» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
A4
Master
 Bericht 
NU.nl schreef:
Zondagochtend 4 juni wordt het stoffelijk overschot gevonden van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten in een sloot bij industrieterrein De Kronkels. Het meisje werd sinds die donderdag ervoor vermist. Het is twee dagen nadat in de omgeving het lichaam van Romy (14) uit Hoevelaken wordt gevonden. Volgens de politie lijkt er geen verband te zijn tussen beide zaken. Dit is wat we tot nu toe weten.

De 14-jarige Savannah werd sinds donderdag 1 juni vermist.

Savannah zou donderdag naar een vriendin fietsen om huiswerk te maken, maar kwam daar nooit aan. Haar fiets werd een dag later aangetroffen in het dorp Hoogland, dat deel uitmaakt van de gemeente Amersfoort.

Op vrijdag 2 juni wordt het lichaam van het 14-jarige meisje Romy uit Hoevelaken gevonden.

Het stoffelijk overschot van Romy wordt aangetroffen in een sloot in Achterveld. Volgens de politie is zij door een misdrijf om het leven gekomen.

De politie gaat niet uit van een verband met de zaak van de op dat moment vermiste Savannah.

Dood meisje in sloot Achterveld door misdrijf om leven gebracht

Dood meisje in sloot Achterveld door misdrijf om leven gebracht
Vrijwilligers organiseerden op zondag 4 juni een massale zoekactie naar Savannah in de omgeving.

De initiatiefnemers van de actie maakten zich ernstige zorgen na de ontdekking van de dood van Romy in Achterveld. Via sociale media riepen zij vrijwilligers op te komen helpen met het uitkammen van de omgeving. Zo'n zevenhonderd mensen gaven gehoor aan die oproep.

De politie hield contact met de vrijwilligers, maar nam zelf geen deel aan de zoektocht. "Wij hebben geen reden om aan te nemen dat zij in dat gebied verblijft", zei een woordvoerder, die daaraan toevoegde dat de politie er niet van uit ging dat sprake was van een misdrijf.

Op de dag van de zoekactie vond een voorbijganger een stoffelijk overschot in Bunschoten.

Het lichaam bevond zich in een sloot bij het industrieterrein De Kronkels. De ontdekker was een toevallige passant en maakte geen deel uit van de massale zoekactie. De politie zette het gebied onmiddellijk af en begon met een uitvoerig sporenonderzoek.

Zondagavond laat meldde de politie dat het stoffelijk overschot dat in de sloot werd gevonden, inderdaad van Savannah is. De politie identificeerde het lichaam na een zorgvuldig onderzoek, waarbij langzaam vanuit een grote cirkel om het lichaam naar het midden wordt gewerkt om geen sporen te beschadigen, aldus een woordvoerder.

‘We hadden lange tijd hoop dat het goed zou komen’

Aanvankelijk werd niet uitgegaan van een verband tussen de twee zaken, maar na de vondst van het lichaam van Savannah in Bunschoten is een mogelijk verband weer onderwerp van onderzoek, meldt de politie.

De politie zoekt naar meer informatie over een verdachte auto.

Bij de politie kwamen in het weekend van de zoekactie diverse berichten binnen over twee mannen in een donkere auto die in de omgeving meisjes zouden hebben lastiggevallen.

Wie daar informatie over heeft, wordt gevraagd contact met de politie op te nemen via het nummer 0900-8844.

Arrestaties in onderzoeken naar dood Savannah en Romy.

De politie houdt in de nacht van zondag 4 op maandag 5 juni twee minderjarige jongens aan in de onderzoeken naar de dood van de meisjes uit Bunschoten en Hoevelaken.

Volgens de politie lijkt het "gelet op de informatie uit de onderzoeken tot nu toe" te gaan om twee afzonderlijke zaken.

In het onderzoek naar de dood van de 14-jarige jarige Romy uit Hoevelaken is een jongen (14) uit de gemeente Ede aangehouden. Hij werd in de nacht van zondag op maandag opgepakt. De politie heeft in dezelfde nacht een 16-jarige jongen uit de gemeente Den Bosch opgepakt voor de dood van Savannah.

Aanhoudingen onderzoeken dood Romy en Savannah

De 16-jarige verdachte kende Savannah vermoedelijk via sociale media.

Dat zei burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten tegen het NPO Radio 1 Journaal. Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De aanwijzingen kwamen van de familie en vriendinnen van Savannah.

Verder zei hij dat het een "geruststelling" is dat er vermoedelijk geen verband bestaat tussen de dood van Savannah en die van Romy: "Dat er niet iemand lukraak meisjes van de fiets trekt".

Ik geloof er tot nu toe geen ene mallemoer van dat deze zaken los van elkaar staan.
Twee meiden van 14, ongeveer 15 kilometer van elkaar aangetroffen onder vergelijkbare omstandigheden, een paar dagen na elkaar?
Het lijkt er in mijn ogen sterk op dat de politie 2 'symbolische' aanhoudingen heeft verricht om het publiek gerust te stellen. Toevallig jongens die veel contact met de meiden hadden via social media of iets dergelijks.

Niemand hier die dit allemaal erg vreemd vindt?

Opties wat mij betreft:

- Seriemoordernaar (die ze dus nu niet te pakken hebben)
- Apotheker(s) uit Aleppo of Eritrea die aan de gang zijn ( a la wat er in Kampen is gebeurd http://www.ad.nl/binnenland/verdachte-v ... a5dd3389/)
- Loverboys?
- Als laatst mogelijke optie wellicht de 2 knapen die nu zijn aangehouden.

zandbak
Master
 Bericht 
Dit wordt een heel suggestief topic als iedereen maar gaat gissen en er allerlei andere groepen bij gaat halen.
Geenstijl is een prima medium voor allerhande complottherapieën

A4
Master
 Bericht 
Ach ja, hoeveel suggestieve topics zijn er wel niet over verkeersgerelateerde zaken te vinden?
Dit forumonderdeel is toch bedoeld om allerhande onderwerpen te bespreken?
Ik vind het gewoon opvallend wat er gebeurd en benieuwd hoe men hier erover denkt.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik ga er niet over lopen speculeren, totaal geen behoefte aan.

En weer 2 vermist:
Citaat:
TILBURG – De politie en familieleden zoeken vandaag in alle hevigheid verder naar twee vermiste tieners. Het gaat om twee meisjes van zestien en zeventien jaar. Zij worden sinds zondag vermist in Tilburg.

http://www.bd.nl/tilburg/zoektocht-naar ... ~a8fec830/

VFred
Master
 Bericht 

Er lijkt geen verband te zijn. Gezien men nog zo weinig weet, vind ik het raar dat de politie speculeert over verbanden.
Verder wordt ik er als vader van 2 dochters in dezelfde leeftijdscategorie vooral verdrietig en misselijk van en denk ik voorlopig niets.

Boralis
Master
 Bericht 

Tja, (tijdelijke) vermissingen zijn er op zich elke dag wel. Toeval kan natuurlijk altijd, maar 2 moorden met een dergelijk profiel binnen zo'n tijdsbestek alleen al en dan ook nog eens binnen zo'n afstand is statischtisch gezien nou ook weer niet erg aannemelijk volgens mij.

Reden waarom ik vooral mijn twijfels heb is dat er vrijwel meteen gemeld werd dat het los van elkaar stond. Dan zijn er een paar mogelijkheden. Het is gewoon zo en er was meteen al info hoe het precies zat in (toevallig) twee zaken tegelijk. Ze zijn weer zo stom begonnen en blijven dat zo lang mogelijk volhouden. Of er is wel meer aan de hand, maar ze willen dat (nog) niet naar buiten brengen.

Mijn gevoel gaat toch meer richting een combinatie van optie 2 en 3, dan optie 1. Vooral als ik zie dat er slechts sprake is van verdachten, er nog geen bekentenis is en de "kennen van" situatie nou niet heel erg uniek is. Overigens wordt er ook regelmatig verwezen naar mishandeling van paarden in de regio 2,5 tot 3 jaar geleden. Hoewel mogelijk, schijnt nader onderzoek echter uitgewezen te hebben dat in een groot deel daarvan er zeker geen sprake van was, maar in de rest van de gevallen niet zeker c.q. niet uit te sluiten.

Kwibus
Master
 Bericht 
Toeval is iets dat alleen in een mensenbrein bestaat.

Feitelijk
Master
 Bericht 
God does not play dice with the universe?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
A4 schreef:
Dit forumonderdeel is toch bedoeld om allerhande onderwerpen te bespreken?

Yeah, prima hoor.

A4 schreef:
en benieuwd hoe men hier erover denkt.

Te weinig informatie nog, ik kan geen mening vormen. Al is het natuurlijk dramatisch nieuws.

Politieonderzoek moet meer uitsluitsel gaan geven.. Ze hebben wat te doen al zie ik ze toch liever bonnetjes schrijven eigenlijk :x

Kwibus
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
God does not play dice with the universe?
Als je nou nog universes had gebruikt :lol:

jack19
Master
 Bericht 

Gezien men zo weinig weet? Ze weten juist Sl heel veel anders spreek je niet zo uitgesproken dat er geen verbanden zijn en kun je ook niet twee man aanhouden. Wacht nou maar gewoon af speculeren heeft totaal geen zin.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Romy (14) seksueel misbruikt, verdachte kende haar van school

Het 14-jarige meisje Romy uit Hoevelaken, van wie vrijdag het lichaam werd gevonden in Achterveld, is seksueel misbruikt.

In deze zaak zit een 14-jarige jongen vast. Hij kende het slachtoffer van school, zegt het OM. De jongen wordt ervan verdacht dat hij Romy seksueel heeft misbruikt en om het leven heeft gebracht.

De verdachte wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die beslist of hij langer blijft vastzitten.

NOS

---------------------------------------------------

Citaat:
Verdachte in zaak Savannah is 16-jarige treinfanaat

De 16-jarige jongen uit Den Bosch die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker, heeft een passie: treinen. Op sociale media plaatste hij honderden filmpjes over het spoor.

Intussen is hij al sinds augustus niet meer op school verschenen. Directeur Tiny de Groot van het Van Maerlant in Den Bosch, waar de 16-jarige een vmbo-opleiding volgde, zegt dat de leerplichtambtenaar onderzoek deed naar de spijbelende jongen. Hij wil niet zeggen of hij nog staat ingeschreven op school.

De tiener woont met zijn moeder in een huurwoning in de wijk Boschveld, door het Onafhankelijk Buurtplatform Boschveld omschreven als 'de meest multiculturele wijk van 's-Hertogenbosch'. Hij was niet bekend bij de politie en ook voor de jeugdzorg in Brabant een onbeschreven blad, zegt een woordvoerster.

Sociale media
Het is niet bekend waar de jongen Savannah van kende. Burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten hield het maandag op 'waarschijnlijk contact via sociale media', maar daar wil de politie niets over zeggen.

Het lichaam van Savannah werd gevonden op 20 kilometer afstand van dat van Romy Nieuwburg (14) uit Hoevelaken. Voor de betrokkenheid bij háár dood is een 14-jarige jongen uit Lunteren aangehouden. De jongen werd volgens geschrokken buurtbewoners in de nacht van zondag op maandag van zijn bed gelicht in de boerderij van zijn ouders. ,,Het is bijna niet voor te stellen wat de ouders van Romy moeten doormaken, maar vergeet ook de ouders van deze jongen niet. Zij zijn ook helemaal overstuur. Het is voor iedereen een drama'', zegt een buurtgenoot.

Getuige
Ze kennen hem als een grote en sterke jongen voor zijn leeftijd. Of hij op dezelfde school als Romy in het nabijgelegen De Glind zat, is onduidelijk. De directeur van de J.H. Donnerschool wil er niets over kwijt. Volgens de politie zijn er wel leerlingen van de school als getuige gehoord. De verdachte tiener had contact met meerdere jongeren uit De Glind, onder wie ook Romy. Hij zit, evenals de verdachte van de moord op Savannah, in beperking en mag dus alleen contact hebben met zijn advocaat. De politie doet met 25 mensen onderzoek naar de twee misdrijven, maar legt geen verband tussen beide zaken.

Aangrijpend
Op veel middelbare scholen in Amersfoort en omgeving is gisteren stilgestaan bij de dood van de twee meisjes. Gerissa (13) zit op het Corlaer College in Nijkerk en ging acht jaar samen met Savannah naar de basisschool in hun woonplaats Bunschoten. Ze kan het besef dat Savannah er niet meer is bijna niet toelaten. Het is te aangrijpend. Vanochtend pakte ze haar tas en ging naar school. ,,Maar het bleef een gek idee. Dat je normale dingen moet doen, terwijl je iemand kent die net is vermoord.''

Gerissa twijfelt nog of ze zal meelopen in de stille tocht. Het valt haar zwaar het verdriet van anderen te moeten zien. ,,Er wordt nu zó veel over gepraat, maar soms wil ik dat gewoon even niet. Want dan komen de tranen weer'', zegt ze. ,,Dan probeer ik maar een spelletje te doen. Of iets te vinden waar ik om moet lachen. Dan vergeet ik het verdriet even.''Dat heeft te maken met het feit dat beide verdachten minderjarig zijn. Daarmee vallen ze niet onder het normale strafrecht, maar onder het jeugdstrafrecht. Dat kent veel mildere straffen. De 14-jarige verdachte uit Lunteren, die verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van Romy Nieuwburg in Achterveld, hangt een gevangenisstraf van maximaal een jaar boven het hoofd.

De verdachte van de dood van Savannah uit Bunschoten komt uit Den Bosch en is 16 jaar. Voor jongeren van 16 en 17 jaar geldt een maximale jeugddetentie van twee jaar. De rechter heeft echter de mogelijkheid om voor 16- en 17-jarigen het volwassenenstrafrecht toe te passen, waarmee veel zwaardere straffen kunnen worden opgelegd.

AD

HypHyper
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Gezien men zo weinig weet? Ze weten juist Sl heel veel anders spreek je niet zo uitgesproken dat er geen verbanden zijn en kun je ook niet twee man aanhouden. Wacht nou maar gewoon af speculeren heeft totaal geen zin.

Inderdaad. Ze houden niet voor de show twee minderjarigen aan en ik geloof niet dat men zo gecorrumpeerd is dat kinderen als zondebok worden ingezet. Laten we het dus even afwachten zonder aluhoedjes.

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]