» Flitsservice.nl » Meetings   

Postingstijd interval gedetecteerd van 35.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 5  [ 215 berichten ]
Kenji
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Zorg ervoor dat je auto in topconditie is. Op de Ring slijt alles met een factor 10 sneller dan op de openbare weg.

Zeer belangrijk ja.
En de meeste ongelukken gebeuren trouwens pas later op de baan, niet in het begin.
Later op de baan is de kans groot dat de standaard remmetjes van de meeste auto's gaan verglazen, en er dus niet meer goed geremd kan worden.
Daar komen de meesten trouwens te laat achter....

Raaf
Master
 Bericht 
Als je in je eerste ronde(s) je remmen overbelast ben je niet slim bezig :wink:

Bij mijn auto kan ik de remmen makkelijk oververhitten op de ring, maar je voelt dat aankomen. Dus doe je op bepaalde punten wat rustiger om de boel te laten koelen (olie trouwens ook op hete dagen). Of je gaat investeren in echte remmen.

Raaf
Master
 Bericht 
A(u)30# schreef:
neuh maar ik val in de refoton klasse

Ideaal voor een echt tourirondje toch.. Kunnen des te meer kijkers mee.

MoneyPenny*
Master
 Bericht 
Holy Guacamole! Elke week :o

Raaf
Master
 Bericht 
MoneyPenny* schreef:
Holy Guacamole! Elke week

Dat was een interpretatie van Joske :wink:
Keertje of 15-20 per jaar is wel erg lekker hoor :kniktja:

-Joske-
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Dat was een interpretatie van Joske :wink:

Ja elke week dat het open is.. staat er indd een beetje misleidend.

Raaf
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Ja elke week dat het open is.. staat er indd een beetje misleidend

Zelfs elke week dat het open is klopt niet..
Maar als de mogelijkheid er is en er tijd is dan ben ik er wel te vinden. Praktijk kwam in '09 neer op 12 dagen. '10 is voor mij 3 dagen en dit weekend geweest tot nu toe.

Dat groepje wat RucphenNB heeft opgesomd is wel wekelijks met racen bezig, maar er is meer te doen dan alleen de ring (f)

RucphenNB
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Dat groepje wat RucphenNB heeft opgesomd is wel wekelijks met racen bezig, maar er is meer te doen dan alleen de ring

Ging wel lekker hoorde ik, rondje met JP in de BMW goed bevallen? Ik was pas zondag laat aanwezig en heb maar een paar rondjes kunnen doen. Inmiddels was de baan flink smerig en vind ik dat jullie zeer wijs zijn geweest. Volgende keer treffen we elkaar daar vast en zeker.

Ik zal wanneer een datum bekend is proberen tijd te maken om het hele weekend van jullie keuze daar aanwezig te zijn. Ik heb er de hele groep met namen bij gezet, wij gaan bijna altijd samen.

Raaf
Master
 Bericht 
RucphenNB schreef:
Ging wel lekker hoorde ik, rondje met JP in de BMW goed bevallen? Ik was pas zondag laat aanwezig en heb maar een paar rondjes kunnen doen. Inmiddels was de baan flink smerig en vind ik dat jullie zeer wijs zijn geweest. Volgende keer treffen we elkaar daar vast en zeker.

Het was een mooi weekend. Ronde met JP was leuk, het was erg gezellig, en nat regenen heeft een nieuwe invulling gekregen. We vonden het in ieder geval prima voor herhaling vatbaar.

RucphenNB schreef:
Ik zal wanneer een datum bekend is proberen tijd te maken om het hele weekend van jullie keuze daar aanwezig te zijn. Ik heb er de hele groep met namen bij gezet, wij gaan bijna altijd samen.

Komt goed, er staan ook nog wat rondes op de kaart die toch echt op moeten...

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik ben in 2009 2x geweest en vorige weekend (8aug) ook, dan niet om te rijden maar om te kijken, mijn auto valt op de A2 al bijna uit elkaar, laat staan op de ring :P

Ga dit topic wel volgen, want ik sla geen excuus over om daarheen te kunnen :P

Raaf
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
want ik sla geen excuus over om daarheen te kunnen

:lol: Pas op he.. Het is een besmettelijk virus.

Speedy J
Master
 Bericht 
Even voor mij (die eigenlijk de ring niet op wil lees durft): is het kijken ook de moeite waard om deze dag mee te gaan?

Archiebald
Master
 Bericht 
Speedy J, Absoluut.. maar alleen als je van exclusieve auto's, motoren, piepende banden, rokend rubber, driftende/slippende auto's en snelheid houdt....

Speedy J
Master
 Bericht 
Uhm.... ja dat zeker :D

(en als je me nu ook nog gaat vertellen dat daar mooie chicks rondlopen dan wordt ie helemaal fraai)

-Joske-
Master
 Bericht 
:kniktja: En ook met super korte rokjes als het lekker weer is.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nou de laatste keer dat ik op de Ring was was het slecht weer, de dag ervoor op de Nurburgring liep er meer moois rond als tijden een uitverkoop bij de H&M met 35°!

djidee
Master
 Bericht 
Ben er ook wel voor te porren...
Alleen ff kijken, met een overnachting erbij wordt het natuurlijk wel weer een prijskaartje... Maar om een dagje te gaan is met ongeveer 4 uur enkele reis ook wat ver...

De Ring ga ik niet op, ik kijk wel (en heb het word documentje met hoe bij de bochten te komen (wandelschoenen aan :) ) wel bij me )

Berijder
Pro
 Bericht 
A(u)30# schreef:
ik val in de refoton klasse

De ultieme Ring-refoton:

Link

(vanaf 1:27 is er actie te zien)

Dat "refo"snap ik wel, maar kan iemand me uitleggen waar dat "ton" vandaan komt :huh:

Raaf
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Alleen ff kijken, met een overnachting erbij wordt het natuurlijk wel weer een prijskaartje... Maar om een dagje te gaan is met ongeveer 4 uur enkele reis ook wat ver...

Overnachting op de camping moet je denken aan 20-25 euro per persoon. Niet schokkend dus. Bij een hotel of B&B is het even zoeken maar moet je ook wel in die rond de 25-30 euro pp uit kunnen komen.

WimLex
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Overnachting op de camping moet je denken aan 20-25 euro per persoon. Niet schokkend dus. Bij een hotel of B&B is het even zoeken maar moet je ook wel in die rond de 25-30 euro pp uit kunnen komen.

of een huisje huren met een paar man ;)

Raaf
Master
 Bericht 
Ook een prima optie. Kan tzt weleens navragen wat dat gaat kosten.

Speedy J
Master
 Bericht 
Goh. Dit lijkt mij nou een leuke meeting :kniktja: Ben wel een voorstander voor een overnachting ivm 1200 kilometer asfalt.

A(u)30#
Master
 Bericht 
@berijder: dat ton komt van container, poubelle of vuilbak....
:fp:

Christafari
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Bij een hotel of B&B is het even zoeken maar moet je ook wel in die rond de 25-30 euro pp uit kunnen komen.

:kniktja: Wij zaten in Schuld in een perfect Pension met hele gezellige eigenaren (die zelfs vuurwerk afsteekt en een showtje gaf met zijn eigen crossmotor :lol: ).

Ik ben er uit; ik ga niet meer de Ring op maar ik ga denk ik wel mee. Ik ga dan de wegen rond de Ring wel ff misbruiken.
Als je door Schuld rijdt, komende vanaf de Ring, dan krijg je net voorbij Schuld een weggetje, OMG :kwijl: 200 km/u door lange bochten, geen kip te zien :kwijl: :respect:

Raaf
Master
 Bericht 
Juist op de wegen rondom de ring doe ik redelijk rustig.. Tegenliggers en anderen die zich nog op de ring wanen kan goede klappers opleveren. Afgelopen weekend schijnt het ook weer een paar keer goed raak te zijn geweest..

-Joske-
Master
 Bericht 
Daar rijden sommige ook als idioten ja... Als ik zie hoe die motoren daar lopen inhalen op die onoverzichtelijke bochten. :fp: :fp:

Raaf
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Als ik zie hoe die motoren daar lopen inhalen op die onoverzichtelijke bochten.

Mooie orgaandonoren.. Helaas.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Christafari schreef:
dan krijg je net voorbij Schuld een weggetje, OMG :kwijl: 200 km/u door lange bochten

L73 met 200 km/u?

Wat moet ik hier nu van denken :roll:

Die borden staan er voor jou denk ik :x

Raaf
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wat moet ik hier nu van denken

Raaf schreef:
Mooie orgaandonoren.. Helaas.

:schudnee:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ach komm er zit altijd nog wel wat bruikbaars aan.

Raaf
Master
 Bericht 
Dat is volgens artsen/chirurgen juist het voordeel aan verongelukte motorrijders.. Organen blijven goed bewaard.

Had liever dat er gewoon even gedacht wordt bij de rijstijl, en de impact daarvan (maar daarvoor hebben we keijmeltjes topic al) en het zijn lang niet alleen motoren die daar gekke stunts uithalen.

OP de ring kan je hard gaan. Rondom de ring hou ik liever de marge om een of andere piloot te kunnen (proberen) ontwijken. Ja op sommige stukken kan je enorm hard, maar het blijft verraderlijk.

djidee
Master
 Bericht 
Hard rijden moet je gewoon de BAB60 pakken, vanaf Bitburg richting Wittlich. Leeg, overzichtelijk, vrij nieuw en behoorlijk aflopend.

Bochtjes in de Eifel moet je gewoon van genieten, en daarvoor hoeft het niet hard te gaan.
Tip: Pak gewoon de kleinere wegen (gewoon uitzoeken op de tomtom, en route daarlangs plannen), veel rustiger, stuurt fijner, en door krappere bochten net zo'n snelheidsbeleving als de B257/B258 of de beruchte L73. L92 (Ring richting Adenau) heb ik ook wel eens een gecrashte motor net opgeladen zien worden.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Een goede donor overlijdt liefst plotseling en jongvolwassen.
Motorrijders zijn daarmee een redelijk stabiele aanvoer van organen.

Verongelukte automobilisten zijn er steeds minder, en ze zijn steeds minder interressant als donor want te oud.

Christafari
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Christafari schreef:
dan krijg je net voorbij Schuld een weggetje, OMG :kwijl: 200 km/u door lange bochten

L73 met 200 km/u?

Wat moet ik hier nu van denken :roll:

Die borden staan er voor jou denk ik :x

De L75, overgaand in andere wegen. Prachtige weg daarvoor, overzichtelijk, zonnig en op het hele stuk hooguit 5 auto's tegengekomen.

Berijder
Pro
 Bericht 
A(u)30# schreef:
@berijder: dat ton komt van container, poubelle of vuilbak....

Ah, dank u, helemaal duidelijk :oops:

-Joske-
Master
 Bericht 
2 Oktober zijn er wel een paar fsers aanwezig.. Ik zelf ook als het lekker weer is. :wink:

Raaf
Master
 Bericht 
Nog eentje..

RucphenNB
Master
 Bericht 
De BMW zal dan weer wel klaar zijn. Ben er dus ook. Meeten bij Rainer of er naast? Heb nog 5 ronden op de kaart staan. :oops:

Raaf
Master
 Bericht 
RucphenNB schreef:
Meeten bij Rainer of er naast?

Ivm parkeerruimte zou ik kiezen voor ernaast..

crazydriver
Pro
 Bericht 

kijk ook eens op http://www.ring-world.nl
staat heel veel info op en route beschrijvingen naar diverse lokaties.

RucphenNB
Master
 Bericht 
Zeker als je Pascal (diegene achter Ring World) niet persoonlijk kent een echte aanrader!

RucphenNB
Master
 Bericht 
Misschien handig een lijstje te maken?

Vanuit hier vertrekt er een groepje:

Leon
Monique
Eric
Eduard
Anton
Jean-Pierre
Joost K.

Eventueel kunnen we ook bij Venlo afspreken bij de Gulf benzine pomp. Raaf zien we wel bij de Ring. :wink:

Raaf
Master
 Bericht 
RucphenNB schreef:
Raaf zien we wel bij de Ring.

Zal mijn komst wel met een roffel aankondigen :kniktja:

Ik vertrek 'smorgens vroeg uit Breda, maar maak een klein ommetje via luxemburg.

DidbeZ
Master
 Bericht 
Ik had met de FR wel meegewild... Met een Astra steesjun gaat hem dat niet worden. Kijken is leuk, meedoen veel leuker...

Robin2
Master
 Bericht 

Ga het m'n Saab 9-3 ook niet proberen. Moest in Duitsland met 220 vol in ankers door een of andere klaploper die niet oplette, waarna er een soort straaljagergeluid uit m'n remmen kwam. Kan niet goed zijn.

WimLex
Master
 Bericht 
Robin2 schreef:
een soort straaljagergeluid uit m'n remmen

tijd voor nieuwe remblokken :kniktja:

Robin2
Master
 Bericht 

Nou ja, heb het alleen gehad bij 200+. Verder sta ik rúim op tijd stil. Ik kom toch voorlopig niet meer bij onze oosterburen.

EDIT:
Daarnaast heb ik dat ding nu 6 maanden en inmiddels voor ruim 2000 euro onderhoud moeten plegen. Vind het wel goed zo. :fp:

Raaf
Master
 Bericht 
Robin2 schreef:
Nou ja, heb het alleen gehad bij 200+. Verder sta ik rúim op tijd stil. Ik kom toch voorlopig niet meer bij onze oosterburen.

EDIT:
Daarnaast heb ik dat ding nu 6 maanden en inmiddels voor ruim 2000 euro onderhoud moeten plegen. Vind het wel goed zo.

Voorbumper kost meer hoor O:)

DidbeZ schreef:
Kijken is leuk, meedoen veel leuker...

Dan kom je toch kijken

DidbeZ
Master
 Bericht 
Kijken is leuk niet leuk genoeg om 424 km heen en terug te rijden, meedoen is veel leuker.
:D

Raaf
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Kijken is leuk niet leuk genoeg om 424 km heen en terug te rijden, meedoen is veel leuker.

Krijgt ie eindelijk een excuus om die opel op zijn staart te zetten wil ie niet :nocheer:

Pagina 2 van 5 [ 215 berichten ]