» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
snovvdog
Master
 Bericht 
nu schreef:
'Verzekeraars lijden grotere verliezen op autoverzekeringen'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 25 oktober 2017 13:55 Laatste update: 25 oktober 2017 13:54

Verzekeraars hebben vorig jaar meer verlies geleden op WA-autoverzekeringen dan een jaar eerder. Een inventarisatie van De Nederlandsche Bank (DNB) heeft dat uitgewezen.

De verzekeringen voor wettelijke aansprakelijkheid zijn al langer een verliespost voor verzekeraars. De toezichthouder constateert dat de situatie ten opzichte van 2015 ondanks pogingen het tij te keren alleen maar is verslechterd. De totale verliezen zijn opgelopen en er is niet één verzekeraar die wél structureel winst maakt.

Het probleem heeft te maken met de te lage prijs die verzekeraars vragen voor dergelijke verzekeringen. Het verhogen van de prijzen is echter met name voor de zakelijke markt lastig, omdat die contracten vaak collectief worden afgesloten.

Het is jammer dat er niet bij staat wat de oorzaak is.

Ik heb namelijk het idee dat er 2 zaken spelen:
- Er zijn steeds meer kleine schades/aanrijdingen, zeker door de afleiding achter het stuur maar ook door de vergrijzing.
- Reparaties en schadebedragen lopen volledig uit de hand,

Laatst weer een voorbeeld gehoord, bumper + spuiten + bumperbalk achter samen 1400 euro schade... Op een oude Volvo uit 2004. Helemaal gek geworden, nieuw bumpertje is een paar honderd euro, spuiten idem ~150, en een balkje op de sloop is 2 tientjes. Arbeid kan niet meer dan 1 a 2 uurtjes wezen...

We gaan richting de prijzen van het VK voor verzekeren van een auto :thumb_d: .

Toch apart dat in landen waar het veel minder veilig is op de weg en meer ongelukken gebeuren (eigenlijk alles ten oosten van ons), de prijzen veel schappelijker zijn.

bert65
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Toch apart dat in landen waar het veel minder veilig is op de weg en meer ongelukken gebeuren (eigenlijk alles ten oosten van ons), de prijzen veel schappelijker zijn.

Het uurloon is daar al veel lager. Daar komt bij dat men in Polen of zo eerder repareert terwijl hier vervangen wordt.

De verzekeraar wil graag de klant binnenhalen. Eerst met de auto in de hoop dat andere verzekeringen ook volgen. Eerst dus de auto, krijg je pechhulp bij of zo. Gaat u de grens over? Extra verzekering voor pechhulp in het buitenland. Reisverzekering er bij...

Ducantoni
Master
 Bericht 
Die titel zou je inderdaad eerder verwachten bij Oostbloklanden of Rusland als je afgaat op al die incidenten die gefilmd en gedeeld zijn op het net.
Het tempo waarmee ze daar auto's kort rijden is ongekend en volgens mij een stuk groter dan hier.

hneel
Master
 Bericht 
Ik denk dat de verzekeraars geen zin hebben om zich in de zaken te verdiepen. Dat kost ze tijd en dus geld. Dan betalen ze liever gewoon uit en verhogen ze vervolgens de premies.

Klein aanrijdingkje. krasje van een paar cm. Reparateur vraagt er 1000 euro voor en is er een half uurtje mee bezig. Zo gaat dat.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Er zijn steeds meer kleine schades/aanrijdingen, zeker door de afleiding achter het stuur maar ook door de vergrijzing.

Die kleine schades zijn vaak eenzijdige parkeerschades. Paaltjes etc (tegen auto's tikken wordt zelden gemeld - zo laf is de gemiddelde Nederlander wel) Die eigen schades worden vanuit de WA niet gedekt (en dit artikel gaat over de WA polissen)

Dit is gewoon het gevolg van de prijzenslag van afgelopen jaren. Er is enorm gestunt met de tarieven, dat houden ze gewoon niet meer vol.

Ducantoni
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Reparateur vraagt er 1000 euro voor en is er een half uurtje mee bezig.

Zouden verzekeraars niet een bepaalde tabel met richtlijnen hanteren met betrekking tot elke schade, waarin vermeld de duur en kosten van elk soort schadeherstel?
1000 voor een half uur werk is wel erg veel.

Lotus Omega
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Het probleem heeft te maken met de te lage prijs die verzekeraars vragen voor dergelijke verzekeringen.

Nee, het heeft te maken met te hoge prijzen die schadeherstelbedrijven vragen voor reparaties.

M'n moeder heeft een keer een deukje laten repareren. Zou via de verzekering geregeld worden bij de dealer en zou haar niets kosten. De reparatie zou €150 euro zijn zonder te hoeven spuiten. Eenmaal gerepareerd kreeg ze de factuur te zien die uitkwam op ruim €800. Hadden ze de deur gedemonteerd, uitgedeukt, opnieuw gespoten en weer gemonteerd. Oftewel: op de duurst mogelijke manier, want de verzekeringsmaatschappij betaalt toch :loco:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Zouden verzekeraars niet een bepaalde tabel met richtlijnen hanteren met betrekking tot elke schade, waarin vermeld de duur en kosten van elk soort schadeherstel?
1000 voor een half uur werk is wel erg veel.

Hersteller moet eerst een prijsopgave doen en daarbij foto's bijvoegen. Daarna krijgt hij te horen voor hoeveel hij het mag repareren. En de verzekeraars zullen ook wel statistieken bijhouden en weten bij wie ze vaker een expert langs moeten sturen.

Kami
Master
 Bericht 
Resultaat van een dom beleid. Schade controleren kost meer dan eenvoudig uitkeren.

Aantal taxaties gezien van motoren, (daar kwam men toch nog voor 'kijken') en zonder de motor ook maar aangekeken te hebben het genoemde schadebedrag noteren en later uitkeren. Meeste tijd ging op aan de koffie met een gevulde koek.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Het kan overigens ook andersom, gerestaureerde youngtimer die volledig kromgereden werd, kreeg er 600 euro voor terug omdat ze 't niet de moeite waard vonden om uberhaupt te komen kijken en het maar een oude auto was. Hielp niet dat ik bij dezelfde grote dozenschuiver zat als de tegenpartij, en ze dus geen enkele moeite gingen doen om zichzelf het geld uit de zakken te kloppen natuurlijk. De volgende wordt getaxeerd en all-risk verzekerd bij een kleine maatschappij.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Taxeren moet je in elk geval doen, al is het inderdaad maar om niet met een fooi afgescheept te worden.
Bedenk daarbij dat zo'n taxatierapport maar beperkt houdbaar is en je dus om de zoveel jaar opnieuw naar de taxateur moet.

Pomeon
Weet de weg
 Bericht 

snovvdog schreef:
Laatst weer een voorbeeld gehoord

Ik kwam vorige week deze zaak tegen:

Automobilist ziet scooter met twee personen over het hoofd en rijdt tegen de scooter aan. Verzekeraar weigert de schade te vergoeden aan de slachtoffers, dus er volgt een rechtszaak:
Citaat:
"Uit het onderzoek is gebleken dat de door tegenpartij en betrokkene geclaimde kledingstukken (Canada Goose jas, Gucci en Philipp Plein schoenen) origineel zijn. Dit blijkt uit de bezoeken aan de betreffende winkels en aan het onderzoek op internet."

De schade aan de scooter is € 1.103,00 en de schade aan de kleding van eisers bedraagt € 1.675,00.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:7355

Dat is nogal wat voor een aantal kledingstukken. :P

Verzekeraars doen tegenwoordig toch ook steeds vaker serieus onderzoek naar de toedracht van een ongeval wanneer er twijfel is? Als blijkt dat er sprake is van fraude o.i.d., hoeven ze niet uit te keren en besparen ze geld, maar als dat niet het geval is, dan zitten ze zelf met die dure onderzoekskosten.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Vraag me af of het niet sowieso weer eens een huilverhaal is in opdracht van de verzekeraars voor een excuus om de premies te verhogen......de DNB is natuurlijk ook helemaal geen onafhankelijke instelling

Rover
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
- Er zijn steeds meer kleine schades/aanrijdingen, zeker door de afleiding achter het stuur maar ook door de vergrijzing.

Ik denk dat je daarmee redelijk goed op weg zit. Wat er verder is dat de bevolkingsdichtheid groot is en er veel fietsers zijn, relatief zeer veel vergeleken met de omringende en vooral oostblok landen. Deze fietsen genieten een bijzondere status in ons verkeer. De reparaties aan fietsen worden ook steeds duurder, zeker met onze geweldige e-bikes.
Wat ook een verschil is met het eerder genoemde oostblok is de leeftijd van de auto's. Auto's zijn in Nederland jonger en jongere auto's zijn door de grote hoeveelheid aan opties en extra's veel duurder om te repareren (en veel sneller TL).
Denk maar eens bij een jonge (4 jaar oude) auto aan een lichte voorschade:
- Een bumpertje, demonteren, nieuwe bumper, nieuwe parkeersensoren, spuiten, monteren, sensoren inleren
- Bumperbalk hetzelfde
- Richten
- 1 Led/Xenon meesturende lichtunit, verwijderen, installeren en programmeren, kost zomaar 1200 euro. Dan heb je alleen nog maar de koplamp.
- Onderplaat die gescheurd is
- Radar unit van de ACC, verwijderen, nieuwe monteren, opnieuw inleren
Als je dan nog een paar andere sensortjes te pakken hebt, mogelijk een abs-pompje die wat aan de voorzijde gemonteerd zit en je hebt het totaal al over een schadebedrag van 10k.

Bij een schadehersteller die wel gebruik maakt van deels 2de hands onderdelen (wordt in Nederland door de consument vaak niet gewenst) en gewoon snel en goed te werk gaat hetzelfde voor minder dan 3k uitgevoerd kan worden. Op de Spaanse Polder kun je dan terecht voor minder dan 1500 (maar dan is de reparatie beroerd en/of met gestolen onderdelen uitgevoerd)

Wat inderdaad op je 2de punt ook een deel naar voren brengt. In Nederland kennen wij bureaucratie niet alleen bij de overheid, de verzekeringen hebben gigantische overhead en eisen ook een gigantische overhead van schadeherstelbedrijven. Voor de kleine en veel goedkopere schadebedrijven wordt het steeds lastiger om grotere reparaties uit te kunnen voeren. Veelal wordt een eerste inschatting gemaakt van de schadekosten en op basis daarvan wordt wel of niet TL beslist. Wanneer de schadereparatie wordt uitgevoerd bij een schadehersteller die aangesloten is bij de verzekeraar moet deze letterlijk elk schroefje apart specificeren op zijn factuur. Ik heb bij ons op de zaak vele facturen gezien die gewoon pagina's lang zijn. Dat is gewoon een enorme overhead bij de schadehersteller. Om die overhead terug te betalen wordt er weer vaak onnodig werk opgegeven, zoals eerder aangegeven het loshalen en terug monteren van een deur.

Yustice
Pro
 Bericht 
Er is geen incentive om schadeherstel goedkoper te doen; de verzekering betaalt toch en hun klanten betalen ook weer want geen verzekering = geen auto.

hneel
Master
 Bericht 
Kom je met schade aan je auto bij een herstelbedrijf, dan vragen ze "is het voor eigen rekening of is het een verzekeringskwestie?".

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
, de prijzen veel schappelijker zijn.

Ga daar eens een huis "kopen" en kijk wat voor hypotheek je af moet sluiten en wat de belastingdruk is. Jij hebt ook de ballen verstand van economie heh. Zoals zovelen die landen gaan zitten vergelijken :fp:

Daar wordt ik nou zo moe van, dom gedoe.

snovvdog
Master
 Bericht 
Het is allemaal veel goedkoper, omdat daar de achterlijke nivellering en pamperen van oudjes met dure zorg niet is toegeslagen :thumb: .

Ook is er minder overheids(wan)beleid die de grond/vastgoed prijzen opdrijft. Het is ook meer een rant tegen de sociale meuk hier, en beleid die er voor zorgt dat vastgoed en dom personeel huren veel te duur is.

Economie en wiskunde waren altijd mijn beste vakken :thumb: .

zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
vastgoed en dom personeel huren veel te duur is.

2e is gevolg van eerste.....
duur vastgoed vereist hoog salaris, ook voor wat jij "dom personeel" noemt.

Weet je het minimumloon in Polen (sinds redelijk kort)

ca 2000 zloty, oftewel een krappe 500 euro per maand.
Een huis bouwen kost, buiten de grote steden, in Polen waarschijnlijk ongeveer zoveel zloty als in Nederland guldens.
Oftewel ca 2 keer zoveel zloty's als euro's in Nederland.
De bouwgrond echter, in Nederland is dat het leeuwendeel van de prijs, kost nog geen 10% van wat we hier betalen in de goedkopere delen van Nederland. Of nog minder.

snovvdog
Master
 Bericht 
Yep, maar de grondprijzen komen oa. door wanbeleid. Kunstmatig opdrijven, en het wonen in verdere goedkopere gebieden minder aantrekkelijk maken. Ook omdat vervoer zo duur en traag is en mobiliteit wordt tegengewerkt. Ook het creëren van schaarste.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Hoge grondprijzen komen door schaarste. Door 1: ruimte gebrek en 2: Ruimtelijk beleid wat niet goed in elkaar steekt. Gemeenten maken daar dankbaar gebruik van om een oogje dicht te knijpen bij de toepassing van dat ruimtelijke beleid wanneer ze zelf gaan speculeren met grondposities (feitelijk corruptie). M.a.w. het is veel te moeilijk om een stukje grond bestemd te krijgen als bouwgrond, gaan vaak jaren overheen met inspraak etc. Dit wordt ook expres zo moeilijk gehouden om bovenstaande reden. Die opbrengsten vormen een goede aanwinst om de tekorten van de gemeentekas aan te vullen omdat er de laatste jaren veel sociale verantwoordelijkheden van t Rijk naar de gemeenten zijn verlegd en veel gemeenten hun linkse stokpaardjes niet willen laten vallen. En een toekomstige eigenaar van vastgoed heeft toch geld zat.

Gieten we hier het sausje over van de lage hypotheekrente is het plaatje compleet waarom vastgoed onbetaalbaar is geworden. Die verzekeringsmaatschappijen moet niet huilen daarover, die hebben de laatste jaren de een na het andere nieuwe kantoorpanden voor zich laten neerzetten....daar is kennelijk wel geld voor?

Probleem is gewoon dat het aantal gereden km's per hoofd van de bevolking gewoon stijgt en daarnaast is bij de laatste BTW verhoging (schade herstel 2% duurder) ook de assurantiebelasting met 14% gestegen. De verzekerde kijkt uiteindelijk gewoon wat hij in totaal kwijt is....dus de verzekeraars hebben uiteindelijk idd water bij de wijn moeten doen waardoor de netto opbrengsten van de premies zijn gedaald

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Hoge grondprijzen komen door schaarste.
Niet eensch. Gemeenten nemen de laatste jaren alleen maar projectontwikkelaars in de arm. Of het nou gaat om woningbouw of bouw van winkelcentra. En die projectontwikkelaars vragen belachelijk hoge prijzen. Zodanig hoog dat het niet uitmaakt dat 30% leegstaat (moet ook wel, risicospreiding).

-Joske-
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Dat zal het ongeveer zijn ja. Steeds meer mensen, steeds drukker, steeds meer lui die met een telefoon bezig zijn waardoor je dus veel meer kleine ongelukjes krijgt. 8 van de 10 aanrijdingen zijn kop-staart, en dat zal veelal door de telefoon komen. Men denkt, we rijden maar 5 of 10 km/h, wat kan er nou mis gaan, nou heel veel, want je zit maar een paar meter achter de volgende auto, waarbij het vaak remmen en rijden is, dus 1 sec niet opletten en je plakt achterop.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Het is ook meer een rant tegen de sociale meuk hier, en beleid die er voor zorgt dat vastgoed en dom personeel huren veel te duur is.

https://www.nu.nl/politiek/4409967/rutt ... evalt.html

snovvdog
Master
 Bericht 
@Opmerking Dave
Ah, zo denken simpele mensen inderdaad, ik geloof eerder in het veranderen van dat soort dingen :dag: . Elders bevallen andere zaken nog minder. Rutte is sowieso de weg kwijt, hij is één van de de grootste hufters in Nederland en dan doet hij zulke uitspraken :lol:. Die man roept het ene en doet het andere, kan niet eens normale directe vragen beantwoorden (omheen lullen) of ontkent doodleuk iets wat hij op camera enkele jaren eerder heeft gezegd (beweert dat hij iets niet kan herinneren wat hij heeft uitgesproken). Maar goed, dat doen de meeste politici.
Mensen die vastgerot zitten in hun eigen bekrompen wereldbeeld vallen altijd terug op dat soort argumenten, dat je maar weg moet gaan, omdat ze inhoudelijk niks kunnen inbrengen. Heeft veel weg van religieuzen die hun geloof verdedigen :lol: .

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ah, [bla] verdedigen

Meeste stemmen, einde verhaal.

Spook
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Meeste stemmen, einde verhaal.

De referenda laten iets anders zien. Meeste stemmen worden genegeerd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nah. Snovvdog zit een beetje vast in zn ik-syndroom en denkt dat het allemaal veel beter is in het land van zn voorouders. Als je dat dan denkt ga je lekker daar zitten maar kom niet aan met 'ik heb economie gestudeerd' want het slaat echt als een lul op een drumstel als je je afvraagt waarom het in het Oostblok allemaal wel goedkoper kan en dat dat dan je argument is. Dan heb je het niet begrepen. En als je nou een kind van negen bent, zou ik zeggen ja, ik leg het een klein beetje uit. Maar kom op 26, dan moet je toch onderhand wel een beetje wijsheid gaan tonen.

Ik had waarschijnlijk ook goedkoper uit geweest met autoreparatie in Kroatië maar dan moet ik maar afvragen wat de kwaliteit gaat zijn, garantie tot de deur. Tijd, ja, tijd.. Het is af wanneer het de monteur uit komt. Milieu eisen? Nooit van gehoord. Arbeidsvoorwaarden? Nooit van gehoord. Gewoon spuiten jongeh, hoppa, lalalala. Kwaliteitje? We zien wel. Beetje afplamuren als het nodig is. Zo kunnen "wij" dus niet werken "hier". Maar snovvdog hangt de hele dag met belangrijke klanten aan de telefoon dus weet wel allemaal hoe het zit.

Affijn.. Wat wilde ik nog zeggen ..

Ohja .. https://www.google.nl/search?q=schadeherstel+failliet ... Dat is natuurlijk omdat er wonder winsten gedraaid werden over de rug van snovvdog en zn matties.

Ik word een beetje moe van schreeuwers die vinden dat het ergens anders beter is zonder ook maar enige vorm van praktijkervaring te hebben. Dan heb ik ook de neiging om te zeggen van rot je toch lekker op. Ga dan. En doe de deur dicht.

Spook
Master
 Bericht 
Jij zegt dat de meeste stemmen gelden. Als in: de mensen in dit land willen bepaalde dingen op een bepaalde manier hebben. Hij wil het anders. Pech gehad dan. Maar het is hier helemaal niet meeste stemmen gelden, zoals blijkt uit referenda. Het volk kan in overtuigende meerderheid iets willen, en in Den Haag glimlachen ze en doen lekker wat ze zelf willen. En bij de verkiezingen doen ze beloftes die ze later niet nakomen. Dus wat het volk ook wil of kiest, ze worden buitenspel gezet. Het argument: "meeste stemmen gelden" is onzin. Helaas. Dat is het verschil tussen hoe het zou moeten werken, en hoe het daadwerkelijk gaat.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Spook schreef:
Hij wil het anders. Pech gehad dan.

Pre- cies.

Ik zie iemand zonder oplossingen maar die het wel beter denkt te weten. Nou van die generatie hebben we er zat. Minder minder.

KanarieVW
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Economie en wiskunde waren altijd mijn beste vakken :thumb: .

Dan wil ik niet weten hoe ‘goed’ je was in de rest van je vakken. Je mening over avondwinkels enzo deed me al sterk twijfelen, maar nu bevestig je het andermaal.

Ogre
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
'Verzekeraars lijden grotere verliezen op autoverzekeringen'

Het jaarlijkse persberichtje van de verzekeraars...
2015 : 'Premie autoverzekering onder druk vanwege verliezen verzekeraars'
2016 : Verliezen op autoverzekeringen lopen op
En heel Nederland leest het en prijst zich weer gelukkig met die lieve verzekeraars die met verlies hun auto willen verzekeren. En ja, die premieverhoging is natuurlijk ook niet meer dan logisch. (f) :aai:
Dat je veel schades beter zelf kan betalen omdat je die anders zelf in de vorm van verhoogde premies (bonus/malus) alsnog in veelvoud mag aftikken vergeten we voor het gemak maar even. :duh:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Maar heeft er iemand de echte cijfers? Ze zullen er wel in hun ogen te weinig aan verdienen. Dat is iets anders dan daadwerkelijk verkies draaien.

Bussloo
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Jij zegt dat de meeste stemmen gelden (...)

Zodra één partij de absolute meerderheid behaalt gaat het vast wel op. Maar dan is het land te klein en komen ze vanuit Brussel de macht overnemen. This is not America, coalition muss sein.

WimLex
Master
 Bericht 
kan de (chroom)bumper weer terug op de auto ipv de kunststof gespoten sierdelen die nergen tegenkunnen ?
zou al 80% schelen ...

Spook
Master
 Bericht 
Een chromen bumper kost meer dan een simpel tweedehandsje.

snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
en denkt dat het allemaal veel beter is in het land van zn voorouders.

Ik zeg toch juist dat dat niet zo is, anders was ik inderdaad daar wel, vrijwel alle financiële zaken zijn beter inderdaad, zeker als je in de IT werkt, maar dat is niet het enige wat uit maakt.
Dave schreef:
dan moet ik maar afvragen wat de kwaliteit gaat zijn,

Alsof die hier beter is :fp: .
Dave schreef:
Milieu eisen? Nooit van gehoord.

Zoals het hoort :thumb: .

De zaken die je noemt zijn in PL zeker beter, er zijn andere zaken die daar niet beter zijn waardoor ik daar niet zou willen wonen...

KanarieVW schreef:
Je mening over avondwinkels enzo deed me al sterk twijfelen

Avondwinkels willen dolgraag langer open zijn, ze mogen het niet van de betreffende gemeentes...

yup
Die hard
 Bericht 

Komt dit niet gewoon door het grote boze internet?

Immers, vroeger gingen mensen verzekeringen minder vergelijken, ze zaten wat meer vast aan een verzekering vermoed ik...

Want nu klik je even independer open en in een oogwenk zie je wie de goedkoopste aanbieder is. Simpeler kan het niet. Ik denk dat dat een grotere reden is dan de toegenomen schadelast imho.

Over de schadelast, dat is gewoon onzin. Ik heb recent een schade meegemaakt (nog een paar maanden terug) en de eigenaar van die toko zei dat de verzekeraars steeds strenger worden en steeds gekkere eisen stellen aan reparatie. Bijv. je linkerbumper is geraakt, en hij is niet kapot? Spuit linkerkant maar over, de rest poets je wel, been there done that. :fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
Neuh, er zit een groot verschil tussen schadeherstel en ''commercieel'' schadeherstel voor verzekeraars.

Kleine mismatch > Opnieuw spuiten.
Een gebruikte bumperbalk> Nee, moet nieuw!
Garantie...

Reparaties van een paar honderd euro die 1500+ worden...

Superkoe
Master
 Bericht 
Dat is met autoruiten al net zo erg. Waarom moet een autoruit vele honderden euro's kosten?

Spook
Master
 Bericht 
Omdat het kan. Tegenwoordig zit er verwarming in (ook de voorruit), en de radio-antenne. Regensensor. Meer van die fratsen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Spook schreef:
Tegenwoordig zit er verwarming in (ook de voorruit), en de radio-antenne. Regensensor. Meer van die fratsen.
Alleen verwarming en antenne zijn issue, regensensor etc. zitten ertegen aan geplakt.

Spook
Master
 Bericht 
Ook goed. Het punt is dat er meer is dan glas.

Er zit ook nog verschil in OEM en aftermarket. Dunner glas, andere coating tegen UV e.d. en zo vast nog wel een aantal zaken.

Pita
Master
 Bericht 

Er zijn maar een paar fabrikanten van autoruiten, zouden die echt verschillende kwaliteiten autoruiten fabriceren ?

Denk dat er meer verschillen zitten in de marges die de tussenhandel hanteert.

Spook
Master
 Bericht 
Jazeker. Dunner glas is goedkoper. Scheelt een paar millimeter maar flink in de kosten. OEM is duurder want originele dikte. Dat wil niet zeggen dat alle aftermarket ruiten dunner zijn maar dat het dus iets is om op te letten. Het kan bijvoorbeeld zorgen voor minder isolatie van geluid. De kleur kan wat afwijken. Het kan minder uniform zijn. Enz.

Superkoe
Master
 Bericht 
Maar zelfs die goedkope ruit kost minimaal 600- euro. En die is ook sneller kapot. In mijn geval is die drie weken heel gebleven. :duh:

Kenji
Master
 Bericht 
Zo'n lekker goedkope aftermarket voorruit waardoor alles eruit ziet alsof Youtube z'n "antishock-functie" erop heeft losgelaten :lol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Neuh, er zit een groot verschil tussen schadeherstel en ''commercieel'' schadeherstel voor verzekeraars.

Kleine mismatch > Opnieuw spuiten.
Een gebruikte bumperbalk> Nee, moet nieuw!
Garantie...

Reparaties van een paar honderd euro die 1500+ worden...

En dat is logisch en terecht. Als jij je eigen auto tegen een paaltje rijdt kun je zelf bepalen wanneer je het goed genoeg vindt mbt repareren. Als een ander jouw auto in de kreukels rijdt moet er een norm zijn. Jij moet wettelijk gezien schadeloos gesteld worden. Dus daarom moet alles met nieuwe originele onderdelen gerepareerd worden. Alleen op die manier word je schadeloos gesteld anders hou je altijd een stuk schade over en krijg je discussies.

En heel scheef lopen de bedragen ook weer niet. De verzekeringen zijn echt niet gek, die controleren meer en meer wat ze moeten betalen. Vroeger was dat door een expert op bezoek te sturen bij de reparateur. Tegenwoordig met internet en digitale camera's komt daar nog een compleet dossier met (veel) foto's bij.

Walker
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Zo'n lekker goedkope aftermarket voorruit waardoor alles eruit ziet alsof Youtube z'n "antishock-functie" erop heeft losgelaten :lol:

Ben ooit teruggegaan naar Autotaalglas, omdat een zijruit vertekend beeld gaf. Expliciet aangegeven dat ik een originele zijruit wilde. 1e keer mocht het niet. Toen ik terugkwam met de klacht van de vertekening werd deze alsnog kostenloos vervangen.

In de voorloper ivm steenslag de voorruit laten vervangen. Ook hier enorme vertekening in de onderste rand. Uiteindelijk nog een half jaar ermee gereden voordat de auto eruit ging.

18vti
Master
 Bericht 
Hier al paar keer meegemaakt dat de glasschade hersteller (2 stuks) direct beginnen over voorruit vervangen i.v.m een dikke ster (in de ruit).
Mooi niet! Probeer het eerst eens en als dat niet lukt dan kijk ik zelf wel of ik de ruit wil laten vervangen. :[
"Ja maar verzekering betaald toch meneer?"...ammehoela!

Beide keren lukte de reparatie, tja.

Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast