» Openbaar » Media   

Pagina 42 van 44  [ 2158 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
Afgelopen zaterdag is er weer een actiewagen/pijlkar aangereden.
rtvnoord.nl

JeffreyM
Master
 Bericht 
Was vannacht weer raak :fp:
Citaat:
@POL_Hoofdwegen 10 uur geleden
A1re thv 11.8 voertuig op een pijlwagen gereden. Bestuurder voor controle mee met de ambulance^Q @BrandweerAA @AmbuAmsterdam @RWS_verkeer

Afbeelding
https://twitter.com/POL_Hoofdwegen/stat ... 7851257858

JeffreyM
Master
 Bericht 
Kleine update over de aanrijding hierboven
Citaat:
@POL_Hoofdwegen 3 minuten geleden
Waarschijnlijk is de bestuurder in slaap gevallen! collega's @PolitieDGV hebben de zaak in onderzoek ^Q

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding

Citaat:
VID‏Geverifieerd account @vid 2 min.2 minuten geleden

Wat een zooi op de #N33 bij Gieten: auto is op afzetting van wegwerkzaamheden ingereden (via @vanoostmedia)

Weer een blindganger.

TommyGun
Master
 Bericht 
Citaat:
Ongeval op A27 bij Oosterhout, bestuurder negeren massaal rood kruis

OOSTERHOUT – Op de A27 ter hoogte van Oosterhout bij de afslag Oosterhout-Zuid is zaterdagavond een eenzijdig ongeval gebeurd. Twee Franse mannen kwamen met de schrik vrij toen de bestuurder de macht over het stuur verloor en via de linker vangrails in de rechtsvangrails tot stilstand kwam.

Negeren rood kruis
Ondanks dat er een rood kruis was aangegeven werd dit massaal genegeerd wat tot gevaarlijk situaties leidde. Veelal buitenlandse bestuurders hadden het lak aan de afgesloten rechterrijstrook en bleven gewoon met volle snelheid rijden. De rode kruizen staan er niet voor niets, het is voor de veiligheid u en van de hulpverleners. Een berger heeft de auto getakeld an afgevoerd.

http://www.112brabant.nl/news/17999-ong ... ood-kruis/

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
[ziet foto's] Als er geen gewonden zijn een uurtje laten staan zonder iets te doen.

Franse nationaliteit zegt ook niet zoveel tegenwoordig.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Auto rijdt in op wagen Rijkswaterstaat

Afbeelding

Op de A27 bij Utrecht is in de nacht van maandag op dinsdag een auto van Rijkswaterstaat aangereden. De automobilist heeft volgens Rijkswaterstaat de rode kruizen boven de weg genegeerd.

Een weginspecteur stond bij een auto met pech, toen een bestuurder vol op de wagen van Rijkswaterstaat reed. Ooggetuigen zeggen dat de bestuurder niet remde. Of de automobilist gewond is geraakt is niet bekend. De weginspecteur kwam er zonder verwondingen van af. Hij zat op het moment van de klap niet in zijn wagen.

De auto van Rijkswaterstaat is wel flink gehavend. "Hier krijg je wel de kriebels van", zegt weginspecteur Joop de Wit bij de gele pick-up van zijn collega.

Het gebeurt volgens Rijkswaterstaat nog veel te vaak dat automobilisten de rode kruizen negeren. Daarom zijn vorig jaar ook maatregelen getroffen, zoals hogere boetes.

Ook worden weginspecteurs van Rijkswaterstaat opgeleid tot Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA). In Rotterdam loopt deze proef al met acht BOA'S en eind dit jaar wordt dat uitgebreid. Ook weginspecteur De Wit uit Utrecht krijgt deze opleiding. Volgend jaar kan hij dan ook boetes uitschrijven.

Het aantal incidenten waarbij een voertuig van Rijkswaterstaat betrokken was bij een ongeluk nadat een automobilist een rood kruis negeerde is de afgelopen jaren wel gedaald. In 2014 waren er 21 incidenten en vorig jaar tien. De teller van dit jaar staat op vijf.

bert65
Master
 Bericht 
Leuk dat de WIS ook B OA kan worden. Komt de klap dan minder hard aan? Hogere boete; komt de klap dan minder hard aan? Het is triest maar we zullen er mee moeten leren leven dat grote groepen weggebruikers niet meer verder kijken dan de motorkap. Gelukkig hebben we ASP, ESP, brake-assist, lane-assist en noem maar op maar het blijkt dat we nog gewoon naar buiten moeten kijken om waar te nemen en te handelen.

Masterdam
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Leuk dat de WIS ook B OA kan worden. Komt de klap dan minder hard aan? Hogere boete; komt de klap dan minder hard aan? Het is triest maar we zullen er mee moeten leren leven dat grote groepen weggebruikers niet meer verder kijken dan de motorkap.
Mee eens. Net alsof deze figuren expres tegen een actiewagen aanrijden. "Oh wacht, maar nu hebben we de kans op een boete. Laten we onszelf en de ander dan maar niet total loss rijden."

TommyGun
Master
 Bericht 
Mja, staat los van de aanrijding maar wel apart dat ze het in hetzelfde artikel benoemen.

Kenji
Master
 Bericht 
Een boete extra lost inderdaad niks op. Rijbewijs innemen wel, want geschikt voor het besturen van een auto zijn ze in ieder geval niet.

bert65
Master
 Bericht 
Hoeveel stappen, terwijl hun rijbewijs is ingevorderd, toch achter het stuur en hoe groot is de pakkans dan? Ik vrees dat hier weinig aan te doen is; tand des tijds... Vroeger hoorde je zelden dat er mensen file's, slagbomen en actiewagens over het hoofd zagen maar het is een trend (ook in andere landen).

Pita
Master
 Bericht 

Natuurlijk stappen ze zonder rijbewijs toch in de auto, velen kunnen al niet op hun werk komen zonder auto.

Signum
Master
 Bericht 
Ik snap ook niet dat de overheid niet wat meer campagne voert tegen onoplettendheid in het verkeer. In een aantal landen zijn ze hier redelijk hard in.. laat de gevolgen maar duidelijk zien. Hier in Nederland krijgen we van die achterlijke reclame's over snelheidsweters en dit soort onzin:

Afbeelding

De enige reclame die nog enigszins indruk gemaakt heeft in NL was deze:

Link

Van mij mogen er wel meer reclame's in een dergelijke opzet op de TV komen.

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1492911 schreef:Auto rijdt in op wagen Rijkswaterstaat

Oud nieuws van vorig jaar

JeffreyM
Master
 Bericht 
OlympiaA schreef:
Oud nieuws van vorig jaar

Inderdaad ja. Teun loopt dus een jaar achter :[
Citaat:
Door de nieuwsredactie · geplaatst: dinsdag 28 juni 2016, 15:27 uur

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
*gaat ik een hoekje staan om te :oops: :oops: *

wellproc
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

:roflol:
Tijd voor een nieuwe bril? ;)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Komt door Facebook denk ik. Dat herhaalt oud nieuws en presenteert het als nieuw. Oplossing is (vrijwel) stoppen met Facebook door vriendenlijst op te schonen. Heerlijk rustig ;)

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Of met pensioen??

TommyGun
Master
 Bericht 
Niet zeker of hier een rood kruis in het spel was, maar toch... het was een vrouw dus ja :P

http://www.112brabant.nl/news/18054-aut ... eindhoven/

JeffreyM
Master
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Afbeelding
Politie AlphenRijn‏Geverifieerd account @polalphen
#Alphen N11 bestuurder van bestelauto klapt op pijlauto tijdens wegwerkzaamheden, rbw van bestuurder ingevorderd! Gelukkig geen gewonden ^DS

TommyGun
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Die hoort in dit topic thuis, Tommy (f) :lol: verkeersongevallen/wederom-voertuig-weginspecteur-aangereden-t85621.html

Doh! :thumb:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Hoppa rijbewijs ingenomen. Goed zo. Opzoutten met dat busjestuig. Die verdient geen RBW en al helemaal geen busje.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
JeffreyM
Master
 Bericht 
Wordt zo wel een zooitje als 'alles' in 2 topics komt te staan :lol: verkeersongevallen/wederom-voertuig-weginspecteur-aangereden-t85621-700.html#p4392626

bert65
Master
 Bericht 
Dat is voor Snovdog O:)

JeffreyM
Master
 Bericht 
:lol:

hneel
Master
 Bericht 
Link

Aan het begin van het filmpje staat een bergauto aan de kant. Maar dan blijft de strook verder afgekruist tot aan het samenkomen van de banen verderop. De vrachtwagen achter me was het blijkbaar beu.

Pietert
Master
 Bericht 
Nee joh. Die zat hoger en kon al eerder de volgende portalen zien ;)

JeffreyM
Master
 Bericht 
1limburg schreef:
Op de A2 bij Nederweert is in de nacht van woensdag op donderdag een vrachtwagen tegen een rijdende wegafzetting gebotst.

Het ongeluk gebeurde rond 4:00 uur. Dit meldt Weert de Gekste.
Maaiwerkzaamheden
De signaalwagen of 'bots', zoals de rijdende afzetting in vakjargon heet, stond op de rechterrijstrook om de wegwerkers te beschermen. Zij waren op daar op dat moment bezig met maaiwerkzaamheden.
Met de schrik vrij
De chauffeurs van zowel de vrachtwagen als de signaalwagen kwamen met de schrik vrij. De passagier van de chauffeur raakte lichtgewond en is overgebracht naar het ziekenhuis. Hoe het ongeluk kon gebeuren, is nog niet duidelijk. De politie heeft een onderzoek ingesteld.
File
Door het ongeluk staat er donderdagochtend een file richting Eindhoven, tussen Kelpen-Oler en Weert-Noord. Zowel de vrachtwagen als de signaalwagen worden door een bergingsvoertuig opgehaald. Bekijk hier de actuele verkeersinformatie.
Afbeelding
Link

Scaniafan
Master
 Bericht 
Staat in het verkeerde topic. Is daar geen signalisatie dus kan de chauffeur ook geen rood kruis genegeerd hebben ;)

JeffreyM
Master
 Bericht 
Komt hier beter tot zijn recht, want het is geen WIS auto (f)

A4
Master
 Bericht 
Nou, ik hoop dat de bitterballetjes in ieder geval gesmaakt hebben.

JeffreyM
Master
 Bericht 
De A2 li 31.6 richting A10 is geheel afgesloten door verzakking van de weg, maar niet voor deze buitenlander :| :fp:
Twitter GIF

Tommie
Master
 Bericht 

Www.telegraaf.nl/article/28792599/rood- ... -genegeerd

Zouden ze hier de afrit ook voor af moeten zetten?

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Mensen binnen de veilige ruimte dus rood kruis.
Dat ze daarmee een afrit dicht gooien komt nu eenmaal zo uit.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
@regio15 22 minuten geleden
Bij het ongeval op de #A4 werd het rode kruis vaak genegeerd. De politie heeft een aantal bekeuringen uitgeschreven.

Afbeelding
https://pbs.twimg.com/media/DF6nZyPXkAAVqQq.jpg

Tommie
Master
 Bericht 

Dennis schreef:
Mensen binnen de veilige ruimte dus rood kruis.

Tja.... Dan kan ik me de reactie van de negeerders wel een beetje voorstellen, om heel eerlijk te zijn. Was nou niet echt sprake van gevaar.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Kom eens een dag met mij mee op de snelweg... Dan zal je wrs wel anders gaan denken

Schoenzool
Master
 Bericht 
Vanavond reed een wit kentekenplaat met 120 over de afgesloten spitsstrook (rood kruis) op de A2 bij Born.
Politie kwam hem al achterna.
Wat een gek was dat

Shadowranger
Die hard
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Staat in het verkeerde topic. Is daar geen signalisatie dus kan de chauffeur ook geen rood kruis genegeerd hebben ;)

Dat kan wel zo zijn, maar er kan geen sprake zijn van geen vooraankondiging en dat de chauffeur " ineens" die bots aantreft op zijn strook. Er hebben (op dat stuk waar het gebeurd is) zeker RAIN-(Rijdende Afzetting In de Nacht) of vluchtstrook vooraankondigingskarren gestaan. Dit is gebruikelijk bij wegen waar geen matrixportalen zijn.

Ik hou het op een slaaprijder. Of ze zijn met z'n 2-en bezig geweest met andere dingen dan opletten op de weg. :fp:

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Zijn vriendin lag op bed dus.
Die kwam bijna door de voorruit.

Schep
Master
 Bericht 
Als je weer in een land of regio rijdt waar vooraankondigen heel zeldzaam zijn waardeer je die portalen boven de weg op zich wel. Het jammere is soms wel dat er iets te veel portalen worden gebruikt.

Dennis schreef:
Dat ze daarmee een afrit dicht gooien komt nu eenmaal zo uit.

Het gevoel dat bij mij vaak leeft is dat er wel erg veel veiligheidsmarge wordt genomen.
Vorige week nog waren er op de A12 5 portalen met een rood kruis, voor een vrachtwagen met pech. Overigens keurig aangegeven met 90 - 70+pijl - rood kruis. Vrachtwagen stond vlak voor portaal 2 met rood kruis.
Dan kan dat kruis er bij portaal 3 dus wel af, zet de limiet desnoods nog even op 90 bij portaal 4, maar zelfs met een enorme veiligheidsmarge kun je toch in elk geval portaal 4 vrijgeven, helemaal als na portaal 4 een veelgebruikte afrit begint.

3 portalen na het pechgeval nog steeds een rood kruis is echt wel erg overdreven, zeker als je vooraf (daar waar het gevaar juist ligt) maar 1.8 portaal nodig denkt te hebben om iedereen naar links te krijgen.

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Vind jij en weet je niet he.
Ik vraag regelmatig kruizen aan als de va weer moet invoegen dus een paar kruisjes erbij,omdat die achterlijke automobilisten het nodig vinden om mij in gevaar te brengen.Dus dan zet ik liever een kruis teveel dan te weing.

TommyGun
Master
 Bericht 
OlympiaA schreef:
Dus dan zet ik liever een kruis teveel dan te weing

En dat versterkt juist weer het "hier is niks aan de hand"-gevoel waardoor mensen het juist negeren de volgende keer

zadkine
Master
 Bericht 
OlympiaA schreef:
Ik vraag regelmatig kruizen aan als de va weer moet invoegen dus een paar kruisjes erbij,omdat die achterlijke automobilisten het nodig vinden om mij in gevaar te brengen.Dus dan zet ik liever een kruis teveel dan te weing.

Houdt de vluchtstrook daar dan op (zonder over te gaan in uitvoer strook)?

Want je kunt ook op de vluchtstrook snelheid maken om in te voegen.

Schep
Master
 Bericht 
OlympiaA schreef:

Ja, dat vind ik en dat staat er ook. En ik zal niet de enige zijn (zie die 2 reacties hierboven).
Sterker nog, in dit specifieke geval had ik het kruis tussen portaal 4 en 5 genegeerd als ik de afrit had willen nemen. Er was in totaal 3.8 km afgekruist voor een vrachtwagen met pech, waarvan 2.6km NA het pechgeval.
En de aanname dat die 'achterlijke automobilisten' in die 2 km vóór het pechgeval wel naar links gaan vind ik dommer dan de aanname dan dat ze na het rode kruis direct weer naar rechts vliegen.
OlympiaA schreef:
Ik vraag regelmatig kruizen aan als de va weer moet invoegen dus een paar kruisjes erbij

Trage rommel, dan. Als je 1.5/2 kilometer nodig hebt om de 70-80 te halen.
OlympiaA schreef:
Dus dan zet ik liever een kruis teveel dan te weing.

Ken je dat verhaal van die jongen die wolf riep?

Pagina 42 van 44 [ 2158 berichten ]