» Flitsservice.nl » Meetings   

Pagina 1 van 4  [ 176 berichten ]
Archiebald
Master
 Bericht 
Naar aanleiding van het enthousiasme in het lakverzorgings en poetsfreak - topic heb ik besloten deze meeting te organiseren.

Details:
Datum: 26-09-2015 (enige weekend wat ik nog vrij ben in Aug en Sept)
Tijd:
Start: +/- 10:00u
Einde: ?? Rond 18:00u zeker. Aangezien de hallen dan sluiten.
(Nee, daar gaan wij geen gebruik maken van de wasborstels natuurlijk)
&
Opslag de Hallen in Weesp
(Voor het kleien, polijsten en waxen)

Wat is de bedoeling van deze meeting?
Op gewoon gezellig samen zijn en aan je auto klooien na, vooral veel leren. Wat doet kleien nou precies, hoe polijst je je auto goed, waarom een glaze, wat doet een sealant t.o.v een wax? Dat soort dingen. Even voor de duidelijkheid, ik ga zelf ook aan onze eigen auto poetsen, maar tijd voor advies en info is er altijd. :thumb:

Het is de bedoeling dat je zo binnenkomt:
Afbeelding

En zo vertrekt:
Afbeelding

8)

Lijstje:
- Archiebald
-
-
-
-
-
-
-
-

RRL
Master
 Bericht 
Ik heb hem met potlood genoteerd. Even afhankelijk of ik dan de beschikking heb over een auto.

Bounty
Master
 Bericht 

Kan ik mijn auto even door jullie laten doen (f)

406
Master
 Bericht 
Staat genoteerd, ik ben er bij.

Wellicht dat ik niet met een eigen auto kom, beide zijn zo netjes dat er eigenlijk geen eer aan te behalen valt. Die van mijn vader wel, misschien dat ik die even kan lenen. Ik gok dat hij daar geen probleem mee heeft :lol:

avg
Laat zich horen
 Bericht 
Ik ga proberen om te kijken dat ik kan komen, De Insignia kan wel een opfrisbeurtje gebruiken.

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik had dan een weekendje Ring gepland, maar geen idee of dat doorgaat. Zo nee => aanwezig.

Archiebald
Master
 Bericht 
Vul even het lijstje aan als jullie willen :)

Joël D.
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Lijstje:
- Archiebald
- Joël D. (ovb)
- 406
- RRL (ovb)
-
-
-
-
-

Archiebald
Master
 Bericht 
Thanks. Zit op mn telefoon en das gepiel dan.

Archiebald
Master
 Bericht 
Even voor de duidelijkheid. Puur om mis verstanden te voorkomen.

Tenzij persoonlijk anders afgesproken werkt iedereen aan zijn/haar eigen auto met zijn/haar eigen spullen op deze meeting.

De poetsers met wat meer ervaring zijn dan wel beschikbaar voor advies en hulp. (Althans. Dat geldt zeker voor mijzelf).

RRL
Master
 Bericht 
Denk dat eigen spullen voor sommigen hier wel even een dingetje is. In elk geval bij mij.
Ik heb nog niet eens de juiste materialen om volgens de juiste methode handmatig een auto te wassen. Laat staan voor de verdere stappen. En om nou het hele arsenaal in te slaan voor iets waarvan ik niet weet of ik het daadwerkelijk wat zal vinden wordt me wat gek. Zou mij bij de dag meer gaan om even een indruk te krijgen.

Valt daar niet iets collectief voor te regelen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mijn auto is inmiddels een groot kras fest... Denk dat het handiger is om de helen zooi te wrappen :oops: :-x

Joël D.
Master
 Bericht 
@RRL gaat er meer om dat je niet moet verwachten dat die dag je auto wordt gepolijst/volledig gepoetst wordt.

Je kan natuurlijk altijd komen voor de gezelligheid en kijken hoe je die spullen gebruikt etc.

Archiebald
Master
 Bericht 
@RRL. Nou ja weet je wat het is. Ik ben ook bamg het overzicht kwijt te raken. Ik heb voor een paar honderd euro aan doeken. Als er 5 man uit mn bak pakt waar is welke dan? Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik wil echt wel wat uitlenen! Een washmitt o.i.d is geen probleem net als een wax uitproberen!

Maar als er 3 man hun hele auto doen met mijn wax. Tsja dan gaat dat hard!

Je kan ook komen voor de informatie en gezelligheid natuurlijk. Voelen wat kleien doet. Hoe polijsten in zn werk gaat. Dat soort dingen uitproberen. Pf je dat dan op je eigen auto doet of op mijn Golf maakt mij niet uit :)

@Dave, het zal je verbazen wat er met polijsten te behalen valt!

RRL
Master
 Bericht 
@Joel: Dat had ik ook zeker niet verwacht. Als een ander het zou doen kan ik hem ook net zo goed wegbrengen.

@Archiebald: Kan ik mij voorstellen. Zal ook bekennen dat ik nog geen seconde over materiaal nagedacht had :fp:
Zou er ook zeker een vergoeding voor over hebben bij het gebruik van andermans spullen.

406
Master
 Bericht 
+50 euro borg :wink:

Signum
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Wat doet kleien nou precies

Voornamelijk de WC vies maken denk ik :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
:thumb: :[ En erg origineel vooral :[

RRL
Master
 Bericht 
406 schreef:
+50 euro borg

Accepteer je credit cards? :lol:

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Even voor de duidelijkheid. Puur om mis verstanden te voorkomen.

Tenzij persoonlijk anders afgesproken werkt iedereen aan zijn/haar eigen auto met zijn/haar eigen spullen op deze meeting.

De poetsers met wat meer ervaring zijn dan wel beschikbaar voor advies en hulp. (Althans. Dat geldt zeker voor mijzelf).

Ik heb (nog) niet zoveel poetsspullen. Ik heb een keer het 3-stappen plan van Meguiar's aangeschaft (klei + detailer, paint cleaner en carnauba wax) en onlangs Poor Boy's autoshampoo. Misschien tegen die tijd ook de Poor Boy's velgenreiniger en iets om (handmatig) te polijsten bij aanschaffen? Ik heb hier niet meer dan microvezeldoeken en een spons om de auto te wassen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ow maar dat is prima toch? Je hebt niet een hele kofferbak vol spullen te hebben hoor!

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Nee, maar het gaat me meer om het polijsten. Dat gaat niet echt met microvezeldoeken of katoenen doeken :oops:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Als jullie nog extra auto's nodig hebben om op te oefenen... Die van mij is al zeker 60.000 km niet gepoetst en ongeveer een half jaar (20.000 km) niet gewassen. O:)

RRL
Master
 Bericht 
Ik begin er meer aan te twijfel of ik mijn ovb niet net zo goed geheel in kan trekken. Dat materiaal had ik dus geen seconde aan gedacht en is wel een serieus iets. Beschik enkel over shampoo, kan er al goed 6-7 jaar oud zijn. Zelfs de spons die er bij hoorde is pleitte.

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Wat zou je bijvoorbeeld aan basic spullen nodig hebben, Archiebald?
Heb wel een mooie projectauto met veel krassen, maar heb geen polijstmachine etc.

Archiebald
Master
 Bericht 
Paint-Brush schreef:
basic spullen nodig hebben,

Echt als basis heb je genoeg aan:
2 emmers
een washmitt
autoshampoo

Daar begint het namelijk allemaal mee. Als je dat wassen niet goed doet ga je "schade" maken. Als aanvulling daarop:
Wax
foampad om de wax aan te brengen
wat microvezel doeken om hem uit te buffen

Dan weer een stapje verder:
Klei
quickdetailer
(Oke, oke, kleien hoor je VOOR het waxen te doen, maar het is geen ramp en vrij normaal om je auto te waxen zonder dat je hem gekleid hebt. Het resultaat en de standtijd van de wax wordt daar wel korter door!)

En daar weer bovenop krijg je echt de detailing spullen zoals:
Glaze
Sealant
polijstmachines etc...

Even de basic dingen als winkelwagentje op Carclean bij elkaar gepakt. Ik weet het, 110,- is een hoop geld. Maar hier (shampoo en wax, de rest is bijna oneindig) doe je je auto wel een keer of 20 mee.

Afbeelding

Raaf
Master
 Bericht 
Hmm.. Staat al wat in de agenda die dag. Ga proberen om in ieder geval even te komen buurten.

Lijstje:
- Archiebald
- Joël D. (ovb)
- 406
- RRL (ovb)
- Raaf (ovb)
-
-
-
-

Signum
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Even de basic dingen als winkelwagentje op Carclean bij elkaar gepakt. Ik weet het, 110,- is een hoop geld. Maar hier (shampoo en wax, de rest is bijna oneindig) doe je je auto wel een keer of 20 mee.

Heeft het veel zin voor een witte auto? Ik wil het eigenlijk ook wel gaan doen, maar het feit dat het een lease auto betreft en de kleur wit is brengt me wel aan het twijfelen of het de moeite waard is. Hoelang ben je met zoiets bezig?

Archiebald
Master
 Bericht 
:lol: Heb je Adinsx z'n posts wel eens gezien van de Megane? Een witte kun je heerlijk laten glimmen. Een witte JUIST zelfs, wat te denken van die vieze zwarte strepen die langs de ramen/spiegels/handgrepen naar beneden druipen als hij viezer wordt. Met een goeie wax erop is dat zo weer weg.

Signum schreef:
Hoelang

Verschilt HEEL erg. Als je met een écht vuile auto begint reken ik altijd op zoiets:

Wassen, dus velgen doen, afspuiten, sopje maken, wassen en weer afspuiten: 1uur
Kleien, 1 tot 1,5uur
Afplakken, (voor 't polijsten) 0,5uur
Polijsten, +/- 1uur per stap
Waxen, 1uur
Laatste details, wax/polijst residu verwijderen, ramen doen etc, 1uur.

Dan zit je dus al erg snel op 6uur werk. Ga je 2 lagen wax doen, nog een glaze aanbrengen of een sealant extra, stofzuigen etc etc loopt dat flink op. Maar goed. Dat is slechts ter indicatie hoe lang ik ermee bezig ben :[ ECHTE detailers polijsten zomaar een volle dag van 8 tot 10uur op 1 auto. Die vinden zo'n stappenplan van 1 dag prutswerk. Als je een auto poetst die goed bij gehouden wordt. Mijn Bora b.v die was ik in 20minuutjes en wax ik daarna ook in 20minuutjes. Kleien doe ik niet heel vaak en polijsten ook niet meer. Je haalt tenslotte wel steeds wat weg.

Signum
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dan zit je dus al erg snel op 6uur werk.

:o Dat is nogal wat. Ik zal er eens hard over gaan nadenken. De blits maken in een Megane station met 15 inch velgen zit er toch niet in denk ik :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
6 uur fysiek bezig zijn... Dat kan wel als ik het over meerdere weken uitsmeer. Een mooie glimmende tankdopdeur is ook niet weg om mee te beginnen..

406
Master
 Bericht 
:roflol:

adinsx
Master
 Bericht 
Gewoon wit of Blanc Nacré (parelmoer) zoals ik hem heb Signum? Gewoon wit zou ik ook niet zoveel trek in hebben eerlijk gezegd. :lol:

Ik probeer er ook bij te zijn (Had al een PM van de organisator :lol: ). Laatste dag IAA is echter ook en weet nog niet of ik de persdag kan gaan ivm druktes.

Rover
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
ECHTE detailers polijsten zomaar een volle dag van 8 tot 10uur op 1 auto.

Toen ik het voor mijn werk deed was ik 4-6 uur bezig met polijsten en waxen. De auto was dan nog niet perfect, maar dat kwam meestal omdat het auto's waren die nog niets anders dan wasstraten hadden gezien. Als je het echt perfect wil maken heb je inderdaad de dubbele tijd wel nodig.

RRL
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Gewoon wit zou ik ook niet zoveel trek in hebben eerlijk gezegd.

Want, weinig eer van je werk?

Signum
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Gewoon wit of Blanc Nacré

Blanc Glacier. Dat zal de gewone wel zijn dan :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Clear White hier. Duidelijk uni dus :lol:

Rot'kleur' is wit. Enkel mooi als hij vers gewassen is. Vuilstrepen op de zijkant zijn standaard. Evenals een smerige achterzijde door de wielen op de hoeken icm luchtwervelingen

Joël D.
Master
 Bericht 
Afbeelding

:lief:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aaaa koessie koessie

Signum
Master
 Bericht 
5 minuten later

Afbeelding

406
Master
 Bericht 
:rofl:

Ik kan trouwens enkel met den blaauwe komen. Die is net vers gespoten dus hoeveel nut dat dat heeft...

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Je kunt hem even goed in de was zetten :P

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja joh. Gewoon komen! :P

avg
Laat zich horen
 Bericht 
Ik ben erbij :D , kom waarschijnlijk met de insignia, als ik met de mazda 818 kom moet ik wel erg vroeg vertrekken uit Drenthe :lol:

Kenji
Master
 Bericht 
Lijstje:
- Archiebald
- Joël D. (ovb)
- 406
- RRL (ovb)
- Raaf (ovb)
- Kenji (ovb, ik maak wel gebruik van een wasboxxie daar. De lak van de TransAm is niet te redden)
-
-
-

Trasher
Master
 Bericht 
Lijstje bijgewerkt:
- Archiebald
- Joël D. (ovb)
- 406
- RRL (ovb)
- Raaf (ovb)
- Kenji (ovb, ik maak wel gebruik van een wasboxxie daar. De lak van de TransAm is niet te redden)[/quote]
- AVG
- Trasher (actief poetsen even afwachten door fysieke trammelant, maar kom zeker voor advies...)

Archiebald
Master
 Bericht 
:thumb: Leuk! What's up met de Trans-Am dan Kenji? Gebarsten lak ofzo?

Lijstje bijgewerkt:
- Archiebald
- 406
- AVG
- Trasher (actief poetsen even afwachten door fysieke trammelant, maar kom zeker voor advies...)

OVB:
- Joël D. (ovb)
- RRL (ovb)
- Raaf (ovb)
- Kenji (ovb, ik maak wel gebruik van een wasboxxie daar. De lak van de TransAm is niet te redden)

Kenji
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
What's up met de Trans-Am dan Kenji? Gebarsten lak ofzo?

Op de neus gebarsten lak en wat afgebladderde blanke lak, alsmede diverse krassen. Op de achterbumper een rare matte plek, ik vermoed van iets van thinner ofzo. De neus en de achterbumper zijn de enige kunststof delen op de auto, ik vermoed dat dat er ook wel wat mee te maken heeft.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Als jullie echt tot het einde blijven, kom ik ook wel even langs :) Moet die avond toch in Amsterdam zijn 8)

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Lijkt me ook wel leuk om te komen, meld me nu maar 'officieel' aan.

Archiebald schreef:
Lijstje bijgewerkt:
- Archiebald
- 406
- AVG
- Lotus Omega

OVB:
- Joël D. (ovb)
- RRL (ovb)
- Raaf (ovb)

Kenji schreef:
Op de neus gebarsten lak en wat afgebladderde blanke lak, alsmede diverse krassen. Op de achterbumper een rare matte plek, ik vermoed van iets van thinner ofzo. De neus en de achterbumper zijn de enige kunststof delen op de auto, ik vermoed dat dat er ook wel wat mee te maken heeft.

Mijn auto heeft ook diverse lakproblemen, waaronder afbladderende lak op het lv-scherm. Zal ook gespoten moeten worden :(

Pagina 1 van 4 [ 176 berichten ]