» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 71 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
De politie bekeurt na twee rustige jaren weer volop onaangekondigd hardrijders. Vooral op wegen waar veel ongelukken gebeuren en vaak te hard wordt gereden, komen meer mobiele snelheidscontroles. Bekijk in onze interactieve kaart waar ze het vaakst flitsen.

Van de 3,2 miljoen bekeuringen die de afgelopen twee jaar werden uitgedeeld na mobiele flitscontroles, plofte bijna de helft (1,5 miljoen) telkens in de eerste vier maanden op de mat. Door CAO-acties in 2015 en softwareproblemen in 2016 deelde de politie in de laatste acht maanden van die jaren veel minder boetes uit na flitsacties. ,,Maar daar komt nu verandering in'', waarschuwt landelijk projectmanager infrastructuur van de politie Egbert-Jan van Hasselt. ,,Ik verwacht dat het aantal mobiele controles dit jaar hoger is dan de afgelopen jaren.''

Van januari tot mei 2017 is al een recordaantal van bijna 8.000 mobiele flitsers gesignaleerd, bijna 40 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit alle meldingen die sinds 2016 zijn ontvangen bij Flitsmeister. Deze app met verkeersinformatie waarschuwt een miljoen gebruikers voor flitsers, trajectcontroles en files.
Hotspot

Uit analyse van alle meldingen blijkt de A13 tussen Rotterdam en Den Haag dé flitshotspot is. Met slechts 16,7 kilometer weg en 850 mobiele flitsers sinds 2016 heeft de A13 verreweg de hoogste flitsdichtheid. Niet verrassend, want het is ook de drukste snelweg van Nederland. Van de provinciale wegen springen de N11 tussen Leiden en Bodegraven en de N302 bij Lelystad eruit.

Bekijk in deze interactieve kaart met data van Flitsmeister waar bij jou in de buurt vaak gecontroleerd wordt op snelheid:

oor het bepalen van de locaties maakt de politie gebruik van ongevallencijfers en gegevens van navigatiediensten, waaruit blijkt op welke plekken automobilisten vaak te hard rijden. ,,Dankzij flitsers zien we de gemiddelde snelheid en het aantal ongelukken afnemen'', betoogt Van Hasselt. ,,Op een ‘nieuwe’ plek flitsen we in eerste instantie heel veel.’’ Als mensen eenmaal weten dat daar veel wordt geflitst, keert de politie incidenteel terug om blijvend effect te houden.
Staatskas

In de eerste vier maanden van dit jaar hebben mobiele controles tot 640.000 bekeuringen geleid, variërend van enkele tientjes tot vierhonderd euro. De politie verzekert dat dit niets te maken heeft met het halen van targets of het spekken van de staatskas. ,,Geld interesseert ons geen klap'', zegt senior adviseur van de korpsleiding Jord Koppejan stellig. ,,Het gaat echt om de verkeersveiligheid en het terugbrengen van de gemiddelde snelheid.”

Vooral die laatste paar zinnetjes... : :x

RRL
Master
 Bericht 
Daarom rij ik nooit zonder flitsapp, ook als ik me wel aan de FAS hou.
zandbak schreef:
,,Op een ‘nieuwe’ plek flitsen we in eerste instantie heel veel.’’

Niemand die de spot nog kent en dus nat gaan. Katsjing!
zandbak schreef:
,,Geld interesseert ons geen klap'',

Uhu :zzz:
zandbak schreef:
,,Het gaat echt om de verkeersveiligheid en het terugbrengen van de gemiddelde snelheid.”

Waarom dan een bus in schutkleuren? Waarom diezelfde bus dan zo ver mogelijk uit het zicht? Waarom het radarsetje zo veel mogelijk aan het zicht onttrekken? Door het zien op het laatste moment krijg je juist remacties, bus en set op tijd zien is rustig snelheid kunnen checken en evt snelheid terug laten zakken.

zandbak
Master
 Bericht 
RRL schreef:
bus en set op tijd zien is rustig snelheid kunnen checken en evt snelheid terug laten zakken.

En daarna weer vol gas verder :kniktja:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Jord schreef:
het terugbrengen van de gemiddelde snelheid.
Dus even lekker doortrappen en pieken is okee als je daarna maar weer rustig rijdt?
Mooi O:)

Aanhanger
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Uit analyse van alle meldingen blijkt de A13 tussen Rotterdam en Den Haag dé flitshotspot is.

Semipermanente ANPR opstelling is een flitshotspot?

R
Master
 Bericht 
Bekijk het artikel en zie wat een kneuzenartikel het eigenlijk is.

Als je als politiewoordvoerder of journalist, de rest van de bevolking als dom en onwetend beschouwd, kan je de stomste zaken zeggen of beschrijven.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Euuh, dit is een persbericht van flistmeister.
Er is nog een woordvoerder van politie gebeld voor een gesprek van 2 minuten zodat er een nutteloze quote aan toegevoegd worden teneinde het op een echt artikel te laten lijken.

A4
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Waarom dan een bus in schutkleuren? Waarom diezelfde bus dan zo ver mogelijk uit het zicht? Waarom het radarsetje zo veel mogelijk aan het zicht onttrekken? Door het zien op het laatste moment krijg je juist remacties, bus en set op tijd zien is rustig snelheid kunnen checken en evt snelheid terug laten zakken.

Dat dus. Als het allemaal zulke levensgevaarlijke locaties zijn dan ga je daar open vizier staan en niet geniepig.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Fout verhaaltje gepoogd in een mooi jasje te steken.

Feit is dat we moeten blijven opletten voor de faalingfooters

Feitelijk
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Van januari tot mei 2017 is al een recordaantal van bijna 8.000 mobiele flitsers gesignaleerd, bijna 40 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit alle meldingen die sinds 2016 zijn ontvangen bij Flitsmeister.

En bij FS:

Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
en gegevens van navigatiediensten

eng

Ogre
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
,,Geld interesseert ons geen klap''

Waarom wordt het resultaat van flitscontroles dan wel altijd in €uro's uitgedrukt ? Omdat het resultaat voor de verkeersveiligheid slecht meetbaar is ? Niet bestaat ?? :huh:

no justice
Master
 Bericht 
Ja maar flitsboas zijn geen politieagenten. Ja maar het is echt voor de verkeersveiligheid hoor. Ja maar we vervolgen je slechts tot je graf hoor.... ja maar..... pfff

Kwibus
Master
 Bericht 
Feit, je grafiek staat ondersteboven. Nou klopt het niet bij het artikel. Zo maak je fake news hè.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Pfff ik wordt nooit geflitst en dit jaar heb ik er al drie. Allemaal onbewust. Bah.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb maar 1 verklaring. Mijn cijfers zijn van FS, die van het AD van flitsmeister.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Allemaal onbewust

zijn er ook mensen die bewust geflitst worden dan? :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vraag Masterdam maar naar zijn tellerijkingsmethode mbv trajectcontroles. :lol:

saab-driven
Die hard
 Bericht 
In Ijsselland hebben ze op dit moment niet echt de capaciteit om meer te flitsen, 4 controleurs op 8 sets :-?

Kwibus
Master
 Bericht 
Zo dan, over grof schandaal gesproken. Daar laten ze dus een partij overheidsinkomsten liggen. En wie gaat daar voor opdraaien? De belastingbetaler natuurlijk :boos:

A4
Master
 Bericht 
saab-driven schreef:
In Ijsselland hebben ze op dit moment niet echt de capaciteit om meer te flitsen, 4 controleurs op 8 sets :-?

Zie jij ze in regio Deventer nog wel eens? De hotspots zie ik ze al tijden niet meer (Hanzeweg, klooster Sion, Overstichtlaan). Een hele enkele keer zie ik ze bij de Haere nog wel eens op de dijk.

jack19
Master
 Bericht 

Tis weer zo ver. Triest

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
De asielzoekers moeten ergens van betaald worden..

Pietert
Master
 Bericht 
De asielzoekers moeten ergens van betaald worden..

Dude... Bij zo'n onderwerp asielzoekers betrekken? Dat is bijna kunst! :roll:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Denman
Master
 Bericht 

Ogre schreef:
Waarom wordt het resultaat van flitscontroles dan wel altijd in €uro's uitgedrukt ? Omdat het resultaat voor de verkeersveiligheid slecht meetbaar is ? Niet bestaat ?? :huh:

:thumb:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
jack19 schreef:
Tis weer zo ver. Triest

Jazeker triest. Als het werkelijk om de veiligheid ging, oké, maar het gaat met dit geflits alleen maar om geld. Niet meer, niet minder.
Laatst geprobeerd discussie aan te gaan met dienders uit regio Noord west. "Ja die krijgen ook onze volle aandacht". Nou, NOT was mijn antwoord. Op de snelweg kun je alles uitvreten zolang je maar niet te snel rijdt. links gooien, linksplakken, bumperdrukken wat dan weer gevolg is van linksplakken alleen wordt links plakken zo slecht gehandhaafd, bumperdrukken is interessanter om voor te schrijven want kost de NuKuBu meer centjes, geen voorrang verlenen, met 60km/u de snelweg opkomen, met je smartphone in je tengels zitten. Er wordt allemaal niet op gelet. Vooral niet te snel rijden hoor, foei!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Pietert schreef:
Dude... Bij zo'n onderwerp asielzoekers betrekken? Dat is bijna kunst! :roll:

Nee hoor, die asielzoekers, opvang, verzorging moeten allemaal betaald worden. Zie hier, beleid, wring de NL NuKuBu nog maar beetje meer uit.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
widtvoet‏ @widtvoet 3 u3 uur geleden
Dit is Henk. Henk is ooit bij de Politie gegaan om boeven te vangen. Nu moet Henk zoveel mogelijk forensen op de bon slingeren. Arme Henk.

Afbeelding

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Dude... Bij zo'n onderwerp asielzoekers betrekken? Dat is bijna kunst!

Jij denkt dat ze dat geld zo ergens weg toveren?

Jack.Ryan schreef:
die asielzoekers, opvang, verzorging moeten allemaal betaald worden. Zie hier, beleid

basjuh1981
Master
 Bericht 
Jij denkt dat ze dat geld zo ergens weg toveren?

En jij denkt dat Pietert serieus was?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ja

Pietert
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
En jij denkt dat Pietert serieus was?

Quasi...

RRL
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Dude... Bij zo'n onderwerp asielzoekers betrekken? Dat is bijna kunst!

Het is allemaal de schuld van de Rabobank.

Jack.Ryan schreef:
Als het werkelijk om de veiligheid ging, oké, maar het gaat met dit geflits alleen maar om geld. Niet meer, niet minder.

Dat dus. Ze staan bij mijn woonplaats wel op een plek waar het nog enigszins verklaarbaar is. 2x2 bult af waar FAS+10 redelijk gangbaar is, maar ook een kruispunt ligt. Dat ze daar nog staan te laseren kan ik nog begrijpen. Maar dat is dan ook een van de weinige plaatsen én daar staan ze ook nog eens open vizier.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Hier zijn ze ook altijd heeel erg veiligheid bewust.
Ik bedoel hallo, hier kun je echt niet fatsoenlijk harder dan 70km/h...
https://www.google.nl/maps/@52.7792286, ... 312!8i6656

Of hier harder dan 80, zo mega gevaarlijk dat ze het nu zelfs ontzettend verbreed hebben en nog steeds 80..
https://www.google.nl/maps/@52.8246447, ... 312!8i6656

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
maar het gaat met dit geflits alleen maar om geld

De overheid wel, zal die boas een rotzorg zijn. Rijbewijzen invorderen vinden ze wel leuk 8)

bert65
Master
 Bericht 
Citaat:
bij Flitsmeister[

Hier gaat het al mis. Als ze een toerist met fototoestel of een verkeerstelinstallatie als een flitser noemen, klopt het wel dat het aantal meldingen stijgt.

A4
Master
 Bericht 
Of hier harder dan 80, zo mega gevaarlijk dat ze het nu zelfs ontzettend verbreed hebben en nog steeds 80..

Hier word ik geacht 50 te rijden.
https://goo.gl/maps/nnvuEakEqV92

En hier mag ik 80.
https://goo.gl/maps/FsZCFT9VRkQ2

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Tommie
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Waarom dan een bus in schutkleuren? Waarom diezelfde bus dan zo ver mogelijk uit het zicht? Waarom het radarsetje zo veel mogelijk aan het zicht onttrekken?

Dat is glashelder. Als je niet weet waar de struikrovers staan zou je je in theorie (uit angst) de hele tijd aan de snelheid houden om te voorkomen dat je een boete krijgt. Als ze ver van te voren zichtbaar zijn, is het "bedreigende" effect weg.

Niet dat ik het met de struikrovers eens ben, maar de redenatie is niet zo moeilijk te volgen.

A4
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Hier gaat het al mis. Als ze een toerist met fototoestel of een verkeerstelinstallatie als een flitser noemen, klopt het wel dat het aantal meldingen stijgt.

Het werkt 10x fijner en beter dan Flitsnav in ieder geval. Ook flitsers binnen de kom zijn nu toegevoegd en kunnen gemeld worden.
Werkt niet met een blikveld, maar snapt gewoon op welke weg je rijdt. Community is vele malen groter, dus meer kans dat flitsers gemeld worden.
Aantal valse meldingen is echt drastisch afgenomen. In het begin werden inderdaad pechgevallen als flitser aangezien en dergelijke. Dit is niet of nauwelijks nog het geval.
Gebruik de app 3 uur per dag en werkt gewoon prima.

RRL
Master
 Bericht 
bert65 schreef:

Dat is verleden tijd, enige waarschuwingen die ik krijg zijn daadwerkelijk flitsers die voor mij relevant zijn.

Meer zal ik er niet over uitweiden, werd vorige keer ook niet gewaardeerd.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
FM werkt vele malen fijner, maar verbruikt ook vele malen meer data. Vandaar dat ik nog steeds FN gebruik.

bert65
Master
 Bericht 
Zolang FM nog een file weet te melden voor de Vechtbrug op de A1, heb ik er geen vertrouwen in.

RobinNL
Respect
 Bericht 

Diep respect voor deze helden die zich inzetten in de groene VW California's en andere flitswagens om ons leven veiliger te maken :respect: :respect: :respect: :respect:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Afbeelding

TommyGun
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
Diep respect voor deze helden die zich inzetten in de groene VW California's en andere flitswagens om ons leven veiliger te maken :respect: :respect: :respect: :respect:

Mag ook wel gezegd worden :thumb: :applaus:

cocodee
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Afbeelding

Do explain!

Kwibus
Master
 Bericht 
Nou, kijk, die mannen die dat doen zijn dus kerels van staal. Vrij vertaald wordt dat dus Iron en yes voor het goede ervan. Ironyes dus. Alleen is Feitelijks plaatjes stuk en daardoor ontbreekt de e en de s en hou je Irony over.

Zo duidelijk?

Feitelijk
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Do explain!

Ironie is waneer je het tegenovergestelde zegt van wat je beboelt. Wordt regelmatig verward met sarcasme, wat echter een bijtende spot is.

Pagina 1 van 2 [ 71 berichten ]