» Flitsservice.nl » Meetings   



 Pagina 1 van 2  [ 56 berichten ]
Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Vandaag waren we met een aantal FS forumers bij elkaar om de parkeersensoren eens te testen en de inbouw van de sensoren te bespreken :biertje:.

Over de resultaten kan ik kort zijn:

- Zowel de anti-parkeerkrassen als de parkeerkrassen-onderschepper systemen werken prima
- 1 sensor voor en 1 sensor achter waren bij de (recente) versie van bovenstaande systemen voldoende
- Hoe groter de afstand, hoe makkelijker de boel werkt
- Bij de high-power onderschepper is 1 sensor aan de voorkant niet genoeg
- Zorg dat je de parkeersensor en de wekker niet op 1 bron aansluit, het bleek dat wekker met tijd 9:66 de werking van de parkeersensor flink stoorde.

Bij iedereen werkte de parkeersensoren uitstekend.

Nog wat plaatjes 8) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een paar uurtjes testen en informatie uitwisselen, ging het hele zooitje (zo'n 500.000 Euro aan auto's overigens :roll:) weer ieder zijn eigen weg.
Ik vond het geslaagd! Bedankt iedereen :dag:.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Ik zal de plaatjes even werkend maken, momentje..
Hmm.. ik krijg er twee niet aan de praat.. Naja, zijn niet zo boeiend, ik haal ze er tussenuit.

Vjenne
Master
 Bericht 
Mess schreef:
Ik zal de plaatjes even werkend maken, momentje..

Doe dat :kniktja:

Gendrikje
Master
 Bericht 
Mess schreef:
Ik vond het geslaagd! Bedankt iedereen


Ik ook. Erg gezellig en informatief. Nogmaals dank voor het organiseren Mess! :respect:


Mess schreef:
Bij de high-power onderschepper is 1 sensor aan de voorkant niet genoeg


Bij Dr. Dave zijn "anti-parkeerkrassen" toch wel zover ik begreep? Of bedoel je met de High-power onderschepper een "parkeerkrassen-onderschepper " ?

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Gendrikje schreef:
Bij Dr. Dave zijn "anti-parkeerkrassen" toch wel zover ik begreep? Of bedoel je met de High-power onderschepper een "parkeerkrassen-onderschepper " ?

Ah ja, dat zou nog wel eens kunnen inderdaad, dat het "anti's" zijn! In ieder geval de HP variant.

M4rk
Master
 Bericht 
Ik vond het nog wel ff de moeite waard, ondanks dat ik wat later kwam.

Als afsluiter hebben Kimono en ik nog even snel een uitsmijtertje gepakt ;)

Gendrikje schreef:
High-power onderschepper


Die zaten op die mooie witte Audi. High powered parkeersensoren van Laser Interceptor.

Rens
Master
 Bericht 
 
Weet nu tenminste zeker dat ik deuk-vrij blijf, nogmaals bedankt voor het organiseren ! :thumb: 1 voor en 1 achter is bij een polo dus ruim voldoende.

Kimono
Die hard
 Bericht 
Mess schreef:
Bij de high-power onderschepper is 1 sensor aan de voorkant niet genoeg

1 sensor zou genoeg zijn, alleen moet deze dan wel goed in het midden zitten (f)

EddyHH
Master
 Bericht 
Ik vond het ook leuk en nuttig. Bedankt voor het organiseren. :thumb:

Yvesart
Master
 Bericht 
Mess schreef:
Na een paar uurtjes testen en informatie uitwisselen, ging het hele zooitje (zo'n 500.000 Euro aan auto's overigens ) weer ieder zijn eigen weg.

totale waarde is ook afhankelijk van het aantal auto's ? ;-)

Sherlock
Master
 Bericht 
 
S6?

-Joske-
Master
 Bericht 
Is een A5 of S5. Is trouwens een mooie wagen, die zwarte S5/A5.

(5 foto's laden niet.. Dus geen idee of daar dan die 6 tussen zit).

boersma
Master
 Bericht 
rs6 ? ;-)

Sherlock
Master
 Bericht 
 
Dikke porno die auto, wat het ook is. :kwijl:

Marten320TD
Master
 Bericht 
 
:[ Tsjonge, wat een pluisjes bij elkaar.... niet eens kunnen rijden zonder parkeersensoren.. :[ :wink:
Wel geyle vehikels bij de weg! :thumb: :kwijl:

boersma
Master
 Bericht 
hahaha pluisjes :lol:
Helaas kon ik vandaag niet omdat ik het te ver weg vond... (slechte smoes ik weet het)

M4rk
Master
 Bericht 
Ik wou zeggen.. Er waren forummers uit Alkmaar en Rotterdam. :kniktja:

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Hmm plaatjes via ImageShack zijn niet bewaard gebleven op de server, ik voeg ze even opnieuw toe!
De site ligt er af en toe uit van ze. Komt morgen wel :).

Guppenklup
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Tsjonge, wat een pluisjes bij elkaar.... niet eens kunnen rijden zonder parkeersensoren.. :[

Parkeersensoren zorgen er niet alleen voor dat je auto krasvrij blijft O:)

red devil1
Master
 Bericht 
met welke guns hebben jullie getest? en welke afstanden?

Rens
Master
 Bericht 
 
Voornamelijk Truespeed en Ultralyte LR. 50-75 meter bij stilstand en 100-500 meter al rijdend. Weet niet of er nog 1000+ meter metingen gedaan zijn. Op mijn polo kregen we enkel resultaat op 25 meter onder een flinke hoek (van de zijkant), op het achterlicht.

Vjenne
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Helaas kon ik vandaag niet omdat ik het te ver weg vond... (slechte smoes ik weet he


M4rk schreef:
Ik wou zeggen.. Er waren forummers uit Alkmaar en Rotterdam. :kniktja:


Ik dacht aan het begin van de middag eens te informeren waar jullie precies uithingen, kon ik nog even een sloot koffie of zo aanbieden, maar toen was iedereen alweer gevlogen. Ik heb zitten staren op de foto's of ik de lokatie herkende, maar behalve een langsvarend waterdrijfbootding heb ik geen herkenningspunten gevonden :nocheer:

enerby
Master
 Bericht 
Het was gezellig, leuk om weer eens wat FSers te spreken.
Dave :thumb:

aygo4life
Master
 Bericht 
 
mooie audi TT

egeltjes
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Er waren forummers uit Alkmaar


Ik wist van nix. :( :(

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Yvesart schreef:
totale waarde is ook afhankelijk van het aantal auto's ?

Stuk of 11 denk ik..

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Werken de plaatjes bij iedereen?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bij mij wel (f)

M4rk
Master
 Bericht 
Vjenne schreef:
maar toen was iedereen alweer gevlogen.


13:30 reed ik weg van de testlokatie. De volgende keer (als die er ooit komt) zal ik je wel ff informeren ;-)

Mess schreef:
Werken de plaatjes bij iedereen?


:kniktja:

egeltjes schreef:
Ik wist van nix. :( :(


Toch is er een redelijk uitgebreid topic over geweest ;)

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Tsjah, nooit echt een aankondiging. Maar we waren nu al met een redelijke groep. Organiseer je Editon II toch :)?

egeltjes
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Toch is er een redelijk uitgebreid topic over geweest ;)


Vast in een forum-deel waar ik nooit kijk. :( :(

Jammer dan (voor mij). 8)

S60
Master
 Bericht 
Interessante Bijeenkomst, heb er een hoop opgestoken, vooral over Parkeerschade's... :lol:
Dave, bedankt voor de organisatie! :thumb:

Fred :glaasje:

Vjenne
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
13:30 reed ik weg van de testlokatie. De volgende keer (als die er ooit komt) zal ik je wel ff informeren ;-)


Je had me min of meer al geinformeerd, toen ik op Twitter langs zag komen dat TS onderweg was deze kant op, dacht ik er weer aan. En ach, het was weekend, rond 13:30 leek het me een prima tijd om eens zelf te ontbijten en wat kleren aan te trekken, dus ik was gewoon te traag (f)

Jeroen123
Respect
 Bericht 
Nu snap ik waarom diegene hier aangemeld zijn... :lol:

Sherlock
Master
 Bericht 
 
Van wie zijn die S5 en RS5 dan? Kan me niet herinneren die auto's voorbij te hebben zien komen hier.

M4rk
Master
 Bericht 
Ik kan me ook zo voorstellen dat je met dat soort auto's ook niet te koop loopt. Er zijn er maar weinig die op bovenstaande foto's mijn auto aan kunnen wijzen.

Da's een lekker idee ;-)

enerby
Master
 Bericht 
Mess schreef:
- Bij de high-power onderschepper is 1 sensor aan de voorkant niet genoeg

In dit geval zaten er twee sensoren aan de voorkant waarvan de linker sensor was afgeplakt.
Als je dan op 50 meter een meting op de rechter koplamp doet ziet de lasergun de laser van de jammer niet.
De sensor moet dan in het midden om door de lasergun te kunnen worden gezien.
Bij de grotere auto's is het daarom aan te raden twee sensoren te plaatsen, HP is niet nodig.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Het is nogal vreemd geformuleerd, 1 hp sensor aan de voorkant moet toch genoeg zijn. Zelfs 1 gewone in het midden aan de voorkant is genoeg.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Fulcrum
Master
 Bericht 
dna schreef:
Het is nogal vreemd geformuleerd, 1 hp sensor aan de voorkant moet toch genoeg zijn. Zelfs 1 gewone in het midden aan de voorkant is genoeg.

Ik heb het wel vaker geschreven, maar voor een lasergun is de jammer op de auto een miniscuul klein fel stipje laserlicht. Op het moment dat de gun (als gevolg van zijn goede optiek) de jammer niet "ziet" zal er ook geen sprake van effectief jammen zijn. De jammer zal wel "afgaan" door strooilicht van de laser of het bewegen/trillen van de lasergun door de agent.

Stel je maar voor dat je door een PVC pijpje naar de auto kijkt. Als je maar dicht genoeg bij de auto bent, dan zie je bijvoorbeeld alleen maar een koplamp. Een enkele ter hoogte van de kentekenplaat geplaatste jammer zie je niet door die PVC buis. Maw. de gun zal perfect je snelheid kunnen meten.

Dit is een korte afstand probleem, op grotere afstand is een LI (met z'n hoge vermogen) wel effectief. (Uitleg: Als je door een PVC pijpje naar een auto op 200 meter afstand kijkt dan zie je een een veel groter deel van de auto, dus de enkele centraal geplaatste jammer is altijd zichtbaar)

Nogmaals, als je op korte afstand 100% bescherming wil, dan moet je meerdere transponders plaatsen en die zo optimaal mogelijk verdelen.
Op grote afstand is het uitgestraalde vermogen van de jammer de bepalende faktor. Bij een LI is dit in de praktijk nooit een probleem, bij een diode jammer (Bijv. Blinder) kan het wel een faktor worden.

Kijk maar hoe de transponders op die witte RS5 geplaatst heb. De afstand van het centrum van de kenteken plaat is ongeveer gelijk aan de afstand tot de koplamp. Dit is een redelijk ideale verdeling van de transponders op die auto. Als je het nog gekker zou willen maken, plaats dan 3 transponders op de voorzijde. (1 boven of onder het centrum van de kentekenplaat, en de 2 andere transponders mogen dan iets verder naar buiten ..........)

Op de achterkant van de auto is een enkele transponder "gevaarlijker" dan op de voorzijde, enkel en alleen omdat de reflectoren op de achterzijde van de auto de ideale doelen zijn voor een lasergun.

Dr. Dave
Respect
 Bericht 
 
Volgens mij waren er genoeg mensen met JTG met maar één sensor?

Verder wil ik iedereen bedanken voor het organiseren en meewerken aan deze mini test meeting.

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Nog even een vraagje over de opmerking dat een wekker op dezelfde spanningsbron als je parkeersensor voor problemen kan zorgen.

Kan hierover wat meer informatie neergezet worden, zijn er dan alleen problemen tijdens het jammen of gaat de wekker raar doen of de parkeersensor.

Of werkt de parkeersensor gewoon niet etc etc

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Hee, dit heb ik compleet gemist. Had best een stukje willen meepikken ter info.

Wel een hoog VAG & BMW-gehalte ;)

Erg netjes weggewerkt trouwens, die transponders op de RS5.

357kurt
Master
 Bericht 
Jammer genoeg hebben we niet getest of een geparkeerde auto met geactiveerde parkeersensor de meting kan verstrooien indien een ander rijdend voertuig gemeten wordt.

dolphin
Master
 Bericht 
Doe volgende keer graag mee (al is t maar om de vag-bmw overheersing te beperken :D )

Rens
Master
 Bericht 
 
dna schreef:
Kan hierover wat meer informatie neergezet worden, zijn er dan alleen problemen tijdens het jammen of gaat de wekker raar doen of de parkeersensor.


Je kon veel makkelijker een snelheid krijgen en dus door het shield heenprikken. Op een A3 met dit probleem kon je op 300 meter gewoon een snelheid aflezen. Probleem was opgelost na het loshalen/uitzetten van de wekker. Lijkt er dus op dat de lasers in de LI niet op maximaal vermogen konden opereren.

enerby
Master
 Bericht 
@Rens
Je moet wel even even je 12 volt voeding controleren, deze is echt niet oke!
Trek desnoods een nieuwe voeding vanaf je sigaretten aansteker en zorg voor goede massa, dit is noodzakelijk voor een goede werking.

Raaf
Master
 Bericht 
dolphin schreef:
Doe volgende keer graag mee (al is t maar om de vag-bmw overheersing te beperken )

Die witte is ook VAG :wink:

357kurt
Master
 Bericht 
VAG rijders zo'n ook allemaal aso's dat is algemeen bekend, petjevolk :lol:

S60
Master
 Bericht 
enerby schreef:
Je moet wel even even je 12 volt voeding controleren, deze is echt niet oke!


Ik begrijp dat LI nu gebruik maakt van 115W (pulsed) Diodes. Dit is afgerond zo'n 10Amp. Door de +12V met 'Apehaar' uit te voeren blijft er maar een heel klein Pulsje over (en is Ome Agent weer blij...).
Zo dicht mogelijk bij de Accu weg halen (of Sigarettenaansteker). Daarnaast is een goed Massacontact net zo belangrijk...

Fred :glaasje:

Gendrikje
Master
 Bericht 
357kurt schreef:
VAG rijders zo'n ook allemaal aso's dat is algemeen bekend, petjevolk

Kofferbak ligt er vol mee :D

 Pagina 1 van 2 [ 56 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…