» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
fok schreef:
Forenzen moeten mogelijk meer gaan betalen om in de spits met de trein te reizen. De zogenaamde spitsheffing zou ervoor moeten zorgen dat de treinen niet meer uitpuilen.

De NS kwam al eerder met het idee, maar na stevige kritiek werd er door een speciale denktank naar andere oplossingen gezocht. Het plan voor de spitsheffing komt nu dus weer naar voren. De kaartjes zouden met de heffing tussen acht en negen uur in de ochtend duurder worden.

Pas in het najaar weten we echt of het plan daadwerkelijk doorgaat.

Nog meer files..... :loco:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik stel voor dat ze het dalurentarief noemen

keokiracer
Master
 Bericht 
RRL
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Nog meer files....

Zolang mijn kilometervergoeding een cap heeft en OV 100% vergoed valt het in mijn geval nog te bezien. Scheelt alweer 1 persoon.

Feitelijk schreef:
Ik stel voor dat ze het dalurentarief noemen

Nee joh, dat is een korting. Juist spits extra heffing er op, zal de mensen die voor hun lol in de spits het OV nemen leren.

Spook
Master
 Bericht 
Maak de treinen langer.

Walker
Master
 Bericht 
Gaat mooi synchroon met de kilometerheffing: In de spits is het te druk, dus met hogere prijzen verjaag je een deel van de klanten. En je zegt dat je het geld nodig hebt om de capaciteit uit te breiden, maar dat geld steek je lekker in eigen zak.

regiorunner
Master
 Bericht 
Jaa, die MBO'ers een OV kaart geven was een goed idee :o :-?

basjuh1981
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Jaa, die MBO'ers een OV kaart geven was een goed idee :o :-?

Daar zit het probleem toch niet in. Wel wie die kaart betaald ;)

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Daar zit het probleem toch niet in.
Maken die de trein niet voller dan?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Treinen zijn ook totaal ongeschikt voor woon-werk. Veel te specifieke piek belasting. Treinen moeten ingezet worden voor lang (internationaal) verkeer en voor lokale drukke gebieden. Niet om tussen steden te reizen, daarvoor zijn auto's veel geschikter.

Tommie
Master
 Bericht 

Of ze sorteren alvast voor op een accijnsverhoging voor autobrandstof.

Voor sommige mensen schijnt de trein een alternatief voor met de auto rijden te zijn en zo voorkom je een vlucht naar het ov.

Eindresultaat is meer inkomsten voor de roverheid.

Kwibus
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Maak de treinen langer.
De mensen kleiner. Is waarschijnlijk de enige oplossing die wel gaat werken :[

Tommie
Master
 Bericht 

:lol:
En dan drielaags treinen inzetten?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
De Indiase oplossing:
Afbeelding

RRL
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Maak de treinen langer.

Op mijn traject rijden ze in de spits al met 2 dubbeldekkers met 6 wagons aan elkaar, volgens mij kan langer amper ivm lengte van de perrons. Ik zou eerder die totaal overbodige 1e klas er eens uit slopen.

WNS2.0D schreef:
Niet om tussen steden te reizen, daarvoor zijn auto's veel geschikter.

Welke steden doel jij op, die veredelde dorpen die ooit stadsrechten hebben gekregen maar slechts door een boemellijntje bediend worden? Mijn woon-werk is van stad naar kantorenpark aan de rand van een andere stad, stuk intercity en bus. Kantoor ligt op 1-2 minuten van de snelweg. In de spits is de reistijd van deur naar deur om het even, regelmatig zelfs in het voordeel van het OV.

Tommie schreef:
Voor sommige mensen schijnt de trein een alternatief voor met de auto rijden te zijn

Zo ook hier. Mijn werkgever heeft de kilometervergoeding voor woon-werk gemaximaliseerd, wil ik break-even rijden dan moet ik een all-in kilometerprijs van € 0,112 hebben, terwijl OV 100% vergoed wordt. Samen met de hierboven genoemde reistijd is het OV voor mij rationeel de beste keuze.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Pffff. Mensen gaan dus nog sneller voor de auto kiezen.
Overheid moet de ns gewoon gaan sponsoren.
Dat je goedkoop kan reizen

Spook
Master
 Bericht 
Goedkoop van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn.

Kwibus
Master
 Bericht 
Op tijdstippen die niet uitkomen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Overheid moet de ns gewoon gaan sponsoren.
Dat je goedkoop kan reizen

Doen ze al, maar waarom zou je willen dat de overheid nog meer geld in een inefficiënte vervoersvorm zou pompen?

no justice
Master
 Bericht 
Trein? Zooooo jaren 40.

regiorunner
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Maken die de trein niet voller dan?

Precies.

Tommie
Master
 Bericht 

Spook schreef:
Goedkoop van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn.

Met mensen bij wie je niet wil zijn, voor een prijs die me niet bevalt. (Eigen vervoer is even snel, niet vertraagd en veel goedkoper)

zandbak
Master
 Bericht 
Maar met tig man op het balkon staan, met natte kleren, als haringen in een ton. Priceless!

Kwibus
Master
 Bericht 
Vergeet de vouwfiets niet :lol:

zadkine
Master
 Bericht 
Volgens die wegen wiki modal-shift val ik net in de categorie die voor woon werk zou kunnen switchen van auto naar ov en omgekeerd.
Reisafstand is 60 km met de auto.In de spits 99 van de 100 keer binnen 1 uur.
Buiten de spits ca 50 minuten. (En dat zonder risico op snelheids belasting)

Ik heb dan ook 1 jaar geprobeerd hoe een (door werkgever betaalde ) trajectkaart zou werken....
Blijkt dat de standaard 90 minuten reistijd per OV 5 van de 10 keer niet gehaald wordt doordat er er agv 2 minuten vertraging de aansluiting gemist wordt. Vertraging meestal 3 minuten van het aankomst station omdat het spoor bezet is. Enm dan is de reistijd meteen 2 uur ipv 1,5 want een fatsoenlijke regelmatige busdienst (elke 10 minuten minimaal) bestaat hier niet, terwijl ook de dienst van station van mijn werkstad naar kantoor slecht tot niet aansluit.....gewoonlijk 15 minuten wachten.

Ben dus weer terug geswitched naar auto, iets dat en sneller en voordeliger is voor mijn portemonnee (gegeven de vaste woonwerk vergoeding) dan het OV. En nog schoner ook want de bussen dieselen nog steeds.
Ik krijg ca 14 cent per km woon werk betaald.
Dat is in ieder geval ruim meer dan de variabele kosten (1 cent onderhoud, 1 cent banden, 4 cent energie)

Laat de overheid eerst maar eens het OV per werkelijke kilometer op deze prijs brengen....6 cent per km.

Ogre
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Goedkoop Duur van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn.

(f)

Spook
Master
 Bericht 
Lees even waar dat een reactie op was ;)

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Kwibus schreef:
Vergeet de vouwfiets niet :lol:

Die mag niet mee in de spits.

zadkine
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Die mag niet mee in de spits.

? Sinds wanneer?
Heb zelf ca 8-9 jaar geleden dat ding wel meegenomen in de spits.

(Kan zijn dat je hem in een "tas" moet meenemen).

Gewone fiets mag inderdaad al lang niet meer niet mee in de spits.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Lekker handig, die fiets maakt het juist voor sommigen mogelijk om van fiets-trein-fiets als serieuze vorm van deur tot deur vervoer te maken.

(weet nog wel dat vroeger het nooit een probleem was. Een fiets moest je wel een kaartje voor kopen, pakte je een fiets in in een grote doos dan mocht hij zo mee. Net als een wasmachine. In mijn studententijd hebben we met de ov-kaart heel wat "gratis" vervoert over het spoor)

Walker
Master
 Bericht 
Dan pleur je toch een 2e fiets op het station bij je werk?

RRL
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Dan pleur je toch een 2e fiets op het station bij je werk?

Dat. En voor een incidentele locatie OV fiets pakken, zolang je dat ding weer op hetzelfde punt inlevert voordeliger en een stuk minder geklooi dan een eigen fiets meenemen.

Als je op de terugweg het punt passeert waar je de fiets meegenomen hebt is de €6 voor de fiets meenemen in de trein overigens voordeliger dan de €10 fee voor inleveren op een alternatieve locatie.

Pagina 1 van 1 [ 32 berichten ]