» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 58 van 60  [ 2995 berichten ]
mr. mcduc
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Dat is toch 1200 m vooraf of mis ik iets?

Nee dat was dus achteraf, paaltjes tellen af in die richting.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ehhh iemand mist iets :wink:
142 melding voor 140.8 aflopend is echt op tijd

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Hmm, you may have a point there ;)
Ben intussen al een keer gepasseerd toen de controle er stond (damn wat een smerige plek, auto staat lager, dus onzichtbaar) en dat was idd daarna.
Eerste post was denk ik ff uit gevoel van destijds in de auto ;)

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
LoverD schreef:
Geldt voor alle platforms dat er wat hulp kan worden gebruikt

Zou fijn zijn ja. Ik heb een licentie voor Xamarin (handig een dochter's schoolpas). Misschien is er een bedrijf dat in ruil voor bronvermelding bij opstarten (=reklame) wat wil doen?

anno1954
Nieuwkomer
 Bericht 

Brave Hendrik schreef:
Dat zal wel. Maar ik kan je alvast wel vertellen dat er in dat opzicht nogal wat flitspalen verkeerd in de database staan.
"Andere rijrichting" mag dan een knappe toevoeging zijn, maar dan moet de database wel op orde zijn eer men op zo'n melding kan vertrouwen.
Dacht dat een goede naam hoog houden ook een doel was.

anno1954 schreef:
Helemaal niet leuk nee, zie opeens gros van de dubbel flitsende palen met aanduiding andere richting..., alleen visuele grijze waarschuwing, geen geluid (maar dat hoeft volgens het systeem ook niet dus O:) ..)
Dit is echt niet goed :loco: , graag met spoed weer corrigeren..?

Blijft toch een structureel probleem, kan de update die dit veroorzaakt heeft niet teruggedraaid worden?

Een ander probleem: vanavond stond rond 19.30 u. controle op A50 Arnhem - Oss op / na de brug bij Ewijk.
FN vraagt of de flitser er nog staat, bevestig dit keurig volmondig met "ja" en vervolgens komt er een melding dat de melding niet doorgegeven is, heb dit de laatste tijd al vaker aan de hand gehad, lijkt nu toch iets structureels..?

CRXed
Master
 Bericht 
Dat is netwerkprobleem. Zelf nooit last van.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Wellicht in het verkeerde topic (3.0 want mijn huidige versie is 4.4.4 als ik zo snel goed zie).
Ik zit met een raadsel en ik kom er maar niet uit. Ik draai een 4.4.4 (toeval?) ROM op mijn Sony Xperia Z3 D6633 (dualsim). Stock, maar rooted. Behalve de ongeveer 150 overgebleven Sony-standaard apps draaien er ongeveer 220 "normale" apps. Bijna niets heeft de rechten om automatisch te booten bij opstart, dus het geheugen is nooit echt belast.

Sinds een tijdje heb ik een probleem en ik heb nu in ieder geval uitgevonden wanneer het zich voordoet. Indien ik FlitsNav draai voor langere tijd (het vreemde is, een paar minuten heeft geen invloed) en ik sluit de app af (en alleen dan, scherm uit of op achtergrond draaien heeft geen invloed), dan werken nog WEL de capacitieve buttons (on screen) maar is er verder geen touchfuntie op mijn homescreen. Laatste app-overzicht kan ik oproepen (want cap. button) maar een app selecteren werkt niet.

Toestel uitschakelen is dan ook kudt, want eerst knop drukken, dan on-screen bevestigen dat ik wil rebooten (al dan niet in recovery). Gelukkig is er bij Sony een toetsencombi om altijd te kunnen uitschakelen ondanks wel of geen medewerking van scherm.

Het probleem geldt dus alleen wanneer FN langer draait (1 uur of meer is mijn schatting). Net thuis op de bank even gestart en afgesloten geeft geen probleem. Ik draai meestal tegelijkertijd in de auto geen andere apps, in ieder geval zeker geen zware zoals navigatie etc. Wel is er vaak een bluetooth verbinding, maar als die aanstaat zonder dat FN draait geeft die geen probleem.

Iemand die (een deel van) dit probleem herkent??? Het speelt sinds een aantal weken.

Existenz
(weet het even niet meer)

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
anno1954 schreef:
Brave Hendrik schreef:
Dat zal wel. Maar ik kan je alvast wel vertellen dat er in dat opzicht nogal wat flitspalen verkeerd in de database staan.
"Andere rijrichting" mag dan een knappe toevoeging zijn, maar dan moet de database wel op orde zijn eer men op zo'n melding kan vertrouwen.
Dacht dat een goede naam hoog houden ook een doel was.

anno1954 schreef:
Helemaal niet leuk nee, zie opeens gros van de dubbel flitsende palen met aanduiding andere richting..., alleen visuele grijze waarschuwing, geen geluid (maar dat hoeft volgens het systeem ook niet dus O:) ..)
Dit is echt niet goed :loco: , graag met spoed weer corrigeren..?

Blijft toch een structureel probleem, kan de update die dit veroorzaakt heeft niet teruggedraaid worden?

Ruim twee maanden na mijn opmerking kom ik ze nog veelvuldig tegen, "andere rijrichting" die niet correct zijn.
Er wordt denk ik zwaar op gegokt dat gebruikers dat wel zullen corrigeren.
Niet dus. M.i. een flinke aftakeling van de betrouwbaarheid van de app.
Maar goed, het is mijn projectje of goede naam niet.

CRXed
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Indien ik FlitsNav draai voor langere tijd (het vreemde is, een paar minuten heeft geen invloed) en ik sluit de app af (en alleen dan, scherm uit of op achtergrond draaien heeft geen invloed), dan werken nog WEL de capacitieve buttons (on screen) maar is er verder geen touchfuntie op mijn homescreen.

Kan je proberen de app te killen ipv af te sluiten?

FN kan een overlay gebruiken, misschien dat daar iets niet goed mee gaat bij afsluiten. Verder zou ik t niet weten.

PS: 4.4.4 is de laatste FN versie dus correct en toeval.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Killen als in "forced stop" vanuit settings? Ik gebruik geen app-killers omdat die geen nut hebben. Is dat wat je bedoelt?

CRXed
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Killen als in "forced stop" vanuit settings?
Juist. Kijken of je scherm dan wel blijft werken. Dus niet afsluiten, maar killen terwijl FN nog draait.

dabeetle
Master
 Bericht 
Wordt de TC A20 nog geüpdatet? Is een 4e portaal bijgekomen, meetpunt ligt bij portaal thv het verwijderde spoorviaduct.

Hier moet FN de Vgem resetten aangezien alle 3 de secties nu apart gemeten worden (bij overtreding in meerdere secties volgt alleen bekeuring voor hoogste overtreding)

Thx alvast.

CRXed
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Wordt de TC A20 nog geüpdatet? Is een 4e portaal bijgekomen, meetpunt ligt bij portaal thv het verwijderde spoorviaduct.

Moet je even in het andere topic melden: mobiele-diensten/meldpunt-vaste-palen-en-trajectcontroles-in-flitsnav-t78913.html

Aanhanger
Master
 Bericht 
CRXed schreef:
Ik heb het al meermaals gemeld daar inclusief de coördinaten.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
begin- en eindpunt TC A20 rechts zijn dezelfde gebleven.
Er is een extra tussenportaal bijgekomen waardoor de TC is opgedeeld in 3 secties waar dat er eerst 2 waren.
Het nieuwe portaal staat op (middelste van de 3 rijstroken, op het meetpunt) 51.940126, 4.468240 (hmp 31,2)

mad_cow
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik kwam de vorige app tegen: Velociraptor. Die kan een overlay over google maps heen leggen en gebruikt dat om de huidige snelheid en het snelheidslimiet aan te geven.

Ik zou het ideaal vinden als FlitsNav dit in de toekomst ook zou kunnen.

http://androidworld.nl/apps/velocirapto ... heid-maps/

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Waze geeft sinds release 4.0 ook de Vmax aan, maar alleen als je sneller rijdt dan die Vmax.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik heb eigenlijk al tijden het issue dat het display van m'n telefoon niet meer uit gaat nadat een vaste paal is gemeld. Bij mobiele controles gaat 't wel goed.

Is dat een bekend dingetje?

Heb de settings zo staan dat 't scherm enkel aanspringt bij een controle.

laserq
Respect
 Bericht 
is een bestaand dingetje, heb ik al anderhalf jaar geleden gemeld.

CRXed
Master
 Bericht 
Heeft het echt met vaste palen te maken? Scherm gaat inderdaad niet meer uit nadat je FN zelf naar voren hebt gehaald, maar na een melding gaat ie bij mij wel altijd uit.

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Thanks voor het voorkomen van een zekere boete op de A2 (Eindh-maastr.) vorige week woensdag :thumb:

Helaas heb ik niet kunnen bevestigen dat de flitser er daadwerkelijk stond, de melding was te snel verdwenen. Kan je instellen hoe lang deze blijft staan?

CRXed
Master
 Bericht 
Nee

TommyGun
Master
 Bericht 
Zou fijn zijn als dat kan idd, nu moet je je haasten om iets te bevestigen (of niet) waardoor je oom agent op de motor achter je over het hoofd ziet ofzo :lol:

Toolman30
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Ik heb eigenlijk al tijden het issue dat het display van m'n telefoon niet meer uit gaat nadat een vaste paal is gemeld. Bij mobiele controles gaat 't wel goed.

Is dat een bekend dingetje?

Heb de settings zo staan dat 't scherm enkel aanspringt bij een controle.

+ 1
Dat is redelijk irritant ja, zeker als je rond 05:00 in het donker in je auto zit en om de havenklap flitsnav aanspringt zonder weer uit te gaan, waardoor je genoodzaakt bent om hem manueel te bedienen tijdens het rijden.

RRL
Master
 Bericht 
Afbeelding
Ik kreeg vandaag twee keer deze melding toen ik een flitser wilde melden. Codetaal voor fout bij het verzenden? Melding verzenden duurde lang, daarna deze melding.

deechte
Pro
 Bericht 
Ik heb wat RRL aangeeft ook recentelijk gehad.

djidee
Master
 Bericht 
Heb ik ook met regelmaat

Ogre
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Codetaal voor fout bij het verzenden?

Vermoed dat dit hier mee te maken heeft :
dwali schreef:
Ik ben (voor onze Waalse vrienden) alle "teksten" in de app aan het vervangen door verwijzingen naar een los bestand, waar dan weer meerdere taal varianten van gemaakt kunnen worden. Da's nogal een boel werk en het "automatisch omzetten" gaat nogal eens mis. die '2.(een heleboel decimalen)!' is de ID in het string bestand.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
RRL schreef:
Ik kreeg vandaag twee keer deze melding toen ik een flitser wilde melden. Codetaal voor fout bij het verzenden? Melding verzenden duurde lang, daarna deze melding.

Volgens mij is die wel binnengekomen in mcc. Althans, FN melding van zelfde lokatie die je via QC aangaf (f)

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik kwam gister langs deze melding:
Code:
laser li n280 roermond ri baexem thv hmp 12.0 thv azc    18/05/16    16:03:00

vanuit de richting Baexem (dus liep in principe geen gevaar).

Enkele honderden meters VOOR het punt waar de flitser stond (vlak voor de rotonde in die weg) kreeg ik opeens een vraag of de flitser er nog stond. Raar, maar goed. Op ?? gedrukt omdat ik niks kon zien en de hele vraag op dat punt vreemd vond. Toen ik doorreed kreeg ik opeens rond hmp 12.0 een melding dat er een flitser zou staan (dezelfde dus), zonder voorwaarschuwing. Daarna geen vraag meer of hij er nog stond. Ik zag niks en reed ongeveer 87 dus ik hoop dat die evt. alleen de andere kant op flitste.

CRXed
Master
 Bericht 
Ik vind t ook heel irritant dat die vraag komt voordat je bij een flitser bent. Maar verder dekt die melding op zich niets af op mijn N6.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik had de navigatie (Sygic) op de voorgrond draaien, dus ik zag alleen de keren dat FN naar de voorgrond kwam.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
vanuit de richting Baexem (dus liep in principe geen gevaar).

Ga daar ff niet van uit op nweg

Darth_Android schreef:
Enkele honderden meters VOOR het punt waar de flitser stond (vlak voor de rotonde in die weg) kreeg ik opeens een vraag of de flitser er nog stond. Raar, maar goed. Op ?? gedrukt omdat ik niks kon zien en de hele vraag op dat punt vreemd vond. Toen ik doorreed kreeg ik opeens rond hmp 12.0 een melding dat er een flitser zou staan (dezelfde dus), zonder voorwaarschuwing

hmmm snap ik niet hoe dat kan :roll:

Had deze week ook zoiets, alarm en meteen "staat ie er nog". had afgemeld op 45 m. Geen enkele voorwaarschuwing en melding was 15 min oud. refresh staat op 1 min.

Heb zelf ook ff geen idee maar zal niet aan App liggen gok ik (zelf op ios)

RRL
Master
 Bericht 
Als dat enkele honderden meters van te voren is vrees ik dat ik binnenkort post krijg. Werkzaamheden op de A12, plek waar de politie makkelijk onopvallend kan staan. Melding was nog een [meer info gewenst]. Niets gezien, op nee gedrukt en gas gegeven. Fingers crossed dat er dan niet alsnog verderop eentje in mijn rijrichting stond.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
RRL schreef:
meer info gewenst]

Auww, wrsch waze melding geweest, zegt niks over of er echt wat stond...
Maar gas geven :roll:
Beter ff uitkijken (f)

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
CRXed schreef:
Ik vind t ook heel irritant dat die vraag komt voordat je bij een flitser bent. Maar verder dekt die melding op zich niets af op mijn N6.

Is dat eigenlijk een bijverschijnbsel van de rijrichting aanpassing in FN?

Er was een laser gemeld zie ik, en het was daar op dat moment echt retedruk in beide richtingen. Hmp 12.0 is net voor/na het stuk waar je 100 mag, dus ik heb nog enige hoop dat ik met 87 de andere kant op de dans ontsprongen ben.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Hoe zit het eigenlijk met de ontwikkeling? Is erg rustig al lange tijd...

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ik kwam vanmorgen langs deze melding:
Code:
a2 eindhoven ri weert thv hmp 180.0
Toen ik de flitser zag staan, sneaky achter het hmp bordje aan de overkant, wilde ik melden dat hij er nog stond maar kreeg een foutmelding dat de melding niet verwerkt was door FS. Server error?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb al een hele poos het volgende probleem: Als ik FN aan heb staan, en ik parkeer mijn auto bij huis en mijn telefoon gaat op dat moment over op wifi voordat ik de auto uit heb gedaan (want dan sluit FN ook) dan loopt FN vast: hij is dan bezig met gegevens op te halen bij Flitsservice, maar dat lukt niet. Ik kan FN dan ook met geen mogelijkheid afsluiten. De enige manier is om de telefoon te laten herstarten.

Ik heb dat dus puur bij het overgaan van de mobiele databundel naar wifi. En dat FN geen data kan ophalen is tot daar aan toe, maar dat ik FN met geen mogelijkheid kan afsluiten is irritant.

Meer daar last van?

Ik heb FN 4.4.4 icm de Huawai P8

CRXed
Master
 Bericht 
Geen last van, mijn foon gaat ook altijd over naar Wifi, maar FN blijft gewoon werken. Ik sluit 'm dan altijd handmatig af via de notificatie.

WouterValkering
Eendagsvlieg
 Bericht 
De melding met de cijfers heb ik de laatste tijd ook veel. Eigenlijk altijd wel terwijl de verbinding gewoon goed is (KPN netwerk). Zelfs meermaals proberen via de 'opnieuw' button werkt niet. En dit zou toch wat robuuster moeten als ik wat wil doorgeven aangezien ik in de auto niet te veel bezig ben met de telefoon...

Machiel
FS medewerker
 Bericht 
Ik heb een telefoon met Android versie 2.3.6 en heb de nieuwste versie van FN geïnstalleerd, maar de app start niet door. Ik krijg kort een melding te zien dat de toepassing onverwachts is afgesloten en daarna niks meer. Is dit bekend?

CRXed
Master
 Bericht 
Machiel schreef:
Ik heb een telefoon met Android versie 2.3.6

Welkom in 2010.....

FN gaat niet meer werken met zo'n ouderwetse versie, maar er was eerst geloof ik nog een oude FN voor oudere Android versies, maar weet niet of die nog bestaat.

Machiel
FS medewerker
 Bericht 
CRXed schreef:
Welkom in 2010.....

FN gaat niet meer werken met zo'n ouderwetse versie, maar er was eerst geloof ik nog een oude FN voor oudere Android versies, maar weet niet of die nog bestaat.

Aha! Ja, is een overjarige telefoon dus vandaar. Tis niet anders. De oude versie is niet meer beschikbaar.

deechte
Pro
 Bericht 
De oude versie is dacht ik beschikbaar gebleven voor oude Android versies.

Machiel
FS medewerker
 Bericht 
deechte schreef:
De oude versie is dacht ik beschikbaar gebleven voor oude Android versies.

Waar kan ik die dan vinden?

deechte
Pro
 Bericht 
Ik vind hem niet meer. Is misschien teruggetrokken. Kan alleen de developer iets over zeggen.

CRXed
Master
 Bericht 
Machiel schreef:
Waar kan ik die dan vinden?

Via APK sites is versie 3.8, de laatste versie die op Android <4 werkt, nog wel te vinden. Op eigen risico :lol:

PaulWijntjes
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb een vraag over de optie 'Maximaal volume' deze zet het volume op maximaal, wat fijn is in de auto.

Maar ik gebruik ook de opties automatisch starten en stoppen via bluetooth, kan het zijn dat volume niet teruggezet wordt naar de originele waarde of lagere waarde (dat doet die wel als ik handmatig Flitsnav stop)

Als ik later op de dag filmpjes kijk via youtube of nos dan staat het volume maximaal wat een schrik effect heeft op het bekijken van de filmpjes

CRXed
Master
 Bericht 
Zou zomaar kunnen dat het een bug is, dat de afsluitroutine via Bluetooth niet hetzelfde doet als handmatig afsluiten.

Helaas worden bug niet echt meer gefixt.

Pagina 58 van 60 [ 2995 berichten ]