» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 86.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]
scheurder
Nieuwkomer
 Bericht 

iemand tips en/ of ervaringen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Voor het buitenland gebruik ik CamSam

voorg
Pro
 Bericht 

Ik gebruik Coyote op de iPhone

TommyGun
Master
 Bericht 
TomTom Live Traffic

garage
Master
 Bericht 
Voor Duitsland gebruik ik blitzer.de, maar ik dacht alleen te downloaden als je in Duitsland bent... (Windows Phone)

Raymond
Master
 Bericht 
Je gewoon aan de snelheid houden.

Aanhanger
Master
 Bericht 
blitzer.de is prima, cam sam is eigenlijk dezelfde app.
Zolang je een app hebt die de scdb (speed camera data base) gebruikt zit je altijd goed.

Maar als je slim was geweest dan had je ook even aangegeven voor welk platform je een app zoekt.

R
Master
 Bericht 
En vooral veel naar je snelheidsmeter staren.

scheurder
Nieuwkomer
 Bericht 

ik zoek een app voor de iphone. Werkt dat Cam Sam ook in Frankrijk?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Geen idee of dat er ook voor de ifoon is.

flozzy
Die hard
 Bericht 

In DLD is het niet toegestaan om een flitser app te gebruiken, als bijrijder wel.

Maar dit is de beste voor DLD: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.blitzer

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Neem dit voor Frankrijk :wink: :

-Joe Mobile 3G abo;
-TomTom voor de navigatie;
-CamSam Plus als widget over TomTom voor exacte locatie van de vaste flitspalen;
-iCoyote is erg goed voor de mobiele controles (werkt in Frankrijk met zones, hetgeen voor vaste palen vervelend is, ik rem liever even, dan dat ik 4km lang langzamer moet rijden).

iCoyote werkt echt geweldig door het grote aantal actieve gebruikers.

Neem CamSam Plus voor Duitsland.

Inferi0r
Master
 Bericht 

http://www.tomtom.com/nl_nl/services/speed-cameras is wereldwijd behoorlijk compleet wat betreft vaste palen en trajectcontroles. Zelf getest in Zuid-Afrika, Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Italië en Verenigde Staten met de TomTom Android app. Echter mobiele controles kloppen zelden tot nooit. Eigenlijk alles wat gemeld wordt is false positive. En in Frankrijk zijn de vaste palen inderdaad, door de vrij recente lokale wetgeving, 'gevarenzones', de exacte flitsplaats vermelden is illegaal daar.

Zijn de mobiele controles van iCoyote beter dan die van CamSam Plus in Europa? En kunnen ze beiden als lay-over op GoogleMaps en TomTom? Zonder te kopen is dat niet te testen.

flaskk
Master
 Bericht 
Kenteken voor stukje ductape?

Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

Jaarlijks terugkerend onderwerp... Welke flitsapp is het beste voor het buitenland?
- Heb een tijdje met Icoyote gereden, werkte prima, proefperiode is alleen verlopen en moet nu ik een abonement afsluiten van € 80.- of meer. Dat wil ik niet.
- TomTom Flitsers werkt alleen voor Benelux
-CamSam is er niet voor de Iphone

Ik zou een TomTom West-Europa voor € 55,- kunnen installeren, maar dat is dan met alleen vaste flitsers... Beetje overkill?

Zijn er Europese alternatieve à la Flitsnav of Flitsmeister? Ohja, de route gaat naar Frankrijk en Spanje dit jaar...

RRL
Master
 Bericht 
JohnnyDuijvis schreef:
werkt in Frankrijk met zones, hetgeen voor vaste palen vervelend is, ik rem liever even, dan dat ik 4km lang langzamer moet rijden

Vond de lengte van de zones nog wel meevallen, denk niet veel meer dan 2 km van te voren dat Sygic een melding gaf. Dan is het even de berm (meestal middenberm) afzoeken naar dat geel/zwart gemarkeerde ding :kniktja:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Je gewoon aan de snelheid houden.

Is in Frankrijk en Duitsland ook wel iets makkelijker. Bovendien zijn de fiscale naheffingen een stuk minder prijzig dan in NL

Vroeg op
Master
 Bericht 
is er een optie voor de camera's in F voor de android Tomtom app?

NoCashCow
Master
 Bericht 

garage schreef:
Voor Duitsland gebruik ik blitzer.de, maar ik dacht alleen te downloaden als je in Duitsland bent... (Windows Phone)

+1 prima app. Heet CarSam voor als je geen Duitse telefoon hebt. Verder geen verschil.

maarten22
Master
 Bericht 
Waze werkt erg goed voor mobiele en vaste controles :thumb:

Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

maarten22 schreef:
Waze werkt erg goed voor mobiele en vaste controles :thumb:

Dank je Maarten, ziet er uit als iets dat ik kan gebruiken! Ben benieuwd.

Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

@Maarten: hoe krijg ik een pingeltje te horen voor de kasten en trajectcontroles? Hij geeft ze wel aan op scherm, maar niet met geluid...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
maarten22 schreef:
Waze werkt erg goed voor mobiele en vaste controles

Kost wel data.

Op de site van blitzer.de vond ik Atudo. Schijnt wel betaald te zijn. Iemand ervaring mee?
Ik gebruik zelf blitzer.de app op ios. Zelfde als camsam idd.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
Kost wel data.

Op de site van blitzer.de vond ik Atudo. Schijnt wel betaald te zijn. Iemand ervaring mee?
Ik gebruik zelf blitzer.de app op ios. Zelfde als camsam idd.

Valt reuze mee qua data gebruik. Ongeveer 2,5 mb per 1000km!
Zie ervaring van een ander : link http://mennodevries.net/waze-praktische-data-features/

M_L
Respect
 Bericht 
Ik gebruik ook blitzer.de voor de iphone, toch wel de beste voor vaste flitspalen in Europa. Waze ga ik dit jaar ook proberen.

M_L
Respect
 Bericht 
Heeft er iemand ervaring met Waze icm vaste flitspalen in Frankrijk/Spanje?

Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

Waze: idd... Als je databundel oneindig is... Zal tie wel werken. Ik heb hem na Antwerpen toch maar uitgezet...

ikkeke
Master
 Bericht 
Camsam (Android) in mei 2015 in België/Frankrijk/Spanje offline gebruikt en die gaf netjes vaste én mobiele controles aan.
Afentoe bij een tankstation met gratis wifi de actuele info bijwerken en gááán...

Mr. Rob
Die hard
 Bericht 

Blitzer doet t trouwens niet meer sinds een jaar of wat op mn Iphone. Klopt dat de betaalde app "Blitzer Europe" het nieuwe alternatief is?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bij mij doet ie het nog.... Ze willen me wel over naar Atudo 8)

Inferi0r
Master
 Bericht 

ikkeke schreef:
Camsam (Android) in mei 2015 in België/Frankrijk/Spanje offline gebruikt en die gaf netjes vaste én mobiele controles aan.
Afentoe bij een tankstation met gratis wifi de actuele info bijwerken en gááán...

Gewoon roamen joh, is €0,25 ofzo die data. Gepiel bij tankstations waar je ook een koffie voor €3 haalt is niet aan jezelf uit te leggen ;)
Bovendien zo een lange rit zonder live file informatie is al helemaal niet van deze tijd. Roamen zult gij :d

Kan me niet herinneren dat ik ooit met smartphone maar zonder Internet een willekeurig land bezocht heb. Al niet in het Windows Mobile tijdperk. Kan er simpelweg niet tegen als ik afhankelijk ben van een karig weerkaartje op het prikbord (weer app) van het hotel of een routekaart van de balie (google maps). Of moet pielen hoe het ov werkt en gaat in een stad waar dan ook ter wereld (google maps). Of van te voren vliegtijden en gates niet weet (vliegapp) Social media en mail kan ik wel missen maar de vakantie moet wel zonder ouderwets gezoek zijn. Als ik andere touristen dan met papieren meuk zie aankloten kan ik daar wel om lachen.

ikkeke
Master
 Bericht 
Juist op vakantie heb ik niet de behoefte om volop geïnformeerd op pad te gaan, zoals in NL. Met vodafone €2 per dag vind ik dan ook weer zonde als het niet per se nodig is.
En bovendien als je 's nachts rijdt in laagseizoen staat er echt niet veel file...
En waar nodig zoals bij Parijs heb je DRIP's boven de weg met actuele reistijd info (f)

Tnt2802
Respect
 Bericht 

Pas geleden Waze gebruikt in Frankrijk, werkt goed en weinig dataverbruik... En ideaal voor de files... Alleen geen ervaring in Duitsland...

M_L
Respect
 Bericht 
Iemand ervaring met Waze icm Mobiele controles? hehe flitspalen heb ik blitzer voor

M_L
Respect
 Bericht 
Mr. Rob schreef:
Klopt dat de betaalde app "Blitzer Europe" het nieuwe alternatief is?

lol die is voor t laatst bijgewerkt in 2009 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :fp:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
M_L schreef:
Ik gebruik ook blitzer.de voor de iphone, toch wel de beste voor vaste flitspalen in Europa.
Probeer die al een hele tijd op mijn eifoon te krijgen maar weinig succes. Wie kan helpen?

M_L
Respect
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Probeer die al een hele tijd op mijn eifoon te krijgen maar weinig succes. Wie kan helpen?

Je iphone jailbreaken en dan kun je em erop gooien :thumb:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
M_L schreef:
Je iphone van de baas jailbreaken en dan kun je em erop gooien :thumb:
Lijkt me niet goed idee! :lol: :lol:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

DE account voor App store?
Ik heb m al jaren en ben er erg zuinig op nu niet meer in nl App store. Geen idee of ik ergens een installer uit phone kan toveren.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Geen idee of ik ergens een installer uit phone kan toveren.
Ik zou het ook niet weten.

Masterdam
Master
 Bericht 
M_L schreef:
Iemand ervaring met Waze icm Mobiele controles?

Dat gaat in Frankrijk érg goed.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik had coyote maar daar zit een abo aan vast. Daar had ik ff geen zin in.

M_L
Respect
 Bericht 
Masterdam schreef:

Alleen wel jammer dat je geen signaal krijgt als waze op de achtergrond draait :thumb_d:

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik kreeg net te horen dat ik voorlopig voor een klant in Duitsland kan gaan werken dus maar eens gezocht op mijn vaste plaatsen. 8) De Android versie van de betaalapp stond er gewoon tussen op http://forum.mobilism.org/viewtopic.php?f=440&t=1858466

Edit: weet iemand hoe ik CamSam kan vertellen dat hij me niet steeds moet vragen om location op alles aan te zetten? Die staat nu op device only (alleen gps) en dat wil ik zo houden ook.

357kurt
Master
 Bericht 
Camsam deed het heel goed in FR dit jaar.
Vreet wel data en accu, ook valt de gps regelmatig uit.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik gebruik CamSam Pro nu in Duitsland, inderdaad heeft hij vaak "Position inprecise, searching for satellites". Wel prettig dat hij een continue overlay kan tonen over mijn navigatie (in te stellen qua grootte ook nog). Misschien een idee voor een volgende versie van FN?

Pagina 1 van 1 [ 46 berichten ]