» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 2  [ 53 berichten ]
RRL
Master
 Bericht 
RTL Z schreef:
De populaire app Flitsmeister heeft vanaf vandaag een nieuwe functie: pechhulp on demand. Gebruikers met pech die de app toch al hebben openstaan, kunnen meteen hulp inroepen.

Echt nieuw is de dienst niet: Flitsmeister, dat gebruikers waarschuwt voor snelheidscontroles, slaat hiervoor de handen ineen met verzekeraar Allsecur, dat al langer pechhulp on demand aanbiedt.

Alleen betalen bij pech
Het idee daarachter is dat je geen vast abonnement af hoeft te sluiten op een pechhulpdienst, bijvoorbeeld van de ANWB of Route Mobiel, maar alleen betaalt als je ook daadwerkelijk panne hebt.

Je betaalt dan 65 euro voor het opladen van een lege accu, 90 euro voor een kleine reparatie of 120 euro als je auto op transport moet.

Afweging
Ter vergelijking: bij de ANWB kost het instappakket 87 euro per jaar. Je betaalt dan in principe alleen extra voor de onderdelen die pechhulp eventueel moet vervangen, en betaalt geen sleep- of voorrijkosten.

Heb je jarenlang geen pech? Dan ben je met een abonnement duurder uit bij de ANWB dan bij Allsecur. Maar als je wel zo nu en dan stil komt te staan, is het juist goedkoper om wel voor een abonnement te gaan.

Volgens Flitsmeister zouden er 1,1 miljoen automobilisten gebruik maken van de app, die aangeeft wanneer je in de buurt bent van een flitser.

A4
Master
 Bericht 
Flitsmeister is sowieso lekker bezig. Valse meldingen zijn nagenoeg niet meer aan de orde. Groep gebruikers is fors, dus goed dekkend netwerk, stabiel, goede verkeersinfo, veel updates. Flitsnav heb ik eraf gekegeld. Geen updates meer, draait niet stabiel (vaak rode cijfers in beeld en geen verbinding) en dat irritante blikveld gebeuren. Nee :dag:

Christafari
Master
 Bericht 
FM is prima. Alleen jammer dat ie het soms niet doet (vooral enkele weken geleden op de A27 :boos: ) en ik er daarom niet 100% op durf te vertrouwen. Lijkt soms tussen de auto en de app niet zo goed te gaan.

NoCashCow
Master
 Bericht 

FN doet het bij mij prima. Maar ik ga nu een tijdje proefrijden met FM. Zag ook nog tom tom speed. Iemand ervaring daarmee?
Ideaal zou zijn als de flitsdata door iedereen gedeeld zou worden. Dan kun je kiezen welke app je gebruikt. Een samenwerking met Blitzer.de zou ook fijn zijn. Om nog maar te zwijgen van Coyote, die erg groot is in België.

DB10
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Flitsmeister is sowieso lekker bezig. Valse meldingen zijn nagenoeg niet meer aan de orde.

Valse meldingen niet nee, maar merk vaak genoeg dat ze er qua hmp wat vanaf zitten. Zag van de week een flitser op de A27 die 300m eerder stond dan dat de melding was. Kan net dat verschil zijn tussen wel en geen boete voor sommigen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Binnen een kilometer van een melding zou ik al erg goed op de berm gaan letten. Ook omdat ik graag wil melden of de flitser er nog staat of niet.

On-topic: die on-demand pechhulp is natuurlijk wel handig. Want dan hoef je je locatie niet op te geven. Alleen is altijd de vraag of er ook meer kan dan alleen je accu opladen of afslepen. Want dat kun je ook wel zelf organiseren. Voordeel van de ANWB wegenwacht is dat die nog een kans hebben om je auto aan de praat te helpen.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Zijn er nog speciale voorwaarden? Veel van dat soort bedrijven willen alleen vrij nieuwe auto's verzekeren en daar heb ik dus niets aan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Alleen al voor de bloedirritante reclames zou ik het niet/nooit doen. (Coronel shit).

maarten28
Die hard
 Bericht 

Hmm, idee voor een uber-achtige pechhulp? Dan denk ik aan iedereen die ook de flitsmeister app heeft krijgt te zien of er pechvoertuigen in de buurt zijn en kunnen daar op reageren. No cure no pay.
8)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Zijn er nog speciale voorwaarden? Veel van dat soort bedrijven willen alleen vrij nieuwe auto's verzekeren en daar heb ik dus niets aan.

Loopt allemaal via AllSecur, dus zullen hun voorwaarden zijn.

Citaat:
4. Wanneer krijgt u geen hulp?

Wij proberen u natuurlijk in zoveel mogelijk situaties hulp te
bieden. In een aantal situaties willen of kunnen wij de Pechhulp on
demand niet leveren. Dat is in de volgende situaties het geval:
• als u niet meewerkt en daardoor onze belangen schaadt;
• als de totale massa van de auto plus (geladen) aanhanger meer
is dan 3500 kg;
• als de auto geen personenauto is;
• als de bestuurder niet rijbevoegd is. Voorbeeld: geen geldig
rijbewijs, ontzegging rijbevoegdheid, onder invloed van alcohol,
drugs of medicijnen;
• als er sprake is van pech aan de aanhanger zonder dat er pech
aan de auto is;
• in situaties van overmacht. Met overmacht bedoelen we dat
het niet mogelijk is u te helpen door omstandigheden waar wij
niets aan kunnen doen

Dus, heb je een wat degelijkere auto met een "normale" caravan en krijg je pech aan de caravan, komen ze niet helpen.

Citaat:
Starthulp: €65,-
Reparatie: €90,-
Transport: €120,-

Moet uw auto verder gesleept worden dan 25 km? Dan betaalt u € 3,50 per km extra. In Europa betaalt u €225,- voor starthulp, reparatie of transport naar een garage in de buurt.

Kan uw auto niet binnen 45 minuten gerepareerd worden?
Dan vervoeren wij uw auto naar een adres in Nederland dat u
kiest.

Alles kost extra geld. En veel geld. Vervangend vervoer? Geld.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
A4 schreef:
Flitsmeister is sowieso lekker bezig. Valse meldingen zijn nagenoeg niet meer aan de orde. Groep gebruikers is fors, dus goed dekkend netwerk, stabiel, goede verkeersinfo, veel updates. Flitsnav heb ik eraf gekegeld. Geen updates meer, draait niet stabiel (vaak rode cijfers in beeld en geen verbinding) en dat irritante blikveld gebeuren. Nee

Op het moment dat wij stoppen, en daar denk ik wel eens aan, betaal je de dag erna x euro per maand abo aan FM, wegens geen alternatief.

A4
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Op het moment dat wij stoppen, en daar denk ik wel eens aan, betaal je de dag erna x euro per maand abo aan FM, wegens geen alternatief.

Vind ik prima. Ik betaal graag voor iets dat goed werkt. Betaal nu ook een tientje per jaar aan FM. Paar extra features, maar vooral als donatie.

snovvdog
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Je betaalt dan 65 euro voor het opladen van een lege accu,

:fp:

In de tijd dat je op pechhulp wacht, heb je toch snel een accuswap gedaan, startkabels geregeld, of aangeduwd?

Ik vind het altijd zo lansloos als mensen voor een lege accu de anwb bellen, ik heb mij altijd gered door de auto aan te duwen (als de accu slap maar niet dood is) of aan te bellen bij willekeurige mensen (en met startkabels, wanneer accu helemaal dood was ivm. lichten 12+ uur aan laten staan), duurt niet zo lang als wachten op pechhulp en kost geen fortuin, of accuswap te doen met een andere auto en met draaiende motor eigen accu terugzetten.

Heeft FM ook average speed in TC's zoals Flitsnav? Het enige wat ik eigenlijk mis in Waze... Flitsnav ook van af gehaakt door meldingen in het blikveld.

RRL
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Heeft FM ook average speed in TC's zoals Flitsnav? Het enige wat ik eigenlijk mis in Waze...

Check. Al vond ik FN daarin prettiger met snelheid per deelsegment en decimaal voor gemiddelde snelheid.

snovvdog schreef:
In de tijd dat je op pechhulp wacht, heb je toch snel een accuswap gedaan, startkabels geregeld, of aangeduwd?

Respectievelijk: waar haal ik zo snel een andere accu vandaan? Wie hebben die dingen nog in huis? Hoe moet dat überhaupt? Ofwel, ik zou ook iemand bellen. Van de andere kant, hoe groot is de kans nog dat je de accu leeg trekt tegenwoordig, tijd van handmatig radio en verlichting uit moeten doen is ook al even voorbij. Hoewel, bij de 2016 Up ging het dimlicht wel uit maar het stadslicht niet, oplossing van niks :fp:

snovvdog
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Respectievelijk: waar haal ik zo snel een andere accu vandaan?

Sloop om de hoek. En tja, ik heb inderdaad in de Toyota een 2e accu achterin, een accu in m'n huiskamer, en een accu in mijn schuur staan. :lol:

Over de jaren wat extra accu-tjes gekocht.

RRL schreef:
Wie hebben die dingen nog in huis?

Startkabels kan je bij de action halen, 2e accu > elke willekeurige woning, ik heb in een vreemde buurt gewoon aangebeld en de eerste persoon waar ik aanbelde had mij geholpen.

RRL
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Sloop om de hoek.

In de tijd dat ik die gevonden heb, daar heen gefietst ben (immers, auto gaat niet) en de boel gewisseld heb is de pechhulp ook wel ter plaatse.
snovvdog schreef:
eerste persoon waar ik aanbelde had mij geholpen

Als iemand vraagt of ik even starthulp kan verlenen wil ik dat best doen. 1x gebeurd, hulp hield ook snel op omdat het slot van mijn motorkap blijkbaar vastgevroren was :[

snovvdog
Master
 Bericht 
Als je je lichten niet aan hebt gelaten maar gewoon een slappe accu hebt die net je startmotor niet snel genoeg kan laten slingeren, is aanduwen ook prima, brandstofdruk is essentieel en dat die vervelende startonderbreker hem niet gaat trippen, verder kan je prima duwen en in 1 of 2 rammen ;) .

Freddy
Master
 Bericht 
Met een katalysator schijnt dat niet zo'n goed idee te zijn, en een automaat is ook lastig.
(en de 1e versnelling is niet zo lief voor de aanduwers)

snovvdog
Master
 Bericht 
Freddy schreef:
Met een katalysator schijnt dat niet zo'n goed idee te zijn

Meh, toch een overbodig onderdeel van de auto :lol: .

//ik heb mij daar nooit druk over gemaakt.

NoCashCow
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Hoewel, bij de 2016 Up ging het dimlicht wel uit maar het stadslicht niet, oplossing van niks :fp:

Dat zou wel eens kunnen zijn voor de veiligheid. Want het licht kan aanstaan om te voorkomen dat ander verkeer op je auto rijdt. Dan mag het maximale uit de accu worden gehaald.

RRL
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
at zou wel eens kunnen zijn voor de veiligheid. Want het licht kan aanstaan om te voorkomen dat ander verkeer op je auto rijdt.

Die functie heeft elke auto, maar dan een stuk logischer. Contact uit = licht uit, wil je dan het stadslicht aan hebben voor die incidentele keer dan is het schakelaar naar '0' draaien en daarna op stadlicht.

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Martijn schreef:

Heb ze er beide opstaan, maar ga toch meestal voor FlitsNav omdat:
> Geen irritante reclame tussendoor, bloedlink om die ook nog weg te klikken.
> Telefoon gaat niet koken, FM haalt continue data op
> Display lekker rustig zwart, ipv irritante smiley

Toch best jammer dat het een beetje een aflopende zaak is eigenlijk

KanarieVW
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Sloop om de hoek. En tja, ik heb inderdaad in de Toyota een 2e accu achterin, een accu in m'n huiskamer, en een accu in mijn schuur staan. :lol:

Over de jaren wat extra accu-tjes gekocht.

Startkabels kan je bij de action halen, 2e accu > elke willekeurige woning, ik heb in een vreemde buurt gewoon aangebeld en de eerste persoon waar ik aanbelde had mij geholpen.

Die accu's staan daar gewoon een beetje niks te doen zonder enig onderhoud? Dan heb je er niet zo gek veel aan als je er een nodig hebt. Daarbij is de kans groter de loterij te winnen dan onderweg te stranden door een kapotte accu. Die geven meestal de geest vanuit rust.

bert65
Master
 Bericht 
FM vertrouw ik niet; een week lang weet FM een file te melden op de A10 west (en 2 stroken dicht) terwijl dat deel van de A10 afgesloten is...

keokiracer
Master
 Bericht 
Zou langzaam rijdend werkverkeer gedetecteerd worden?

djee
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Daarbij is de kans groter de loterij te winnen dan onderweg te stranden door een kapotte accu.

Nou dit heb ik 3x gehad, maar nog geen 3x de loterij gewonnen. (achteraf bleek het kortsluiting in een stekker bij de dynamo te zijn, na zo'n beetje alles vervangen te hebben :fp: waaronder 3 accu's...)

hoevenpe
Master
 Bericht 

Is er nog ontwikkeling van FN? Ik vind dat nog steeds een veel fijnere app, meldingen bij FM zijn veel te laat of onduidelijk (of mis ik wellicht een instelling?)

RRL
Master
 Bericht 
Gok van niet, laatste update van de app was 12-2015. Meldingen zijn bij mij altijd keurig op tijd en door TTS juist duidelijk. Niet meer 3x jengelen zoals FN doet (nooit begrepen) maar 1x piepen en daarna uitspraak wat er is. Zit wel een verschil in je OS, vind de TTS van Android duidelijker dan bij iOS. En als hij piept is er ook echt wat, geen blikveld die irrelevante flitsers meepakt.

Freddy
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Ik vind dat nog steeds een veel fijnere app, meldingen bij FM zijn veel te laat of onduidelijk

Dan moet je echt eens in je instellingen kijken....

KanarieVW
Master
 Bericht 
djee schreef:
Nou dit heb ik 3x gehad, maar nog geen 3x de loterij gewonnen. (achteraf bleek het kortsluiting in een stekker bij de dynamo te zijn, na zo'n beetje alles vervangen te hebben :fp: waaronder 3 accu's...)

3x door dezelfde oorzaak. Dat telt hooguit als 1 ;-)

djee
Master
 Bericht 
:nah:

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Scaniafan schreef:
4. Wanneer krijgt u geen hulp?
• als de auto geen personenauto is;

:boos:
Daarom toch maar de wegenwacht: auto (17 jaar oud) en motor (10 jaar oud) op één abonnement, en voor een paar euro inclusief 'partnerpas' dus Mrs.Gerbie krijgt ook hulp bij problemen.

VFred
Master
 Bericht 

Hier ook!
Auto 23 jaar oud, motor 29 jaar oud. Laatste keer WW voor de auto nodig gehad in 2001 (motor vastgelopen in Noord-Frankrijk, Auto gerepatrieerd, vervangende auto gehad), motor ergens in de 90er jaren. Iets met de benzinekraan.
Verder een aantal keren juridische service nodig gehad.
Die paar keer dat ik ze nodig had, heeft mij dik meer opgeleverd dan de contributie vanaf 1982. Vooral op vakantie vind ik het een rustgevende gedachte dat ik vervangend vervoer heb. Alles is in prima staat, maar de vervoermiddelen zijn inmiddels toch wel een tikje bejaard ...

Toen ik net m'n rijbewijs had en auto's met contactpuntjes, belde ik de WW soms vanaf het adres van een maatje, dat de auto niet wilde starten. Als de monteur dan kwam en de ontsteking wilde stellen, had ik nèt "toevallig" nieuwe kontaktpuntjes en condensator bij mij. 8)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Hier ook wegenwacht...

2 auto's en 1 motor.

- Kapotte bobine > ter plekke vervangen door een gebruikt exemplaar. Nieuw gekocht en gebruikte terug naar wegenwachtstation gebracht
- Kapot gasklephuis > afgesleept naar garage
- Geknapte distributieriem > afgesleept naar garage, door naar vervangwagen gebracht
- Kapotte achterband motor in Italië > Prop geregeld en wegenwacht bijna week aan het zoeken geweest naar een passende set (zware tourfiets).
- Kapotte koppelingskabel motor > gerepatrieerd
- Scheur in distributieriem na montage nieuwe door garage. Bout ergens had niet goed vast gezeten. > nieuwe distributieriem door wegenwacht op rekening garage
- Kapotte dynamo > uitgevallen op snelweg, afgesleept, met noodaccu naar garage gereden

bert65
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Die paar keer dat ik ze nodig had, heeft mij dik meer opgeleverd dan de contributie vanaf 19821985. Vooral op vakantie vind ik het een rustgevende gedachte dat ik vervangend vervoer heb.

+1
Als je daarbij kijkt wat zo'n berger durft te rekenen :o Starthulp in het buitenland voor € 225.- :loco:

snovvdog
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Die accu's staan daar gewoon een beetje niks te doen zonder enig onderhoud?

Eens in de paar maandjes aan de lader :).

regiorunner
Master
 Bericht 
Hier ook wegenwacht :duh:

2005: S70 TDI warmloper in Bulgarije. Na 14 weken kwam de auto een keer terug :x op kratjes, zonder navigatiesysteem en gedeukt terug. :x

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ben blij dat er nog iets terugkwam...

Ik heb de ANWB er ruim uitgehaald: de laatste jaren 1 keer stilgestaan met een kapotte V-snaar (kosten reparatie: 11,50 voor de snaar), en een keer afvoeren naar de garage zo'n 50km verder (kapotte koppakking), geen extra kosten. Ik moet alleen eens nakijken hoe het nu met de buitenland dekking zit omdat ik nu in Duitsland werk.

bert65
Master
 Bericht 
Met "Europa" heb je ook hulp in Duitsland.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Martijn schreef:

Doet CamSam in Nederland ook iets nuttigs?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Doet CamSam in Nederland ook iets nuttigs?
=blitzer=samenwerking met FM

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

FM is met mijn KM's de enige nuttige app. FN mist vaak flisters. Lijkt alsof de gebruikersgroep te klein wordt? Bij FM wel vaak dat de flitser eerder is dan de melding qua meters. Denk dat veel mensen er eerst vorbij rijden en dan pas aantikken. Maar goed als je zelf het aantal meters in de gaten houdt. Jammer want 'vroeger' meldde ik het altijd via de voicemail bij Flitsservice en stond die pagina open. Wellicht tijd voor vriendelijke app, en een beetje meer promotie? want de insteek is wel minder commercieel dan Flitsmeister. Ik heb de pro versie maar alsnog reclame soms van tankstations in de buurt ofzo.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Ik gebruik zowel FN, FM en Waze maar zelden, eigenlijk alleen in de auto en dan nog niet altijd
Vooral omdat ik voor op de motor nog geen goede montage-oplossing voor de smartphone heb gevonden. Goed betekent in mijn ogen: waterdicht (ik rij ook als het minder goed weer is), stabiel (duh) maar toch eenvoudig en voorzien van voeding. Die laatste is de lastigste, binnenkort eens kijken of ik iets met draadloos QI laden wat kan knutselen.

wellproc
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Jammer want 'vroeger' meldde ik het altijd via de voicemail bij Flitsservice

Waarom doe je dat niet meer dan?

Niet om je aan te vallen, maar de houding dat je geen meldingen meer doorgeeft leidt er nu juist toe dat de gebruikersgroep kleiner wordt...
Als jij het wel zou melden (en met jou vele anderen) dan wordt het beter. Nu niet.
;)

utah62
Pro
 Bericht 
Vandaag voor het eerst de IOS ( ivm nieuwe iphone) versies van Flitsnav en Flitsmeister getest in en rond Turnhout (b). Zowel op de n140, n19, r13 en n12. De TC op de n140 (afslag Turnhout West werd door FM wel opgemerkt, niet door FN. Flitspalen op de n19 ( bijna bij splitsing rondweg) werd door FN niet opgemerkt, op de R13 door beide. Verder op de N12 richting Ravels, Tilburg staat ook een flitspaal. Ik kwam uit Turnhout en FN reageerde terwijl ik opkomend was. FM hield wijselijk stil. Ben omgedraaid, dus afgaand en toen reageerde FM pas. Kijk dat moet je hebben. Alleen melding op de weghelft die je rijdt. FN geeft namelijk ook vaak alarm als er een flitspaal in de buurt staat. Jammer dat dat niet opgelost kan worden. Idem op de a67 vanaf Eindhoven naar de grens. Net voor het viaduct Locht/Kempenbaan ( voor het Esso tankstation) geeft FN alarm van een flitspaal die daar staat. Heeft dus niets met de a67 te maken. Hier houdt FM wijselijk stil. Wat wel opvalt is dat FM een gesproken waarschuwing geeft voor zowel flitsers maar ook files, wegafsluitingen etc. Wellicht makkelijk maar je wordt steeds afgeleid. Die stem heb ik afgezet almede waarschuwingen voor files etc. Ik wil alleen maar melding van flitsers, zoals FN. De controle voor de grens eindhoven-turnhout van vanochtend werd door beide opgemerkt. Ik dacht FN iets nauwkeuriger. Krijg echter maar 1 x een melding. Het blijft niet piepen zoals een RD zou doen. Is dat trouwens in te stellen?

FM geeft keurig aan direct wanneer je begint te rijden dat deze wordt geactiveerd, de melding van FN komt enkele km later. Hoop wel dat hij ondertussen wel in gebruik is.

Samenvattend: het voordeel van FM is dat hij melding geeft op de juiste weghelft.

RRL
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
Wat wel opvalt is dat FM een gesproken waarschuwing geeft voor zowel flitsers maar ook files, wegafsluitingen etc. Wellicht makkelijk maar je wordt steeds afgeleid.

Die vind ik juist ideaal. Zeker bij mobiele controles, niet naar het scherm hoeven kijken bij welke hectometerpaal de flitser staat omdat het toch uitgesproken wordt. De snelheid bij vaste palen heeft me ook al eens een forse boete voorkomen.

Walker
Master
 Bericht 
Snelheid krijg ik in beeld door de verkeersborden camera in de auto. De flitsers via de navi staan uit. Kan ik inschakelen via Here Live Services, maar dat werkt in NL niet. Wel in D.

Flitsers gebruik ik FN voor.

mr. mcduc
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
Samenvattend: het voordeel van FM is dat hij melding geeft op de juiste weghelft

Het nadeel is dat hij iedere keer inbreekt op mn radio met reclame :thumb_d:

Overigens, gebruik eigenlijk altijd FN, heb regelmatig meldingen teveel (van omgeving dus) maar nog nooit een melding te weinig gehad. De spam van FM is irritanter dan de extra meldingen van FN

Schoenzool
Master
 Bericht 
Lekker bezig die FM.
Ik hoef geen pech on demand met een leasebak maar denk dat veel mensen er wel gebruik van gaan maken

KanarieVW
Master
 Bericht 
mr. mcduc schreef:
Het nadeel is dat hij iedere keer inbreekt op mn radio met reclame :thumb_d:

Overigens, gebruik eigenlijk altijd FN, heb regelmatig meldingen teveel (van omgeving dus) maar nog nooit een melding te weinig gehad. De spam van FM is irritanter dan de extra meldingen van FN

Ik rij nu een half jaar zo’n 40dkm met FM en kan me de laatste keer reclame niet herinneren. Je doet net alsof je 10 reclame meldingen per dag krijgt.

Pagina 1 van 2 [ 53 berichten ]