» Flitsservice.nl » Meetings   

Postingstijd interval gedetecteerd van 77 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 5  [ 215 berichten ]
eBoonstra
Weet de weg
 Bericht 
Ik moet nog altijd een keer een ringdoop meemaken, als er weer eens een meeting is join ik graag!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mag je eerst eens even je avatar uit gaan leggen.

bx gek
Master
 Bericht 
RucphenNB schreef:
Ben er de afgelopen weken 3 keer geweest met de SLK, 2x met nat weer en 1x in de ochtend nat en daarna droog. Heb toen nog een zoon van een forum member meegenomen voor een rondje.

Hij geniet er nog steeds van dat hij met je mee mocht :D :thumb:

Raaf
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Dus zondag de 18de

Ik was er zowaar... Maar rond 10.15 al door richting huis gereden

Diango
Master
 Bericht 
Ik zou er zelf al niet eens durven rijden, laat staan iemand anders zijn kind mee te nemen! Ik acht mezelf een vrij ervaren chauffeur maar het schijnt een heel verraderlijke baan te zijn, zeker als het nat is.

Dat gezegd zou ik enorm graag een keer een meet bijwonen! Gewoon lekker op het terras hangen, genieten van de bermcrashes onder het genot van wat hapjes en een koud colaatje :colaatje:.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aandacht voor meetings is laag tegenwoordig. Want kost geld.

Duitsland helemaal, want ver en geld :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Alles kan verradelijk zijn Diango.. Je bent er altijd zelf bij, ook in de regen.

ibizaking
Master
 Bericht 

gisteren was droog weer voorspeld. Na dat men de gecrashte Ringtaxi had weggesleept, gingen we de baan op. Na een paar km bij Hatzenbach een enorme felle plensbui, iedereen ging in de safetymodus, rond de 50km/u. Vanaf Bergwerk weer droog en weer op het gas. :honger: en door naar Giulia

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Gisteren schoof de Ring taxi er nog af, dus ja het kan altijd misgaan. Maar je hoeft niet de grens op te zoeken als je nieuw bent nee.

Ik heb daar gisteren de MTB route gedaan. Afzien op een andere manier, maar je komt best leuke stukken tegen!

Christafari
Master
 Bericht 
Diango schreef:
Ik zou er zelf al niet eens durven rijden, laat staan iemand anders zijn kind mee te nemen! Ik acht mezelf een vrij ervaren chauffeur maar het schijnt een heel verraderlijke baan te zijn, zeker als het nat is.

Mwah, volgens mij heeft Rucphen 'm wel vaker gedaan. Ik heb 'm 1 keer gedaan op de motor. Geweldige ervaring maar op 2 wielen voor mij iets teveel risico; er rijden mensen met ouwe gebakkies die niet veel geven om de veiligheid van anderen.

bx gek
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
volgens mij heeft Rucphen 'm wel vaker gedaan.

:kniktja:

Ik ben zelf ook al een keer met Rucphen over de ring geweest en ik voelde mij zo veilig dat ik mijn zoon (15) zonder angst/twijfel e.d. meestuurde.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Nam graag het TTtje mee voor een weekeindje Nordsleiffe. Ook de Max5 wordt regelmatig uitgelaten daar :)

Geweldige baan!!

Diango
Master
 Bericht 
Ik zou het graag nog eens doen hoor, maar (ook na adviezen van ervaren bezoekers) ik zou eerst een paar passagiers-rondjes maken en misschien een keertje met de ringtaxi mee. Volgens mij is dat spanning genoeg voor de eerste keer. Bovendien zou ik niet weten (maar ik denk dat ik het antwoord wel kan raden) of ik de bedrijfswagen daar überhaupt mag gebruiken, verzekeringstechnisch gezien.

En raaf heeft gelijk, je hebt het zelf in de hand, maar een ongeluk hoeft niet jouw schuld te zijn hè, er kan ook een of andere flierefluiter met een roestige Volvo 340 zich in je zijkant boren na een gefaalde bocht.

Christafari
Master
 Bericht 
Diango schreef:
er kan ook een of andere flierefluiter met een roestige Volvo 340

Of een Skoda Fabia.

Diango
Master
 Bericht 
Nou ja, dat zeg ik nou, maar de auto's die ik op de vele filmpjes het méést zie crashen zijn de dure modellen, of dan toch modellen die voor (veel te) veel geld zijn opgeleukt om er snel uit te zien. Patsertjes dus :glaasje:.

-Joske-
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
Ik heb daar gisteren de MTB route gedaan. Afzien op een andere manier, maar je komt best leuke stukken tegen!

Hoelang is die route? Dat lijkt me ook wel een keer leuk om te doen. (had er al van gehoord, maar nooit in verdiept).

ceriadwen
Master
 Bericht 
Verzekeringstechnisch heb je niks om op terug te vallen :)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Verzekeringstechnisch heb je niks om op terug te vallen

Daar zijn de geleerden nog niet over uit.

Diango
Master
 Bericht 
Kun je niet een speciale dekking afsluiten voor alleen die dag? Er is wat voor te zeggen om (een paar) honderd euro te lappen voor de zekerheid dat je straks niet met een rekening van potentieel een paar (tien)duizend euro blijft zitten.

Raaf
Master
 Bericht 
Tenzij de ring met name in de voorwaarden genoemd is ben je er gewoon met je normale dekking verzekerd tijdens de touristenfahrt. Technisch is het dan een eenrichtingstolweg met een adviessnelheid van 130 km/h.

Kans dat de verzekering gaat piepen is er natuurlijk zeker wel. Even uitzoeken welke dekking je verzekeraar geeft is ook aan te raden, kom je er later achter dat je niet gedekt bent is het een dure grap.

Black98
Master
 Bericht 
Diango schreef:
misschien een keertje met de ringtaxi mee.

Die moet je vaak zo'n beetje een jaar van tevoren reserveren, het is niet dat je zomaar in kan stappen en dat ie gaat.

En verder: met een leasebak kun je wel vergeten dat je verzekerd bent. En als je de maandag erna bij de dealer komt voor nieuwe banden/remmen mag je soms ook nog wat uitleggen. Ik ken iemand die op basis van foto's die langs de baan worden gemaakt, op het matje werd geroepen en zelf een set banden kon aftikken.
De leasemaatschappij had namelijk 'zijn' auto daarop ontdekt, en daarop zijn werkgever ingelicht.

Raaf
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
En verder: met een leasebak kun je wel vergeten dat je verzekerd bent. En als je de maandag erna bij de dealer komt voor nieuwe banden/remmen mag je soms ook nog wat uitleggen. Ik ken iemand die op basis van foto's die langs de baan worden gemaakt, op het matje werd geroepen en zelf een set banden kon aftikken. De leasemaatschappij had namelijk 'zijn' auto daarop ontdekt, en daarop zijn werkgever ingelicht

Is afhankelijk van waar de leasemij de verzekering heeft lopen en wat in je contract staat. Een aantal grote leasemaatschappijen controleert actief op en langs de baan.

Bij mijn leaseslet is het niet uitdrukkelijk verboden en dus toegestaan tot ik een officiele melding krijg. Hoe je WG erop reageert is wel iets om mee te nemen in je overweging.

Diango
Master
 Bericht 
Laat ik voorop stellen dat ik, áls ik de bimmer al meeneem naar de Nurburgring, er niet mee ga racen (hoogstens een beetje doorrijden / planken op het rechte stuk, niet meer dan thuis dus). En ik heb mijn dashcam om dat te kunnen bewijzen achteraf. Maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat het puur aanwezig zijn al problematisch kan zijn, zeker in het geval van een ongeluk (dat al dan niet jouw schuld kan zijn).

Ik zal zodra het binnen is mijn nieuwe leasecontract eens doorspitten puur uit nieuwsgierigheid, maar ik ga er vooralsnog van uit dat ik gewoon lekker aan de zijlijn plaatsneem met een drankje, lekker dagje van maken is net zo gezellig :thumb:.

Joël D.
Master
 Bericht 
Zelf ben ik tot nu toe 1x op de Ring zelf geweest. Eigenlijk is het niet anders dan de wegen in de Eifel zelf, je rijdt gewoon lekker door, maar je houdt rekening met anderen en onverwachte situaties. Het voordeel op de Ring is nog dat je geen tegenliggers heb, dus dat je het asfalt wat beter kan benutten. Verder gewoon zorgen dat je rechts blijft rijden voor de echt snelle auto's en dan kan er (bijna) niets gebeuren.

-Joske-
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
maar je houdt rekening met anderen en onverwachte situaties.

Dat is inderdaad wel zo handig ja. :lol: Zo,n beetje iedere 2 sec in je spiegel kijken is wel aan te raden als je kalm an doet.

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Als ik voluit wil gaan in Duitsland doe ik dat wel op de Autobahn

Voluit gaan op de ring als je de route niet kent is ook geen goed idee. En het duurt best even voor je de route echt kent daar (en bij die mensen hoor ik niet).
Dan is het evengoed nog wel leuk, maar t blijft uitkijken. De route ernaar toe is minstens net zo leuk :kniktja:

Injectie
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Verzekeringstechnisch heb je niks om op terug te vallen

Mijn verzekering vergoede alle schade aan het asfalt en vangrail incl personeelskosten. mijn reisverzekering vergoedde de repatrieringskosten van mijn auto. Was wel in 2007 toen ik daar een Saab afschreef. :x :x ;( ;( ;(

Diango
Master
 Bericht 
Hoe kwam het?

OlieTankeR
Master
 Bericht 

@Joske:

26km, maximaal doodgaan op de eerste klim van 300m (hoogte niet lengte, en leuk die steilstrecke met 27 tot 33% steiging... zelfs lopend ga je dood!)
Verder met regelmatige kijkstops prima uit te rollen als je fietsen leuk vindt.

http://connect.garmin.com/modern/activity/556483451

Oja, en in een afdaling mn remmen weg omdat ze te heet waren,verder top!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja laten we gaan fietsen. Twinny loads vollaaien en gaan.. Ik film wel vanaf de kant :kniktja:

Injectie
Master
 Bericht 
Diango schreef:
Hoe kwam het?
Geen idee was met een voor mij nieuwe auto en reed langzamer als normaal raakte in een overstuur in een links rechts bochtencombi en vloog daardoor vol de vaneail in. Maakte ook de klassieke fout met opvangen. Koppeling in ipv gas geven

Diango
Master
 Bericht 
De fout was koppelen of gas geven? Bij slipcursus leerden ze mij koppelen om te stabiliseren, maar ik weet niet of het in zulke extreme condities ook opgaat.

Injectie
Master
 Bericht 
Voorwiel aandrijving dus dan moet je gas geven. En dat deed ik dus niet.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zou best in zijn voor zo'n meet. Ben er ook al eens met eigen auto op geweest. Beetje risico hoort erbij in het leven ;) heb een leuke tijd gehad!

406
Master
 Bericht 
Ik ben er ook wel voor in, ben er een keer geweest (op de terugweg) maar het regende dusdanig hard dat ik gewoon naar huis ben gereden.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Het lijkt me poepie-eng.

RAH
Master
 Bericht 
Er zijn genoeg plekken waar je kunt kijken. Je hoeft dus niet de baan op, ook met kijken kun je een leuke dag hebben. Als het heel rustig is is het volgens mij best te doen. Nadeel is de ervaring die je mist. Niet zo zeer de ervaring met hard rijden, maar met de baan zelf. Een rondje of tien om de baan een beetje te leren kennen is geen overbodige luxe als je met wat hogere snelheid wil gaan rijden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Met een beetje computer is dat tegenwoordig ook wel op te bouwen in samenwerking met Assetto Corsa;

Link

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik ben ook wel in voor een meeting ergens in het voorjaar. :)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
RAH schreef:
Een rondje of tien om de baan een beetje te leren kennen is geen overbodige luxe als je met wat hogere snelheid wil gaan rijden.

Heel veel Gran Turismo gaan spelen. Heb het circuit op het spel zo vaak gereden dat ik het circuit daar uit mijn hoofd ken....of ik het in praktijk ook nog zou kennen weet ik niet :[

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ja leuk een Nürburgring.
Wat gaan we doen? Zelf rijden of alleen kijken.
We gaan fietsen. :lol: :roflol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Gran Turismo

Dat is redelijk fake.

Maargoed in het echt blijft toch wel even anders.. Je zal niet de eerste zijn die huilend van het circuit afkomt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dat is redelijk fake.

Oh?
Want?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Omdat ik het zeg.

Joël D.
Master
 Bericht 
Klopt, is alleen handig om een de baanverloop een beetje te kennen, maar in het echt is de baan toch echt anders, vooral het hoogteverschil krijg je niet door bij GT. Assetto Corsa heb ik, alleen nog niet gespeeld op de Ring.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Omdat ik het zeg.

Geweldig argument! :fp:

JeffreyM
Master
 Bericht 
En Dave heeft altijd gelijk :kniktja:
(Zo niet, dan toch :[ )

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Joël D. schreef:
alleen nog niet gespeeld op de Ring.

Nordschleife is ook nog niet officieel af.. Verwachting is dat een laserscanned versie ergens volgend jaar gereleased wordt, dan is het echt 100% een kopie. En een first in simland, niemand heeft ooit de Nordschleife laserscanned uitgebracht. Zo dus;

https://www.facebook.com/Assetto.Corsa/ ... =3&theater

de Ring is wel af. (F1 gedeelte).

ibizaking
Master
 Bericht 

vergis je ook niet in het asfalt. Er liggen weliswaar veel nieuwe stukken asfalt, maar het is niet vergelijkbaar met openbare weg. Als het nat is, bijvoorbeeld, is het veeeeeeeeeeeeeeeeeel gladder en schuif je er zo vanaf. en de tijden die je met een game haalt kun je gerust vergeten, kom je met een straatauto niet bij in de buurt. Overigens heb ik 1 keer een game gespeeld en vloog er telkens af, gelukkig niet tijdens mijn echte rondjes, maar voor velen is het andersom.

18vti
Master
 Bericht 
Ga zelf zeker 2x per jaar met wat vrienden naar de Ring kijken bij de Touristenfahrten...machtig mooi, goed wat buitenlucht, goed wat lopen (Wandeling naar Adenauer Forst is lekker steil (f) ) en genieten van alles wat langskomt :thumb:

Pagina 4 van 5 [ 215 berichten ]