» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 5  [ 204 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
telegraaf schreef:
’In verband met uw privacy helpen wij u niet’

Tankstation helemaal klaar met bellende klanten

Updated 59 min geleden

1 uur geleden in BINNENLAND

WESEPE - Bij tankstation Hartholt Olie in Wesepe zijn ze helemaal klaar met bellende klanten. En dus helpen ze deze ’onfatsoenlijke mensen’ niet meer aan de toonbank.

En dat laten ze met een ferme tekst aan de balie weten: ’In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek’.

Volgens Jorien Wigink, medewerkster van het tankstation, werd dit hoog tijd. „De klant is koning, dat weet ik ook wel. Zo wil ik ze ook benaderen. Maar alsjeblieft, mogen ze ons ook met respect behandelen?”, zegt ze tegen BN De Stem.

Muur

Wigink heeft zich in de loop der jaren kapot zitten ergeren aan bellende klanten, die nauwelijks oog hadden bij het afrekenen voor de medewerkers van het tankstation. „Dan kijk ik de klant toch ook gewoon niet meer aan? En ik noem het bedrag wat ze moeten betalen ook niet. Ze zitten toch helemaal in hun eigen wereldje. Ik ga echt niet tegen een muur aanpraten. Ik baal echt van dat gedrag.”

Inmiddels heeft de actie van Hartholt Olie navolging gekregen bij het tankstation in Windesheim. „Want ook hier gebeurt het steeds vaker. Kwam er een klant bellend binnen, greep ik expres zelf ook mijn telefoon. Werd hij boos. Nu kan ik op de tekst wijzen en het heeft effect. De klant snapt het meteen”, aldus Harm van Milgen van Hartolie Windesheim.

Ik geef die tankstation helemaal gelijk.....

EddyHH
Master
 Bericht 
Tijd om onbemande pompen te introduceren in die boerengehuchten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Edit: disco!
Afbeelding

Spook
Master
 Bericht 
Ik haal zulk onbeschoft gedrag niet in mijn hoofd. Maar ik zou graag zien dat ik als beloning ook geen verkooppraatje aan hoef te horen. Nee ik heb geen interesse in een zakje Skittles. Ik snap dat je daar nog een redelijke marge op kunt zetten itt de brandstof, maar ik leg al grof geld neer voor een tank peut, en ik heb geen zin om naar je upselling te luisteren. Dat maakt dat ik de volgende keer wel weer naar de Tango ga.

RRL
Master
 Bericht 
"Moment."
Kassière groeten, afrekenen, fijne dag toewensen en klaar.
"Ben ik weer."

Blijkbaar heel moeilijk allemaal.

TommyGun
Master
 Bericht 
Spook schreef:
dat ik als beloning ook geen verkooppraatje aan hoef te horen

Ja, ideaal.

Nu moet ik al de pincode van mijn tankpas, de kilometerstand en het pompnummer onthouden. Ook nog nadenken over de aanbieding kan ik dan niet meer aan hoor :[

Rover
Master
 Bericht 
RRL schreef:
"Moment."
"Ben ik weer."

Blijkbaar heel moeilijk allemaal.

Dat dus, ik zeg gerust even dat ik eerst even moet afrekenen. Dan gaat mijn mobiel even opzij en komt die na de transactie weer terug.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik bel helemaal niet tijdens, voor of na het tanken. Snap die drang van bellen niet zo.. Al heb ik lang geleden alle praatgrage figuren "ontvriend", misschien is dat het. Ik heb niet eens een belbundel meer.

Er is helaas wel een stijgende lijn zichtbaar;

Citaat:
5 okt 2017 € 13,05 Betaald Bekijk
7 sep 2017 € 12,56 Betaald Bekijk
7 aug 2017 € 12,21 Betaald Bekijk
6 jul 2017 € 11,84 Betaald Bekijk

:duh:

Kenji
Master
 Bericht 
Ik had een tijdje geleden in de supermarkt dat de vent voor me stond te bellen.
Kassière was klaar met de klant voor hem, die man loopt al kwekkend naar de balie en gooit een 20je neer en z'n mandje boodschappen, de kassière wijst naar mij en zegt "Komt u maar hoor."
Die belvent helemaal uit z'n stekker.....
Kassière tegen hem: "ik help helaas geen klanten die aan de telefoon zijn, ik vind dat zeer onbeschoft."

En terecht ook. Beetje normaal doen kan best.

no justice
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
normaal doen

definieer normaal?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat je normale omgangsvormen uit moet leggen tegenwoordig is ook wel tekenend voor de maatschappij.

snovvdog
Master
 Bericht 
En dat is dus de reden waarom domme kassamedewerkers langzaam verleden tijd worden.

Ga wel naar een self-service balie, veel sneller, niemand die zegt wat je wel/niet mag doen, en vaak sneller ook. Bovendien boycott ik winkels waar een te lange rij staat.

Citaat:
"Moment."
"Ben ik weer."

Precies dit.

Nou kan je weer gaan zeggen blah blah blah telefoon is niet zo belangrijk, dat is het dus wel, klanten leggen daar grof geld voor neer, om gelijk geholpen te worden, het gaat hier om tienduizenden per maand... Een deel van mijn werk is dus, waar ik ook ben, gelijk de telefoon op kunnen nemen en de klant helpen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Bovendien boycott ik winkels waar een te lange rij staat.

In Italië en Kroatië zit je dan zonder eten :lol:

Gelukkig kom je niet zoveel buiten, dat scheelt (f)

no justice
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat je normale omgangsvormen uit moet leggen tegenwoordig is ook wel tekenend voor de maatschappij.

Tja de omgangsnormen zijn sinds de jaren 60 70 nogal veranderd door de komst van cultuurpareltjes..... dan krijg je dat wat voor de een normaal is voor de ander abnormaal is.

edit:

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/213454/Di ... ent-helpen

dit zegt m.i. meer over de maatschappij waar we nu in leven. :loco:

R
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Snap die drang van bellen niet zo.. Al heb ik lang geleden alle praatgrage figuren "ontvriend",

Al dat geschrijf naar elkaar, wat in een minuut gebeld is, inclusief intonaties, persoonlijk contact en geen misverstanden en geen pijnlijk gebogen nek.

Ook nog afhankelijk van de snelheid waarmee andere kant reageert. Als het tegen zit, ben je na 10 minuten, waar je binnen een minuut ook zou zijn gekomen met een belletje.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jij stelt een belforum voor? Raar.

TommyGun
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ga wel naar een self-service balie

Zelfscan :respect: :respect: :respect:

Feitelijk
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Nou kan je weer gaan zeggen blah blah blah telefoon is niet zo belangrijk, dat is het dus wel, klanten leggen daar grof geld voor neer, om gelijk geholpen te worden, het gaat hier om tienduizenden per maand... Een deel van mijn werk is dus, waar ik ook ben, gelijk de telefoon op kunnen nemen en de klant helpen.

Dan doe je dat, maar doe dan ook je werk en geen andere dingen.

shootme
Master
 Bericht 
Helaas moest ik gister verplicht zo'n shop naar binnen stappen om af te rekenen. Werd de kassière juist gebeld tijdens het afrekenen en nam ze de telefoon ook nog op.. Ik vond dat zo onbeschoft!
Het moet wel van 2 kanten komen hé?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
no justice schreef:
komst van cultuurpareltjes
Nou zijn cultuurpareltjes verantwoordelijk voor veel shit maar de verhuftering kunnen wij als Nederlanders ook best goed zelf hoor.

snovvdog
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dan doe je dat, maar doe dan ook je werk en geen andere dingen.

Zo werkt het niet, ik doe mijn werk door op te nemen, problemen te analyseren, en op te lossen, waar ik ook ben, 24/7.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zonder snovvdog had dit land al lang naar de kloten geweest snap dat dan, hij is superbelangrijk :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Zo werkt het niet, ik doe mijn werk door op te nemen, problemen te analyseren, en op te lossen, waar ik ook ben, 24/7.

Dan moet je daar ook 100% op geconcentreerd zijn en geen afleidende zaken als als boodschappen doen, afrekenen of intermenselijke communicatie hebben.
Zet je auto aan de kant, ga uit de rij, doe je ding en weer verder.

TommyGun
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Nou zijn cultuurpareltjes verantwoordelijk voor veel shit maar de verhuftering kunnen wij als Nederlanders ook best goed zelf hoor.

Amen

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Zonder snovvdog had dit land al lang naar de kloten geweest snap dat dan, hij is superbelangrijk :thumb:

Misschien is dit wat voor hem?
Link

R
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Jij stelt een belforum voor? Raar.

Je praat nu over hier; zelfs met mannen wordt dat een kippenhok. :fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
ga uit de rij,

Nee, wachten is zonde van de tijd, alles wat je tijdens het wachten kan doen is een verbetering.
Citaat:
afleidende zaken als als boodschappen doen, afrekenen

We hebben het over afrekenen, er is geen menselijk contact nodig, producten moeten gescand worden, en pinpas moet tegen de reader worden gehouden...

no justice
Master
 Bericht 
Ze hebben toch ooit onderzocht dat je 80% van je leven aan het wachten bent ofzo? Ik wil zelf ook zo min mogelijk wachten.... zonde van mijn tijd.

R
Master
 Bericht 
no justice schreef:
80%

:lol: Beetje veel. 100% zelfs, op de dood.

no justice
Master
 Bericht 
:lol: :lol: :lol:

WimLex
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
We hebben het over afrekenen, er is geen menselijk contact nodig, producten moeten gescand worden, en pinpas moet tegen de reader worden gehouden...

dat jij nog zelf naar een super gaat om in te slaan :x

jack19
Master
 Bericht 

Snovv is toch het toonbeeld van een vriendelijke burger die geen afwijkend gedrag vertoont....

snovvdog
Master
 Bericht 
Nee, gewoon iemand die, tenzij bewust (uitgaans/sociale situaties), zo min mogelijk met andere mensen te maken wil hebben. Als ik 's ochtends voor werk een broodje haal, is een ''sociale'' kassamedewerker alleen vervelend. En ik ben echt niet de enige, ik ga naar de winkel om een product te kopen, niet om te ouwehoeren bij de kassa.

Dat betekent dat als het kon om zonder andere mensen tegen te komen of te spreken, ik mijn ontbijtje ergens kon kopen, dat de voorkeur verdient, zeker het eerste uur dat ik wakker ben, niet echt behoefde aan überhaupt menselijk contact.

Als mensen mij met rust laten ben ik vriendelijk, gaan mensen ouwehoeren of zelfs dingen verbieden (ik kom om geld te brengen dat je salaris wordt betaald, en dan wil je me eventueel niet helpen als ik met de tel bezig ben, flikker op) dan ga ik daar direct tegen in, de moraalridders en fatsoensrakkers zijn veel te ver doorgeslagen, dit was 10 jaar geleden echt niet zo erg. Dan heb ik enigszins het plezier dat door mijn werk, dat soort mensen sowieso overbodig worden gemaakt, en dus straks niet meer in de positie zijn om regels te stellen aan anderen. Lang leve de automatisering, self-service, en automatische toegangssystemen, al die nutteloze verkopertjes en kassamedewerkers die in het verleden leven zijn toch wel de sjaak :applaus:. Geniet er maar van zo lang je nog kan, beetje klantjes pesten door belachelijke onzinregels.

Bovendien, iedereen die mij persoonlijk kent vind mij vriendelijk, ik ben goed in het verbergen van mijn irritatie om andere mensen (f) . Het is makkelijker om vriendelijk te doen tegen mensen, ook al mag je ze niet, minder gezeik.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik sta ook wel eens aan de andere kant van de balie bij een tankstation. Wat zijn klanten van het tankstation soms toch een stel achterlijke asociale honden zeg.
vooral als er legitimatie wordt gevraagd voor een pakkie peuken... Hoe twijfelgevalletjes soms uit hun dak kunnen gaan. KKzooi en dat soort dingen.
Ja dat krijg je er van.
:fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
Tja, ze snappen niet dat ze bij de wetgever moeten zijn voor hun klachten...

Ik ben 26, maar zie er nog uit als 18, ik ken het probleem, het scheelt dat mijn drank altijd op dezelfde plekken haal en ze mij kennen, bij de meeste horeca gelegenheden waar ik wel wekelijks kom heb ik gewoon een rekening en zijn ze mijn vaste bestelling al aan het tappen terwijl ik binnen kom lopen :thumb: . Goede (snelle) service beloon ik altijd met een extra-tje :).

Sowieso, een groot deel van de horeca in R'dam heeft een eigenaar die ik persoonlijk ken (Partner/klant van ons), hij instrueert al zijn personeel elke 3 minuten elke tafel te hebben gechecked, zodat je nooit meer dan 3 min met een leeg glas staat, dat is goede Rotterdamse mentaliteit :thumb: .

Forza!
Master
 Bericht 
toen de gsm er pas was was het nog leuk. Enorme rij bij de Chinees, folder pakken, naar buiten lopen, telefonisch bestellen en 10 minuten later de hele rij voorbij lopen en vragen of de bestelling al klaar is.. ja hoor meneer,.. ;)

Niemand had het door..

snovvdog
Master
 Bericht 
Haha, zou je verbazen hoe veel mensen mij raar aankijken bij de Chinees of Shoarmatent dat ik binnen kom lopen, gelijk betaal, en met een tasje vol met eten weg loop.
Ik bel altijd van tevoren en lach dan al die wachtende mensen in mijn hoofd uit :lol: .

Kom binnen lopen > Hey Chef alles goed, 6 euro voor jou, alles is al klaar!'' ''Yes, goed, met jou? Pinnen graag'' > Houd pinpas tegen reader > ''Prima chef, fijne avond'', ''Fijne avond''.

Er zijn enkele zaken die dit niet snappen, ondanks dat het uitgestorven is, en ze zeggen dat het eten in 5 min klaar is, zijn ze amper begonnen in die 5 min, dat soort zaken mijd ik dan wat vaker (f) . Zeg dan gewoon dat je 15 min nodig hebt... En dan achteraf vragen waarom ik zo lang geleden voor het laatst ben geweest :[ .

no justice
Master
 Bericht 
Bij mijn lokale shoarmaboer kan ik niet pinnen. Telefoon nemen ze ook niet altijd op en als ze opnemen moet je hopen dat ze je begrijpen. Een toerkse pizza buurman??? zonder sambal buurman?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
no justice schreef:
Een toerkse pizza buurman??

Boerman zul je bedoelen.

Spook
Master
 Bericht 
Büürman.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
is een ''sociale'' kassamedewerker alleen vervelend

hoe durven ze! iedereen isoleren :|
snovvdog schreef:
Ik ben 26, maar zie er nog uit als 18,

je ziet er niet alleen zo uit :lol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
:roflol:

Kenji
Master
 Bericht 
:lol:

Spook
Master
 Bericht 
26 - 18 klopt wel toch?

Vroeg op
Master
 Bericht 
8? :o

RRL
Master
 Bericht 
Dave schreef:
In Italië en Kroatië zit je dan zonder eten

Niet alleen daar. Franse kassa's zijn het ideale moment om de mail bij te werken, tijd zat voor je aan de beurt bent. Stond raar te kijken toen ik bij de Auchan naast mijn werk een 'caisse Zen' zag, bedoeld om te onthaasten. Huh, kan het nóg trager dan? :lol:

no justice schreef:
Tja de omgangsnormen zijn sinds de jaren 60 70 nogal veranderd door de komst van cultuurpareltjes

Ah, ligt het daar aan?

TommyGun schreef:
Zelfscan :respect:

QFT. De AH waar ik heen ga heeft ze helaas niet, zou een goede toevoeging zijn. Te klein voor die handscanners, maar systeem zoals bij de To Go vestigingen zou prima werken. Zelf zooi bij elkaar bliepen en wegwezen. Scheelt weer eens wachten voor iemand wie het bord én beurtbalkjes met teksten 'pinkassa' mist. Moeilijk ook, lezen ;(

Spook
Master
 Bericht 
Wat doe je bij zelfscan als de prijs niet klopt?

RRL
Master
 Bericht 
Staat altijd wel een medewerker in de buurt. Komt het voor dat ze niet kloppen dan? Ik let er nooit op, hooguit dat het hoge totaalbedrag opvalt en het direct te herleiden is naar bepaalde producten, zonder daarbij de exacte bedragen te checken.

Spook
Master
 Bericht 
Als je er op gaat letten klopt er echt vaak iets niet. Actieprijzen die niet zijn doorgevoerd. Kortingen die niet kloppen. Prijsverhogingen in het systeem maar niet op het bordje bij het product. Enz. Uiteraard 9 van de 10 keer in je nadeel.

Ducantoni
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Ze hebben toch ooit onderzocht dat je 80% van je leven aan het wachten bent ofzo?

Nou, zoveel is het ook weer niet. Jaren terug was het volgens de reclame van een bank ongeveer 25 procent.

Pagina 1 van 5 [ 204 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Schep en 2 gasten