» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 65 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Trouw.nl schreef:
Er zijn 19 doden en zeker 50 gewonden gevallen naar aanleiding van een of meerdere ontploffingen in het stadion Manchester Arena in Manchester, na afloop van een concert van popster Ariana Grande. Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Het incident wordt door de politie behandeld als een terroristische aanslag.

Eerder werd gemeld dat er een onploffing was geweest in de foyer van het gebouw, maar dat klopt volgens een verklaring van het stadion niet. Het incident plaats in de 'openbare ruimte', aldus de Manchester Arena.

Er zou een explosief zijn gevonden in de omgeving van het stadion. De politie laat dit gecontroleerd afgaan, aldus een verklaring.

Een flink aantal ambulances en brandweerauto's omringen het stadion. Politiehelikopters cirkelen rond boven het gebied. Inwoners en bezoekers wordt gevraagd om de omgeving van de Manchester Arena te mijden. De straten rondom het stadion in het centrum van de stad zijn momenteel afgesloten. Treinen van en naar treinstation Victoria, dat pal naast de Manchester Arena ligt, rijden niet. Het treinstation is geëvacueerd.

Zowel omwonenden als bezoekers spreken tegenover The Guardian over een zeer luide knal vanuit het stadion na de toegift van Grande, rond 22.45 (lokale tijd). Op filmpjes van Twittergebruikers in de Manchester Arena is te zien dat bezoekers in paniek proberen de zaal te verlaten.

Een woordvoerder van Grande heeft laten weten dat de 23-jarige Amerikaanse zangeres ongedeerd is.

Bebloede mensen

'We zagen rook. Iedereen vluchtte weg. Sommige mensen waren gewond. Toen we eenmaal buiten waren, zagen we bebloede mensen', aldus een ooggetuige tegen de krant Manchester Evening News. Er is nog niets bevestigd. Een journalist van de krant bericht dat het lokale ziekenhuis mensen met milde klachten heeft gevraagd om te vertrekken, omdat er veel gewonden worden verwacht.

Wat de explosie of explosies heeft veroorzaakt, is nog niet duidelijk.

Manchester Arena is een multifunctioneel stadion dat in 1995 zijn deuren opende. Er worden vooral concerten gegeven en sportwedstrijden (zoals boksen en zwemmen) gehouden. Er passen 23.000 toeschouwers in.

Ze doen al mee aan Brexit, dat scheelt iets.

R
Master
 Bericht 
Ariane Grande is populair bij jonge tienermeisjes over heel Europa. Hebben ze 'goed' gekozen.
Zal een hoop stof doen opwaaien.

Getuigen spreken over een explosie zonder stof, daarentegen.

keokiracer
Master
 Bericht 
keokiracer
Master
 Bericht 
Mogelijk man met wapen in Oldham Hospital (voorstad van Manchester) > https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=441273986238965&id=100010691017932

Citaat:
There were false reports of a gunman outside Oldham Hospital. This is false.

Ziet er vrij explosief uit: https://twitter.com/JoeAaronGregory/sta ... 5821677569

Spook
Master
 Bericht 
Schijnbaar een zelfmoordaanslag.

keokiracer
Master
 Bericht 
R
Master
 Bericht 
Was ze onbewust aan het filmen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee zo filmen meisjes van die leeftijd. Alles. Ongecontroleerd en vaak doelloos. Hoort bij het proces van vrouw worden; geen idee hebben waar je mee bezig bent.

Beetje dit principe

Christafari
Master
 Bericht 
Ach ja, het was ook al weer te lang stil vanuit de haatbaardenbeweging.

R
Master
 Bericht 
Op de leeftijd onder de 14 is de smartphone op de meeste momenten belangrijker dan moeders.

Mijn eerste reactie vannacht was dat deze aanslag een hogere impact zal hebben op 'gewone burgers' vanwege het hoge aantal meisjes daar van onder de 16.
10 en 11 jarigen waren daar met hun moeder en ik zal me niet verbazen als nog jongere meisjes daar aanwezig waren.

De NOS is op dit moment in Amsterdam West aan het peilen naar de reacties en zal ook vragen aan de mensen daar hoe ze het vinden dat jonge blanke meiden om kwart voor twaalf in de avond op een concert van hun idool blootgesteld zijn aan een zelfmoordterrorist.

Walker
Master
 Bericht 
Inmiddels staat het dodental op 22. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden over de beweegredenen van de dader.

EK055
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden over de beweegredenen van de dader.

Afbeelding

Signum
Master
 Bericht 
Afbeelding

Bussloo
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
CAIRO - IS-aanhangers hebben op social media de aanval op de Manchester Arena uitbundig gevierd, hoewel IS zelf de explosie bij het concert nog niet heeft opgeëist.

Bij de klap kwamen zeker 19 mensen om en raakten er zo’n 50 gewond. Twitter-accounts die worden gelieerd aan IS hebben hashtags die verband houden met de aanslag gebruikt om juichende berichten te posten, waarbij sommigen aanmoedigden om elders vergelijkbare aanslagen te plegen.

„Hij schijnt dat de bommen die de Britse luchtmacht liet vallen op kinderen in Mosul en Raqqa de weg naar #Manchester hebben gevonden,” laat ene Abdul Haqq op Twitter weten. Anderen refereren nog even aan recente aanslagen in Brussel en Parijs.

Gingen er in Amsterdam nog mensen de straat op om feest te vieren? D'r liggen vast nog wel een paar rouwkransen om mee te voetballen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
ik had gisteren ook niet om een week islamrust moeten vragen........ kweetut.

wanneer, wanneer zijn we hier nou eens klaar mee en maken we korte metten met die mafketels.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Nooit..... Overheden zouden dan moeten toegeven dat een FN, AFD, PVV etc. toch wel 1 punt hebben. Gaat dus niet gebeuren. We zijn in een burgeroorlog verwikkeld geraakt, alleen zijn onze handen op onze ruggen gebonden. Nog even en we mogen ook niet meer zeggen wat we vinden.

Tot in ons land een flinke aanslag plaatsvindt, of GW wordt omgelegd. Dat word mijns inziens het moment waarop eindelijk in Nederland de pleuris uitbreekt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Niet, we gaan binnenkort kentekens inzamelen hier en dan gaan we meer van dit volk ophalen met onze auto's. Gezellig!

Christafari
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
wanneer zijn we hier nou eens klaar mee

Terwijl dit allemaal gebeurd is zijn er weer honderden aangekomen in Europa. Sommige hebben al een hekel aan 'het Westen', andere krijgen dat vanzelf wanneer ze er achterkomen dat het hier niet zo fantastisch is als het lijkt en er gewoon geen werk en huis voor ze is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Staat je picknickmand al klaar, Dave? 8) :x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja, maar alleen biologisch verantwoord. Wat zullen ze genieten van al dat moois.. Kunnen we nog meer weggeven? Misschien komen er dan nog wel meer en dat geeft zo'n fijn gevoel. Laten we ook liedjes verzinnen.

R
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Terwijl dit allemaal gebeurd is zijn er weer honderden aangekomen in Europa. Sommige hebben al een hekel aan 'het Westen', andere krijgen dat vanzelf wanneer ze er achterkomen dat het hier niet zo fantastisch is als het lijkt en er gewoon geen werk en huis voor ze is.

De meesten zijn niet eens vluchteling maar die dat wel zijn, kunnen aardig verknipt zijn door oorlogshandelingen en Westerse inmenging daarin.

A4
Master
 Bericht 
Islam, religie van de vrede.
Je bent welkom, welkom in mijn laaaaand.
Link

Christafari
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Tot in ons land een flinke aanslag plaatsvindt, of GW wordt omgelegd. Dat word mijns inziens het moment waarop eindelijk in Nederland de pleuris uitbreekt.

Denk je dat echt? Hoe naïef ...

bernardo A.
Master
 Bericht 

R schreef:
kunnen aardig verknipt zijn door oorlogshandelingen en Westerse inmenging daarin.

Ik dacht al, waar blijft het toch? Het is onze schuld. Weg met ons!

Laat 1 ding duidelijk zijn, we hadden in Europa al een enorm bestand aan mossels, omdat we zo nodig multi-cultureel moesten zijn. Wijs ik voor het gemak nog even op de diversiteitsidioterie in 020. Allerhande mensen, die hier zwaar in de watten zijn gelegd en die zich desalniettemin toch tegen onze samenleving keren.

In GB is dat nog even een paar graadjes erger. Vooral veel Pakistani die een complete parallelle samenleving hebben opgebouwd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
A4 schreef:
welkom in mijn laaaaand.

Verteeell me jeee vverhaaall..

--
Nou, ik ben helemaal niet op de vlucht, ik kom jullie kinderen opblazen, de boel leegjatten en je dochters verkrachten. Allah ahkbar!

:koffie:

Christafari
Master
 Bericht 
Vroegah zetten we muren om onze vestingen heen om gevaar buiten te houden. Nu verwelkomen we het gevaar aan de poort, die ook nog eens wijd open staat.

Superkoe
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:

Zou het? Het is niet de eerste aanslag daar? Frankrijk idem.

bernardo A. schreef:
In GB is dat nog even een paar graadjes erger. Vooral veel Pakistani die een complete parallelle samenleving hebben opgebouwd.

Waarmee je je eerste stelling zelf ondergraaft. Maar er lopen daar duidelijk veel meer extreme moslims rond, waarmee de kans op een aanslag ook veel groter is. En de Brexit gaat daar niets aan helpen.

A4
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nou, ik ben helemaal niet op de vlucht, ik kom jullie kinderen opblazen, de boel leegjatten en je dochters verkrachten. Allah ahkbar!

:koffie:

bernardo A.
Master
 Bericht 

Superkoe schreef:
Waarmee je je eerste stelling zelf ondergraaft. Maar er lopen daar duidelijk veel meer extreme moslims rond, waarmee de kans op een aanslag ook veel groter is. En de Brexit gaat daar niets aan helpen.

Ik heb meer dingen geschreven, welke eerste stelling bedoel je?

Ik heb me in deze niet uitgelaten over een Brexit. Die doet hier niet ter zake.

cocodee
Master
 Bericht 
Maar intussen in Amsterdamned: 2 verdachte koffers in tram op de Ceintuurbaan, kan storm in glas water zijn, maar de hele boel is afgezet.
Live te volgen op:
http://www.at5.nl/live

Denman
Master
 Bericht 

Superkoe schreef:
waarmee de kans op een aanslag ook veel groter is

En die kans was/is behoorlijk groot:
http://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-40010124 schreef:
The UK threat level has been has been judged to be severe for nearly three years - which means an attack is considered highly likely.
But in recent months the tempo of counter terrorist activity has been increasing with - on average - an arrest every day.
After the attack in Westminster by Khalid Masood in March, police and security officials have been warning that further attacks were almost inevitable.
But they also believed that those were more likely to be low-tech involving knives or vehicles. The fact that the Manchester attack involved explosives will worry them.
It may not have been at the level of complexity seen in Paris in 2015, when multiple attackers sent from Syria used guns and suicide belts, but it will still have required planning.

Superkoe
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
welke eerste stelling bedoel je?

Dat de pleuris uit breekt.

Tommie
Master
 Bericht 

Gelukkig hebben we in Osdorp een Agente die zich al voor de aanslag solidair heeft verklaard met de religie die de dader aanhing.

PS: CBS heeft een naam van de dader. Islamitisch, maar dat zal niemand verbazen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Hee, je kan de moslima niet op zomaar op haar hoofddoekje verbeoordelen hoor.

Wat mij nog steeds het meeste verbaast is dat ze denken dat dit ook maar 1 mallemoer gaat helpen. Oh, jullie blazen jezelf en soms ook ons op. Nee, dan word ik maar gauw moslim :loco:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vorige week was er een oproep vanuit het zuiden van Syrië om nieuwe aanvallen in te zetten, daar zal het wel mee te maken hebben. Toen werd al voorspelt dat dat een serieuze oproep was. Misschien als ik zin heb, zoek ik dat bericht nog op.

IS verliest Mosul, Al Thawrah is al verloren en alle pijlen zijn nu gericht op het hoofdbolwerk Raqqah dus ze knijpen 'm. Het is wel bizar hoeveel mensen gebrainwasht zijn door dat achterlijke geloof gedoe ... Maar het is dan ook middeleeuws heh, leven nog 500 jaar terug.

Als je een Nederlander hier plaatst van 500 jaar geleden dan zal die ook zoiets hebben van wat de fak.. Ik trek dit niet.

Kortom dat moet je dan ook niet doen. Echter zijn er hele groepen medelanders die een gaatje in hun hoofd hebben en het wel een geweldig idee hebben om eeuwen te gaan mixxen. Kan je lacheh joh => GL, D66, PvdA..

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
en alle pijlen zijn nu gericht op het hoofdbolwerk Raqqah
Ik mag toch hopen dat wij iets stevigers inzetten dan pijlen :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wij hebben twee pruttelende F16's ergens. Mogen anderhalf keer per jaar een bommetje afgooien.

Heftig wel hoor dan. Goh. Wat gaat dat tekeer.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
We kunnen beter een zooi A-10en overnemen van de Amerikanen, heb je veel meer aan, tegenwoordig

Sander
FS medewerker
 Bericht 
BRRRRRRT BRRRRRRRT

IsIkke
Master
 Bericht 
Sander schreef:
BRRRRRRT BRRRRRRRT

*gesmolten loop* :P

Kwibus
Master
 Bericht 
Nou, ik heb de Union Jack op m'n Facebook profielfoto erbij gezet hoor. Dát zal ze leren :fp:

18vti
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Dat word mijns inziens het moment waarop eindelijk in Nederland de pleuris uitbreekt.

Dat grote witte gebouw waar je met de Zug omheen draait bij Rotterdam.........mooi doel

Kenji
Master
 Bericht 
Het Erasmus ziekenhuis?

bernardo A.
Master
 Bericht 

Superkoe schreef:
post4366759.html#p4366759 schreef: In GB is dat nog even een paar graadjes erger. Vooral veel Pakistani die een complete parallelle samenleving hebben opgebouwd.

Superkoe schreef:
post4366852.html#p4366852 schreef: welke eerste stelling bedoel je?

Dat de pleuris uit breekt.

In mijn eerste stelling beschrijf ik de Nederlandse situatie. Dat is een andere situatie dan de Britse.

Al kan ik me voorstellen dat die aanslag op tienermeisjes het sentiment op dat eiland toch ook wel ingrijpend zal doen veranderen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
We kunnen beter een zooi A-10en overnemen van de Amerikanen

De F35 kan zijn taken niet aan, dus wat doen ze nu? http://www.thefiscaltimes.com/2017/05/1 ... 10-Warthog
:lol: :roflol:

WimLex
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De F35 kan zijn taken niet aan, dus wat doen ze nu? http://www.thefiscaltimes.com/2017/05/1 ... 10-Warthog

Das dan mooi goeiekoop voor +31, wij hebben die namelijk al, behoeft maar kleine modificatie om mee te kunnen doen :thumb:

Afbeelding

Tweebel
Master
 Bericht 
Als ik dat vergelijk met een A10... Alleen dat 30 mm kanon is al groter dan die Pilatus.

WimLex
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Alleen dat 30 mm kanon is al groter dan die Pilatus.

link van feitlelijk niet geopend begrijp ik ? O:)

Signum
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
heb je veel meer aan, tegenwoordig

Afbeelding

Signum
Master
 Bericht 
Citaat:
Security services missed five opportunities to stop the Manchester bomber

The Manchester suicide bomber was repeatedly flagged to the authorities over his extremist views, but was not stopped by officers, it emerged Wednesday night.

Counter Terrorism agencies were facing questions after it emerged Salman Abedi told friends that “being a suicide bomber was okay”, prompting them to call the Government’s anti-terrorism hotline.

Sources suggest that authorities were informed of the danger posed by Abedi on at least five separate occasions in the five years prior to the attack on Monday night.

The authorities were also aware that Abedi’s father was linked to a well-known militant Islamist group in Libya, which is proscribed in Britain. Abedi also had links to several British-based jihadis with Isil connections.

Yesterday his father was detained by Libyan militia in the capital Tripoli while the suicide bomber’s two brothers have separately been arrested on suspicion of terrorism offences.

The apparent lapses emerged on a day of heightened police activity as the hunt for Abedi’s terror cell intensified.

Officers raided the suspected ‘bomb factory’ where it is feared he made the device before the attack.

Last night the Home Secretary conceded that Abedi was known the intelligence services, while counter terrorism officials were braced for criticism over the apparent failures

It came as:

- It emerged security services are examining links between Abedi and an expert bomb-maker who had lived in the same street in Manchester
- Leaked pictures last night emerged in the US of fragments of the bomb, prompting a diplomatic row between the Downing Street and the US security services.
- Britain was placed on security lock down with soldiers on the streets and several high-profile events cancelled
- The general election will resume with Ukip’s general election manifesto launch today
- A minute’s silence will be held on Thursday morning at 11am in memory of the victims
- A female police officer was revealed as one of the bomb victims, as further identities emerged
- The missed opportunities to catch Abedi were beginning to mount up last night. The Telegraph has spoken to a community leader who said that Abedi was reported two years ago “because he thought he was involved in extremism and terrorism”.

Mohammed Shafiq, chief executive of the Ramadhan Foundation, said: “People in the community expressed concerns about the way this man was behaving and reported it in the right way using the right channels.

“They did not hear anything since.”

Two friends of Abedi also became so worried they separately telephoned the police counter-terrorism hotline five years ago and again last year.

“They had been worried that ‘he was supporting terrorism’ and had expressed the view that ‘being a suicide bomber was ok’,” a source told the BBC.

Akram Ramadan, 49, part of the close-knit Libyan community in south Manchester, said Abedi had been banned from Didsbury Mosque after he had confronted the Imam who was delivering an anti-extremist sermon.

Mr Ramadan said he understood that Abedi had been placed on a “watch list” because the mosque reported him to the authorities for his extremist views.

A well-placed source at Didsbury Mosque confirmed it had contacted the Home Office’s Prevent anti-radicalisation programme as a result.

A US official also briefed that members of Abedi’s own family had contacted British police saying that he was “dangerous”, but again the information does not appear to have been acted upon.

Abedi's own family background might also have been a red flag to authorities. His father was a member of the militant Libyan Islamic Fighting Group.

Yet Abedi was able to travel frequently between the UK and Libya, where it is feared he trained in bombmaking and possibly travelled to Syria.

His youngest brother, Hisham - who is photographed on social media wielding an automatic rifle - was yesterday arrested by the Libyans who suspect him of knowing about the Manchester plot in advance and plotting his own attack in Tripoli.

A spokesman for the Libyan authorities told BBC2's Newsnight that one of Abedi's final acts before the murders was to ring his mother. The spokesman said: "His brother felt there was something going on there in Manchester and he thought his brother would do something like bombing or attack. So after that, he told us, 'Having internet, I see the attack in Manchester and I knew that's my brother'."

The spokesman added that Libyan authorities were aware of Abedi going to the capital of Tripoli on April 18 and believed he stayed for two or three weeks.

He revealed that Abedi's younger brother Hashim had been investigated for about a month and a half over suspicions that he was linked to IS.

"We were not quite sure about this, but when we arrested and we asked him, he told us, 'I have ideology with my brother'. Hashim told us, 'I know everything about my brother, what he was doing there in Manchester'."

US authorities said Abedi was known to them prior to the atrocity while France’s interior minister said the 22-year-old had “proven” links with Islamic State and that both British and French intelligence services had information that the attacker had been in Syria.

Amber Rudd, the Home Secretary, disclosed that the intelligence services had been aware of Abedi, who had only in the past few weeks returned to the UK after visiting Libya.

Rudd told Sky News: “We do know that he was known up to a point to the intelligence services.”

Ramadan Abedi, the suicide bomber’s father who lives in Tripoli, gave a series of interviews yesterday in which he denied his son was to blame.

Mr Abedi told Bloomberg: “I was really shocked when I saw the news, I still don’t believe it.

“He was always against those attacks, saying there’s no religious justification for them. I don’t understand how he’d have become involved in an attack that led to the killing of children.”

But a friend of the family said Abedi’s parents had become so concerned about his behaviour they had ordered him to leave the UK and live with them in Libya.

Adel Elghrani said: “The father was so concerned he confiscated his passport. But then Salman went to his mother and said that he wanted to go on a pilgrimage to Saudi Arabia and she gave him his passport back and he came to England instead.”

Abedi then flew back to Britain, carrying out his deadly attack a few weeks later.

Counter-terrorism officers now believe that Abedi rented a flat through Airbnb in the days before the attack and stayed there until around 7pm on the night of the Ariana Grande concert at the Manchester Arena.

He carried the bomb to the destination in a rucksack and detonated it at just after 10.30pm as the US pop star was completing her last song.

Sources last night told The Daily Telegraph that there were two separate bomb factories, with the chemicals mixed in the rented Airbnb flat in Granby Row before the bomb itself was assembled elsewhere.

It was not clear if the second flat had been discovered.

The photographs of the bomb fragments were leaked to the New York Times hours after Ms Rudd had said leaks of intelligence shared with the US authorities had to stop.

It prompted fury in Whitehall, with Ms Rudd and the Attorney General Jeremy Wright understood to be among officials who phoned their counterparts in the US to demand answers.

The Daily Telegraph understands that there is such serious concern about the leak that Theresa May will raise it with President Donald Trump when she sees him at a Nato meeting in Brussels today.

A senior Whitehall source described the leak as “unacceptable” and said the US authorities had been left “in no doubt about our huge strength of feeling on this issue”.

Government sources accused the US of risking “compromising” the investigation by repeated leaks.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/05 ... um=twitter

TL;DR wir schaffen das

Pagina 1 van 2 [ 65 berichten ]