» Openbaar » Media   

Pagina 2 van 2  [ 65 berichten ]
DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Zo te zien handelt de politie meldingen van potentieel terrorisme af net als een normale aangifte. Op de stapel, onderaan de stapel, en weg ermee.

cocodee
Master
 Bericht 
Het houdt niet op, niet vanzelf.... Deze aanslagen worden mede mogelijk gemaakt dankzij de inspanningen van o.a. Angela Merkel, Yassar Klaver, Mark Rutte, en vele anderen die het terrorisme een warm hart toedragen, bedankt namens alle slachtoffers! :applaus: :boos:
Citaat:
Mogelijke aanslag op London Bridge.
M. Faiz
04 juni 2017 - 00:10

Wederom wordt Engeland opgeschrikt door een mogelijke aanslag. Vannacht reed een busje in op voetgangers op de Londen Bridge. Volgens ooggetuige liggen er gewonden mensen op de grond en zouden er geweerschoten gelost zijn.

Hulpdiensten zijn aanwezig en politieagenten hebben de hele brug afgezet. Volgens de BBC reed het busje met zo'n 80 km/p in op de mensen op de brug. Ook vertelde een ooggetuige aan Reuters dat de keel van minstens drie mensen is doorgesneden. Mogelijk vielen drie bewapenden mannen willekeurige mensen aan.

https://www.powned.tv/artikel/mogelijke ... don-bridge

Spook
Master
 Bericht 
Mss beter om een nieuw topic te maken. 3 nieuwe aanslagen tegelijk zo lijkt het.

Edit: done. media/fatalities-after-central-london-vehicle-and-stabbing-incidents-t93960.html

cocodee
Master
 Bericht 
Daar heb je wel gelijk in, en dat heb ik ook overwogen, maar voor het overzicht leek me dit wat handiger.. :(

Spook
Master
 Bericht 
Tijd voor het grote 'Islam is vrede'-topic. Of het grote Radicalen gonna radicaal'-topic. Voorbarig om vooraf die link te leggen, maar achteraf blijkt het altijd weer te kloppen, dus ik durf 'm wel aan.

cocodee
Master
 Bericht 
That's my man, het is allemaal gerelateerd (niet aan flitsen overigens), maar de laatste tijd is het wel donderen, ook weer getuige dit bericht:
Citaat:
Drama in Duits asielzoekerscentrum
Gisteren, 23:23

ARNSCHWANG - De Duitse politie heeft zaterdag in een asielzoekerscentrum in de omgeving van Regensburg in Beieren een 41-jarige Afghaan doodgeschoten. De man had kort daarvoor een vijfjarig jongetje uit Rusland gegijzeld en dodelijk verwond.

Ook de moeder van het kind had hij ernstig toegetakeld. Een ander zoontje van zes dat het drama in het centrum bij Arnschwang meemaakte raakte in een shock. Ook verscheidene andere mensen, onder wie een politieagent, werden voor shock behandeld.

Over de achtergrond van de zaak kon de politie nog niets zeggen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2830 ... db586433e0

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
cocodee schreef:
That's my man, het is allemaal gerelateerd (niet aan flitsen overigens), maar de laatste tijd is het we

Je kunt ook onmogelijk verwachten dat, al zijn de vluchteilingen "te goeder trouw", ze niet dusdanig getraumatiseerd zijn dat ze niks uitvreten. Let wel, echte vluchtelingen hebben m.i. gewoon het recht om asiel aan te vragen, wat er nu gebeurt, daar is, zoals Aboutaleb het heel mooi verwoordde, het vluchtelingenverdrag niet voor bedoeld en geschreven. Dat was voor een enkele vluchteling uit Moskou geschreven.

Nu halen we hele volksstammen naar west Europa, al of niet getraumatiseerd, we stoppen ze in een kamp (waar ze in land van herkomst wslk ook zaten en daarom gevlucht) en laten ze aan hun lot over. Dan kun je wachten op dit soort idioterie. We roepen het over ons zelf af.

ceriadwen
Master
 Bericht 
En nou maar hopen dat die twee vermoorde 14 jarige meisjes niks te maken hebben met het AZC in Bunschoten..........

Griffin
Master
 Bericht 
In Bunschoten?

Dit meisje is gevonden op de route van de Glind naar Achterveld. Ik denk eerder aan een dolgedraaid exemplaar "moeilijk opvoedbare jeugd" zoals die in de Glind opgevangen wordt (Rudolphstichting, google is your friend!) dan een asielzoekert. De dichtstbijzijnde AZC zit in Amersfoort, in Bunschoten zit er geen (f) .

ceriadwen
Master
 Bericht 
Link

Daders waren niet alleen bekenden van de politie :D

WimLex
Master
 Bericht 
46 min, ik pas even

zadkine
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Dit meisje is gevonden op de route van de Glind naar Achterveld.

Meende op de radio te horen dat het meisje zelf ook op school ging op de Glind.

Lang geleden heeft een schoolgenoot van me daar stage gelopen....tijdens de HBO opleiding.
Ik ben benieuwd wat voor achtergrond de kinderen hebben die daar tegenwoordig geplaatst worden.
Vzv ik me herinner van de verhalen hadden de daar geplaatste kinderen NIET zomaar de vrijheid om rond te zwerven.
Dat duidt er mi. ook op dat dat meisje , omdat ze per fiets heen en weer ging, niet bij de lastig(st)e kinderen hoorde. Of gewoon op een andere (christelijke?) school daar zat ipv die Rudolf Steiner lokatie

Griffin
Master
 Bericht 
De Glind is een dorp waar veel soorten opvang geboden wordt, van echt "moeilijk opvoedbare kinderen" tot Christelijke grondslag en alles daar tussenin.

Naar nu blijkt zaten Romy zowel als de vermoedelijke dader op de J.H. Donnerschool, een school voor "speciaal onderwijs". Die verdachte is, zo schrijft het AD, een boerenzoon uit Lunteren. Heeft niets te maken met AZC'ers uit Bunschoten (waar niet eens een AZC zit!) zoals gesuggereerd werd.

http://www.ad.nl/binnenland/romy-en-ver ... r~aba6648b

Verder is dit off-topic in deze thread.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Griffin schreef:
Naar nu blijkt zaten Romy zowel
Mijn chef is de buurman van het gezin, die vertelde dat ze juist weer op een "normale" school voor voortgezet onderwijs zat.

Griffin
Master
 Bericht 
Nu ja, als je het artikel leest staat er inderdaad niet met zo veel woorden dat ze op die Donner-school zat:
]AD schreef:
Ook is de verdachte bevriend met een jongen die op de J.H. Donnerschool zit. Dat is dezelfde school als waar Romy vrijdagmiddag om 15 uur voor het laatst werd gezien. Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school; de directeur van de Donnerschool was hiervan zondagmiddag in elk geval nog niet op de hoogte.

Pagina 2 van 2 [ 65 berichten ]