» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 311 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 79 berichten ]
bernardo A.
Master
 Bericht 

NoCashCow schreef:
Persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering

sluit schades, veroorzaakt met gemotoriseerde voertuigen uit.

NoCashCow schreef:
Ik kan er niks over terugvinden in de voorwaarden.

Misschien moet je een bij "uitsluitingen" kijken, of er iets over "opzet" bijstaat.

Masterdam
Master
 Bericht 
R schreef:
Citaat:
Hij was de enige die ingreep. "In eerste instantie stond iedereen te filmen. Bizar, maar dat is tegenwoordig zo als er iets gebeurt."

Haha, de mongolen vinden filmen blijkbaar belangrijker dan de eigen veiligheid.

Ja, want iemand uit een vlammenzee redden is véél veiliger dan op 200m afstand filmen.

Superkoe
Master
 Bericht 
Ik denk niet dat er direct sprake was van een vlammenzee. En ik denk ook niet dat "iedereen" 30 man betrof.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
denk ook niet dat het 200 meter betrof en ik denk ook niet dat het professioneel filmen was. Dat laatste is nog het ergste, met dat kansloze gebeuren gebeurt vervolgens nooit iets. Behalve wanneer het een negervrouw is die ergens racisme discriminatie over roept, dan wel.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Politie wilde speculaties aanslag tankstation kop indrukken

Tankstation De Andel langs de A12 bij Gouda brandde dit weekeinde geheel uit na een zelfmoordactie. Om speculaties over een aanslag de kop in te drukken, heeft de politie snel na de verwoestende brand naar buiten gebracht dat sprake was van een suïcidepoging.

,,Geruchten over een aanslag gingen al rond, vandaar onze keuze voor openheid. Ook al gaven we zo persoonlijke informatie prijs'', zegt woordvoerder Yvette Verboon. De politie wil verder alleen kwijt dat het om een 33-jarige man uit Almere gaat. Hij moet morgen voor de onderzoeksrechter in Den Haag verschijnen. Die bepaalt of hij in voorarrest blijft. De politie verdenkt hem onder meer van poging tot doodslag.

Redding
De 22-jarige Davy van Gelder uit Waddinxveen kon alles gisteren nog niet bevatten. Hij handelde zondagnacht razendsnel door de man uit zijn auto te halen. ,,Ik was van plan te gaan stappen en ging nog even sigaretten halen. Ik rekende af en op het moment dat ik me omdraaide, hoorde ik een knal.'' Hij liep direct op de auto af. ,,Ik heb de man gecontroleerd. Hij was bewusteloos. Ik heb hem eerst rechtop gezet en zijn gordel losgemaakt. Daarna heb ik hem uit zijn auto gesleept en voor de winkel gelegd.''

Zondag hoorde Van Gelder dat de man met opzet de pomp heeft geramd. ,,Maar had ik hem moeten laten liggen? Het stond niet op zijn voorhoofd. Het had net zo goed een man kunnen zijn die onder het rijden een hartaanval heeft gehad.''

Heropenen
Shell kan nog niet zeggen wanneer het De Andel heropent. ,,Eerst de schade opnemen'', zegt woordvoerder Thijs van Velzen. ,,We zijn blij dat door het personeel goed gehandeld is, door direct met de noodknop de opslagtanks af te sluiten.''

,,De baliemedewerker heeft gigantisch goed gehandeld. Deze brand was heel heftig. Dit hebben wij niet eerder zo meegemaakt'', vult Ingrid Gort van brandweer Hollands Midden aan. De brandweer was met zestig brandweerlieden aanwezig. ,,Alles stond zó snel in brand. Hoe dat kan? Dat is de voornaamste vraag waar wij ook graag een antwoord op willen.''

Brandweerlieden vochten met gevaar voor eigen leven tegen het vuur. Maar niet onder het dak, omdat ook dat in brand stond en metalen platen naar beneden dreigden te vallen. ,,Alles stond volop in brand. Dit is heel snel gegaan. We willen allemaal weten hoe dit nou zo snel kon gaan.''

Feitelijk
Master
 Bericht 
We willen allemaal weten hoe dit nou zo snel kon gaan

:nah:

Signum
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Alles stond zó snel in brand. Hoe dat kan?

Iets met tankstation en vuur misschien.. :fp:

bernardo A.
Master
 Bericht 

Zijn die tankstations niet afdoende te beveiligen door betonnen palen te plaatsten voor de pompeilanden?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Zijn die tankstations niet afdoende te beveiligen door betonnen palen te plaatsten voor de pompeilanden?

Er staan wel hekjes voor de pompen, maar hoe sterk die zijn weet ik niet.

https://www.google.nl/maps/place/De+And ... d4.7077772

Broadie
Master
 Bericht 
Ehhhh, de Japanse oplossing?:
Afbeelding
Feitelijk schreef:
We willen allemaal weten hoe dit nou zo snel kon gaan
:nah:
Die vraag lijkt gekker dan het eigenlijk is. Benzine brandt niet spontaan. Daar is een luchtmengsel voor nodig en een ontstekingsbron. Het ligt daarom eerder in de verwachting dat bij een botsing de benzine "gewoon" wegloopt, maar niet dat het ontbrandt.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Er staan wel hekjes voor de pompen, maar hoe sterk die zijn weet ik niet.
https://www.google.nl/maps/place/De+And ... d4.7077772

Zo'n hekje lijkt mij net genoeg voor iemand die niet lekker instuurt, te laat remt of zoiets, niet voor een voertuig in volle vaart. En omdat er opzet in het spel blijkt te zijn: je kan prima langs dat hek sturen en vol de pomp raken, gewoon een kwestie van schuin er op in rijden.

zadkine
Master
 Bericht 
Broadie schreef:
Die vraag lijkt gekker dan het eigenlijk is. Benzine brandt niet spontaan. Daar is een luchtmengsel voor nodig en een ontstekingsbron. Het ligt daarom eerder in de verwachting dat bij een botsing de benzine "gewoon" wegloopt, maar niet dat het ontbrandt.

Inderdaad....alleen als iemand met een hete auto (uitlaat) vol in rijdt op obstakels mag je toch wel een paar vonken als ontsteking verwachten. En een hete uitlaat.

Hoef je alleen maar met de impact ervoor te zorgen dat er direct genoeg brandbare vloeistof (benzine) vrijkomt en over de grond weg loopt voor verspreiding vh vuur. Dat kan ook de brandstof uit de tank van de wagen zelf zijn.

Masterdam
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Shell kan nog niet zeggen wanneer het De Andel heropent. ,,Eerst de schade opnemen''

Ha! Ik zie het al: stuk! Afbeelding

Christafari
Master
 Bericht 
:schudnee: nee, deze is defect :kniktja:

Masterdam
Master
 Bericht 
Poteeto potato! :boos:

Tweebel
Master
 Bericht 
Ik ben in Frankrijk wel een paar keer tankstations tegengekomen waar je eerst een soort korte S-slinger doormoet voordat je op terrein vd pomp komt. Lijkt me ook prima oplossing.
Tevens inzetbaar om vrachtauto's vd personenparkeerplaats te weren etc.

R
Master
 Bericht 
Hier slingert de toegangsweg ook steeds vaker. En wij hebben borden met 30 erop natuurlijk.

Superkoe
Master
 Bericht 
A29: met de juiste auto rijdt je met 300 km/u het tankstation binnen. De weg maakt voor het tankstation (Shell, zuidelijke richting) bocht naar links, en wanneer je rechtdoor rijdt, dus precies richting tankstation.

Tweebel
Master
 Bericht 
R schreef:
Hier slingert de toegangsweg ook steeds vaker. En wij hebben borden met 30 erop natuurlijk.

Die Franse methode is uiteraard wel met betonnen stoepranden van 30cm hoog en andere grote objecten.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik stel pollers voor.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
zadkine schreef:
Ik denk wel dat deze persoon geen auto meer normaal verzekerd gaat krijgen....dus een rialto klant gaat worden.

Daar is tegenwoordig wel omheen te komen hoor. Auto op naam van een ander zetten is natuurlijk simpel als je iemand kunt vinden. En anders personal lease.

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Brandstichter tankstation verdacht van poging tot doodslag
Vandaag, 11:55

De man die op 4 september het benzinestation De Andel langs de A12 binnenreed, wordt verdacht van poging tot doodslag op vijf slachtoffers en van de vernieling van drie auto’s. De 33-jarige man moet komende donderdag voor het eerst voorkomen in een zogenoemde pro forma zitting.

De man uit Almere reed volgens alle verklaringen opzettelijk in op het tankstation aan de A12, niet ver van Gouda. Dat veroorzaakte een vuurzee, maar hij overleefde de crash. Het tankstation brandde volledig af. Een medewerker kon voorkomen dat het vuur bij de brandstoftanks kwam, door op tijd de noodknop in te drukken.

De politie heeft gemeld dat het zou gaan om een poging tot zelfdoding, maar de advocaat van de verdachte betwijfelt dat. Volgens Omroep West zal hij donderdag vragen om meer onderzoek op de plaats van het ongeluk en naar de auto. ''Was er een technisch mankement aan die wagen bijvoorbeeld?', vraagt de advocaat zich af. Hij is er niet van overtuigd dat zijn cliënt zelfmoord wilde plegen. ''Hij kan zich namelijk helemaal niets meer herinneren, dus ook niet waarom dit is gebeurd.''

Kenji
Master
 Bericht 
nu.nl schreef:
Man die benzinestation in Gouda binnenreed krijgt zes jaar cel

De rechtbank in Den Haag heeft de man die in september vorig jaar een benzinestation in Gouda binnenreed een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van zes jaar opgelegd.
De rechtbank acht Daniël C. schuldig aan brandstichting, poging tot doodslag, vernieling en rijden onder invloed. Hij krijgt geen tbs opgelegd omdat hij niet aan onderzoeken mee wilde werken.

Het Openbaar Ministerie had twee weken geleden zes jaar cel tegen de man geëist.

De 34-jarige man zonder vaste woonplaats zou met de aanrijding een einde aan zijn leven hebben willen maken. Behalve C. zelf, raakte bij de actie niemand gewond. De aanklager noemde dat eerder al ''een klein wonder", gezien de ravage die de aanrijding veroorzaakte.

Door zijn handelen, heeft C. volgens de rechtbank de kans aanvaard dat mensen om het leven zouden kunnen komen. ''De mensen die met hun auto naast de geraakte pomp stonden, konden zich ternauwernood uit de voeten maken. De mensen in de tankshop zagen de auto met grote snelheid op zich afkomen en hebben gevreesd voor hun leven", aldus de rechtbank.

De man kwam het benzinestation De Andel aan de A12 op hoge snelheid binnenrijden, waarna er diverse explosies en een vlammenzee ontstonden. De man kon door omstanders uit zijn auto worden bevrijd.

Tankstation De Andel brandde die nacht volledig uit en de schade was zo'n drie miljoen euro.

Typisch Nederlands weer. Minder straf omdat je weigert mee te werken :duh: :nothanks:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Nee, TBS is een "straf" als je bepaalde geestesstoornissen hebt. Als deze man ontoerekeningsvatbaar zou zijn verklaard had hij misschien niet eens een celstraf gekregen maar alleen maar TBS.

Iemand die niet mee wil werken aan onderzoeken kan niet in een behandelingstraject omdat er theoretisch niets te behandelen is.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Nee, TBS is een "straf" als je bepaalde geestesstoornissen hebt. Als deze man ontoerekeningsvatbaar zou zijn verklaard had hij misschien niet eens een celstraf gekregen maar alleen maar TBS.
In het belang van onze veiligheid zou een rechter moeten overwegen om in dit soort gevallen de langst mogelijke straf op te leggen. Geen TBS betekent immers grotere recidive kans en ik zie graag dat de maatschappij zo lang mogelijk beschermd is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
een einde aan zijn leven hebben willen maken.

Ik wil het alsnog wel doen hoor, ik durf dat wel .. Graag zonder gevolgen. Dank.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Het tankstation is in ieder geval netjes opgebouwd, zag ik laatst.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
de langst mogelijke straf op te leggen.

Citaat:
Brandstichting: Wel schade of licht letsel: GS 3 - 4 jaar

Doodslag: Met een auto opzettelijk inrijden op een persoon:
Geen/ licht / zwaarder letsel: GS 12 tot 28 maanden
Zwaar lichamelijk letsel: GS 40 tot 52 maanden
Blijvende ernstige lichamelijke gevolgen/ invaliditeit/hulpbehoevendheid**: GS 5 tot 7 jaren

Vernieling: Schade vanaf 5000 euro: TS vanaf 50 uur

Allemaal gebaseerd op first offender via https://www.om.nl/organisatie/beleidsre ... t-0/index/
Lijkt mij dat de gevangenisstraf voor rijden onder invloed geen 6 jaar gaat zijn. Dat zou betekenen dat al op de (bijna) zwaarst mogelijke straf voor een first offender is gestraft.

Walker
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Nee, TBS is een "straf" "behandelmethode" als je bepaalde geestesstoornissen hebt.

FTFY.

Immers door het te markeren als straf, impliceer je dat de oplegger(s) zoals rechters en de behandelaars zoals psychiaters zich laten beïnvloeden door een strafmaat of door de publieke opinie. En als er nu iets is waar rechters en psychiaters in dit land totaal geen rekening mee houden...

Pagina 2 van 2 [ 79 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Schep en 2 gasten