» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 47  [ 2308 berichten ]
MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
VID schreef:
Rode kruizen boven de snelweg, welke worden ingeschakeld bij wegwerkzaamheden en andere calamiteiten, worden steeds vaker genegeerd. Dit met alle gevolgen van dien.

De afgelopen zomer zijn door het negeren meerder voertuigen van Rijkswaterstaat aangereden. Ook zogeheten botsabsorbers, welke voor het beveiligen van wegwerkers worden ingezet, zijn meerdere malen aangereden. Op 23 oktober kwam op de A12 bij Woerden nog een wegwerker om het leven toen een vrachtwagenchauffeur in botsing kwam met een botsabsorber.

Weggebruikers gaven aan daarbij aan dat ze niet goed hadden opgelet, waardoor ze de kruizen te laat zagen. Hoe vaak dit gebeurt wordt niet gemeten. Vorig jaar heeft de politie ten minste 3800 bekeuringen uitgedeeld. Voor het negeren van een rood kruis staat een boete van 230 euro.

VID schreef:
Automobilisten die dinsdagochtend op de A2 van Utrecht naar Amsterdam zich niets aantrokken van een rood kruis boven de weg zijn massaal op de bon geslingerd.

Bij Breukelen moest rond 09:00 uur een rijstrook worden afgesloten na een aanrijding tussen twee personenauto's. Nadat het ongeval was afgehandeld bleef de rijstrook nog enige tijd afgesloten omdat de politie alle auto's die door de kruizen, en dus over afgesloten rijstroken bleven rijden te bekeuren.

Eerder vandaag ontstond er ook al een gevaarlijke situatie op de A28 bij knooppunt Rijnsweerd. Zoveel automobilisten negeerden een rood kruis na een aanrijding, dat de politie genoodzaakt was de volledige hoofdrijbaan af te sluiten.

De VID luidde eerder deze week al de noodklok over de ogenschijnlijk toenemende trend dat automobilisten rode kruizen massaal negeren

En niemand zich afvragen waar die afbraak van de waarde van het rode kruis nou toch echt vandaan komt.. :x
Wat niet weg neemt dat negeren natuurlijk niet goed te praten is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dus we laten de kruizen nu nutteloos erop staan zodat men bekeuringen uit kan delen?

Je verwacht het niet.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dus we laten de kruizen nu nutteloos erop staan zodat men bekeuringen uit kan delen?

Nee, die kruizen staan daar omdat er daar mensen lopen (om bekeuringen uit te schrijven) en je daar geen verkeer met 100 vlak langs wilt hebben. (oké, sommigen hier wel omdat het 'maar' agenten zijn, maargoed...)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
keokiracer schreef:
Nee, die kruizen staan daar omdat er daar mensen lopen om bekeuringen uit te schrijven

Klopt, dat lees ik ja.

keokiracer
Master
 Bericht 
Je snapt wat ik bedoel (of je wilt het niet snappen, dat kan ook nog natuurlijk...)

Feitelijk
Master
 Bericht 
MustangMach1 schreef:
Nadat het ongeval was afgehandeld bleef de rijstrook nog enige tijd afgesloten omdat de politie alle auto's die door de kruizen, en dus over afgesloten rijstroken bleven rijden te bekeuren.

Raar verhaal. Ik zie dat slechts strook 1 afgesloten was (3km lang!), en daarin hebben de lussen een half uur lang geen enkele auto gedetecteerd.

Afbeelding

Pita
Master
 Bericht 

@ Keokiracer
Het is toch volkomen belachelijk dat er rijbanen afgekruist zijn, omdat er mensen rond lopen om bekeuringen daarvoor uit te schrijven.
Gewoon met zijn allen uit het raam roepen, dat ze daar op motten rotten.

keokiracer
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Het is toch volkomen belachelijk dat er rijbanen afgekruist zijn

een hele rijbaan zou wel overdreven zijn ja, gelukkig is het maar 1 rijstrook.

Pita schreef:
omdat er mensen rond lopen om bekeuringen daarvoor uit te schrijven.

Tsja, die rijstrook ligt eruit wegens een ongeluk, dan komen er ongeduldige/schele mensen die het kruis negeren en die ga je dan staande houden (wat imo een goede zaak is), dan loop je vervolgens dus op de linkervluchtstrook vlak naast verkeer dat 100 rijdt als je die rijstrook eraf haalt als het ongeluk weg is maar je nog staat te schrijven. Nou, lekker hoor.
Pita schreef:

Waarop je wordt staande gehouden en de linkerrijstrook nog langer dicht blijft :applaus:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Keoki:

MustangMach1 schreef:
Nadat het ongeval was afgehandeld bleef de rijstrook nog enige tijd afgesloten omdat de politie alle auto's die door de kruizen, en dus over afgesloten rijstroken bleven rijden te bekeuren.

Zinsbouw is krom van de hoernalist, maar het staat er wel... De rijstrook bleef nog enige tijd afgesloten omdat de politie lekker aan het bekeuren was...

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:

een hele rijbaan zou wel overdreven zijn ja, gelukkig is het maar 1 rijstrook.

Ze zullen op de redresseerstrook hebben staan uitschrijven ja.

En het is ook niet zo dat men aan 4 stroken niet genoeg heeft daar. Enige probleem is de matrixen op 50.

A4
Master
 Bericht 
MustangMach1 schreef:

Triest. En laten we ons vooral af blijven vragen waarom mensen die kruizen blijven negeren en waarom het respect voor de politie zo afneemt.
Sneu volk.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:

Zinsbouw is krom van de hoernalist, maar het staat er wel... De rijstrook bleef nog enige tijd afgesloten omdat de politie lekker aan het bekeuren was...

TJEEEEEEZZZZZ, zo moeilijk is het toch niet?

Er staat iets of iemand binnen 1,10 van een rijstrook, dan doet RWS :DVMX:

En de politie staat er dus omdat er roodkruisrijders zijn. Niet om het rode kruis er te laten hangen. Die vicieuze cirkel wordt dus gewoon doorbroken als men zich aan het kruis houdt. En als ik regelmatig langs zo'n strook zou staan dan zou ik het ook wel eens beu worden.

Maar goed de lussen geven dus geen roodkruisnegeerders aan. En dat is vreemd.

Superkoe
Master
 Bericht 
Wat roodkruisrijders nog wat asocialer maakt dan ze al waren. Want de afkruizing duurt zo extra lang.

A4 schreef:
En laten we ons vooral af blijven vragen waarom mensen die kruizen blijven negeren

Leg mij dat maar eens uit ja? Omdat er zo nu en dat een rood kruis boven de weg hangt, wat men niet kan plaatsen, negeert men voortaan maar alle rode kruisen of zo? Doen jullie dat ook met een rood verkeerslicht?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Doen jullie dat ook met een rood verkeerslicht?

can of worms!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
rode verkeerslichten niet maar rode stoplichten wel. Zolang het licht het verkeer regelt vind ik het prima.

Zelfde met die kruizen, als ze aanstaan om te etterstralen dan schiet het niet op. Jarenlang is dat stuk op de A4 onder het brugrestaurant een privéstrook van me geweest. Die bestaat inmiddels niet meer, men kwam er na weet ik niet hoe lang achter dat het nergens op sloeg.

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Pita schreef:

Waarop je wordt staande gehouden en de linkerrijstrook nog langer dicht blijft :applaus:

Nee hoor, heb ook wel eens geroepen dat die 2 dreutelaars gewoon even die beschadigde auto, waar alleen het neusje van kapot was en verder niets, met het handje op de vluchtstrook moesten duwen.
File van jewelste om 3x niks, blikschade.
Van zoveel eenvoud hadden ze niet terug. Ze denken er nóg over na. :roflol:
De takelauto zal ze wel gered hebben van het uitermate smerige klusje.

Superkoe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
rode verkeerslichten niet maar rode stoplichten wel.

Je weet wel dat verkeerslichten die dingen zijn die het verkeer regelen en stoplichten achter op een auto zitten? :x

Dave schreef:
Zelfde met die kruizen, als ze aanstaan om te etterstralen dan schiet het niet op.

Je weet pas dat ze aanstaan om te etterstralen, als je het laatste rode kruis bent gepasseerd.

Pita
Master
 Bericht 

Ja, je hebt verkeerslichten en stoplichten, maar als verkeerslichten 75 % van de tijd voor jou op rood staan, dan zijn het gewoon stoplichten.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Superkoe schreef:
Je weet pas dat ze aanstaan om te etterstralen, als je het laatste rode kruis bent gepasseerd.

Nee man, met mijn arendsogen kan ik hele kilometers overzien.

Superkoe
Master
 Bericht 
Ik zou solliciteren als ik jou was. Kun je geheel legaal alle rode kruizen negeren en mag je ook nog met blauwe lichtjes rijden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Als ik met blauwe lichtjes wil rijden dan rij ik met blauwe lichtjes. Geen sollicitatie voor nodig.

Vooral effectief tegen busjes die expres links blijven hangen op de A6 om te zieken nog voordat de ochtendspits begint. :lief: .. Hop zo in een keer uit het niets naar rechts, super lachen. 8)

basgitaar
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Je weet wel dat verkeerslichten die dingen zijn die het verkeer regelen en stoplichten achter op een auto zitten?

Achter op een auto? Je bent in de war, dat zijn remlichten.

Christafari
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Doen jullie dat ook met een rood verkeerslicht?

:kniktja: verkeerslichten op kruispunten die overbodig zijn of wanneer ik stil sta voor een totaal verlaten kruispunt negeer ik. Ja blabla, fietser over het hoofd, kindje dat ineens oversteekt blabla, ik doe het echt alleen waar het kan en waar ik alles kan overzien. Ik denk dat je zeker 50% van de verkeerslichten kunt schrappen. Is niet eng. Gewoon goed kijken. Kon vroeger ook.

Signum
Master
 Bericht 
Kijk, de lok-kruizen zijn een feit :lol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Vroeger betekende een rood kruis gevaar
Tegenwoordig betekend een rood kruis een afgesloten rijstrook.
Afgelsoten rijstrook als in: Een rijstrook waar niemand mag rijden omdat de rijstrook pas open gaat als het verkeersaanbod hoog genoeg is.
De gevaarzetting is weg.

Gianluca
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
De gevaarzetting is weg

Onjuist.. Regelmatig word er bij een werkzaamheden, ongeval oid een rood kruis aangevraagd.. Dus wel degelijk gevaar..

Vroeg op
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Onjuist.. Regelmatig word er bij een werkzaamheden, ongeval oid een rood kruis aangevraagd.. Dus wel degelijk gevaar..

Laat ik het anders/beter omschrijven.
Voor de Nederlandse automobilist is de betekenis van het rode kruis niet meer hetzelfde.

MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
Dave schreef:
Als ik met blauwe lichtjes wil rijden dan rij ik met blauwe lichtjes. Geen sollicitatie voor nodig.

Vooral effectief tegen busjes die expres links blijven hangen op de A6 om te zieken nog voordat de ochtendspits begint.

Hehe, dus jij hebt ff 2 blauwe flitsertjes in je grill getimmerd :thumb: Nou is het aantal linksplakkers op sommige delen van de A6 ook wel bijzonder irritant.. Vooral bij de aansluiting A6 > A1 ri Amersfoort. Er zijn dr genoeg die menen al voor de brug links te moeten voorsorteren terwijl er nog kilometers te gaan is tot de splitsing :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
MustangMach1 schreef:
Hehe, dus jij hebt ff 2 blauwe flitsertjes in je grill getimmerd :thumb:

Neuh, dat was een doodnormale zwaailamp met magneetvoet .. Had die lichtelijk gemodificeerd zodat het licht niet in de auto scheen aan de achterzijde maar juist naar voren. Als het nodig was stak ik de sigarettenaansteker plug erin, ding op de dash.. Hop en wegwezen..

Had ik van mn ouders gehad met Kerst ooit ooit lang geleden. Zover was het toen al, aanzet tot strafrechtelijk vervolgbare handelingen. Ding zal nog wel ergens rondslingeren in een of andere dooz.

van die LEDjes is ook nog wel eens een keer geinig maar ik heb niet meer zo'n haast tegenwoordig. Tenzij je gaat zitten klieren door met Vmaz -20 voor me te gaan zitten, daar kan ik niet tegen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Stelletje imbecielen dat ze de strook afgesloten lieten om mensen te bekeuren, jammer dat niemand rotte eieren gooide. Zodra het resultaat van het ongeluk weg is moet het gelijk weer open.

@Superkoe :

Yep, ik werkte vroeger nachtdiensten, helemaal uitgestorven op de weg, en je had er verkeerslichten tussen zitten die niet op groen sprongen als je aan kwam rijden ( kapotte sensoren of slechte software, idk), na de eerste 2 nachten vond ik het welletjes, en in het vervolg keek ik gewoon even om mij heen, goed in de spiegels of niemand het zag, en reed gewoon rustig door alsof de verkeerslichten er niet waren.

Als er geen verkeer te regelen valt, zijn verkeerslichten geen ene zak waard.

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Stelletje imbecielen dat ze de strook afgesloten lieten om mensen te bekeuren, jammer dat niemand rotte eieren naar die aso's had gegooid

Verder alles goed met je ?? :fp: :fp: :loco: :loco:

snovvdog
Master
 Bericht 
Jazeker, we betalen met z'n allen te belachelijk veel belasting en accijns om voor bullshit een rijstrook af te sluiten. Dat agenten daar bleven staan na het ongeluk is een grote fuck you naar alle automobilisten. Ongeluk opgeruimd/weg> opsodemieteren van die strook en openstellen voor verkeer.

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Dat agenten daar bleven staan na het ongeluk is een grote fuck you naar alle automobilisten.

Erg dom gelul...Dat er personen zijn die een dergelijk rood kruis negeren, dat is te a-sociaal voor woorden. Voorbeelden van aangereden wegwerkers/hulpverleners te over..

Om nog maar niet te spreken over personen die dergelijk gedrag goed praten/ verdedigen.. :loco: :loco:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dus jij vindt het wel oké als ze nog een uurtje bivakkeren daar in het kader van 'zal ze leren!'.

Gianluca
Master
 Bericht 
Begin eens bij het begin.. A-socialen die het rood kruis negeren..

snovvdog
Master
 Bericht 
Het enige domme gelul is het goedpraten van een afsluiting om mensen te bekeuren. :loco:

Dit probleem gaat alleen maar vaker voorkomen, zo lang er om onzinredenen ( zoals in dit geval, de politie die wat bekeuringen moest schrijven) hele rijstroken worden afgesloten.

Ook zo lang er ook rode kruizen worden gebruikt om plusstroken af te sluiten, zullen mensen ongetwijfeld minder waarde hechten aan een rood kruis.

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Dit probleem gaat alleen maar vaker voorkomen, zo lang er om onzinredenen ( zoals in dit geval, de politie die wat bekeuringen moest schrijven) hele rijstroken worden afgesloten.

MustangMach1 schreef:
Bij Breukelen moest rond 09:00 uur een rijstrook worden afgesloten na een aanrijding tussen twee personenauto's

Hou verder maar op.. Je maakt jezelf met iedere opmerking belachelijker... :fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
Ga lekker mensen bekeuren, je houd er blijkbaar van om mensen van achter te nemen ( figuurlijk).
Citaat:

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ga toch naar school:

:lol: :lol: :applaus: :applaus: Proest... :lol: :lol:

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ga lekker mensen bekeuren, je houd er blijkbaar van om mensen van achter te nemen ( figuurlijk).

:applaus: :applaus: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
WebCare heeft weer beet. :roll: :zzz:

Gianluca
Master
 Bericht 
De Nederlandse verkeersdienst luidt de noodklok over het massaal negeren van rode kruizen boven de weg. Vanmorgen ontstond er op de A28 tussen Amersfoort en Utrecht een file van ruim tien kilometer omdat automobilisten zich niets aantrokken van de rode kruizen boven een afgesloten wegdeel, waarop de weg helemaal moest worden afgesloten.

Na een ongeluk met een motorrijder vlakbij knooppunt Rijnsweerd, werden rond acht uur rode kruizen boven een deel van de weg aangezet, maar automobilisten uit de richting Amersfoort negeerden die massaal. Daardoor was de politie genoodzaakt de hoofdrijbaan volledig af te sluiten. Dit zorgde voor extra lange files, omdat alleen de parallelbaan beschikbaar was.
De Verkeers Informatiedienst (VID) luidt inmiddels de noodklok over het levensgevaarlijke gedrag van weggebruikers, die zich volgens de VID in toenemende mate niets aantrekken van rode kruizen op de matrixborden boven de weg.

Wegwerker dood
Op 23 oktober kwam op de A12 bij Woerden een wegwerker om het leven nadat een vrachtwagenchauffeur onder een rood kruis doorreed en tegen een afzetrand aanbotste.

Deze zomer werden door dezelfde reden meerdere auto's van Rijkswaterstaat aangereden. 'Weggebruikers gaven daarbij aan dat ze niet goed hadden opgelet, waardoor ze de kruizen te laat zagen', aldus een woordvoerder van de VID.

Massaal op de bon
Automobilisten die zich gisterochtend op de A2 van Utrecht naar Amsterdam niets aantrokken van een rood kruis, zijn door de politie massaal op de bon geslingerd. Bij Breukelen moest rond 9 uur een rijstrook worden afgesloten na een aanrijding tussen twee personenauto's.

Toen het ongeval inmiddels was afgehandeld liet de politie de rijstrook nog enige tijd dicht, om alle automoblisten die de kruizen negeerde, te kunnen bekeuren. Er ontstond daardoor drie kilometer file. Op het negeren van een rood kruis staat een boete van 230 euro.

snovvdog
Master
 Bericht 
Des te meer reden dus om de rode kruizen alleen te gebruiken in het geval van calamiteiten en werkzaamheden.

Niet omdat er ijverige schrijvers op de strook overblijven ipv. weg gaan. Er ontstond een 3km lange file omdat ze alle overtreders per sé moesten bekeuren :loco: .

Gianluca
Master
 Bericht 
Tsja.. Jammer van die grote plaat voor je kop.. Staat een zinvolle discussie in de weg..

Jammer... 8)

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik zie ook de rode kruis rijders ook wel als mede-veroorzakers hoor, door hen bleven de schrijvers lekker de afsluiting aan houden.

Neemt niet weg dat dit soort reacties van de politie ( niet zsm. weg gaan en weg openstellen) niet erg bijdragen aan de geloofwaardigheid van rode kruizen. Dat is wat jij niet inziet. Dit ga je met handhaving niet oplossen, er zijn mensen die het nut van een rood kruis niet altijd inzien, en dat verandert echt niet met meer handhaving.

Dan heb je ook nog een groep die ze echt niet ziet... ( en die vervolgens ook nog potentieel de botswagen/hulpverleners/wegwerkers niet zien)
Bij zo'n verklaring mag het rijbewijs gelijk worden ingenomen adhv. artikel 5 van mij. Dit is veel erger dan mensen die bewust zo'n kruis met een scheut zout nemen.

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Dit ga je met handhaving niet oplossen, er zijn mensen die het nut van een rood kruis niet altijd inzien, en dat verandert echt niet met meer handhaving.

Wat zie jij dan als oplossing ??

snovvdog
Master
 Bericht 
Wegen niet zonder noodzaak afsluiten.

Eventueel andere manier gebruiken om plusstroken te sluiten.

Alternatieve maatregelen ? Verplicht dagje met berger meelopen ?

Gianluca
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Eventueel andere manier gebruiken om plusstroken te sluiten

Zijn we het in ieder geval over iets eens... :wink:

Gianluca
Master
 Bericht 
En wat met personen die dan nog een rood kruis negeren ?? En daarmee wegwerkers / hulpverleners in gevaar brengen ??

Primera Si
Pro
 Bericht 
Die rode kruizen zijn vaak irritant, afgelopen weekend nog op de middelste baan van de A12 gezet achter 2 sluipmoffen. Vooral niet naar rechts gaan met die hokken. Uiteindelijk via de rechterbaan en de invoegstrook er weer tussen en toen had de voorste van de twee enig besef om naar rechts te gaan.... Als de spitsstrook nu niet was afgekruisd had ik nergens last van.

Aan de andere kant, ze kruizen het ook af voor ongelukken, werkzaamheden en pechgevallen. Vorige week dus een dode wegwerker tot gevolg. Laten we wel wezen, dat is iemand die voor een halve zak stuivers op een onchristelijk tijdstip aan het werk is zodat wij de dag erop van perfect strak asfalt kunnen genieten. Diens leven is mij meer waard dan de kliek in Den Haag die besluit hoeveel geld ik nu weer moet inleveren. Hij doet tenminste iets voor me, en ik heb er nog voor betaald ook!

Daarom is het negeren van rode kruizen gewoon not done. Iedereen staat in de file, jij met je apengedrag dus ook. Van mij mag er achter ieder bord een camera komen. Kruis aan + auto gedetecteerd = foto. Moeten we wel wat doen aan die mongolen die met Vmax-20 op de linkerbaan blijven hangen.

Pagina 1 van 47 [ 2308 berichten ]