» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 5 van 7  [ 347 berichten ]
DidbeZ
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Maar, we hebben gezien de vakantieperiode behoefte aan extra bezetting bij het verwerken van meldingen. Als je op de dag hier beetje kan hangen, zou het fijn zijn als je ook kan helpen met een meldinkje te verwerken.

Ben in de maand augustus ook op vakantie maar als ik wat doen kan laat maar weten hoe dat werkt.

Meldingen die via de vm binnenkomen verwerken gaat niet lukken ivm werk.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Meldingen die via de vm binnenkomen verwerken gaat niet lukken ivm werk.

Dat zijn er steeds minder :wink:

DidbeZ
Master
 Bericht 
In dat geval zie ik het contact wel tegemoet, als het inderdaad niet ingewikkeld is wil ik dat wel oppakken, heb bijna iedere dag wel tijd om een paar minuutjes per uur mee te werken.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Meld je aub dan even bij LoverD, WimLex of MarcoV ;-)

Vwb de Iphone app, als iemand zich geroepen voelt, graag. Ik hoor er niets meer over. Het is gewoon zonde. Kan je dus een beetje Iphone programmeren, graag mail naar info@flitsservice.nl

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Voor diegenen die de beta willen downloaden: http://flits.flitsservice.nl/flitsnav/flitsnav.htm

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ga ik ook weer ff doen. Mist vlgns mij functionaliteit...

Edit, ik krijg m niet geinstalleerd...

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Jawel, dat krijg je wel ;-)

DidbeZ
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Meld je aub dan even bij LoverD, WimLex of MarcoV

:thumb:

Ton.
Master
 Bericht 
Een goeie blik op de FlitsNav voor iPhone zou erg prettig, want een correctie doorgeven is niet makkelijk.
Kostte me vanmorgen 2,5 km met de telefoon in de hand.

Alhoewel het misschien ook wel deels ligt aan de 'onhandigheid' van een iPhone (of die van mij).

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Martijn schreef:
Jawel, dat krijg je wel

Had m al eerder geinstalleerd maar vanmorgen lukte het gewoon weer (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Mist vlgns mij functionaliteit...

:-o
Heb er net meegreden maar het lijkt of alle functies die nu in FN2 zitten gewoon werken. En ik had weer file-info :-D :applaus:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Even mijn bevindingen tot nu toe met V3 alpha...

Ik mis de onverwerkte meldingen in deze versie.
Verder krijg ik alarm bij flitspalen die uit de database zijn. Niet zeker of het aan deze versie ligt.

Verder mooie verbetering :thumb:

Middle
Die hard
 Bericht 
V3

Sterk verbeterde lay-out! :thumb:
Alleen het waarschuwingsgeluid is rampzalig, vrijwel niet hoorbaar.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Over BT gaat dat beter maar vanuit phone, eens :wink:

Ton.
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Over BT gaat dat beter maar vanuit phone, eens

Via BT zuigt apeballen. FN maakt verbinding (alsof ik met mijn eigen nummer mijzelf bel), maar verbreekt de verbinding vervolgens niet meer. En dit is alleen te forceren door de app te sluiten.

Verder strakke lay-out (het moet nog even blijken hoe praktisch het is/werkt bij een (mobiele) flitser)!
Wel is de lijst met actieve flitsers minder leesbaar dan bij de "officiële FN", en dat vond ik juist wel een prettige feature. Dan weet je op ruime afstand al een beetje wat je kan verwachten.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ton. schreef:
Via BT zuigt apeballen. FN maakt verbinding (alsof ik met mijn eigen nummer mijzelf bel), maar verbreekt de verbinding vervolgens niet meer. En dit is alleen te forceren door de app te sluiten.

Dat verschilt per type auto, bij mij gaat het wel goed behalve als ik muziek stream via dezelfde BT dan valt de stream uit bij Alarm van FN.
De icoontjes in de lijst met actieve flitsers vind ik wel prettig juist, zou alleen nog Li of Re bij mogen indien van toepassing.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
De icoontjes in de lijst met actieve flitsers vind ik wel prettig juist, zou alleen nog Li of Re bij mogen indien van toepassing.
Is wel handig, alleen als ik zie hoe lastig het is een controle goed te melden (heb het niet over de app maar over de mensch) denk ik dat li en re vaak fout gemeld worden. Al meerdere keren meegemaakt dat controle Li gemeld was maar Re stond.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Daarom krijg je in FN ook alarm ongeacht welke Ri je op rijdt. Mij gaat het meer om waar ik meer op moet letten om de controle te spotten. Richting is op meeste N wegen niet van toepassing tenzij er twee rijbanen zijn met middenberm. Toevoeging is vnl handig voor A wegen.
En ja foutjes worden gemaakt :wink: Zowel door melders als verwerkers.

Ton.
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Dat verschilt per type auto, bij mij gaat het wel goed behalve als ik muziek stream via dezelfde BT dan valt de stream uit bij Alarm van FN.

Klopt, hoewel het ook niet specifiek voor de beta is. Het ging ook al niet goed in de reguliere app. Ik zet de BT verbinding wel uit.
Overigens leek het er ook op dat de trajectcontrole A12 bij Utrecht in de beta (i.t.t. de reguliere versie) als actief wordt gezien.

Appeltje
Master
 Bericht 

LoverD schreef:

Dit heb ik idd ook (Skoda Octavia)... je moet dan flitsnav beeindigen alvorens je weer muziek kunt luisteren. Altijd fijn als je daarna een keertje wat bochten maakt en WEER dezelfde flitser gemeld krijgt ;).

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
En ja foutjes worden gemaakt :wink: Zowel door melders als verwerkers.
Ik bedoelde het niet vervelend hoor, ben maar wat vaak behoed voor gesprek met oom agent boa.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ton. schreef:
Klopt, hoewel het ook niet specifiek voor de beta is. Het ging ook al niet goed in de reguliere app. Ik zet de BT verbinding wel uit.
Overigens leek het er ook op dat de trajectcontrole A12 bij Utrecht in de beta (i.t.t. de reguliere versie) als actief wordt gezien.

I know, is een van de verbeter puntjes van de App. Ik ken mensen die naar FM zijn geswitched vanwege BT

Appeltje schreef:
Dit heb ik idd ook (Skoda Octavia)... je moet dan flitsnav beeindigen alvorens je weer muziek kunt luisteren. Altijd fijn als je daarna een keertje wat bochten maakt en WEER dezelfde flitser gemeld krijgt

Ik gebruik Siri om de muziek weer over de speakers te krijgen :wink: Maar in de Beta mis ik nu knopje vaste flitsers uit op dashboard (f)
Jack.Ryan schreef:
Ik bedoelde het niet vervelend hoor, ben maar wat vaak behoed voor gesprek met oom agent controleur.

No offence taken (f) Soms kies ik er bewust voor om andere ri te verwerken dan een melder aangeeft.
Stel iemand meldt A4 10.4 Re. Maar hij rijdt aflopend (zie je bij FN melding). dan kies ik toch voor de std Links melding... Meestal blijkt zoiets ook wel goed :wink:

Ton.
Master
 Bericht 
Beta had last om goed positie te bepalen. Bij begin van trajectcontrole op A12 moest ik bevestigen of hoofd of parallel reed (100 vs. 80 km/h). Bij afrit bleef ie in trajectcontrole staan (tot ik de app uitschakelde). Dit terwijl de tracker wel de juiste route in Google Maps aangeeft.

Zie eind van filmpje:
Link

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ging je tussentijds/halverwege uit de TC? Da's ook bekend probleem in 2.0

Ton.
Master
 Bericht 
LoverD schreef:

:kniktja:

Had daar in versie 2.1.1 geen last van overigens.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik had er op A10 west ook geen last meer van als ik er bij S106 af ging.maar dat lag meer aan combinatie database icm FN IOS :wink:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Stel iemand meldt A4 10.4 Re. Maar hij rijdt aflopend (zie je bij FN melding). dan kies ik toch voor de std Links melding... Meestal blijkt zoiets ook wel goed

Je raad nooit hoe de melding vandaag binnenkwam :lol:

Ton.
Master
 Bericht 
:lol: :lol: :thumb:

Half off-topic vraagje: is links altijd aflopend en rechts altijd oplopend?

keokiracer
Master
 Bericht 
Ton. schreef:

Li en Re bedoel je?

Het werkt zo. Je pakt de laagste hectometerwaarde op een bepaalde weg, vanaf die locatie kijk je naar de weg en vanuit dat standpunt is de linkerbaan (tegemoetkomend) Links en de rechterbaan (van je af) Rechts

Dus A1 Li is naar Amsterdam (laagste hmp bij Amsterdam, linkerbaan is vanuit Amsterdam gezien de weg naar Amsterdam toe), A12 Re is richting Duitsland (laagste hmp bij DH, rechterbaan is dus vanuit DH naar Dld), A58 Li. Is Vlissingen -> Eindhoven want laagste hmp bij Eindhoven etc. etc.

Kort antwoord: ja dus :P

WimLex
Master
 Bericht 
Ton. schreef:

post3703748.html#p3703748

Ton.
Master
 Bericht 
Thanks heren!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Verder krijg ik alarm bij flitspalen die uit de database zijn. Niet zeker of het aan deze versie ligt.
idd, gisteren A9 thv de IKEA. Gaf hij een flitspaal aan terwijl die nou juist weg is. Of heb ik zitten slapen? :oops: :oops: Dan moet ik snel de deurmat bij de voordeur weghalen.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Welke versie? Dacht dat het aan IOS 3 alpha lag...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Welke versie? Dacht dat het aan IOS 3 alpha lag...
Phone IOS 8.4, Flitsnav de Beta versie. Via linkje van Martijn.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Die "beta" heeft Glorfindel V3.0 alpha6 genoemd :wink:
Check instellingen onderaan (f)
Maarruh... Jij ook oude flitspalen in de alph :-x ... Bet :-x ... Test versie :wink:

Misschien iets wat Martijn na zijn vakantie kan fixen (f)
Ik vind het ook weer niet echt storend in gebruik :-D

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
LoverD schreef:
Maarruh... Jij ook oude flitspalen in de alph :-x ... Bet :-x ... Test versie :wink:
:kniktja: :kniktja:

Nog iets, Glorfindel heeft zo leuk landenkeuze opgenomen in de Beta versie alleen maakt het geen bal uit of NL + BE, BE alleen of NL alleen aanheb, in het fileoverzicht geeft ie NL+BE aan. Ook niet storend maar haal het er gewoon uit. Ik heb liever dat ik het blikveld nog wat meer kan "narrowen".

Verder heeft Glorfindel er een mooie app van gemaakt.

getiem
Die hard
 Bericht 
Hmmm... geocoding is ook gek...

A15 vandaag, locatie wordt weergegeven onder het knopje (verkeersbord) melden.
Alles netjes, totdat ik op de A15 zit:
Tiel, A50,
Tiel, A15
Wadenoyen, A50
Wadenoyen, A73
Meteren, A73
Deil, A73
Deil, A2
Waardenburg, A2

Die laatste twee waren dus weer goed, toen ik op de A2 ging rijden. Nu 2x getest, en het is herhaalbaar en dus een bug! (in de geocoder service waarschijnlijk...)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb nu toch ook iets....
Zodra de snelheid in de drie decimalen loopt krijk ik bij snelheid "1.." in beeld. Dit ligt niet alleen aan v3 alpha ( de beta ;-) )
Als ik schakel naar v2 lijkt het ook op te treden :roll:

Dacht eerst dat de gps van phone gaar was maar in tracking heb ik m niet op slordigheidjes kunnen betrappen ;-)
Kan ook ios 9.0 beta issue zijn maar naar mijn herinnering had ik dit voor die tijd ook al.

Werd me vandaag pas duidelijk dat het probleem snelheid gerelateerd is :oops:

gert-jan.wieringa
Eendagsvlieg
 Bericht 

Wellicht al wel eens genoemd maar ik heb het volgende: ik gebruik FlitsNav vaak i.c.m. Spotify in de auto en wanneer FlitsNav een melding geeft wordt Spotify gedempt of gepauzeerd (afhankelijk van of FlitsNav op de voorgrond draait of niet).

Is hier een remedie voor?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Klopt. Moet je BT in flitsnav uitschakelen.

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Ton. schreef:

Ik had het ook, maar kan het oplossen door de telefoon functie te selecteren in de auto. Dan stopt de verbinding en doet de radio het weer. Daarna weer overschakelen naar navi scherm en alles is weer goed. Soms wat omslachtig, maar makkelijker dan app afsluiten en weer starten

getiem
Die hard
 Bericht 
Ff voor de duidelijkheid voor gertjan en jeroen dus: Flitsnav --> Settings --> Bluetooth gebruiken --> uit.

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Nee, liever niet. Want dan hoor ik de piepjes niet meer boven het geluid uit...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
jeroen_aap schreef:
Nee, liever niet. Want dan hoor ik de piepjes niet meer boven het geluid uit...

Vaste palen uit op dashboard scheelt hoop, tijd uit is instelbaar in settings. Krijg je alleen alarm bij mobiel en in TC. Als ik fm radio luister geeft het bij mij geen probleem. Bij streaming gebruik ik Siri om afspelen over BT te hervatten.
Blijft irritant, hoop dat het gefixed wordt (f)

frederikboersma
Eendagsvlieg
 Bericht 
Martijn schreef:
Voor diegenen die de beta willen downloaden: http://flits.flitsservice.nl/flitsnav/flitsnav.htm

.. die pagina openen vanuit Safari op de iDevice en dan op het flitsnav icoontje drukken om te installeren. Ontwikkelaar vertrouwen.

UI sterk verbeterd :thumb: ! Ik gebruikte tot voor kort Windows Phone, Flitsnav was daarop heel bruikbaar, beter dan FN2 op iOS; ik vond het swipen van schermen bijzonder handig. En dat is nu ook op iOS!!
Tip: swipe op de zwarte bovenbalk (flitsers-Files-Kaart etc) want in de kaart swipen geeft uiteraard geen ander scherm maar verschuift de kaart.
FN2 was m.i. ronduit gevaarlijk want kwam op met een scherm waarop je direct het woordje 'Terug' moet vinden ... dan nog het woordje Dashboard.
Slinger de slinger op de weg.

Ik ga hem vanmiddag direct 'en route' proberen.

jeroen_aap
Respect
 Bericht 

Ook zeer te spreken over de nieuwe UI. We jammer dat hij nog een oude db gebruikt. Zo staan de vaste palen op de A9 tussen de A2 en de A4 nog aan

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
jeroen_aap schreef:
Ook zeer te spreken over de nieuwe UI. We jammer dat hij nog een oude db gebruikt. Zo staan de vaste palen op de A9 tussen de A2 en de A4 nog aan

Is mijn ervaring ook met oude palen. Alleen zou ie volgens de settings bij mij elke dag refreshen :roll:
Tip: swipe op de zwarte bovenbalk (flitsers-Files-Kaart etc) want in de kaart swipen geeft uiteraard geen ander scherm maar verschuift de kaart.

Die kende ik nog niet (f) :thumb:

getiem
Die hard
 Bericht 
Wordt er nog aan ontwikkelt?
Ik kreeg vanochtend alle 3 de flitspalen op de A9 bij Amsterdam. Terwijl die al lang weg zijn en in de "oude" flitsnav niet gegeven worden. Verkeerde of oude database ingeladen?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bekend probleem met nieuwe versie, zie boven.
Ik vind de interface overigens wel prettiger :thumb:
En wanneer er een fix komt...... :roll:

Ton.
Master
 Bericht 
LoverD schreef:

Is het ook al bekend dat in de Beta na 19.00h A2, Amsterdam - Utrecht er in het eerste deel van het traject van de TC wel een gemiddelde wordt berekend, het tweede deel niet, en het derde deel vervolgens weer wel?

Ik weet niet of het specifiek aan het tijdstip lag, of dat het altijd geldt. Dat moet ik nog even testen.

Pagina 5 van 7 [ 347 berichten ]