» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 68 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
vid schreef:
Wintertijd: donker dus druk in de avondspits

Verkeer moet vanaf volgende week weer rekening houden met drukkere avondspitsen vanwege de wintertijd. Omdat de klok een uur verzet wordt, wordt het eerder donker (ongeveer tijdens het drukste moment van de avondspits). Dat levert traditioneel langere files op. Vorig jaar stond er tijdens de eerste donkere maandagavond van het jaar ruim 300 kilometer file. Het dubbele van een normale maandag.

Vaak verlopen de eerste wintertijdspitsen erg rommelig. Met name op het moment dat de duisternis invalt, schiet het aantal aanrijdingen omhoog. Automobilisten moeten duidelijk wennen. Daarbij zijn alle dagelijkse files tijdens de herfst langer dan in andere jaargetijden. Al met al gaan we vanaf maandagmiddag weer echt drukke tijden tegemoet: het fileseizoen is weer begonnen.

Dinsdag echte vuurdoop

Hoewel het maandag al druk wordt, zien we dinsdagmiddag de echte vuurdoop. Vorig jaar telde de VID een piek op de eerste dinsdagavondspits, na ingaan van de wintertijd, op 556 kilometer snelwegfile. Dat bleek uiteindelijk de op-een-na drukste spits van heel 2016. Ook de daarop volgende donderdag is traditioneel druk: vorig jaar goed voor bijna 450 kilometer file.

OMG. Donker dus remmen allemaal..... :fp:

Spook
Master
 Bericht 
Het wordt elke dag eerder donker. Maar echt niet meer omdat de klok wordt verzet.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Belachelijk. Ik begrijp zoiets echt niet, maar misschien ligt dat aan mij.
Lampen aan en gewoon rijden.
Ik maak in de winter meer km in het donker dan in het licht, niks bijzonders aan vind ik

zadkine
Master
 Bericht 
Zal wel te maken hebben met donker en nattigheid....dus veel reflecties.
Worden mensen onzeker van.

Of je zorgt gewoon dat je voor donker thuis bent. En eventueel nog wat gaat thuiswerken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Lampen aan en gewoon rijden.

Ja lampen aan ja.. Ik zie ze alweer met bosjes rondrijden hoor. Een lamp naar Pluto en de andere naar Jupiter. Of kapot. Hoe moeilijk kan het zijn om je verlichting fatsoenlijk op orde te hebben. Dat mag van mij flink aangepakt worden.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Maar er is tegenwoordig een trend gaande, "het ligt NOOOOOOOOIT aan de bestuurder zelf maar altijd aan externe factoren die een bestuurder niet in de hand heeft". Da's namelijk lekker makkelijk, hoef je niet in de spiegel naar jezelf te kijken. Angst voor zelfreflectie. :nothanks:

Mattinus
Pro
 Bericht 

zadkine schreef:
dus veel reflecties

Bij regenachtig weer helpt de snelwegverlichting niet bepaald.. Neemt echter niet weg dat het absoluut geen reden is om plotseling niet meer te kunnen autorijden..

zadkine
Master
 Bericht 
Mattinus schreef:
Neemt echter niet weg dat het absoluut geen reden is om plotseling niet meer te kunnen autorijden

Zeg dat maar tegen degenen die dit betreft.

Bambi killer
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Donker dus remmen allemaal.....

Serieus dat gebeurt dat veel te vaak, ik heb werk al een tijdje van 08 tot 17 en geen ploegendienst meer,
Dus elke ochtend op de A9 is het altijd feest :nothanks:
Ik zie al mijlen ver dat er file staat, en nog blazen ze voorbij dan op het laatste moment vol in de remmen, dat is hun probleem. Het probleem ligt tijdens het file rijden 70 a 60 km/h op de snelweg wat eigenlijk net file is, dat gaat er iemand remmen en daarachter remt nog harden (nee hij let op de weg geen mobiel) echt hoor, dan rijdt de rechter rijstrook lekker door :dag: als je ze een beetje afstand houden en dan niet remmen maar gas los dan voorkom je zinloos gerem :thumb:

Ik ben tegen zinloos gerem :duh:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Angst voor zelfreflectie. :nothanks:

Zal volgende sessie op ze inrijden op BBK weg met grootlicht. Kijken wat er gebeurt met die angst.

Kenji
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Een lamp naar Pluto en de andere naar Jupiter.

Afbeelding

jack19
Master
 Bericht 

Gelukkig heb ik nachten en pak ik de motor, nergens last van

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mattinus schreef:
snelwegverlichting

Wasda

18vti
Master
 Bericht 
Was de hele week al drama....dus ik kan niet wachten om te zien hoe het komende week gaat wezen, denk dat ik maar halve dagen thuis ga werken :woop:

Schoenzool
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Was de hele week al drama....dus ik kan niet wachten om te zien hoe het komende week gaat wezen, denk dat ik maar halve dagen thuis ga werken

Gelukkig heb ik avonddienst 6 dagen.
Heen in het licht en als ik terug tuf zijn de angsthazen al in bed ;)

bert65
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Wintertijd: donker dus druk in de avondspits

Hopelijk gaan ze in de ochtendspits dan weer wat beter rijden. Het wordt eerder licht dus dan zou men beter moeten kunnen zien.

Bussloo
Master
 Bericht 
Als iedereen vannacht consequent om drie uur de klok een uur terugzet, dan hebben we in theorie de komende jaren geen verkeersproblemen meer.

viffer
Master
 Bericht 
Gewoon afschaffen die wintertijd zodat we in onze echte tijdzone blijven.

Feitelijk
Master
 Bericht 
viffer schreef:
onze echte tijdzone

De aarde draait in 23 uur 56 minuten en 4 seconden een rondje. Dan vind ik ook dat je die moet aanhouden.

Spook
Master
 Bericht 
Status Quo. Elk rondje is anders langer. Er zijn tal van oscillaties van de planeetas die soms harmoniseren en soms elkaar balanceren. Allemaal hebben ze invloed op hoe onze dag en heel het jaar eruitziet. Dat wij als mensjes niet lang genoeg leven om daar noemenswaardig verandering in waar te nemen doet daar niets aan af. Ondertussen verzinnen we correcties omdat we ooit hebben geprobeerd de natuurlijke loop vast te leggen, en we geen rekening hebben gehouden met de veranderingen. Wat afwijkt is onze aangeleerde structuur, niet wat de zon, maan en de aarde doen.

Waren we eerder als soort opgekomen hadden we een dag van 22 uur de norm gevonden, en nooit een zonsverduistering meegemaakt. Om maar wat te noemen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Kouder, donkerder, slecht weer. Het zorgt er juist voor dat er meer mensen meer gaan auto rijden.

Kwibus
Master
 Bericht 
Gedoe allemaal weer. Gelukkig heb ik er gewoon doorheen geslapen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Gelukkig heb ik er gewoon doorheen geslapen.

niet eens de klok verzet snachts... :fp:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Afbeelding

viffer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De aarde draait in 23 uur 56 minuten en 4 seconden een rondje. Dan vind ik ook dat je die moet aanhouden.

Eens :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
200 miljard sterren in de melkweg die allemaal in die tijd hun meridiaanse doorgangen hebben. En slechts 1 die het in 24 uur doet. En welke kiezen wij voor onze dag...

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Hoe moeilijk kan het zijn om je verlichting fatsoenlijk op orde te hebben.

Hoeveel mensen controleren de vloeistoffen (olie, koelwater) van hun auto voordat ze wegrijden? Nu is het vooral de elektronica die het bewaakt, maar ook in de tijd dat die niet bestond namen er maar weinig die moeite.

Bambi killer schreef:
Ik zie al mijlen ver dat er file staat, en nog blazen ze voorbij dan op het laatste moment vol in de remmen, dat is hun probleem.

Niet alleen daar, ook bij het nemen van een afrit; flink hard blijven rijden en op het laatste moment flink in de remmen, in plaats van laten uitrollen. Verder dan de voorkant van de auto kijken is erg moeilijk.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Gewoon afschaffen die wintertijd zodat we in onze echte tijdzone blijven.

Dan zul je juist de zomertijd moeten afschaffen, want die is UTC+2 ipv onze huidige zone UTC+1. Sterker nog, als je op de kaart kijkt, zouden we eigenlijk UTC+0 moeten zijn, met de tijdzonegrens tussen Nederland en Duitsland.

zadkine
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Dan zul je juist de zomertijd moeten afschaffen, want die is UTC+2 ipv onze huidige zone UTC+1

Aangezien ons dagritme nou niet bepaald netjes rondom 12 uur ligt....dus evenveel uur voor als na 12 ....is het echt niet zo slecht om de zonne noon een paar uur na onze kloktijd te hebben

R
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Dan zul je juist de zomertijd moeten afschaffen

In de zomer schemert het mooie ochtendlicht dan om kwart voor drie al.

's nachts. Wat heb ik daar dan aan? :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Schaf liever maandagen af.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Spook schreef:
Schaf liever maandagen af.
:nothanks: :nothanks: Dan krijg je die ellende op dinsdag.

R
Master
 Bericht 
Ik hoop liever op klimaatverandering; meer zondagen!

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ach ja mannen .... werken hoort er ook bij woh :)

Ducantoni
Master
 Bericht 
R schreef:
meer zondagen!

:thumb:

Graag! :kniktja:

no justice
Master
 Bericht 
ANWB: drukste avondspits van het jaar

DEN HAAG - Met ruim 1000 kilometer file op de wegen heeft Nederland volgens de ANWB dinsdag de drukste avondspits van het jaar beleefd. En dat terwijl de weersomstandigheden niet slecht zijn en het aantal ongelukken ook meevalt.

Het ingaan van de wintertijd, waardoor het nu al donker is waarop forensen naar huis rijden, kan een factor zijn. Een woordvoerder van de ANWB noemt ook de aantrekkende economie als reden. „En veel mensen zijn gewoon aan het werk. Ze zijn door hun snipperdagen heen, het is niet echt fijn weer voor uitstapjes. Het zou mij niet verbazen als het de komende tijd vaker zo is als vandaag.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/nieuws/996727/a ... n-het-jaar

keokiracer
Master
 Bericht 
Voor de mensen die liever alleen snelwegdata van de VID hebben:
Afbeelding

Walker
Master
 Bericht 
Het is pas echt file als de VID 1000 km file vermeldt....

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Lol...

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ja lampen aan ja.. Ik zie ze alweer met bosjes rondrijden hoor. Een lamp naar Pluto en de andere naar Jupiter. Of kapot. Hoe moeilijk kan het zijn om je verlichting fatsoenlijk op orde te hebben. Dat mag van mij flink aangepakt worden.

Er zijn er ook genoeg die gewend zijn aan de automatische verlichting. Als die schakelaar dan toevallig een keer op 'uit' staat hebben ze niet door dat ze 's avonds met enkel DRL of zelfs helemaal niets rondrijden.

Spook
Master
 Bericht 
Zeker als de dashboardverlichting wel aan is.

Forza!
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Sterker nog, als je op de kaart kijkt, zouden we eigenlijk UTC+0 moeten zijn, met de tijdzonegrens tussen Nederland en Duitsland.

Verstandig gesproken! Sta ik helemaal achter. Nog een uurtje terug, en dan afblijven!

18vti
Master
 Bericht 
Misschien toch maar een kleine elektromotor laten monteren op de vooras voor file tuffen gedurende 10 km. Koppelingsbeen gekregen van het trage gedoe van gister..pfff.

no justice schreef:
„En veel mensen zijn gewoon aan het werk. Ze zijn door hun snipperdagen heen, het is niet echt fijn weer voor uitstapjes.

Ik heb nog heel veel snipperdagen dus :dag: voor de rest van de week

zandbak
Master
 Bericht 
Ik ben mijn vakantiedagen aan het opmaken tot het einde van het jaar :dag:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Hoeveel mensen controleren de vloeistoffen (olie, koelwater) van hun auto voordat ze wegrijden? Nu is het vooral de elektronica die het bewaakt, maar ook in de tijd dat die niet bestond namen er maar weinig die moeite.

Mensen zijn inderdaad niet zo slim meer om gebruik te maken van reflectie zoals een glazen voorpui of een bouwvakkersbussie met egaal gelakte achterkant, dat is jammer.

Schoenzool
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Ik ben mijn vakantiedagen aan het opmaken tot het einde van het jaar

hoef je dit jaar niet meer te werken?

Morgen dagje vééél sturen door het land. Kom ook in de staart van de avondspits aan het tuffen. Ben benieuwd!

Kwibus
Master
 Bericht 
Naar wat? Van dat donker zie je niet zoveel hoor O:)

zandbak
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
hoef je dit jaar niet meer te werken?

Toeristenseizoen is voorbij en moet nog een stuwmeer aan vakantiedagen opmaken + overuren.
Ik hoop een strenge winter met veel sneeuw O:) O:)

R
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
200 miljard sterren

God heeft het maar druk gehad. Wel fascinerend tot in het oneindige!

zandbak
Master
 Bericht 
Meer sterren dan zandkorrels........ :x

Pagina 1 van 2 [ 68 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast