» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 74 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
RTL Nieuws schreef:
Het verhaal van de Waalse Dominique Detry, die vertelde dat ze al zeventien jaar niets doet op haar werk en wel 2900 euro netto per maand verdient, zorgde voor veel verontwaardigde reacties. Uit een oproep op de Facebookpagina van RTL Nieuws blijkt dat er ook Nederlanders zijn die zich dood vervelen op hun werk.

'We hebben het allemaal niet zo druk'
Kimberly (echte naam is bekend bij de redactie) van begin dertig: "Ik ben recruiter en ben ongeveer een half jaar ingehuurd bij een grote bank. Drie maanden heb ik mij lopen vervelen. Ook toen ik zei dat ik te weinig werk had, werd er niets aan gedaan. 'We hebben het allemaal niet zo druk', was het antwoord."

"Er werd dus dik voor mij betaald (ruim 75 euro per uur) en ik zat te doen alsof ik druk was. Dat moest ik doen want in de bankenwereld ga je niet roepen dat jouw afdeling het rustig heeft. Dan kan jouw positie net zo goed geschrapt worden."

"Ik ben ondernemer dus ik heb onder werktijd mijn administratie gedaan. Op YouTube heb ik webinars gevolgd over recruitmenttrends. Ik ben ook wel eens wezen wandelen, ik heb privé-foto's uitgezocht en mijn harde schijf opgeschoond. Op een gegeven moment is dat wel vervelend hoor, om te doen alsof je druk bent."

'Niemand die me controleert'
Saskia (28) werkt fulltime als receptioniste op een camping vlakbij Barcelona. "In de wintermaanden is het nogal rustig. Vanaf een uur of zes 's avonds tot elf doe ik eigenlijk niets behalve wachten op de nachtportier. Ik zit in mijn eentje. Niemand die het controleert. Soms neem ik zelf een extra taakje op mee, maar het is niet zo dat de bazen me wat vragen."

"Ik ben nu bezig met mijn scriptie, maar ik heb hier ook vier winters gewerkt toen ik nog niet studeerde. Dan was ik een beetje aan het internetten of las ik een boek. Dat waren lange winters. Sowieso duren de winters hier lang, van half oktober tot half april. Ik vraag me af wat mijn collega's doen als ze avonddienst hebben."

Schuldig voel ik me niet. Alles wat gedaan moet worden, is gedaan. Mensen in- en uitchecken, informatie geven, vertalen. Nu ik studeer vul ik de tijd wel op een goede manier in. Van studeren word ik tenminste nog slimmer."

'Ik voel me weleens schuldig'
Alex (echte naam is bekend bij de redactie) van eind twintig: "Ik ben cameraman. Dan ben je wel veel bezig, zou je denken. Maar ik zit vooral te wachten tot ik een klus krijg. Er zijn meer mensen dan auto's en camera's, dus dan moet je items gaan verdelen. Over het algemeen ga ik twee keer per dag de deur uit. Maar dan ben je twee uur weg van de acht à negen uur die je werkt."

"De rest van de tijd zit ik op Facebook, drink ik koffie en klets ik wat met andere collega's die plat gezegd ook uit hun neus aan het vreten zijn. Soms haal ik koffie voor een collega, loop ik een rondje door het gebouw en haal daarna koffie voor mezelf."

"Ik voel me weleens schuldig tegenover de collega's van een andere afdeling die veel en soms te veel te doen hebben. Zij hebben stress. Ik zou me voor hen nuttig kunnen maken. Aan de andere kant denk ik: als mij niets gevraagd wordt, blijf ik achter Facebook zitten. Mijn leidinggevende doet de planning en weet ervan, maar verandert het niet. Als ik hier wegga, ben ik mijn inkomsten kwijt. Ik heb een gezin om te onderhouden."

Voor wie is dit herkenbaar?

Voor mij absoluut niet. Zou het ook niet leuk vinden om niks te doen te hebben op mijn werk.
Oké in de nachtdiensten heb ik als ik geluk heb wel eens rustige nachten en kan ik een groot deel van de nacht doen wat ik wil.

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik ben daar ook heel goed in, doen alsof ik heel druk ben, maar vervolgens geen reet doen.

Ik krijg er alleen helaas niets voor betaald. :(

KanarieVW
Master
 Bericht 
Voor mij persoonlijk niet, maar een vriendin van ons past hier exact in. Ook bij een bank. De afdeling waar ze werkte werd ook geschrapt, maar eer dat iedereen er daadwerkelijk uitgezet is zijn ze 1,5jaar verder. Zij heeft echt een jaar lang iedere dag HELEMAAL niks gedaan voor 3k netto per maand. Sinds september is ze er daadwerkelijk uit gewerkt en iedereen heeft nog 12 maanden salaris mee gekregen.
Ondertussen was er al een vergelijkbare afdeling met nieuwe mensen opgetuigd.

Vorige maand zijn bij een klant van me 100 man ontslagen en een week later 70 externe mensen weer op de plekken gezet voor een 3 dubbel tarief. Het gaat soms echt nergens over.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Onvoorstelbaar die bankwereld dan. En wij maar betalen.

KanarieVW schreef:
Vorige maand zijn bij een klant van me 100 man ontslagen en een week later 70 externe mensen weer op de plekken gezet voor een 3 dubbel tarief. Het gaat soms echt nergens over.

Klant moet dan meer betalen. Maar betaald daadwerkelijk voor werk. Niet voor als medewerker ziek is, vakantie heeft, geen verzekeringen en opleidingen etc.
Ik werk ook in de detachering en hoor vaker dat hierom wordt gekozen voor een externe pimceu

Spook
Master
 Bericht 
Geld is goedkoop voor de banken. Al jaren. Makkelijk om dan niet te druk bezig te zijn met zulke afdelingen.

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Ik heb het op het werk ook vaak niet zo druk.

Het vervelende is alleen dat er soms ook (nacht)diensten bij zijn dat het zo druk is dat ik niet eens even rustig kan gaan eten of een bak koffie kan drinken.
En de dag erop zit je weer 5 van de 8 uur op een stoel omdat er geen werk is.

Het verveelt nog niet en gelukkig haal ik nog voldoening uit mijn werk (dankzij de diensten dat het wel druk is) maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik elke dag het zo rustig heb.

Soms zit ik ook een hele dienst alleen. 8 uur lang niemand om je heen, niemand om mee te praten, voor 1 dienst is dat prima, maar meer moeten dat er ook echt niet zijn. Daar wordt je gewoon sociaal gestoord van...

viffer
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:

Dat is beter voor de cijfertjes. Intern personeel valt onder de OPEX, inhuur onder CAPEX. Voor de presentatie van de cijfers tellen de OPEX mee maar de CAPEX niet, dan ziet het er voor de investeerders dus beter uit

KanarieVW
Master
 Bericht 
I know, maar vind het wel bizar dat je zomaar obv ‘slechte’ cijfers (lees: verwacht 100mjln winst, daadwerkelijk 85mjln winst) zomaar 100 mensen op straat kan zetten en via de achterdeur er weer 70 binnen laat komen. Gewoon ad random he. Ook gasten die er al 20 jaar zaten. Toedeldokie.

viffer
Master
 Bericht 
Absoluut, te gek voor woorden. Zo zie je maar dat je ook met een "vast contract" echt niet meer bent dan een nummer bij de grotere werkgevers.

Walker
Master
 Bericht 
Als je weet dat dit soort acties vooral worden bedacht door de graaiers aan de top om hun eigen bonus veilig te stellen, heb ik er in de private sector geen problemen mee. Dan zou ik ook pakken wat ik kan.

Echter er zijn ook 1000-en ambtenaren die dit al jaren doen, van onze belastingcenten. De twee manieren om die te laten klagen over hun werk zijn een koffieautomaat met een storing en een firewall op Facebook en Youtube. :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik herken het gelukkig niet vanuit mijn eigen baan. Maar ken wel verhalen uit m'n omgeving. Iemand die administratiewerk deed, begon om 8:30 en was om 9:00 klaar met z'n werk. Vervolgens kon ie tot 17:00 voetbalzone en nu.nl in de gaten gaan houden...

Spook
Master
 Bericht 
Eigenlijk raar want je krijgt niet betaald voor de uren maar voor het werk. Dus als je je werk veel sneller kunt doen, goed geregeld. Blijkbaar wordt je salaris rendabel geacht los van hoeveel uren je er in hebt gestoken. Stel dat je thuiswerkt of freelance iets doet, dan interesseert het ze ook niet of je 5 uur of 5 minuten bezig bent met het klaren van een klus, als de klus maar geklaard wordt.

Sietse
Die hard
 Bericht 
Walker schreef:
Echter er zijn ook 1000-en ambtenaren die dit al jaren doen, van onze belastingcenten. De twee manieren om die te laten klagen over hun werk zijn een koffieautomaat met een storing en een firewall op Facebook en Youtube. :[

:kniktja: en marktplaats

Ooit eens een baan gehad waar dit speelde, ik heb me werkelijk nog nooit zo kapot verveeld. Heb het een tijdje aangezien, maar elk uur uit verveling maar weer een peukie doen, veel koffie drinken, beetje rondlopen en praatjes maken gaat wel vervelen. Voor mijn gevoel heb ik internet daar uitgespeeld... Het volledig onvoldane gevoel als je weer van t werk naar huis gaat... Kon gelukkig snel ergens anders aan de slag voor een baan met inhoud.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Stel dat je thuiswerkt of freelance iets doet, dan interesseert het ze ook niet of je 5 uur of 5 minuten bezig bent met het klaren van een klus, als de klus maar geklaard wordt.
Daarom werk ik graag thuis O:)

KanarieVW schreef:
I know, maar vind het wel bizar dat je zomaar obv ‘slechte’ cijfers (lees: verwacht 100mjln winst, daadwerkelijk 85mjln winst) zomaar 100 mensen op straat kan zetten en via de achterdeur er weer 70 binnen laat komen. Gewoon ad random he. Ook gasten die er al 20 jaar zaten. Toedeldokie.
Paar jaar gelden bij ons ook gebeurt (maar dan wat kleinere schaal). 4 collega's eruit waarvan er 2 een jaartje later weer binnengehaald werden :loco:

Die andere twee zaten trouwens op >10 dienstjaren. Interesseert het management geen zier, de ontslagkosten horen bij Q2, de structureel lagere personeelskosten bij Q3.

basgitaar
Master
 Bericht 
Ik verveel me ook wel eens een paar uren op mijn werk. Per week tussen de vier en zes uur, schat ik. Dat hoort gewoon bij het vak. Zo mogelijk doe ik klusjes, maar niet veel klusjes zijn geschikt aangezien ik meestal geen geluid of licht mag maken.

R
Master
 Bericht 
Tenzij kapot.

Kwibus
Master
 Bericht 
Hij mag het niet kapot maken :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dit is wel een wereld van verschil met bijvoorbeeld pakketbezorgers. Welk bedrijf het is, dat werd me niet duidelijk, wel de vergoeding die een bezorger krijgt; rond 0,50 Euro per pakket, indien afgeleverd. Niet afgeleverd betekent daar dus niets betaald.
Het geeft wel een aardige indicatie hoe hard zo iemand moet werken om nog een beetje inkomen te hebben.
Tijd om stil te zitten is er voor ze dus duidelijk niet bij.
Naar het schijnt heeft zo'n bezorger ook nog eens wat uit te leggen als niet alles op de route bezorgd is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Voor iedereen die op FS een berichtje achter laat :lol:

Kami
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
4 collega's eruit waarvan er 2 een jaartje later weer binnengehaald werden :loco:

Ik had ontslag genomen met een afkoopsom, voordat die centen overgemaakt waren lag er bij dezelfde HR-medewerker al een aanvraag voor een nieuwe toegangspas voor een externe inhuur :roflol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Bij mij verschilt het van dag tot dag. Gister start van een project waarbij ik van 7 tot 19 hier op de vloer bezig ben geweest. Dat houdt in dat ik vandaag van 7 tot een uurtje of 14 on-site ben maar wat projectdocumentatie ga bijwerken en vinger aan de pols ga houden. Dan heb ik best een half uurtje dat ik echt niets productief zit te doen

Walker
Master
 Bericht 
Die uurtjes heb ik ook wel. Daarentegen zit ik ook 's avonds op de bank nog zaken te lezen en uit te werken.

liquid_force
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Dat is beter voor de cijfertjes. Intern personeel valt onder de OPEX, inhuur onder CAPEX. Voor de presentatie van de cijfers tellen de OPEX mee maar de CAPEX niet, dan ziet het er voor de investeerders dus beter uit

volgens mij moet jij je iets beter inlezen voordat je zulke onzin uitkraamt ...

CapEx - Capitalizable Expenditures - investeringen die over een langere periode afgeschreven kunnen worden (1-5 jaar meestal)
OpEx - Operational Expenditures - operationele kosten die in de boekmaand worden verrekend.

Personeelskosten binnen een project om bv. een nieuw software-product te ontwikkelen kunnen onder CapEx verboekt worden en zijn dus interessant voor een investeerder, omdat die de firma meer waard maken. Hier is het onbelangrijk of het interne of externe medewerkers/kosten zijn.

Personeelskosten binnen een stafstaf functie zoals HR of Finance zijn OpEx en zijn dus directe kosten die direct elke maand een impact op de balans en de V&W-rekening hebben. Hoe hoger zulke kosten hoe eerder een investeerder zal gaan miepen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Werkdruk is hier ook vrij laag / gemiddeld, maar loop wel eens in de 6 weken standby en dat kan zwaar zijn.

Maar over het algemeen; makkelijk verdiend, mag niet klagen :D

zadkine
Master
 Bericht 
@Ducantoni...dan mag ik hopen dat de auto apart betaald wordt voor die bezorger.
Met een eigen auto, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr als zzp'er, kan je niet normaal leven van 0,50 per pakket.

djee
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
werk

:huh: watte?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dit zijn de gevolgen als je je te lange tijd verveelt op je werk cq niet voldoende geprikkeld wordt:
https://www.gezondheidsnet.nl/stress-en ... n-bore-out

Serieus iets!

basjuh1981
Master
 Bericht 
Als er een paar mooie dames werken, moet dat voldoende zijn om geprikkeld te worden op het werk O:) :[

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Ik heb wel eens zo'n klus gehad als gedetacheerde bij een grote vrachtwagenfabrikant in het zuiden des lands: ik krijg uitgelegd wat er moet gebeuren, ik kom op de afdeling aan en het werk blijkt al jaren geleden gedaan te zijn (hoezo interne communicatie). Ik heb er iets van gezegd waarna ik nog 2 weken een uitloopproject kreeg en daarna kon vertrekken. Had ik mijn mond gehouden dat had ik daar rustig een half jaar betaald kunnen niksen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Ik heb wel eens zo'n klus gehad als gedetacheerde bij een grote vrachtwagenfabrikant in het zuiden des lands: ik krijg uitgelegd wat er moet gebeuren, ik kom op de afdeling aan en het werk blijkt al jaren geleden gedaan te zijn (hoezo interne communicatie). Ik heb er iets van gezegd waarna ik nog 2 weken een uitloopproject kreeg en daarna kon vertrekken. Had ik mijn mond gehouden dat had ik daar rustig een half jaar betaald kunnen niksen.

Sow das ook slordig van dat bedrijf zeg.
Netjes dat je niet bent gaan lanterfanten

Elwood
Master
 Bericht 
Zeer herkenbaar maar dat salaris dan weer niet. :roflol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hhmm.. Sommige De meeste mensen hebben ook echt géen talent om zichzelf te vermaken..

Link

Superkoe
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Zeer herkenbaar. Op inhuurbasis. En als bonus eruit geschopt worden omdat ze vinden dat je teveel uren in rekening hebt gebracht. Maar wel alle uren zijn betaald, want is had het juridische gelijk volledig aan mijn kant. Het enige wat ze mijn konden verwijten is dat ik nog veel explicieter had moeten aan geven dat ik meer werk nodig had. Eén keer per week op eigen initiatief bij mijn leidinggevende langs om te informeren naar input voor mijn werk was blijkbaar niet genoeg. Blijkbaar denken ze dat ik de verplichting heb 36 uur per week beschikbaar te zijn en dat ze me alleen hoeven te betalen voor de uren dat zij daadwerkelijk werk voor mij hebben. :loco:

Ducantoni
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
@Ducantoni...dan mag ik hopen dat de auto apart betaald wordt voor die bezorger.
Met een eigen auto, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr als zzp'er, kan je niet normaal leven van 0,50 per pakket.

Dat is nog maar de vraag, of die auto verstrekt wordt. Zoals ik al eerder aanhaalde, het is mij niet bekend welk bedrijf op deze wijze handelt, maar het zijn ofwel inhuurkrachten (één of meerdere auto's) ofwel mensen die hun eigen auto inzetten. In elk geval geen mensen in loondienst.
Dat het geen vetpot is, zoveel mag duidelijk zijn, gezien het feit dat er nog niet zo lang geleden een staking bij TNT was.
Blijkbaar levert het pas iets op bij absurd lange werkdagen of een groot aantal adressen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat DHL for you levert ook geen drol op. Ken iemand die dat deed en ivm kleine auto moest ie tussendoor nog een keer naar het sorteercentrum om de tweede lading op te halen. Die verdiende onderaan de streep nog geen tientje per uur en daar moesten de kosten van de auto nog vanaf. Hij telde drie liter brandstof op een dag, en vond dat ie dan mooi nog negen euro per uur overhield.

Beetje jammer dat ie de extra rit naar het sorteercentrum, de extra onderhouds/slijtagekosten en andere problemen niet meetelde. Zoals een kapotte velg en band in week 1 en schuldige aan een kop-staartje in week 2...

Kami
Master
 Bericht 
Al dat bezorgen aan huis... Laat tegenwoordig alles op een afhaalpunt leveren.
Dat is voor de bezorger waarschijnlijk beter want pakketje altijd bezorgd, en voor mij veel handiger dan de halve straat af te moeten mocht ik eens niet thuis zijn.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Bij ons wordt het altijd in de achtertuin gelegd. Maar ik woon in zo'n wijk waar dat nog kan. Alleen UPS doet er niet aan mee, die gaan altijd naar de buren. Irritand.

Pita
Master
 Bericht 

ja, om die route's met meer dan 200 adressen ( winkelstraten of grote flats ) , daar wordt door die Marokkanen om gevochten. "s-morgens om om 08.00 uur beginnen voor de route's voor bedrijven, in de middag en avond de particulieren. De busjes worden ook steeds groter, geen gewone sprinters meer, maar meubelbakjes, die ook maar 200 kg. laadvermogen hebben, totdat de ILT wakker wordt.

Maar ja het zijn Marokkanen he, die mag je niet controleren, dat is politiek niet correct.

Griffin
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Al dat bezorgen aan huis... Laat tegenwoordig alles op een afhaalpunt leveren.

Probeer ik ook zo veel mogelijk. We hebben hier zo'n PostNL pakket- en briefautomaat in de wijk staan, ideaal ding voor zowel pakketjes laten bezorgen als versturen. Jammer dat PostNL vooral z'n best doet de pilot met die dingen te laten mislukken. Geeft zo'n ding een eigen adres waar je alle pakketjes kan laten afleveren en je hebt een winner, maar ja, dat kan dus weer alleen als de webshop waar je wat bestelt het ook apart ondersteunt.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dat is ook met het direct af laten leveren bij een servicepunt. Sommige site kan je kiezen ‘gooi maar gelijk bij de lokale supermarkt neer’ en andere site kan je dat weer niet. Terwijl je al weet dat de bezorger voor een dichte deur komt te staan.

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Van 't weekend toevallig 8 bestellingen gedaan op internet (zwartepieten vrijdag).
Ik kon bij maar liefst 1 webshop aangeven dat het bij het lokale servicepunt (de supermarkt) afgeleverd mocht worden.
5 bestellingen gaan via PostNL, 2 via DHL en 1 via UPS. Ze houden er allemaal aparte bezorgmethodes op na (de ene komt de dag erop wel terug, de ander dropt het bij de buren, weer een ander brengt het meteen naar een servicepunt wanneer de deur niet open wordt gedaan).
En tja, beloven dat je tussen 12 en 4 langs komt en vervolgens om half 12 al aan een gesloten deur staat heb ik weinig medelijden mee. Daar kenne we niks mee.

Van mij mag alles naar de supermarkt. Haal ik 't daar wel op wanneer het mij uitkomt. Hoef ik niet thuis te blijven en hoeven 3 verschillende bezorgers niet verspreid over 4 dagen hier aan te bellen.

yup
Die hard
 Bericht 

Pita schreef:
ja, om die route's met meer dan 200 adressen ( winkelstraten of grote flats ) , daar wordt door die Marokkanen om gevochten. "s-morgens om om 08.00 uur beginnen voor de route's voor bedrijven, in de middag en avond de particulieren. De busjes worden ook steeds groter, geen gewone sprinters meer, maar meubelbakjes, die ook maar 200 kg. laadvermogen hebben, totdat de ILT wakker wordt.

Maar ja het zijn Marokkanen he, die mag je niet controleren, dat is politiek niet correct.

Er wordt niet door Marokkanen om gevochten, vooral in de grote steden voelt de autochtone blanke man zich te goed voor koerierswerk. Dat is het probleem. Net zoals in veel andere sectoren dat het geval is (zoals taxi's e.d.).

En ten tweede, er wordt echt wel gecontroleerd hoor, ik heb jarenlang gekoerierd voor DHL, GLS, TNT e.d. (ook als ZZP) en de douane in combinatie met ILT sluit gewoon een uitvalsweg af in de ochtend en dan is het kassa voor ze.

Waar jij het over hebt is de mensen die geen NIWO-vergunning hebben, als je bus meer dan 500 kg laadvermogen heeft moet je over een NIWO-vergunning beschikken. Je kan ook het laadvermogen terugkeuren naar 500kg maar als je dan gepakt wordt is dat een economisch delict wat niet grappig is qua boete, zeker niet bij de tweede keer. Been there done that. Meubelwagens komen weinig meer voor want waarom zou je zo een onhandig bakbeest rijden als een dubbel verhoogde en dubbel verlengde sprinter overal door kan en bijna net zo veel kan meenemen? (een verhoogde en verlengde Sprinter kan 1500kg meenemen met B rijbewijs)

Het probleem ligt bij TNT en niemand anders. Die willen namelijk dat:

Er zoveel mogelijk door de chauffeurs wordt meegenomen

Voor een zo laag mogelijk bedrag

En uiteraard moet er zoveel mogelijk worden bezorgd. 200 adressen op een dag. Dan begin je om 07:00 en ben je pas rond 19:00 klaar in een grote stad zelfs als je jarenlang ervaring hebt, been there done that.

If you pay peanuts, you get monkeys. Zo simpel is het.

En een ander probleem is dat er geen hond dit werk wilt doen omdat het extreem arbeidsintensief en stressvol is. De meeste chauffeurs haken na een paar maanden / of jaar af. Uitzonderingen daargelaten.

Pita
Master
 Bericht 

Ja, mij vertel je niets nieuws in ieder geval, heb zelf een koeriersbedrijf gehad, 15 jaar lang. Ben vaak genoeg gebeld of ik distributiewerk voor hun wilde doen. Koerierswerk zijn voor mij enkelvoudige ritten van A naar B, Meerdere adressen is gewoon distributiewerk en daar is helemaal niets mee te verdienen.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Dat is nog maar de vraag, of die auto verstrekt wordt. Zoals ik al eerder aanhaalde, het is mij niet bekend welk bedrijf op deze wijze handelt, maar het zijn ofwel inhuurkrachten (één of meerdere auto's) ofwel mensen die hun eigen auto inzetten. In elk geval geen mensen in loondienst.
Dat het geen vetpot is, zoveel mag duidelijk zijn, gezien het feit dat er nog niet zo lang geleden een staking bij TNT was.
Blijkbaar levert het pas iets op bij absurd lange werkdagen of een groot aantal adressen.

Laat ze toch maar oppassen: https://www.nu.nl/zzp/5027354/schijnzel ... egeld.html

Pita
Master
 Bericht 

Inderdaad, men doet zich voor ZZP'er, maar dat kan niet als je maar één opdrachtgever hebt. Post.nl & DHL hopen maar dat ze genoeg macht hebben om er onderuit te komen, ze worden meegeholpen door het feit, dat het merendeel van hun chauffeurs Marokkaan is en ik zeg het nog maar eens, het is politiek niet correct om die aan te pakken.

Remo
Master
 Bericht 
Sietse schreef:
Voor mijn gevoel heb ik internet daar uitgespeeld
Agar.io was voor mij ook een tijd een prima oplossing :lol: Gelukkig duurde het maar een paar weken, maar letterlijk een half uur per dag werk en 8 uur betaald worden. Zat er in feite alleen om de servers in een piekmaand up-and-running te houden en dat was ze het geld waard. Prima :D

Maar ik ken de bank-verhalen van mijn zus, die heeft 8 maanden ook écht geen hol uitgevoerd. Complete IT teams (uit India) worden overgevlogen om met 20 man een 1-persoons klus uit te voeren die uiteraard nog mislukt ook. En dan wordt het project gewoon afgeschreven of overnieuw gedaan door een ander Indiaas team dat nog minder te doen heeft omdat ze alleen wat spaghetti code van hun landgenoten hoeven door te spitten.

Masterdam
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Inderdaad, men doet zich voor ZZP'er, maar dat kan niet als je maar één opdrachtgever hebt.

Welnee. Dat geldt misschien voor die pakketbezorgers, maar zoals jij het zegt is het een veel te algemene uitspraak.

yup
Die hard
 Bericht 

Pita schreef:
Inderdaad, men doet zich voor ZZP'er, maar dat kan niet als je maar één opdrachtgever hebt. Post.nl & DHL hopen maar dat ze genoeg macht hebben om er onderuit te komen, ze worden meegeholpen door het feit, dat het merendeel van hun chauffeurs Marokkaan is en ik zeg het nog maar eens, het is politiek niet correct om die aan te pakken.

Kijk begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Marokkaan, maar ik vind het uitermate vreemd dat jij je daar zo op focused. Heb jij hier concrete aanwijzingen voor? Ik heb in meerdere loodsen gereden (DHL, DPD, GLS, TNT Amsterdam) en ja, er zijn veel Marokkanen, maar om te zeggen dat het meerendeel Marokkaan is en dat de Belastingdienst ze bevoordeeld? Lijkt me sterk. Ik doe overigens een master Fiscaal recht dus ik weet wel het een en ander vanaf O:)

In de grote steden zijn er genoeg andere bevolkingsgroepen die voor TNT rijdt, en geloof me bijna niemand is tevreden doordat ze slavendrijvers zijn. De grap is, doordat TNT zo slecht betaald zijn alle autochtonen ook afgehaakt, en dus blijven de domme allochtonen over (niet grappig bedoeld bloedserieus). Wees blij dat er mensen zijn die je pakje wel willen bezorgen.

Nogmaals: if you pay peanuts, you will get monkeys. Zo simpel werkt het leven soms. Overigens is DPD/GLS/DHL qua prijzen wat beter dan TNT, daar verdienen ze wel redelijk maar dan nog blijft het enorm aanpoten.

Ken ook genoeg maten die er stuk voor stuk als ZZP'er zijn afgehaakt. Weet je ook waarom? Tijdens de kerst doe maar even 250 stops in Amsterdam West :dag: doei, hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Waar ga jij even een chauffeur vinden voor de drukke maanden etc? Lukt je gewoon niet.

Overigens heb ik zelf die NIWO/Transportdiploma ook, heeft me best wel wat geld opgeleverd O:)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Het is best ingewikkeld om de ondernemer juridisch te onderscheiden van een werknemer zonder arbeidsrecht. Heel veel zzp'ers zijn eigenlijk gewoon werknemers zonder rechten. Sommigen kiezen er zelf voor en houden vooral zichzelf voor de gek. (dat zie ik in mijn vakgebeid, de it, ook veel.) Ze accepteren werk onder de kostprijs en door te bezuinigen op verzekeringen, opleidingen en pensioen en het backoffice werk (administratie, acquisitie etc) "buiten werktijd" te doen is het niet of ze er nog een fatsoenlijk inkomen aan overhouden.

Punt is alleen dat het heel lastig is om een lijn te trekken waar het ondernemerschap begint. (los van het al dan niet vrijwillig afstand doen van je rechten als werknemer)

Archiebald
Master
 Bericht 
Dit artikel had zo over mij(n baan) kunnen gaan....! :lol: Of nou ja, ook wel over de rest van mn collega's.

Wij doen wel wat hoor, daar niet van. Maar Dave kan het vast wel nakijken hoeveel u/dag ik op FS zit op een buitenlands IP. Dagen zoals vandaag de volle 8u van mn 8-urige werkdag.

Ik kijk Netflix, via de PC of mn smartphone, beheer mn website, Flick, Facebook, doe wat photoshopwerk, Whatsapp met m'n vrouw, zusje, vrienden en spam op FS. Niet te vergeten m'n enorme Excel-sheet met mn auto-kosten. Komt alleen maar voort uit de verveling op m'n werk.

Nachtdiensten zijn helemaal bingo, dan kijk ik zomaar een kort seizoen van een serie per dienst.

Nee verslijten zal ik hier niet snel doen, maar het kan heftiger.

Ik werk als beveiliger, maar heb een aantal jaar geleden een tijd de administratie overgenomen hier. Dat feestje duurde 1,5 jaar gok ik. DAT was pas rustig.

Toen ik daaraan begon moest alles handmatig via Word en e-mail in losse Excel-sheets gezet worden. Daar heb ik toen 1 verzamel Excelsheet van gemaakt en alles van Word ook naar Excel gezet. Zodat het copy/paste was en het form de rest uitrekende. Paar toegangspassen printen, 5 e-mails beantwoorden en dat was mn dag. Werk wat eerst 2u duurde ingekort tot 30min en daarna 7,5u 9gag & Skoften kijken. :x

* Kleine toevoeging, ik hou mezelf de laatste tijd maar veel bezig met het verbeteren en vergemakkelijken van het werk hier voor mij en mn collega's. Formulieren maken die logischer werken, proberen procedures aan te passen, cameraplan maken, evacutie-routes uitstippelen. Zorgen voor betere bureau's + stoelen, dat soort dingen. (f)

Pagina 1 van 2 [ 74 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten