» Flitsservice.nl » Meetings Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Kiwi45
Master
 Bericht 
De Amerikaanse politieke denker Dr Tom Palmer is momenteel in Nederland als gast van de Libertarische Partij. Vanavond geeft hij een lezing in Amsterdam over de moraliteit van het kapitalisme en de verstoring van de vrije markt door de overheid. Palmer is wereldwijd actief als pleitbezorger van een vrije samenleving en economie. Hij is senior fellow bij de libertarische denktank Cato Institute en executive vice president bij de Atlas Economic Research Foundation.

Crony capitalism
Palmers lezing van vanavond zal gaan over het verschil tussen vrijemarktkapitalisme en ‘crony kapitalisme’ (vriendjeskapitalisme), waarbij warme banden tussen overheid en bedrijfsleven leiden tot verstoringen van de markt, zoals bij het ‘redden’ van banken en het verstrekken van subsidies aan bedrijven. Palmer spreekt verder over de morele grondslagen van eigendom, ruil en de vrije markt en de relatie tussen economische vrijheid en groei.

Details Tijd: dinsdag 17 September 2013, aanvang 20.30uur. Locatie: Café-Brasserie Heffer (zaal: Baantjermuseumcafé), Oudebrugsteeg 7, in Amsterdam.

Na de verzorgingsstaat

Gisterenavond gaf Tom Palmer een lezing op landgoed Marlot in Den Haag. Hij schetste hoe de jongere generaties nu de rekening krijgen gepresenteerd van de verzorgingsstaat. Dit systeem corrumpeert het morele kapitaal in een maatschappij: de eigen verantwoordelijkheid, drang tot sparen, het voorbereiden op de toekomst en het werken. Jongeren van nu moeten zich voorbereiden op een leven na de verzorgingsstaat, waarvan het failliet zich nu duidelijk aftekent.

Tom Palmer

De libertarische filosoof en politicoloog Tom Palmer is wereldwijd actief als pleitbezorger en activist voor het vrijheidsideaal. Tijdens de Koude Oorlog smokkelde hij boeken en communicatieapparatuur naar het Oostblok en hij heeft zich voor de vrijheid ingespannen in landen als Iraq, Afghanistan en vele andere landen. Als senior fellow van het Cato Institute in Washington houdt hij zich onder meer bezig met de internationale programma’s waar deze denktank aan deelneemt.

----
Voor de liefhebbers een leuk verhaal en een erg goede spreker.
Ik ben er, ben benieuwd of ik nog meer FS-ers ga zien :)

Sherlock
Master
 Bericht 

Vanavond GTA V.

Kiwi45
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
Vanavond GTA V.

*mompelt iets over brood en spelen*

MoneyPenny*
Master
 Bericht 
:lol:

Raymond
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
Vanavond GTA V.

:lol:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Ik ben er, ben benieuwd of ik nog meer FS-ers ga zien

Denk het niet, mijn bloeddruk kan zoveel waarheid niet aan

Gifpen
Master
 Bericht 

Sorry, ik duik lekker de Dojo in. Bij 'Amsterdam' haakte ik sowieso al af en toen ik 'Libertarische Partij' hoorde was het echt klaar :lol:

Toolman30
Master
 Bericht 
Weer een soort 'wilders'
Nederland wil geen woorden, maar daden :duh:

Zorg eerst dat jullie als libertarische partij ook enigzins een vinger in de pap hebben te roeren, anders zijn jullie de zoveelste roepende in het duister.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Toolman30 schreef:
Zorg eerst dat jullie als libertarische partij ook enigzins een vinger in de pap hebben te roeren, anders zijn jullie de zoveelste roepende in het duister.

Wanneer je de kans hebt, kun je er op stemmen. Dan krijgen ze wel een vinger in de pap. :wink:

Toolman30
Master
 Bericht 
Dan moeten ze wel met geloofwaardige statements komen die ze daarna ook nog eens waar kunnen! maken.
Beloven in verkiezingstijd en nakomen in de tijd daarna zijn twee aparte werelden.
Kiwi kan schreeuwen wat hij wil, maar dat doen ze overal.

Politiek Nederland is compleet de weg kwijt, ze spelen elkaar de zwarte piet toe, en daarna hobbelen ze braaf achter Brussel aan.

En dan komt Kiwi met "Dat gaan wij heel anders aanpakken" totdat ze in de regering zitten, dan worden ze door Brussel gekneveld en gehersenspoeld.
:dag:

Het maakt tegenwoordig niet meer uit want "wij" zijn één Europa.
Het volk van Nederland heeft in een referendum tegengestemd, maar het is door onze strot gedrukt.
Ik bedoel maar...

djee
Master
 Bericht 
Geef ze de kans om het tegendeel te bewijzen :thumb:

Toolman30
Master
 Bericht 
Die kans geef ik ze ook wel, maar de kans op overleven is zeer klein.
We zijn en blijven een buitengrens van Europa.
Dus Brussel viert de overmacht :dag:

Kiwi45
Master
 Bericht 
Toolman30 schreef:

En dan komt Kiwi met "Dat gaan wij heel anders aanpakken" totdat ze in de regering zitten, dan worden ze door Brussel gekneveld en gehersenspoeld.

Het grote verschil is dat de Libertarische partij vanuit een filosofie opereert, en er dus geen ruimte is om gekneveld te worden door Brussel. Hoe dan ook, het was een gezellige avond :)

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]