» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
exroosje
Pro
 Bericht 

Welke zenders (if any) geven flitsers via TMC door voor je navi ? Sinds de zomer zie ik eigenlijk nooit meer flitsers gemeld.

exroosje
Pro
 Bericht 

Weet niemand dit?? Of vraag ik anar een bekende weg die ik nog niet heb gevonden....

bert65
Master
 Bericht 
Ik kwam dit pas op radio 2 tegen. Ik moet dat dan wel via het menu van mijn nav doen.

TinioViano
Pro
 Bericht 
Bij mij staat er af en toe een politiecontrole gemeld, het gebeurt echter maar zelden dat er dan ook daadwerkelijk iets staat als ik het vergelijk met FlitsNav. En dan betreft het live informatie van een Comand systeem, dus de gewone TMC zal nog minder accuraat zijn. Ik zou zeggen: gebruik gewoon de FlitsNav app!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hmm redelijk want het is link3 in Google betreffende TMC maar vooruit;

Citaat:
Nederland

In Nederland zijn drie RDS-TMC-diensten beschikbaar: één Premium TMC-dienst en twee standaard TMC-diensten.

De Premium TMC-dienst VIDEXTRA wordt aangeleverd door Be-Mobile in samenwerking met de VerkeersInformatieDienst (VID) en uitgezonden via de zenders van Radio 2 en Radio 3. Eerder werden ook de zenders van Q-Music (voorheen Noordzee FM) gebruikt, maar vanwege technische problemen in de verzending van de berichtgeving zijn de Premium TMC-uitzendingen via dit station gestaakt.

VIDEXTRA wordt light encrypted verzonden. De informatie van het Verkeerscentrum Nederland (VCNL) wordt aangevuld met de ongevallen, incidenten en mobiele snelheidscontroles van de VID en met Floating Vehicle Data van Be-Mobile.

De eerste gratis TMC-dienst in Nederland is afkomstig van de ANWB. De uitzendingen gebeuren op de zenders van Sky Radio, Radio Veronica en BNR Nieuwsradio.

Een tweede gratis TMC-Dienst, VIDBASIS, is eveneens afkomstig van de VID en bevat alleen informatie over snelwegen. De informatie wordt uitgezonden via Radio 1 en 538.

Alle diensten maken gebruik van dezelfde locatietabellen die komen van AVV Transport Research Centre en ter beschikking gesteld worden door Verkeerscentrum Nederland. De huidige versie is 9.2.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]