» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
TommyGun
Master
 Bericht 
N1 schreef:
EWIJK - De wegverbreding van de A50 Ewijk – Valburg, waarmee in januari 2011 is gestart, is over enkele weken helemaal voltooid. Dan beschikt het verkeer tussen de knooppunten Ewijk en Valburg over 2 keer 4 rijstroken in beide richtingen.

De laatste werkzaamheden vinden plaats vanaf maandag 8 mei en duren twee weken. Het gaat om het asfalteren van het wegdek. Dat gebeurt ‘s nachts om het verkeer zo min mogelijk te hinderen.

Volgens Rijkswaterstaat wordt er elke nacht gewerkt van 9 uur ’s avonds tot 6 uur in de ochtend. Het verkeer heeft altijd de beschikking over één rijstrook, maar er zijn ook omleidingen.

Zal tijd worden zeg :honger:

Citaat:
Tacitusbrug A50 Ewijk – Valburg: 2 weken nachtelijke werkzaamheden: beperkte hinder voor het verkeer

Vanaf maandag 8 mei 2017 vinden nachtelijke asfalteringswerkzaamheden plaats op de A50 tussen de knooppunten Ewijk en Valburg. Met deze asfalteringswerkzaamheden wordt het mogelijk om te komen tot een situatie van 4 rijstroken in beide richtingen op de Tacitusbrug over de Waal in de A50.

Rijkswaterstaat werkt sinds januari 2011 aan de wegverbreding A50 Ewijk – Valburg naar 2x4 rijstroken. Sinds mei 2013 maakt het verkeer in beide richtingen gebruik van de nieuwe brug over de Waal die direct naast de oude is gebouwd. Intussen is de oude brug gerenoveerd. De laatste fase nu is het aanbrengen van de definitieve asfalt deklaag op het nieuwe deel van de Tacitusbrug en op weggedeelten voor en na de brug.

Richting het zuiden: week van 8 mei

In de week van maandag 8 mei zal iedere nacht tussen 21.00 uur en 06.00 uur op de rijbaan richting het zuiden (Eindhoven) de laatste asfalt deklaag worden aangebracht. Het verkeer heeft gedurende deze nachten altijd de beschikking over 1 rijstrook. Een aantal verbindingsbogen in knooppunt Valburg zal zijn afgesloten, verkeer wordt ter plaatse omgeleid via borden langs de weg. De hinder voor de weggebruiker is beperkt tot enkele minuten. Overdag heeft het verkeer geen hinder en zal die week, net als nu, met 3 rijstroken en 90 km/h over de Tacitusbrug rijden.

Richting het noorden: week van 15 mei

In de week van maandag 15 mei zal iedere nacht tussen 21.00 uur en 06.00 uur op de rijbaan richting het noorden (Apeldoorn) de laatste deklaag van het asfalt worden aangebracht. Het verkeer heeft tijdens deze nachten altijd de beschikking over 1 rijstrook. 1 verbindingsboog in knooppunt Ewijk zal zijn afgesloten, verkeer wordt ter plaatse omgeleid via borden langs de weg. De hinder is beperkt tot enkele minuten. Overdag heeft het verkeer geen hinder en zal die week, net als nu, met 3 rijstroken en 90 km/h over de Tacitusbrug rijden.

Wegverbreding A50 Ewijk - Valburg

Rijkswaterstaat startte in januari 2011 met de bouw van de extra brug over de Waal. Vanaf 21 mei 2013 rijdt het verkeer op de A50 tussen Ewijk en Valburg over deze brug met 2x3 rijstroken en volgde de renovatie van de naastgelegen bestaande brug buiten het verkeer. Als de laatste asfalteringswerkzaamheden van de komende weken gereed zijn, heeft het verkeer op de A50 tussen de knooppunten Ewijk en Valburg de beschikking over 2x4 rijstroken in beide richtingen. Hierdoor verbeteren de doorstroming van het verkeer, de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid van de regio.

https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... rkeer.aspx

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Het is me een raadsel waarom het nog zolang geduurd heeft. De nieuwe brug was klaar, en de oude was in groot onderhoud. En toen hebben ze de oude deels in gebruik genomen en een baan van de nieuwe afgesloten. Iemand enig idee waarom?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met flitsmeldingen die we sinds twee dagen daar vandaan krijgen :roll:

Beide kanten van de brug ri zuiden.

Ook correctie "oversteekhulp" gezien...

Iemand verklaring wat er wordt gemeld (f)

RRL
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met flitsmeldingen die we sinds twee dagen daar vandaan krijgen

Laatste dagen FAS90 ivm werkzaamheden, moet natuurlijk nog even van geprofiteerd worden.

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Staan ri. zuiden aan beide kanten verkeersregelaars op het fietspad naast de rijbaan op de brug om verkeer op het fietspad te begeleiden bij oversteek.

Vermoed dat dit ook vaak als flitser gemeld wordt aangezien ze daar met auto's staan waar ze in zitten te wachten tot er verkeersaanbod is op het fietspad.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
jeroen_aap schreef:
Staan ri. zuiden aan beide kanten verkeersregelaars op het fietspad naast de rijbaan op de brug om verkeer op het fietspad te begeleiden bij oversteek.

Dit is het wel denk ik, heb er alleen nog geen beeld bij :wink:
Oversteek over de A50 :huh:

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Loopt op de brug, parallel aan de snelweg, een fietspad dat door fietsers en landbouwverkeer gebruikt wordt om de waal over te steken. Daar staan de verkeersregelaars ook.

Zal er van de week wel een foto van proberen te maken als ik er weer langs kom.

Tweebel
Master
 Bericht 
Zou ook wel fijn zijn als ze het vanaf Valburg tot aan de brug ook 3 baans maken. Daar stroopt het nu vaak erg op door alle vrachtverkeer dat in moet schikken en de uitvoegers richting A15.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
jeroen_aap schreef:
foto

(f)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Dit is het wel denk ik, heb er alleen nog geen beeld bij :wink:
Dat is het 100% zeker. Parallel aan de rijstroken van de snelweg, ligt nog een stuk asfalt dat gebruikt wordt door fietsers en tractoren. Linkje. De slagbomen die je op Maps ziet, staan er nu niet, het is gewoon open. Auto's mogen er niet komen. Op- en afritten liggen ook anders dan van de A50. Omdat op dit moment dat maar aan één zijde van de brug in gebruik is, moet verkeer er aan één kant heen en weer overheen en het is niet breed genoeg voor twee voertuigen tegelijk. Dus: sluiswerking en begeleid door verkeersregelaars ipv de slagbomen. Die lui zitten daar, gezien de verkeersdrukte, vaak af te sterven van verveling overigens.

Ze stonden er regelmatig te flitsen, maar de laatste tijd staan ze er juist weinig. Ik heb ze al een tijd niet gezien en kom er toch met grote regelmaat. Maar als je niet oplet en je ziet alleen een hesje, schrikken mensen al gauw. Wat er meestal staat is een Megane, Aygo, Carisma of Space Star. Allemaal oude modelletjes, allemaal geen Transporters en niets te maken met flitsvervoer.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ok "oversteekhulp" verklaard :lol: :thumb:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Haha. Jij zag zo'n hesje met een bordje à la opa Flodder de snelweg oplopen om een kudde eenden te laten oversteken? :D

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Sja, enige wat we hadden was oversteekhulp, hoe moet je je dat voorstellen als je niet lokaal bekend bent :lol:

Zag dit topic en dacht gelijk meer info :wink:

Edit: wordt dagelijks gemeld en zie het ook bij fm, dus dan word je ff nieuwsgierig O:)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik wil best elke keer dat ik er langs rij een update sturen van of er iets van controle staat hoor. Heb je in elk geval een betrouwbare bron ;)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Hmm, zou handig zijn behalve dat we laatste tijd rond 100 geplaatste meldingen zitten.
Komt veelvoud van binnen in mcc.
Wellicht beter ff correctie in geval van "wat staat hier" onverwerkt, of in geval van verwerkt en je denkt dat het niet klopt. Blijft moeilijk in te schatten en er zijn collega verwerkers die hier niet meelezen (f)

Edit: Heb gevoeld dat we 150.8 en 152.3 Li Komende weken kunnen negeren 8)
Laat vooral ff wten als situatie weer "normaal" is (f)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Will do. Zal bij eventuele onduidelijkheid er een heldere melding van maken met forumnaam erbij.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik zal morgen eens kijken als ik er over heen rij.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Will do. Zal bij eventuele onduidelijkheid er een heldere melding van maken met forumnaam erbij.

Zou het via attentie doen, correctie word op afstand gefilterd
Forumnaam/ melder id vind ik echt puntje voor verbetering tov huidige situatie ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik weet de huidige situatie niet, zet het er soms nog tussen haakjes bij, bij de aanvullende info.
Maar goed om te weten dat correctie anders gefilterd wordt, dan gebruik attentie.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Correctie wordt vlgns mij gefilered op afstand van 10 km, als je binnen die straal zit komt ie door

zandbak
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dus: sluiswerking en begeleid door verkeersregelaars

Vanmiddag stond er inderdaad aan beide kanten van de brug een auto met een verkeersregelaar er in.

yj24tp
Pro
 Bericht 

ik zag de verkeersregelaars(hesje) ook staan vandaag.

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Die staan er al sinds februari.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Jep. Die hoeven niet gemeld te worden want die staan er elke dag. Zelfs op eerste paasdag overdag staan ze er. Alleen 's avonds laat en 's nachts staat er een verkeerslicht.

zandbak
Master
 Bericht 
Lijkt me een wereldbaan voor die anderhalve kip en een paardenkop die daar voorbij komen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jij vindt het bijzonder prettig om de hele tijd voor jan lul buiten te staan in een geel hesje? Apart. Ik niet zo.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik moet werken aan mijn sarcasme modus merk ik :x
Ze lagen trouwens in de auto :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ah je trekt de sarcasme kaart weer.

zandbak
Master
 Bericht 
Diep triest ja :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zou me ook kapot vervelen. Anderzijds: op een saaie feestdag tegen 200% een beetje filmpjes kijken op je laptop. Makkelijk verdiend!

zandbak
Master
 Bericht 
Als ze die hebben. Ze hebben ook geen bedrijfsauto, maar gewoon een eigen auto (oude focus zag ik er eentje in zitten)

18vti
Master
 Bericht 
jeroen_aap schreef:

Afgelopen week ook gezien, beide (noord-zuid) kanten een auto met mensen in hesjes.......ben er met met 100 overheen gegaan, na correctie 2 km te hard dus we weten over een weekje of 2 wel of het flitsers waren

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Als ze die hebben. Ze hebben ook geen bedrijfsauto, maar gewoon een eigen auto (oude focus zag ik er eentje in zitten)
Klopt. Een laptopje heeft iedereen wel thuis toch?

18vti schreef:
Afgelopen week ook gezien, beide (noord-zuid) kanten een auto met mensen in hesjes.......ben er met met 100 overheen gegaan, na correctie 2 km te hard dus we weten over een weekje of 2 wel of het flitsers waren
Niks aan de hand. Vorige week heeft er volgens mij helemaal niets gestaan. Die hesjes zijn verkeersregelaars. Als die hesjes flitsers zijn, was ik al lang failliet geweest.

zandbak
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Een laptopje heeft iedereen wel thuis toch?

:nono: :nono:

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Klopt. Een laptopje heeft iedereen wel thuis toch?

Je weet wat een vkr krijgt?
Verdomd weinig kan ik je melden.
En het zijn meestal alleen de uren die ze terplaatse zijn betaald dus zeker geen vetpot.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Een tweedehands laptop koop je voor 150 euro. En je kunt gewoon je eigen spul meenemen toch.
Niet zo gek dat het geen vetpot is als je ziet wat ze daar moeten doen.

Los daarvan: ik krijg ook alleen maar mijn werkuren betaald hoor, dagelijks in de auto zitten is echt mijn eigen tijd.

zandbak
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Los daarvan: ik krijg ook alleen maar mijn werkuren betaald hoor, dagelijks in de auto zitten is echt mijn eigen tijd.

:aai:
Ik kan de helft van de tijd nog als werktijd opvoeren

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ja, dat weten we nu wel...

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

Dat zal best maar als je dan hoort als je in groningen staat dat ze uit limburg komen vind ik het toch apart. Ze staan voor polenprijzen.
Ik wordt betaald van deur tot deur.
Ze proberen het soms wel maar dan roep ik hij loopt niet op water.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Maareh, wat is de bedoeling met die verkeersregelaars als alles klaar is? Lijkt mij er niet op dat er nog iets gaat veranderen aan het fiets/tractorpad waardoor de verkeersregelaars niet meer nodig zijn...

TommyGun
Master
 Bericht 
jeroen_aap schreef:
Loopt op de brug, parallel aan de snelweg, een fietspad dat door fietsers en landbouwverkeer gebruikt wordt om de waal over te steken. Daar staan de verkeersregelaars ook.

Klopt. Kom er toch regelmatig langs en controles heb ik nog nooit gezien daar. Verkeersregelaars daarentegen...

Afgelopen donderdag ook melding van lasercontrole door motoragent, maar ook daarvan heb ik niets gezien. Maar goed, toch maar even braaf 100 op de teller.

OlympiaA
Pro
 Bericht 
Scaniafan schreef:
fiets/tractorpad waardoor de verkeersregelaars niet meer nodig zijn

Dan gaan de slagbomen er weer op en mogen er alleen vergunninghouders komen.
En kunnen de fieters gewoon weer via het fietspad van de oude brug.
Daar worden nu nieuwe slijtlagen aangebracht.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Helder :thumb:

Middle
Die hard
 Bericht 
zandbak schreef:
Ik kan de helft van de tijd nog als werktijd opvoeren

Waar werkte je ook alweer?

zandbak
Master
 Bericht 
Middle schreef:
Waar werkte je ook alweer?

Wat zal ik er eens van maken.......

keokiracer
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Wat zal ik er eens van maken.......

Nog nooit gehoord van dat bedrijf. Vrij nieuw neem ik aan?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Klopt. Kom er toch regelmatig langs en controles heb ik nog nooit gezien daar. Verkeersregelaars daarentegen...

Afgelopen donderdag ook melding van lasercontrole door motoragent, maar ook daarvan heb ik niets gezien. Maar goed, toch maar even braaf 100 op de teller.
Toen deed ik inderdaad ook rustig maar stond er niks. Desondanks kan ik je melden dat de controles er echt regelmatig staan of hebben gestaan. De brug is een tijdje speerpunt geweest, toen stonden ze er drie weken lang elke dag ofzo. Nu staan ze er nog amper, maar echt nog wel eens. Meeste tijd Arnhem richting Oss, bij 150.8 achter de (elektra)kast. Transporter meestal vol in het zicht erachter. Ik heb ze er al vaker gezien.

zandbak
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Nog nooit gehoord van dat bedrijf. Vrij nieuw neem ik aan?

De branche werkt met tamelijk oude beroepen :x

basjuh1981
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
De branche werkt met tamelijk oude beroepen :x

En liggend zeker :roll:

TommyGun
Master
 Bericht 
Citaat:
A50 Ewijk <> Valburg vier rijstroken in beide richtingen

18 mei 2017, 15:40

Het verkeer op de A50 tussen de knooppunten Ewijk en Valburg kan vanaf vrijdag 19 mei gebruik maken van vier rijstroken met 120 kilometer per uur in beide richtingen.

De wegverbreding van de A50 tussen de knooppunten Ewijk en Valburg van twee naar vier rijstroken in beide richtingen, is dus een feit. De Tacitusbrug over de Waal, tussen beide knooppunten in, bestaande uit twee brugdelen (een oud 1976 en nieuw 2013) maakt dit mogelijk.

Rijkswaterstaat werkt sinds januari 2011 daadwerkelijk aan de wegverbreding A50 Ewijk ? Valburg naar 2 x 4 rijstroken. Om deze wegverbreding mogelijk te maken, is direct naast de oude brug, een extra brug over de Waal gebouwd tussen 2011 en 2013.

Tevens is de mogelijkheid benut om de bestaande brug te renoveren buiten het verkeer om. Sinds mei 2013 maakte het verkeer in beide richtingen gebruik van de nieuwe brug over de Waal die direct naast de oude is gebouwd, en kon de bestaande brug dus gerenoveerd worden. De knooppunten Ewijk en Valburg zijn ook aangepast aan de wegverbreding.

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.138.03
:woop: :woop: :woop:

Pagina 1 van 2 [ 61 berichten ]