» Openbaar » Media   

Pagina 2 van 2  [ 74 berichten ]
Ducantoni
Master
 Bericht 
yup schreef:
if you pay peanuts, you will get monkeys.

Nog even en het zal, gezien de krapte op de arbeidsmarkt, worden: ÿou won't get any monkey.

Masterdam
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Zorgen voor betere bureau's + stoelen

Afbeelding

basjuh1981
Master
 Bericht 
:lol: :thumb:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Bij ons wordt het altijd in de achtertuin gelegd. Maar ik woon in zo'n wijk waar dat nog kan. Alleen UPS doet er niet aan mee, die gaan altijd naar de buren. Irritand.

Citaat:
Privézendingen waarvoor geen handtekening nodig is, kan de chauffeur naar eigen inzicht achterlaten op een veilige plek, uit het zicht en beschermd tegen de weersomstandigheden. Dit kan het portaal van de voordeur, zijdeur, achterdeur of garage zijn of bij een buur of in een leasingkantoor (dit wordt genoteerd op de gele UPS InfoNotice® die de chauffeur achterlaat).

bron

Je kunt in UPS My Choice aangeven per pakket wat wel en niet mag. Wel zo handig als je geen zin hebt om een lading autobanden zelf te gaan ophalen. Nog afgezien van de vraag hoe je 8 banden meeneemt in een auto vol met kinderzitjes.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Er komen erg weinig zendingen via UPS maar ik ben toch maar 'lid' geworden.. Raar gedoe.. Activatie PIN komt via ... De post.

// nouja, eigenlijk niet zo raar.. Anders kan je voor iemand anders invullen waar zijn/haar pakketten terecht komen natuurlijk. :nah:

NoCashCow
Master
 Bericht 

@Dave: Het is wat bureaucratisch inderdaad, maar wel netjes.

NoCashCow
Master
 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Het is best ingewikkeld om de ondernemer juridisch te onderscheiden van een werknemer zonder arbeidsrecht. Heel veel zzp'ers zijn eigenlijk gewoon werknemers zonder rechten. Sommigen kiezen er zelf voor en houden vooral zichzelf voor de gek. (dat zie ik in mijn vakgebeid, de it, ook veel.) Ze accepteren werk onder de kostprijs en door te bezuinigen op verzekeringen, opleidingen en pensioen en het backoffice werk (administratie, acquisitie etc) "buiten werktijd" te doen is het niet of ze er nog een fatsoenlijk inkomen aan overhouden.

Punt is alleen dat het heel lastig is om een lijn te trekken waar het ondernemerschap begint. (los van het al dan niet vrijwillig afstand doen van je rechten als werknemer)

Ik denk dat er nu wel een eerste stap wordt gezet. Alleen zou ik wel willen zien dat de 'freelancer"/zzp groep een keuze wordt en ook zonder op het randje van de fiscale wetten te balanceren kan.

Zelf werk ik bewust als zelfstandig professional. Mijn omzet is ruim 2x een passend maandsalaris voor mijn functie. Dus ik heb ook voldoende budget voor financiële tegenvallers, scholing en verzekeringen. Helaas moet ik altijd balanceren op het randje van de wet omdat mijn projecten makkelijk meerdere jaren duren. Volgens de overheid ben ik dan "afhankelijk", terwijl ik juist de keus heb uit meerdere projecten. Alleen kan ik er maar 1 tegelijk doen.
Nu is dus de rare situatie dat als ik kort, minder betaalde en minder interessante projecten zou doen, ik wel een ondernemer zou zijn en nu is het maar afwachten hoe de wind waait.
Ik zou graag zien dat ik als DGA of in een andere vorm duurzaam op uurbasis voor klanten kan werken zonder allerlei geneuzel. Want mijn keuze en situatie is gewoon heel anders dan die van koeriers en (bouw) vaklieden die daadwerkelijk afhankelijk zijn van hun vorige werkgever oid.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Nog even en het zal, gezien de krapte op de arbeidsmarkt, worden: ÿou won't get any monkey.

Indiërs genoeg hoor (helaas).

THEY TOOK MY JOB

Superkoe
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Zelf werk ik bewust als zelfstandig professional. Mijn omzet is ruim 2x een passend maandsalaris voor mijn functie. Dus ik heb ook voldoende budget voor financiële tegenvallers, scholing en verzekeringen. Helaas moet ik altijd balanceren op het randje van de wet omdat mijn projecten makkelijk meerdere jaren duren. Volgens de overheid ben ik dan "afhankelijk", terwijl ik juist de keus heb uit meerdere projecten. Alleen kan ik er maar 1 tegelijk doen.
Nu is dus de rare situatie dat als ik kort, minder betaalde en minder interessante projecten zou doen, ik wel een ondernemer zou zijn en nu is het maar afwachten hoe de wind waait.
Ik zou graag zien dat ik als DGA of in een andere vorm duurzaam op uurbasis voor klanten kan werken zonder allerlei geneuzel. Want mijn keuze en situatie is gewoon heel anders dan die van koeriers en (bouw) vaklieden die daadwerkelijk afhankelijk zijn van hun vorige werkgever oid.

Zelfde verhaal hier. Ondertussen knap last van die hele DBA-wetgeving. Ik heb zelfs een donkerbruin vermoeden dat ik als zelfstandige door veel tussenpartijen en opdrachtgevers bewust wordt uitgesloten. Overigens vanuit de opdrachtgever vaak omdat ze mensen in loondienst willen.

zadkine
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Zelfde verhaal hier. Ondertussen knap last van die hele DBA-wetgeving. Ik heb zelfs een donkerbruin vermoeden dat ik als zelfstandige door veel tussenpartijen en opdrachtgevers bewust wordt uitgesloten. Overigens vanuit de opdrachtgever vaak omdat ze mensen in loondienst willen.

Alternatief: Maak een BV van jezelf.

Superkoe
Master
 Bericht 
Maakt niet uit voor de DBA. Tenzij ik naar een Uniforce constructie ga en dat was ik ook niet van plan.

Remo
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Maakt niet uit voor de DBA

Natuurlijk wel, opdrachtgever heeft op dat moment een overeenkomst met je BV, niet met jou als natuurlijk persoon. Ik zou gewoon een combi holding/werkmaatschappij doen, zelf een arbeidsovereenkomst aangaan met de holding en elke maand een managementvergoeding vanuit de werkmij overmaken naar de holding.

Superkoe
Master
 Bericht 
De belastingdienst is niet gek en opdrachtgevers zijn het ook niet. Een combi holding/werkmaatschappij gaat nog minder werken. De belastingdienst kan de opdrachtgever gewoon aansprakelijk stellen wanneer de belastingdienst vindt dat er sprake is van een dienstverband. Welke juridische constructie de verdachte zelfstandige dan hanteert, is niet relevant. Het "voordeel" van een Uniforce BV is dat er meerdere aandeelhouders zijn en de BV niet exact gelijk is aan de natuurlijke persoon. En blijkbaar accepteert de belastingdienst het dan ineens wel.

Het probleem dat 3/4 van de opdrachtgevers momenteel geen ZZP-ers wenst, wordt daar al helemaal niet mee opgelost.

yup
Die hard
 Bericht 

Remo schreef:
Natuurlijk wel, opdrachtgever heeft op dat moment een overeenkomst met je BV, niet met jou als natuurlijk persoon. Ik zou gewoon een combi holding/werkmaatschappij doen, zelf een arbeidsovereenkomst aangaan met de holding en elke maand een managementvergoeding vanuit de werkmij overmaken naar de holding.

Nop, Belastingdienst "kijkt" als het ware door je BV heen...

https://kvdl.nl/nieuws/hoge-raad-prikt- ... -b-v-heen/

Overigens is dit al veel eerder uitgemaakt door de Hoge Raad, met het duidelijkste voorbeeld BNB 1993/320 (Management BV Arrest).

Dus even "een BV" er tussen schuiven gaat niet helpen. Sterker nog als dat de oplossing was zou iedere zelfstandige een BV oprichten.

357kurt
Master
 Bericht 
Er zijn genoeg bedrijven waar de HR afdeling het niet zo nauw neemt met de rechten van werknemers en de staat van dienst, spelletjes speelt en only the strong survive. Te vaak een kwestie van vriendjes en vriendinnetjes, hardwerkende “onzichtbare” werknemers delven het onderspit ten koste van de “blabla” figuren.

18vti
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Voor iedereen die op FS een berichtje achter laat :lol:

Yup, ben hier vaak ook wel druk maar soms is het werk niks anders als een paar uur monitoren of een proces wel correct verloopt, dan kan ik ook wel ff hier op het derde scherm wat lezen O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
18vti schreef:
het derde scherm

rood lampje?

Hhmm... Kijk ik straks wel even naar, even berichtje afschrijven...

Afbeelding

NoCashCow
Master
 Bericht 

Superkoe schreef:
De belastingdienst (...) Welke juridische constructie de verdachte zelfstandige dan hanteert, is niet relevant. Het "voordeel" van een Uniforce BV is dat er meerdere aandeelhouders zijn en de BV niet exact gelijk is aan de natuurlijke persoon. En blijkbaar accepteert de belastingdienst het dan ineens wel.

Ja, een inefficiënte constructie met koppelverkoop, alle fiscale nadelen en nog geen inkomenszekerheid die ergens op lijkt. Dat is waar de zelfstandige professional naar toe wordt gedwongen. Mij niet gezien. Ik weet wel dat als fiscaal zelfstandige niet meer lukt, ik in Duitse loondienst ga. Wel ergens waar een CAO van IG Metall geldt, geëxtrapoleerd voor mijn salarisniveau dan wel :-). Dan stijgen de lonen mooi iedere anderhalf jaar en wordt er bij ontslag ook een flinke vergoeding betaalt.

Superkoe schreef:
Het probleem dat 3/4 van de opdrachtgevers momenteel geen ZZP-ers wenst, wordt daar al helemaal niet mee opgelost.

Die hebben ze eigenlijk nooit echt gewenst. Meestal moet er het een of andere detacheringsbedrijf tussen. Dan is het makkelijker een oogje dichtknijpen. Verder is een echt nadeel van ZZP'ers dat ze ook daadwerkelijk opstappen als het hun ergens niet zint. Dat zie je bij mdw in loondienst minder omdat daarvoor de consequenties groter zijn en het meer moeite kost om weer bij een volgende wg aan de slag te gaan. Voor een ZZP'er is dat business as usual. Helaas heeft dat gedrag ook consequenties voor degenen die wel tot einde project willen doorgaan.

Gelukkig is er op het moment genoeg vraag, zodat ze niet zo kieskeurig kunnen zijn. Moet op het moment nl weer ff een opdracht scoren.

Forza!
Master
 Bericht 
leuke badkamer Dave.. ;)

Masterdam
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Helaas heeft dat gedrag ook consequenties voor degenen die wel tot einde project willen doorgaan.

Dat is inderdaad irritant. Men denkt dat iedere ZZP-er voor €5 p/u méér zijn spullen pakt. Dus ze zien je niet/met moeite als volwaardige (betrouwbare) collega.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Het probleem is dat er legio voorbeelden zijn die dat wel doen. Natuurlijk speelt er altijd wel meer mee, maar dat is doorgaans niet wat er wordt onthouden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Forza! schreef:
leuke badkamer Dave.. ;)

neh ik dacht hier aan;

Afbeelding

;)

Exceln00b
Die hard
 Bericht 

Bijbaantje gehad met veel potentie, maar helaas viel alles de verkeerde kant op. Ik had behoorlijke ideeën en de huidige tekortkomingen in processen aangekaart. 'Oh ja, goed, daar moeten we aan werken, wil jij dat doen?'. En dan besloot de manager dat zelf maar te gaan doen, om vervolgens na 3 maanden gekutkloterij niets gepresteerd te hebben, anders dat er nog meer rompslomp om het proces heen is gekomen. En zo werd mijn takenpakket kort gehouden. Ik verveelde me vaak behoorlijk, en kreeg daarbij eentonig werk te doen, iets dat ik absoluut niet kan hebben.

Daarnaast kreeg ik van die gare ad hoc klusjes om om 3 uur nog even een aanhanger te huren, naar de Ikea te rijden, etc. terwijl ze de godganse dag hadden om dit te communiceren. Ben daar uiteindelijk weg gegaan. Het heeft mijn beeld van kantoorbaantjes flink doen veranderen, en direct een bijbaantje bij oud-werkgever genomen in de fabriekshal. Leuk werk, maar goed, afgestudeerd en al, dat is natuurlijk niet waar mijn ambities liggen. Gelukkig dat ik nu bij een bedrijf zit in het management met zeer korte lijntjes, waarbij het operationele en het tactische letterlijk een deur van elkaar verwijderd zijn, en dus alle beslissingen direct zichtbaar zijn. Uiteraard zijn er wat stillere dagen, maar over het algemeen is er voldoende gaande, met veel ad hoc schakelen.

18vti
Master
 Bericht 
Dave schreef:
eh ik dacht hier aan;

Afbeelding

;)

O:)

Pagina 2 van 2 [ 74 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten