» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

Hey, ik gebruik FlitsNav nu al een tijdje op mijn Windows Mobile 10 apparaat, maar ben onder de veronderstelling dat er het e.e.a. verbeterd kan worden (sinds het platform nogal dood is, zijn er niet veel andere apps voor).
Vooral sinds de app je niet laat weten wanneer het GPS signaal verloren is, of er geen internet verbinding mogelijk is... Best wel kritische dingen, als je het mij vraagt, haha.

Ik vroeg mij af of er iets van een API beschikbaar is voor Flitsservice.nl, zodat ik evt. een eigen alternatief zou kunnen bouwen, ik werk namelijk als applicatie ontwikkelaar, en heb hier ervaring mee.

Helaas kan ik hier niets over terugvinden op het forum of de rest van de website.

Iemand van het bestuur/community een idee hierover?

- René

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik heb Martijn even ingelicht. :thumb:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Eraknelo schreef:
Ik vroeg mij af of er iets van een API beschikbaar is voor Flitsservice.nl, zodat ik evt. een eigen alternatief zou kunnen bouwen

Hoi, en welkom ;-) Ik denk dat je met eigen alternatief dan ook bedoelt dat je dit aan de community wil geven? Onze programmeur heeft er inderdaad geen tijd meer voor, maar waarom zou je niet verder willen borduren op wat er is? Ik heb de source, ik heb een ontwikkel-PC die je remote kan overnemen. Dit hier bestaat door vrijwilligers, dus als je wil vrijwilligen, graag

Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

Martijn schreef:
Hoi, en welkom ;-) Ik denk dat je met eigen alternatief dan ook bedoelt dat je dit aan de community wil geven? Onze programmeur heeft er inderdaad geen tijd meer voor, maar waarom zou je niet verder willen borduren op wat er is? Ik heb de source, ik heb een ontwikkel-PC die je remote kan overnemen. Dit hier bestaat door vrijwilligers, dus als je wil vrijwilligen, graag

Hey Martijn,

Dit zou ik met alle liefde willen doen :) Als jullie verder misschien nog ideeën voor de site hebben o.i.d. dan wil ik daar ook wel graag naar kijken.

Voor development maak ik graag gebruik van mijn eigen machine, maar als ik met mijn handen aan de huidige sourcecode kan komen, dan zou mij dat al een heel stuk op weg helpen!

Laat maar weten.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Eraknelo schreef:
oor development maak ik graag gebruik van mijn eigen machine, maar als ik met mijn handen aan de huidige sourcecode kan komen, dan zou mij dat al een heel stuk op weg helpen!

Dat snap ik, maar op deze manier kunnen er meer mee werken. Ik neem aan dat je in Visual Studio dan werkt. Xamarin? Wat in ieder geval belangrijk voor mij, en vooral de community is, is dat op "mijn' machine de source moet kunnen compilen, mocht je wegvallen.

Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok, begrijpelijk.

Ik werk in Visual Studio 2015, is de app gemaakt op het Xamarin framework?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Nog niet, maar ik kan het inmiddels wel compilen op 2015. Ik heb wel een Xamarin license, ook al is het tegenwoordig inclusief. Ik zou het graag omgebouwd zien naar een Xamarin platform. Ik heb Ios ook draaien op een platform. Android heb ik ook wel, maar niet werkend. Dat zou ik nogmaals aan die programmeur moeten vragen.

De WM source is ook bekend in flitsnav.visualstudio.com

Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb geen rechten op die repo, dan moet je me ff toevoegen met lees rechten of zo :)

Mijn MS account is hetzelfde als waarmee ik hierop geregistreerd ben, ander moet je me ff laten weten hoe ik jou privé mijn email adres kan sturen.

Ik heb enige ervaring met Xamarin, maar is wel 2 jaartjes geleden.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Martijn@flitsservice.nl is een goede ;-) Twitter: MartijnFSNL voor DM ;-)

hoevenpe
Master
 Bericht 

Gaat dit alleen voor Windows Phone worden of krijgt de Android ontwikkeling ook een verse start hierdoor?

garage
Master
 Bericht 
Gvd net een android gekocht, omdat voor o.a. FS flitsnav stilstond in ontwikkeling terwijl ik zo blij ben met mijn W10 phone... :) nee, super, succes!

Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Gaat dit alleen voor Windows Phone worden of krijgt de Android ontwikkeling ook een verse start hierdoor?

Ik ga samen met Martijn even kijken wat mogelijk is.
Zit zelf te denken om één nieuwe app te maken die voor alle 3 platforms (WP, iOS, Android) gaat werken, dan is er 1 app die constant in ontwikkeling is, met gedeelde code voor alle platforms.

garage schreef:
Gvd net een android gekocht, omdat voor o.a. FS flitsnav stilstond in ontwikkeling terwijl ik zo blij ben met mijn W10 phone... :) nee, super, succes!

Haha, FlitsNav is idd niet de enige app waar niet veel meer aan gedaan wordt op WP. Ben altijd een trouwe Windows Mobile/Windows Phone eigenaar geweest, maar vroeger of later zal ik er ook aan moeten geloven.

Voor degene die wel nog een WP hebben, of Windows 10 op de desktop, beetje shameless zelf promotie, check mijn Tank Map app, kun je brandstof prijzen bij jou in de buurt zien (binnen Nederland) :)
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p ... blggh529fn
Gratis en voor niets, geen ads.

garage
Master
 Bericht 
Toch gelooft bijvoorbeeld hp nog sterk in dit platform, vorige week een presentatie over de hp elite x3 gehad, een 3 in 1, phablet, laptop en pc, naadloos op W10, incl native w10 programma's, nu nog in een virtuele cloud, vanaf +/- q3 2017 direct windows programma's op je smartphone. Ik hoop dat het niet te laat is en ik na mijn Android ervaring weer op w10 kan overstappen.

hoevenpe
Master
 Bericht 

In hoeverre is het idee om het alleen te doen of juist als onderdeel van een groep ontwikkelaars?

Op zich ken ik deze tool nog niet, maar wel 20 jaar software-engineer en met een netwerk. Denk dat het nuttig is dat het niet op 1 persoon rust, al is het maar om te voorkomen dat de ontwikkeling stil valt als deze persoon het druk heeft met betaalde opdrachten.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Eraknelo schreef:
check mijn Tank Map app

Hmm, mijn werk-phone draait nog op 8.1, en gaat niet naar 10 - app doet't dus niet en privé gebruik ik android. FN werkt verder prima, maar ik gebruik het niet dagelijks, ik wéét inmiddels wel waar ze kunnen staan langs de A27. Zou wel fijn zijn als updates niet alleen voor Win10 worden uitgerold :kniktja:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Eraknelo schreef:
kun je brandstof prijzen bij jou in de buurt zien (binnen Nederland)

En België? O:)

Eraknelo schreef:
beetje shameless zelf promotie,

Maareh, ik ben eigenlijk op zoek naar een app als Auto Care (op Iphone / Ipad, https://itunes.apple.com/us/app/auto-ca ... 1027?mt=8) en My Car op WP10 (https://www.microsoft.com/en-gb/store/p ... dncrfhzwf) die op meedere platformen draait en meerdere auto's ondersteunt :[

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Zullen we hier aub niet te gek ver afdwalen van het onderwerp? O:)

Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

Sander schreef:
Zullen we hier aub niet te gek ver afdwalen van het onderwerp? O:)

Hehe, dit.

@Martijn, toevallig nog de kans gehad om mij toe te voegen op de TFS?
Zou er in ieder geval dit weekend wel graag even naar willen kijken.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Als nu de hele ontwikkeling vanaf de basis opnieuw opgepakt wordt, is het dan een idee om minder op een 'GUI' app met dashboard te richten en meer op een overlay?

Je moet denk ik niet proberen om 'Google Maps' of andere dedicated navigatie software te willen verbeteren, FlitsMeister heeft dat geprobeerd in hun laatste versie en daarin slaan ze de plank behoorlijk mis. De overgrote meerderheid van de mensen gebruikt FlitsNav op de achtergrond tijdens het navigeren, daar ligt de toegevoegde waarde en niet zozeer in een app. vol met toeters en bellen die bijna niemand gebruikt.

Kijk ook eens hoe men dat bij Velociraptor gedaan heeft: net zo'n oplossing maar dan met de huidige snelheid en (indien binnen een bepaalde straal) de dichtstbijzijnde flitser en je hebt een killer-app (die helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn)

https://play.google.com/store/apps/deta ... ptor&hl=en

(als er ondersteuning, programmeerwerk, testen, etc. nodig is dan ook gewoon aangeven trouwens)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Eraknelo schreef:
Ik ga samen met Martijn even kijken wat mogelijk is.
Zit zelf te denken om één nieuwe app te maken die voor alle 3 platforms (WP, iOS, Android) gaat werken, dan is er 1 app die constant in ontwikkeling is, met gedeelde code voor alle platforms.

Top :thumb:
Ik wordt hier heel :D van

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Klinkt leuk! :) Alleen hoe gaat dat dan als bijvoorbeeld één platform een bepaald probleem heeft en het andere niet? Een wijziging in de code heeft op alle platformen effect...

Eraknelo
Nieuwkomer
 Bericht 

Morbid Angel schreef:
Klinkt leuk! :) Alleen hoe gaat dat dan als bijvoorbeeld één platform een bepaald probleem heeft en het andere niet? Een wijziging in de code heeft op alle platformen effect...

Als dit zo gedaan wordt, dan zal 90% van de code op alle platformen hetzelfde zijn, en 10% (hoofdzakelijk dingen zoals notificaties, UI, achtergrond werking, etc.) zou dan platform-specifiek zijn.
En dan zou het zich uiteraard kunnen voordoen dat iets platform-specifieks, zoals notificaties op Android of op Windows Mobile niet zullen werken.

Dan betekent dat natuurlijk gewoon dat dat gedeelte opgelost moet worden, en dan wordt er alleen voor dat platform een update gegeven.
Tenzij het natuurlijk blijkt dat de fout afkomstig is van dat 90% stuk, want dat zou betekenen dat de fout zich op ieder platform voordoet.
Dant zou de app op alle platformen geupdate moeten worden.

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]