» Flitsservice.nl » Meetings   

Pagina 1 van 5  [ 215 berichten ]
-Joske-
Master
 Bericht 
Naar mijn idee zijn er wel een aantal Fsers die wel eens naar de Nürburgring gaan. En er zijn er vast ook een aantal die daar wel eens heen willen. Nu lijkt me dat wel leuk om met een groepje Fsers 1 of 2 keer per jaar daar heen te gaan. Is hier animo voor?
Laat je mening maar horen hiero.. Hoevaak, wanneer etc.. Een heel weekend of alleen 1 dag.

Mij lijkt het in ieder geval leuk om 2 keer per jaar, een keer in het voorjaar, en een keer in de zomer/najaar er naartoe te gaan. Wat mij betreft gewoon 1 dag, maar als er meerdere een weekend blijven zal ik dat ook doen.

Ik start even een lijstje voor die geene wat intresse hebben, een eventuele datum kunnen we in het topic bespreken.

Hier een beetje info: http://nl.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrbu ... rdschleife

Lijstje:

Joske

RucphenNB
Master
 Bericht 
Lijstje:

Joske
Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

Meestal gaan we dan zaterdag en zondag mits beide dagen open.

-Joske-
Master
 Bericht 
RucphenNB schreef:
Lijstje:

Joske
Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

Meestal gaan we dan zaterdag en zondag mits beide dagen open.

Hmzz dat zijn geen FS members.. :wink: Opzich wel handig dat ze zich hier dan aanmelden op het forum zodat je mekaar enigszins kent. :wink:

Ik maak er even 2 lijstjes van:

Fs Members:

Joske

Groepje wat er ieder weekend is:

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

Misschien zijn er ook FS members die er ieder weekend naartoe gaan. Maar ik wil gewoon specifiek met mensen van het forum hier daar naartoe gaan. Dus als die personen daar ook intresse in hebben, laat ze zich dan ffe registreren hier..

Raaf
Master
 Bericht 
Fs Members:

Joske
Raaf

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

Hoewel ik er wel vaker dan 1-2 keer per jaar te vinden ben :wink:

Vjenne
Master
 Bericht 
Ik mis SKeijmel hier nog? :x

WimLex
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Nu lijkt me dat wel leuk om met een groepje Fsers 1 of 2 keer per jaar daar heen te gaan. Is hier animo voor?

Je bedoelt om daar te gaan (mini)meeten ? of om daadwerkelijk de ring op te gaan ?

Raaf
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
of om daadwerkelijk de ring op te gaan ?

Dat is toch ieder voor zich.. Tijdens Tourifahrt kan jij kiezen of je een rondje koopt en gaat of niet. Zijn ook zat plaatsen waar je leuk kan kijken.

Black_Magic
Respect
 Bericht 
Raaf schreef:
Zijn ook zat plaatsen waar je leuk kan kijken

Brunschen kun je mooi kijken alleen is het hier met mooie dagen wel druk :wink: :wink:

Raaf
Master
 Bericht 
Brunnchen kan je heel makkelijk komen.
Adenauer Forst is leuker, en beter voor je conditie..
En zo kan ik nog wel even doorgaan.. Kan tzt wel wat info over opgedoken worden, is wel leuk om een inventarisatie te maken wie willen kijken en wie willen rijden.

Celica
Die hard
 Bericht 
Ik durf er niet heen te gaan in m'n Celica... O:) :wink:

Christafari
Master
 Bericht 
Zet me er maar bij maar alles valt en staat uiteindelijk met de dag of het weekend waarin het georganiseerd wordt.
En of ik de baan op ga hangt geheel af van de drukte op dat moment. En of SKeijmel op de baan is :P

-Joske-
Master
 Bericht 
Lijstje schreef:
Fs Members:

Joske
Raaf
Christafari

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

-Joske-
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Je bedoelt om daar te gaan (mini)meeten ? of om daadwerkelijk de ring op te gaan ?

Ja beide, je kan er zelf voor kiezen om de ring op te gaan, of misschien kun je met iemand mee rijden etc.. Ik ga met mijn eigen auto de baan niet op.. Puur omdat die traag is en niet echt hard de bocht om kan.. Echter vind ik het ook leuk om foto's te maken.. Auto's kijken etc.. Of mee rijden bijv.

Kami
Master
 Bericht 
Ik wil ook wel mee, weet alleen niet of ik de mazda6 of de FZ1 Fazer zal inzetten......

-Joske-
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Lijstje schreef:
Fs Members:

Joske
Raaf
Christafari
Kami

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Raaf schreef:

Ieder weekend ook. Hoezo obsessie :x

Peter.B
Master
 Bericht 
Ik ga niet,

In de peug van de baas zit maar 70pk ding is niet voorruit te branden

-Joske-
Master
 Bericht 
blackevil schreef:
Ik ga niet,

In de peug van de baas zit maar 70pk ding is niet voorruit te branden

-Joske- schreef:
Ik ga met mijn eigen auto de baan niet op.. Puur omdat die traag is en niet echt hard de bocht om kan.. Echter vind ik het ook leuk om foto's te maken.. Auto's kijken etc.. Of mee rijden bijv.

A(u)30#
Master
 Bericht 
ik zou mijn auto niet mee mogen brengen, dit zou te shockerend voor de mensen op het circuit zijn.

BMW-gek
Master
 Bericht 
:lol: zullen we met de pickup O:)

Bar-E
Master
 Bericht 
Wilde wel een keertje gaan kijken (en rijden indien er iemand naast me durft te zitten).
Prik maar een datum, moet alleen wel veel weekenden werken de komende tijd. En nog 2 weken naar Curacao.

En dan kan ik nu mooi kijken wie RuchpenNB is............ (nog steeds geen idee, sorry)

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Tijd voor een bulk buy!

Afbeelding

Speedy J
Master
 Bericht 
BMW-gek schreef:
zullen we met de pickup

Nestel ik me in de laadbak :woop:

Voor zover ik weet is die ouwe zuipschuit van mij nooit getest op de Ring. Hmmmm... moeilijk moeilijk...

pr0mo
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
-Joske- schreef:
Lijstje schreef:
Fs Members:

Joske
Raaf
Christafari
Kami
pr0mo

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

A(u)30#
Master
 Bericht 
hebben ze ook een rondetijd voor 7pers.?

Speedy J
Master
 Bericht 
Hoezo, wil je Nordic Walken? :wink:

A(u)30#
Master
 Bericht 
neuh maar ik val in de refoton klasse

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Bel wel eerst ff de lokale begrafenisondernemer om te vragen wat daar allemaal het leven laat op die baan. De Nürburgring zelf zal het je echt niet zeggen maar anders de meiden van het restaurant tegenover de slagbomen wel. Gute Fahrt!

-Joske-
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Dus ik ga nog een keer een volle dag/weekend TF kijken doen, en voel ook veel voor de suggestie die ik ergens las om met een groepje FS mensen die kant op te gaan :thumb:

Citaat:
Lijstje schreef:
Fs Members:

Joske
Raaf
Christafari
Kami
pr0mo
Djidee

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

Over een datum gesproken, dit jaar nog een keer of begin volgend jaar?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
wat daar allemaal het leven laat op die baan.

Afgezien van een zooitje insecten valt dat verder reuze mee.

WimLex
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Fs Members:

Joske
Raaf
Christafari
Kami
pr0mo
Djidee
Wimlex (ovb van datum en andere verplichtingen)

Andre
JP
Vivienne
Anton
Eduard
Leon
Monique

-Joske- schreef:
Over een datum gesproken, dit jaar nog een keer of begin volgend jaar?

Dit jaar nog gaat denk ik niet (droog) lukken, wat mij betreft rond april ofzo.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Afgezien van een zooitje insecten valt dat verder reuze mee.

Wat jij wilt.....maar misschien toch handig om het even na te vragen voordat overmoed de rijvaardigheid gaat bepalen.

Zal in de meeste gevallen natuurlijk wel niet nodig zijn sinds hier uitsluitend klonen van Niki Lauda, Senna rondlopen

Christafari
Master
 Bericht 
Hoeveel zijn het er dan, Fopspeen?

WimLex
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
sinds hier uitsluitend klonen van Niki Lauda, Senna rondlopen

Lauda, verongelukt, blijvende brandwond schade
Senna, verongelukt, kan het niet navertellen

Betere voorbeelden van topcoureurs heb je niet ? :nah:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mag ik dan Schumacher zijn??

Ik ben ook zo arrogant en van vals spelen ben ik ook niet vies :woop:

Kenji
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik ben ook zo arrogant en van vals spelen ben ik ook niet vies

:lol: :lol: :lol:

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Fopspee(n) schreef:
sinds hier uitsluitend klonen van Niki Lauda, Senna rondlopen

Lauda, verongelukt, blijvende brandwond schade
Senna, verongelukt, kan het niet navertellen

Betere voorbeelden van topcoureurs heb je niet ?

Uitgangspunt was hun rijvaardigheid....niet hun crashes. Maar je leest natuurlijk wat je lezen wilt! Kennelijk is bij jou het glas ook halfleeg ipv halfvol

Dave schreef:
Mag ik dan Schumacher zijn??

Natuurlijk mag dat...hij zal het vast een hele eer vinden O:)

Christafari schreef:
Hoeveel zijn het er dan, Fopspeen?

2 jaar terug was er sprake van een gemiddelde van 1 per maand....vooral onder de motorrijders. Heeft weinig zin om bronnen te vermelden.....denk niet dat enkele ingewijde locals daar erop zitten te wachten als Christafari even gaat bellen.....ga het maar zelf rondvragen daar als je er bent.

Feit is dat ik alleen even wil aangeven dat de Nordschleife heel erg stoer is om te rijden maar gewoon een hele gevaarlijke baan is. Mensen als Cor Euser zeggen niet voor niks dat hij die baan minstens 100x moest rijden voordat hij hem echt ging kennen en echt hard kon gaan. Hij drukte mij ooit op het hart eerst 2 weken te gaan rijden daar alvorens in te schrijven voor een 24h race.

We hebben natuurlijk allemaal gekart, kunnen een beetje driften, weten wat onderstuur en overstuur is en rijden sportief op straat (voor zover dat nog kan hier in NL) maar echt hard gaan op een baan is een kwestie van reflexen en verwerkingssnelheid van je waarneming gekoppeld aan wagenbeheersing en techniek. Die baan leer je niet van af en toe een weekendje rijden daar.

Dat moet je trainen...er is maar een handjevol coureurs die jaren niet rijden...instappen en meteen weer hard gaan. De rest moet hun snelheid toch weer opbouwen.

Bovendien vind ik de veiligheidsmaatregelen op de Nordschleife onder de maat. Te korte uitrij mogelijkheden voor als je er een keer naast gaat, en je zal niet de eerste zijn die met schade langs de kant staat en vol gas geramd wordt door iemand die dacht bezig te zijn met een flying-lap. Dan nog maar niet te spreken over de hulpdiensten.

Maar goed..Fopspee(n) is natuurlijk achterlijk en weet niets....misschien gaat hij wel mee naar de meeting...kan hij nog wat leren (hoe het wel moet)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Voor de niet regelmatige Ring rijders.

Zorg ervoor dat je auto in topconditie is. Op de Ring slijt alles met een factor 10 sneller dan op de openbare weg.

Fopspee(n) schreef:
Feit is dat ik alleen even wil aangeven dat de Nordschleife heel erg stoer is om te rijden maar gewoon een hele gevaarlijke baan is.

Dat is ook de reden dat ik er niet met de Maserati ga rijden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het goede antwoord is een (2009) tot twee doden (2008) per jaar;
http://www.euskirchen-online.ksta.de/ht ... 1848.shtml

De gemiddelde A12 is gevaarlijker.

Fopspee(n) schreef:
Maar goed..Fopspee(n) is natuurlijk achterlijk en weet niets....misschien gaat hij wel mee naar de meeting...kan hij nog wat leren (hoe het wel moet)

Nee bel jij nou maar eerst. :dag:

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Het goede antwoord is een tot twee doden per jaar;

Andere schattingen variëren van 3 tot 12 per jaar bij touristenfahrten.

Citaat:
An den 105 Unfällen waren 98 Pkw und 77 Zweiräder beteiligt.

Huh? Ik had meer eenzijdige verwacht.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
feitelijk schreef:
Andere schattingen variëren van 3 tot 12 per jaar bij touristenfahrten.

Ja die lichamen worden onder het asfalt gestopt zonder tussenkomst van de politie. Doe je alsof of doe je echt dom hier?

Christafari
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
2 jaar terug was er sprake van een gemiddelde van 1 per maand....vooral onder de motorrijders. Heeft weinig zin om bronnen te vermelden.....denk niet dat enkele ingewijde locals daar erop zitten te wachten als Christafari even gaat bellen.....ga het maar zelf rondvragen daar als je er bent.

Je weet het dus niet precies? En die locals zijn je bronnen, that's all?

Dave schreef:
Het goede antwoord is een tot twee doden per jaar;
http://www.euskirchen-online.ksta.de/ht ... 1848.shtml

De gemiddelde A12 is gevaarlijker.

Dat bedoel ik. Ja, het is een gevaarlijke baan, dat zal ik niet ontkennen. Maar Fopspeen doet alsof het allemaal 10x erger is.

Fopspee(n) schreef:
Feit is dat ik alleen even wil aangeven dat de Nordschleife heel erg stoer is om te rijden maar gewoon een hele gevaarlijke baan is.

Eensch, en weet ook wel dat dat je punt is. Maar zeg dat dan gewoon.

Fopspee(n) schreef:
Bovendien vind ik de veiligheidsmaatregelen op de Nordschleife onder de maat. Te korte uitrij mogelijkheden voor als je er een keer naast gaat, en je zal niet de eerste zijn die met schade langs de kant staat en vol gas geramd wordt door iemand die dacht bezig te zijn met een flying-lap. Dan nog maar niet te spreken over de hulpdiensten.

En tweede keer eensch. Met een auto zou ik zo weer gaan maar op de motor twijfel ik of ik 'm nog een keer doe. Ik geloof wel in mezelf en de ronde die ik maakte ging goed maar er stonden zoveel gasten met een oude auto die echt geen rekening houden met het feit dat ik kwetsbaarder ben op de motor.

Maserati Teun schreef:
Dat is ook de reden dat ik er niet met de Maserati ga rijden.

Niet doen joh. Al die olie op de weg van jouw auto kunnen we er niet bij gebruiken :P

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ja die lichamen worden onder het asfalt gestopt zonder tussenkomst van de politie. Doe je alsof of doe je echt dom hier?

Nee, ik toon mijn kennis van statistieken door niet alleen naar de laatste twee jaar te kijken. :x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zucht.. Episch... Het antwoord bevalt niet dus gaan we de laatste 150 jaar erbij halen... Jajaaa...

Raaf
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Raaf schreef:

Ieder weekend ook. Hoezo obsessie

Waar zei ik dat?

Maargoed, wie zin heeft gaat toch gewoon lekker, of iemand gaat rijden moet iedereen zelf weten.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Als ik voluit wil gaan in Duitsland doe ik dat wel op de Autobahn :nothanks:

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Als ik voluit wil gaan in Duitsland doe ik dat wel op de Autobahn

Rechtuitbrander... :zzz:

Christafari
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Jaaaaa, leuk! Alleen maar rechtuit rijden :nothanks:

-Joske-
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:

Lol, daar draait dit topic niet om... Maar om een leuke dag op en rond de Nürburgring :thumb:

Raaf
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
een leuke dag op en rond de Nürburgring

:kniktja:

Rechtuitbranden? Neem de 46 vanaf de 61 richting Heinsberg. Veel plezier.

Pagina 1 van 5 [ 215 berichten ]