEEIIIII!!

Scaniafan
Master
 Bericht 
We gaan DOOOOOOOOOD!!!!!!

Schoenzool
Master
 Bericht 
De vlaggen voor de deur hier wapperen wat, dat is het ongeveer.

Tussen 16u en 20u scheuren vlaggen kapot hoorde ik net op de radio ;)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Als ik morgen ochtend terug kom zal ik het zien.
Vanavond op werk even oppassen dat ik de auto niet onder de vlaggen parkeer :[

Walker
Master
 Bericht 
Hmmmm.... net naar Middelburg gereden. En inderdaad: het waait hier een beetje. :D

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vanavond op werk even oppassen dat ik de auto niet onder de vlaggen parkeer

Ik heb de mijne net maar niet onder de bomen geparkeerd :)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Net even naar Nieuwegein geweest. Geen enkel probleem tegengekomen. Vanmiddag nogmaals naar Nieuwegein. Ik zal mijn zuidwester, lieslaarzen en polsstok meenemen. :woop: :woop:

Raaf
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Tussen 16u en 20u scheuren vlaggen kapot hoorde ik net op de radio

Dan heeft een stagiair morgen weer wat te doen :lol:

In Breda waait het wel stevig. Regent ook regelmatig. Maar ik werk thuis vandaag. Zal wel weer loslopen.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Vandaag ook een dagje thuis werken.
Mrs. GerbiE had de auto nodig, en op de tweewieler is echt niet fijn met dit soort weer. Een stevige wind gaat prima, maar die rukwinden zijn erg vervelend. Wind giert nu wat om ons appartement (5 hoog), maar verder weinig spektakel hier in Utrecht.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik doe de rolluiken vast dicht, en dan in mijn doomsday bunker de storm zien te overleven.

Signum
Master
 Bericht 
Afbeelding

Het was fijn jullie gekend te hebben. Nederland is officieel weggewaaid.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Het begint in Zwolle iets harder te waaien nu :kniktja:
Als de windkracht nog een stuk zal toenemen dan gaan de valggen er idd wel aan denk ik ja :lol:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Wordt tijd voor lente mensen :biertje:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Alkmaar heerlijk zonnig, zacht briesje... Storm lijkt alweer voorbij. Of is dit de stilte voor de storm. :lol: :lol:

zandbak
Master
 Bericht 
Beetje wind en meteen paniek? Beetje sneeuw en halve land in rep en roer :loco: :loco:

Pietert
Master
 Bericht 
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_45

Eerste vrachtwagen over de vangrail op de brieneroordbrug

zandbak
Master
 Bericht 
Ik zie alleen een camera met Parkinson

Alexander_B
Master
 Bericht 
Paal trilt door de wind..

Ton.
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Typisch. Het ziet er weer uit als een Oostblokker met een vrachtwagen op van die kruiwagenwieltjes.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Ik dacht al:
Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Het ziet er weer uit als een Oostblokker met een vrachtwagen op van die kruiwagenwieltjes.

Hoogvolume combi, volgeladen met lege blikjes. Woosh daar ligt ie :applaus:

zandbak
Master
 Bericht 
Aan de overkant van de plas is het leuker

Citaat:
In Ierland en Noord-Ierland kwamen 80.000 huishoudens zonder stroom te zitten in de zware storm.

Meteorologen maten windstoten van 150 kilometer per uur. Het luchtverkeer in het hele koninkrijk kampte met uitval en vertragingen. Alleen al luchthaven Heathrow bij Londen schrapte tientallen vluchten. In Schotland ging de harde wind gepaard met sneeuwval die de wegen in glijbanen veranderde.

zandbak
Master
 Bericht 
Afbeelding

zandbak
Master
 Bericht 
Spannend.......

Citaat:
Negentig vluchten Schiphol geannuleerd
Treinuitval: treinen rijden elk half uur in plaats van elk kwartier
Chaotische avondspits verwacht, advies deze te mijden
Stormschade mogelijk in westen en noordwesten
Veel veerboten blijven aan wal

Volgens het weerbureau is de storm tussen 17.00 en 21.00 uur op zijn hevigst. Precies tijdens de avondspits komt aan de westkust een zware westerstorm te staan. Windstoten kunnen een kracht bereiken van van 130 kilometer per uur. Het KNMI heeft voor donderdagmiddag en -avond code oranje afgegeven

Spook
Master
 Bericht 
Wimken
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Was een goed idee om vandaag thuis te werken :kniktja: :kniktja:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Zijn dan ook DE lichtgewichten van het land ;)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Typisch. Het ziet er weer uit als een Oostblokker met een vrachtwagen op van die kruiwagenwieltjes.

Mja, waarom zou je voor hoogvolume ladingen een 8x8 zwaartransporttrekker met 5-assige trailer kopen als je binnen de Europese regels hiermee perfect weg komt... Ik snap het wel hoor. Heeft niets met Oostblokker te maken.

Bussloo
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

De camerabeelden kunnen niet worden getoond, omdat je browser een actieve ad-blocker heeft.... Ja, en? Ik lustgeen virussen via advertentie feeds.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik heb net 2 uur buiten gelopen. En mijn baard laten staan. Ben ik nu een zelfmoordterrorist?

Bussloo schreef:
De camerabeelden kunnen niet worden getoond, omdat
de camera last heeft van Parkinon

Ton.
Master
 Bericht 
Hoogvolume combi, volgeladen met lege blikjes. Woosh daar ligt ie :applaus:

Nummer 2:

https://twitter.com/vid/status/834767801239949313

Scaniafan schreef:
Mja, waarom zou je voor hoogvolume ladingen een 8x8 zwaartransporttrekker met 5-assige trailer kopen als je binnen de Europese regels hiermee perfect weg komt... Ik snap het wel hoor. Heeft niets met Oostblokker te maken.

Waarom zie ik het dan voornamelijk bij Oostblok-vrachtwagens? Of is dat mijn gekleurde bril?

zandbak
Master
 Bericht 
Zijkant open hielp ook niet zo te zien.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Waarom zie ik het dan voornamelijk bij Oostblok-vrachtwagens? Of is dat mijn gekleurde bril?

zal wel iets met de km prijs zijn. Lege blikjes vervoeren zou wel niet erg goed verdienen.

Ton. schreef:
Nummer 2:

Hoe zo'n debiel ben je dan ook om met zo'n combi daar langs te gaan rijden :fp: :fp:

Pietert
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Zijkant open hielp ook niet zo te zien.

Die is nu wel op ja. Tijdens het rijden denk niet.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
GerbiE schreef:
Vandaag ook een dagje thuis werken.
Mrs. GerbiE had de auto nodig, en op de tweewieler is echt niet fijn met dit soort weer

Eens. En dat weet ik omdat ik met de motor naar het werk was (inmiddels wel weer thuis gelukkig)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Zag er net ook een schuin hangend voorbij komen, leuk als de wind dan opeens weg valt :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ton. schreef:

Je ziet het ook wel op Duits kenteken. Heeft te maken met de extra belastingen op voertuigen zwaarder dan 12 ton en vanwege de 3 assen in de Duitse Maut ongeveer 2 cent per km goedkoper zijn. damnit, te lang eruit... onder de 12 ton hoeft er geen Maut betaald te worden.

De banden etc. goedkoper zijn...

Nadeel is dat je vaak langer moet zoeken naar volle terugladingen, of tevreden moet zijn met minder aantal pallets vanwege het gewicht.

Je ziet ze veel op Pools kenteken omdat rijverboden in Polen pas gelden voor vrachtwagens boven de 12 ton.

keokiracer
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
De camerabeelden kunnen niet worden getoond, omdat je browser een actieve ad-blocker heeft.... Ja, en? Ik lustgeen virussen via advertentie feeds.

Anti-AdBlock-killer :dag: :dag:

Pietert
Master
 Bericht 
Afbeelding

keokiracer
Master
 Bericht 
België doet ook mee (N8 Veurne)

Afbeelding

Kenji
Master
 Bericht 
Allemaal van de badslipperbrigade.... Totaal geen besef van wat wel en niet kan die figuren. En ondertussen ligt de hele ruit van Rotterdam al een paar uur plat door zo'n kansloze....

keokiracer
Master
 Bericht 
De A4 hierzo bij de grens.
Afbeelding

En op de A9 bij Aalsmeer is het ook raak: https://pbs.twimg.com/media/C5XBan1WQAAZ8je.jpg

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hier is de wind toch flink aangetrokken.

Schutting staat te klapperen.
Bomen gaan van links naar rechts en van voor naar achteren
Afgebroken takken waaien door de straat

Knudde weer

Signum
Master
 Bericht 
Mag dat eigenlijk, gewoon de weg op gaan met je truck als het zo hard waait? Zijn daar geen regels voor?

zandbak
Master
 Bericht 
Af en toe een lekkere storm is wel weer eens goed voor wat takken en bomen op te ruimen. Die liggen nu tenminste weer in 1x om.

zandbak
Master
 Bericht 
Perfect?
Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
vrachtwagens slingerde wat en zelf word je soms ook wat heen en weer geslingerd. Niets gevaarlijks en je kon prima 130 rijden.

Pagina 1 van 10 [ 475 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast