» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 1 van 7  [ 347 berichten ]
apanken
Nieuwkomer
 Bericht 
:thumb: Gefeliciteerd met deze nieuwe versie :thumb:

Perfecte aanpassingen!!
Zeker omdat ik hem nu niet meer hoef uit te zetten!!!

TTT242
Die hard
 Bericht 
Zal het maar in het juiste topic posten.....wel sticky maken deze

:respect: FN voor iOS nu ook te gebruiken in Belgie :thumb:

Appeltje
Master
 Bericht 

Ziet er mooi uit... heb hem gelijk geupdate en idd, automatisch aan/uit is erg handig. Hoe doet ie dat (of beter: op basis waarvan)?
>> Vraag beantwoord in de FAQ in de app :)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Deze tweet kwam net binnen op het flitsservicenl account:

Citaat:
de nieuwe iphone app zorgt er voor dat de muziek op pauze gaat als er een melding komt met geluid, niet handig.

Citaat:
ik moet helaas concluderen dat de nieuwe app nog niet super werkt. bij een trajectcontrole elk baanvak melden? beetje veel.

apanken
Nieuwkomer
 Bericht 
Rechts onder in het scherm zie ik soms verschillende tekentjes, maar ik weet niet altijd wat ermee bedoeld wordt.
De ene keer het teken van een flitser, de andere keer een kruis met rondjes er omheen, weer een andere keer een snelheidsbord. :-?
Kan ik dit ergens nakijken in een beschrijving of zo?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Hoe zit het met het batterijverbruik? Ik heb hem geïnstalleerd en nu zakt mijn batterij 10% per uur. Kan misschien ergens anders aan liggen maar de timing is verdacht...

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik weet het eigenlijk niet. Heb mijn phone altijd aan de lader als FN draait.

Tweebel
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Ik heb hem geïnstalleerd en nu zakt mijn batterij 10% per uur.

Als het scherm aan blijft staan, en de GPS ook, is dat helemaal niet raar.

Glorfindel
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Harold schreef:
ik moet helaas concluderen dat de nieuwe app nog niet super werkt. bij een trajectcontrole elk baanvak melden? beetje veel.

Dat is omdat er op de A2 (A'dam -> Utrecht) op de tussenliggende stukken geen trajectcontrole is.

apanken schreef:
Rechts onder in het scherm zie ik soms verschillende tekentjes, maar ik weet niet altijd wat ermee bedoeld wordt.
De ene keer het teken van een flitser, de andere keer een kruis met rondjes er omheen, weer een andere keer een snelheidsbord.
Kan ik dit ergens nakijken in een beschrijving of zo?

Dat kan inderdaad nog duidelijker, hier gaan we aan werken.

DikkeDiesel schreef:
Hoe zit het met het batterijverbruik? Ik heb hem geïnstalleerd en nu zakt mijn batterij 10% per uur. Kan misschien ergens anders aan liggen maar de timing is verdacht...

Dat kan, FlitsNav is een vrij intensieve app door o.a. het GPS en 3G gebruik. De accuduur van een iPhone bij continu gebruik ligt rond de 10 uur, dus 10% per uur kan kloppen.

FocusWagon
Master
 Bericht 
Ik heb zojuist voor het eerst met de nieuwe versie in de auto gereden.
Behalve dat het nieuwe uiterlijk geweldig is (wel even wennen, maar wel een mooie verbetering!) heb ik een bug gevonden...
Zodra ik een geluidje/melding verwacht te horen, klapt mijn radio uit, en probeert mijn Parrot-bluetooth-apparaat het geluid van mijn telefoon over te nemen. Met de oude versie van Flitsnav kwam het geluid gewoon uit mijn telefoon... In de set-up van de parrot en telefoon is niets veranderd, dus ik verwacht niet dat daar het probleem ligt

Verder lijkt het alsof de GPS aan blijft staan, zelfs als ik de app afgesloten heb. Verklaart dat het batterij verbruik dat dikkediesel heeft?

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Geluid over de carkit is juist een van de nieuwe features :thumb:

Mijn iPhone bleef altijd stil toen ik nog v1.0 gebruikte, heb daardoor wel eens bijna een waarschuwing gemist :[

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
FocusWagon schreef:
Verder lijkt het alsof de GPS aan blijft staan, zelfs als ik de app afgesloten heb. Verklaart dat het batterij verbruik dat dikkediesel heeft?

Het leeglopen van de batterij is bij mij inderdaad als ik de app niet gebruik, dus gewoon thuis met het scherm uit.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Heb het al eens vaker vermeld in Dev test (afgeshermd deel forum tbv testen van flitsnav)

IOS 6.1.3 heeft battery drain issue. Heb er zelf soms last van.
Loopt de batterij sneller leeg dan normaal en wordt de phone erg warm, hou dan je dataverbruik in de gaten (f)
Laatste keer dat ik er echt last van had was tijdens weekendje londen. Ik heb in mijn Abbo 100 mb per maand in het buitenland. Battery liep zichtbaar snel leeg en ook een powerpack kon hem niet redden. Ding had in 5 uur tijd 50 MB data verstookt.

Hoog batterij verbruik kan wel eens los staan van FN.

Colaboy
Weet de weg
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Het leeglopen van de batterij is bij mij inderdaad als ik de app niet gebruik, dus gewoon thuis met het scherm uit.

Hier heeft mijn broer het ook al over...

Sterker nog, hij zegt dat als hij na 2x op de home knop drukken, FlitsNav uit de multitaskings balk verwijdert, het GPS icoon in zijn bovenbalk AAN blijft?!?

Moet zeggen dat ik dat niet kan reproduceren... En lijkt me ook heel gek. Aan de andere kant lijken bovenstaande meldingen toch ook wel een beetje in deze zelfde hoek te zitten....

FocusWagon
Master
 Bericht 
Colaboy schreef:
Sterker nog, hij zegt dat als hij na 2x op de home knop drukken, FlitsNav uit de multitaskings balk verwijdert, het GPS icoon in zijn bovenbalk AAN blijft?!?

Dat heeft mijn Iphone 4s dus ook... In de app de GPS uitzetten, app hard afsluiten, maar het gps icoon boven in blijft aan staan. En Flitsnav is de enige app die volgens de privacy-settings recent het gps heeft gebruikt...

Geluid over carkit als feature... Daar verschillen de meningen over (f) mijn parrot heeft te lang nodig om over te schakelen, waardoor het korte meldingsgeluid (beep.wav) helemaal niet hoorbaar is...
Is het mogelijk om het een keuze te maken of de carkit het geluid overneemt of dat de telefoon het geluid zelf maakt??

apanken
Nieuwkomer
 Bericht 
Colaboy schreef:

Moet zeggen dat ik dat niet kan reproduceren...

Bij mij blijft het pijltje ook gewoon staan, ook al is FlitsNav echt helemaal afgesloten.

Ik denk dat dit komt door de ingebouwd functie die ervoor zorgt dat FlitsNav vanzelf opstart als je je verplaatst.

Ik vind overigens het verbruik wel meevallen als ik de GPS in FlitsNav zelf uitzet en daarna gewoon eenmaal op de home-knop druk.
Hij verbruikt daarna iets meer dan normaal, maar echt schrikbarend veel is dat niet.

Colaboy
Weet de weg
 Bericht 
FocusWagon schreef:
Dat heeft mijn Iphone 4s dus ook... In de app de GPS uitzetten, app hard afsluiten, maar het gps icoon boven in blijft aan staan. En Flitsnav is de enige app die volgens de privacy-settings recent het gps heeft gebruikt...

Dit is het! Het gebeurt alleen als je eerst IN de app de GPS uitzet (met het knopje rechtsboven).

Doe je dit niet, dan verdwijnt het GPS symbool wel als je na afsluiten middels de multi task bar de app killed.

Of dit een bug of een feature is, ben ik nog niet uit... :D

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Colaboy schreef:
het GPS icoon in zijn bovenbalk AAN blijft?!?

Bedoelt hij het location services icoon? Ook gebruikt door de weer applicatie enzo...

apanken
Nieuwkomer
 Bericht 
LoverD schreef:
Bedoelt hij het location services icoon? Ook gebruikt door de weer applicatie enzo..

Yep! Sommige noemen dat het GPS icoon...... O:)

FocusWagon
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Bedoelt hij het location services icoon? Ook gebruikt door de weer applicatie enzo...

Ja, die dus. Maar via privacy - locatievoorzieningen kan je checken welke apps recent de gps gebruikt hebben. Weerapps mogen die bij mij niet gebruiken O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Geinig, boel testers erbij :D
Maar gebruik ff screenshots ter onderbouwing zodat de ontwikkelaar de kritiek op waarde kan schatten (f)

Appeltje
Master
 Bericht 

Ik vind de feature van het schakelen naar de BT juist wel handig... heb wel mobiele flitsers uit staan om niet helemaal gek te worden :). Over de speakers en daarbij ook het radiogeluid blijven horen zou wel mooi zijn maar is waarschijnlijk technisch een probleem?

En als je Parrot te langzaam is dan nog weet je toch genoeg doordat het geluid van je radio voor een aantal seconden gedimd wordt?

Wat me wel opviel is dat de trajectcontrole op de A4 gemeld wordt met een max van 100km/u terwijl dat alleen is tussen 6.00 en 19.00, zou daar niets mee kunnen (evt met een marge erbij van 5 minuten ofzo)?
Daarbij dan gelijk de kanttekening dat "130" wel erg ver naar rechtsonder op de cirkel komt te staan waardoor dit niet goed zichtbaar is.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Appeltje schreef:
En als je Parrot te langzaam is dan nog weet je toch genoeg doordat het geluid van je radio voor een aantal seconden gedimd wordt?

Bij mij gaat het meestal goed, en enkele keer niet. Maar als mijn radio dimt kijk ik toch even naar mijn scherm.

Wat betreft de variabele snelheid in trajectcontroles. FN gaat daar prima mee om :thumb: Als het bij een traject niet werkt dan ligt dat buiten de App en is de database bij FS niet up to date.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik ben er inmiddels achter dat het leegtrekken van de batterij een andere oorzaak had, dus Flitsnav treft geen blaam!!

Appeltje
Master
 Bericht 

LoverD schreef:
Wat betreft de variabele snelheid in trajectcontroles. FN gaat daar prima mee om Als het bij een traject niet werkt dan ligt dat buiten de App en is de database bij FS niet up to date.

Dat kan natuurlijk... ik zie dat als een geheel... :)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Zie het topic "meldpunt vaste palen en trajectcontroles...."

jur_81
Eendagsvlieg
 Bericht 

Citaat:
Citaat:
Harold schreef:

Dat is omdat er op de A2 (A'dam -> Utrecht) op de tussenliggende stukken geen trajectcontrole is.

Het zijn aangesloten stukken snelweg. Beetje onzin om dat elke keer te melden als het van Maarsen tot aan Vinkeveen loopt en van Vinkeveen tot aan Abcoude.

Daarnaast heb ik ook last van dat meldingen twee keer op het scherm komen (soms ook niet) en meldingen van een dag eerder ook weer naar voren komen. Of als ik eerst door een traject controle ben gereden en vervolgens krijg ik een melding van een mobile flitser ik eerst de mobile flitser als melding zie en daarna nog een keer die van een traject controle waar ik allang niet meer rij.

Persoonlijk vond ik het oude geluidje duidelijker. Heldere piep is veel beter te horen dan de geluidjes die er nu in zitten. Is er een mogelijkheid dat weer toe te voegen?

Verder is het een prima verbetering deze nieuwe versie.

apanken
Nieuwkomer
 Bericht 
jur_81 schreef:
Persoonlijk vond ik het oude geluidje duidelijker. Heldere piep is veel beter te horen dan de geluidjes die er nu in zitten. Is er een mogelijkheid dat weer toe te voegen?

Bij de vorige versie kon ik eigen 'wav' geluiden toevoegen en die gebruiken.
Zo had ik voor mobiele flitsers een stem die zegt "Mobiele Snelheids Controle" en hiervan heb ik meerdere soorten uitspraken.
Dit was voor mij echt veel duidelijker dan al die geluidjes die er nu in zitten.

Dus als die mogelijkheid er weer komt zou ik dat héél erg waarderen :respect:

S60
Master
 Bericht 
Gister voor het eerst gebruik gemaakt van v2.0 Bij elke melding (vaste Flitspaal bijv.) krijg ik een telefoontje. Op zich kan dat :lol: , maar ik bel dan mezelf. Mijn Carkit meldt dan Inkomend gesprek: S60. En ik bel mezelf vrij weinig. Auto: zie Avatar, met Carkit enzo..

Fred :colaatje:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
He jij bent de tweede die ik hoor met deze melding (f) Andere geval ook een BMW :roll:

EddyHH
Master
 Bericht 
Ik ook, heb de optie "Bluetooth gebruiken" uitgezet in het FN menu en dan is het weg en gaat geluid gewoon via de telefoon zelf.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
EddyHH schreef:

Ik ook, heb de optie "Bluetooth gebruiken" uitgezet in het FN menu en dan is het weg en gaat geluid gewoon via de telefoon zelf.

Ook bmw? Bij de melding die ik via via kreeg een bmw met achteraf ingebouwd bluetooth systeem, welke ook in Audi's wordt gebruikt. Geen Parrot.

EddyHH
Master
 Bericht 
Lijkt me wel, je zet in de FN app geluid over bluetooth functie uit. Welk BT systeem dat is maakt niet uit.

FocusWagon
Master
 Bericht 
Dank Eddy!! Die optie had ik nog niet gezien O:)

Over de GPS die blijft aanstaan: dat is alleen als ik de gps in de app afsluit.
Als ik de app hard afsluit zonder de gpsfunctie uit te doen, gaat de gps WEL vanzelf uit...

Wat mij betreft dus geen openstaande issues meer :thumb:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
EddyHH schreef:

Lijkt me wel, je zet in de FN app geluid over bluetooth functie uit. Welk BT systeem dat is maakt niet uit.

Dat de oplossing geluid over BT uit werkt is nogal wiedes.
FN beta app is ook getest voordat hie in de Appstore kwam en daar is dit probleem niet uit voort gekomen. Bij mij in de Opel werkt het goed. Ook Glorfindel die het heeft ontwikkeld zal de functie goed genoeg vinden (aanname van mij, aangezien de versie is gereleased) werken.

Nu hoor ik via S60 dat hij een probleem heeft met BMW BT terwijl ik datzelfde probleem via via van een niet FSer hoorde. Lijkt me dus wel iets aan de hand wat gefixed kan worden als we meer info krijgen van de gebruikers (f)

crazydriver
Pro
 Bericht 

Ook met de iPhone dezelfde problemen gehad.
Via de appradio wordt ik gebeld bij controles en het geluid klinkt behoorlijk crappy. Ook krijg ik meerdere meldingen van dezelfde flitspaal ook als ik te lang stil sta en de melding heb gekregen dat de app nu uit zich zelf uitstaat. Hopelijk kan dit snel worden opgelost.

EddyHH
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Nu hoor ik via S60 dat hij een probleem heeft met BMW BT terwijl ik datzelfde probleem via via van een niet FSer hoorde.

Als je hierboven leest zie je dat meerdere mensen dit "probleem" hebben. Heeft niks met merk auto of merk/type bluetooth te maken. S60 heeft af fabriek bluetooth van BMW, jouw kennis niet. Dus ik doe even de aanname dat de mensen met dit (non) probleem de setting nog niet gevonden hebben, zoals FocusWagon. Ik begrijp dus niet wat je gefixed wilt zien. Wellicht dat de instellingen default Uit staat ofzo.
Heb je je kennis al gevraagd naar de instelling?

FocusWagon schreef:
Dank Eddy!! Die optie had ik nog niet gezien
:thumb:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
EddyHH schreef:
je hierboven leest zie je dat meerdere mensen dit "probleem" hebben.

Ik heb de indruk dat wij langs elkaar heen praten (f)
Welk probleem heb jij het over?
Ik heb het over het in beeld krijgen van je eigen telefoonnummet ipv waarschuwingsgeluid via FN over carkit.

Jij ook?

Of heb jij het over niet doorkomen van het geluid over de carkit?

EddyHH
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Ik heb de indruk dat wij langs elkaar heen praten

Lijkt het wel op inderdaad :oops: Exquise

Overigens bij mij, met Parrot, ook mijn eigen gegevens in het scherm vd carkit bij FN melding.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
EddyHH schreef:
Lijkt het wel op inderdaad Exquise

(f)
:roll: heb jij dit nu met een parrot ook? :o
Heb net een FSer bij de inbouwboer achtergelaten met zijn nieuwe parrot. Dacht dat het goed ging met FN En de parrot in dit geval.

Blijf iig probleem melden met zoveel mogelijk details, alleen zo kunnen bugs worden gefixed (f)

crazydriver
Pro
 Bericht 

Zal morgen ff kijken hoe het werkt zonder blauwe tand.
Heb de app wel eerst verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Ben benieuwd of het helpt.

EddyHH
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
heb jij dit nu met een parrot ook

Nee, geluid komt wel door. Ik bedoelde de gegevens in het scherm.

Zwietjes
Respect
 Bericht 
[quote="LoverD"] Heb net een FSer bij de inbouwboer achtergelaten met zijn nieuwe parrot. Dacht dat het goed ging met FN En de parrot in dit geval.

Ik was die FSer bij de inbouwboer....

Voor zover geen problemen met de MKi9000 (zonder schermpje)....FN geluiden over de Parrot dimt de radio idd, maar is voor mij geen bezwaar (nauwelijks stadritten)...heb wel de vaste flistpalen uitgezet (in scherm > linksboven op flitspaaltje tikken) .

Vooralsnog heel blij met zowel Parrot als FlitsNav ! (maar heb niet de BMW van S60 met 8 pijpen..wow ! :thumb: )

gabo
Respect
 Bericht 

Hoewel ik het de nieuwe app uitstekend vindt uitzien, baal ik van hoe hij reageert de flitspalen als ik via bluetooth mijn muziek luister. Hij gaat over dan op de belfunctie maar gaat niet meer terug naar de normale muziek instelling.

Ik gebruik hem in combinatie met de parrot MK9200.

Zwietjes
Respect
 Bericht 
gabo schreef:
Hoewel ik het de nieuwe app uitstekend vindt uitzien, baal ik van hoe hij reageert de flitspalen als ik via bluetooth mijn muziek luister. Hij gaat over dan op de belfunctie maar gaat niet meer terug naar de normale muziek instelling.

Ik gebruik hem in combinatie met de parrot MK9200.

Hmmm dat kan ik natuurlijk ook even testen ! Ga ik morgen wel even doen en rapporteer ik hier.

Sherlock
Master
 Bericht 

Ik heb al een paar keer gehad dat ik naar het fileoverzicht keek, denkende dat het flitsers
waren ... :roll: :lol:

Justah
Pro
 Bericht 
Ik heb exact hetzelfde als S60. Stock Ford Focus 2013 Bluetooth.

Sherlock
Master
 Bericht 

Bij mij blijft de GPS aanstaan, ook al zet ik GPS in de app uit of sluit ik de app helemaal af. Heb de app maar verwijderd. :(

boons605
Eendagsvlieg
 Bericht 

Zo. Die Bluetooth optie heb ik zojuist gevonden, ik had geen idee van het bestaan ervan. Ik werd er nogal lijp van dat FlitsNav iedere keer dacht met z'n dikke vingers aan m'n audio te moeten zitten.

Wat mij voornamelijk irriteerde, wat mogelijk een bug is, is dat na het meldingengeluidje, FlitsNav niet weer netjes de vorige audio-output selecteert. Wat dus tot gevolg heeft dat de muziek van Spotify of de Music app via mijn carkit blijft klinken in plaats van terug te schakelen naar de Dock Connector.

Moet ik tijdens het rijden Spotify openen (ook al luister ik naar de Music app) om daar een aantal handelingen te doen om mijn muziek terug te krijgen.

Ook stopt FlitsNav de muziek als ik de trajectcontrole in rijd, maar start het de muziek niet weer als ik de trajectcontrole uit rijd. Bij meldingen zit 'ie ook met z'n jatten aan het volume van de muziek, de enige mogelijkheid om het volume terug omhoog te krijgen is de Music app of Spotify af te sluiten en weer te starten..

Al met al niet erg veilig tijdens het rijden...

Kan er geen optie komen die 'blijf met je jatten van de muziek af'? Een meldgeluidje tussendoor is voldoende imho.

Middle
Die hard
 Bericht 
Ook hier last van een snel leeglopende accu als Flitsnav actief is. Is de oude versie nog ergens te bemachtigen? Wil deze app eigenlijk niet missen, maar dit is ook niets.

Pagina 1 van 7 [ 347 berichten ]