» Flitsservice.nl » FlitsNav & overige mobiele diensten   

Pagina 59 van 60  [ 2995 berichten ]
PaulWijntjes
Eendagsvlieg
 Bericht 

dat is echt jammer, ook dat er geen bugs meer worden gefixed is zeer spijtig om te horen. FlitsNav is echt een app die ik dagelijks 2 a 3 uur gebruik.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Ik hou m'n hart vast voor Android 7 (Nougat) ergens deze zomer. Er zal vast weer genoeg functionaliteit breken, zoals met iedere nieuwe Android versie. Er zijn altijd API's en permissies die nét even anders zijn... :(

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
PaulWijntjes schreef:
dat is echt jammer, ook dat er geen bugs meer worden gefixed is zeer spijtig om te horen. FlitsNav is echt een app die ik dagelijks 2 a 3 uur gebruik.

Het is geen principiële keuze om niet meer te ontwikkelen. Er zijn gewoon meer mensen nodig die er tijd insteken...

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
Het is geen principiële keuze om niet meer te ontwikkelen. Er zijn gewoon meer mensen nodig die er tijd insteken...

Zoals vaker gezegd: maak het open source. Zet de app op Github en stel hem open voor pull requests. Als je bang bent dat de flitspalen database gestolen wordt door een aangepaste versie: iemand die in staat is om zoiets te maken kan die database nu ook al uit z'n telefoon halen.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Zoals vaker gezegd: maak het open source.

Daar ga ik niet over maar verwacht niet dat dat gaat gebeuren

hoevenpe
Master
 Bericht 

Het niet meer ontwikkelen heeft toch alleen betrekking op oude versies mag ik hopen?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Heb al tijdje geen ontwikkelaars op forum gezien :roll:
Begrijp ook dat dat veel tijd kost (f)
Vandaar dat ik denk dat ondersteuning welkom kan zijn

CRXed
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Het niet meer ontwikkelen heeft toch alleen betrekking op oude versies mag ik hopen?

Er is al 7 maanden niks ontwikkeld.
En dat is geen verwijt, maar een constatering; laatste versie is van dec. 2015

Zelfs het corrigeren van de TC op de A2 wordt niet gedaan na meerdere keren aangeven (in andere topic) dat het niet klopt.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
CRXed schreef:
Zelfs het corrigeren van de TC op de A2 wordt niet gedaan na meerdere keren aangeven (in andere topic) dat het niet klopt.

Is dat een programma fout of een database fout?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
post4219336.html#p4219336 schreef: Zelfs het corrigeren van de TC op de A2 wordt niet gedaan na meerdere keren aangeven (in andere topic) dat het niet klopt.
Is dat een programma fout of een database fout?

Laatste, moet in db aangepast worden (f)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Open source maken hoeft niet per se. Maar wel de source ergens in de cloud zodat geintereseerde ontwikkelaars toegang kunnen krijgen.
Zelf zou ik wel voor open zijn, want dan kun je tenminste gemakkelijk een kleinigheid vervangen.
De download url hoef je niet te beschermen, want die heb je zo achterhaald.

utah62
Pro
 Bericht 
Geen verder ontwikkeling? We worden toch niet gedwongen over te stappen naar Flitsmeister of TomTom speed cameras?

CRXed
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
Geen verder ontwikkeling?

Ik zou zeggen, trommel je programmeurvriendjes op :woop:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
CRXed schreef:
programmeurvriendjes

Dat dus, medewerkers gezocht..

Kan niet van een persoon afhankelijk zijn.. teveel werk (f)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Begrijpelijk, wel jammer. Gebruik de app bijna dagelijks, maar geen kaas gegeten van apps ontwikkelen.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Domme vraag, maar waar is het in geschreven? Want ben zelf wel ontwikkelaar maar vooral in Delphi

NoCashCow
Master
 Bericht 

Java dialect voor Android neem ik aan. De grootste kennis die je met hebben is het Android platform en hoe je dit soort apps schrijft in het algemeen. De taal is wel te leren als je een beetje de concepten kent.
Het zal lastig zijn om de ontwikkelng weer op gang te krijgen. Je moet eerst al een "kredietwaardigheid" hebben om toegang te krijgen tot de source en dan moet er nog een kleine gemeenschap ontstaan die de richting bepalen en de taken onderling verdelen.
Zelf zou ik het project onderbrengen bij github oid. Dan kun je ook bugtracking en project mgt daar onderbrengen. Dat kan zowel private als open. Voordeel van open source is ook dat je gratis tools als coverity kunt gebruiken. Ook trek je makkelijker mensen aan die een patch leveren of een klein deel doen, zoals een bug vinden of iets toevoegen zonder dat je moet gaan kijken of je zo iemand toe wilt laten tot je source code.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Zelf ook geen ontwikkelaar helaas...
Weet dat Martijn plannen (geen tijd) heeft voor platform (vraag me ff niet hoe dat heet) wat zowel voor Android Ios en windows kan worden gebruikt. Min of meer from scratch beginnen...
Voordeel is dan dat alle versies zelfde design hebben en bijvoorbeeld met zaken als TCs hetzelfde omgaan. Dat voorkomt bijvoorbeeld fouten bij Android waar ios wel goed gaat etc..

Beetje toekomst muziek maar vrijwilligers voor ontwikkeling is een begin (f)

hoevenpe
Master
 Bericht 

Wat ook kan, maar nu wordt ik toch wat technisch ben ik bang, is aan selecte groep ontwikkelaars de API of WSDL naar de server data beschikbaar stellen (natuurlijk onder duidelijke restricties) zodat oprecht geïnteresseerden een 'nieuwe' App kunnen maken gebaseerd op de huidige.

In de nieuwe Delphi versie (10.1 Berlin) kan je ook makkelijk cross-platform apps ontwikkelen, nog niet veel mee gedaan maar dit lijkt mij als ervaren ontwikkelaar bij uitstek een interessant 'hobby-project' om samen met mijn collega op te pakken. Voordeel is dat je dan 1 codebase en look-and-feel hebt voor zowel Android en iOS...

NoCashCow
Master
 Bericht 

De beste apps zijn toch nog altijd native. Zeker omdat er een goede basis is (functioneel althans, code kwaliteit weet ik niet), zou ik het afzonderlijke apps laten. Verder is er niet veel API naar de server data. Tenminste, toen ik jaren geleden eens meeluisterde met Wireshark, werd er slechts 1 bestand opgehaald van de server met de mobiele controles, verder niks. De vaste palen zal ook wel zoiets zijn, dat heb ik toen niet onderzocht.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
NoCashCow schreef:
native

Zegt mijn gevoel ook. Maar nu hebben we 3 platforms die elk op andere manier gebruik maken van data van server. Dat maakt optimaliseren functionaliteit van Apps lastig. Beetje stroomlijnen zou fijn zijn.
Maar even wachten tot Martijn terug is. Die regelt nu functionaliteit in MCC. Belangrijk dat Apps daar op aansluiten.

Laatste wil wat mij betreft niet zeggen dat we bugs in huidige versies maar niet moeten fixen.. e.e.a. Kan parallel lopen.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
Zegt mijn gevoel ook. Maar nu hebben we 3 platforms die elk op andere manier gebruik maken van data van server. Dat maakt optimaliseren functionaliteit van Apps lastig.

Waarom? Er zit niet heel veel client-server functionaliteit in, gelukkig maar want als de verbinding hapert werkt in elk geval de lokaal opgeslagen flitspalen database en een eventueel eerder al gedownloade lijst van mobiele flitsers nog. En aangezien windows phone als platform feitenlijk dood is ben je met 2 versies wel klaar. Android specifieke dingen als toasts over een navigatie app heen en zo kun je ook alleen maar native doen. iOS staat zoiets helemaal niet toe dacht ik. Bij niet grafische logica, zoals bv. het laten importeren van flitspalen uit externe bestanden voor in het buitenland kun je vaak veel hergebruiken, zelfs als de gebruikte talen weinig overeenkomsten geven, bv. de workflow.

Ik wil best iets doen, ik ben programmeur maar vooral Delphi, C# en C++. Ik hobby wel wat in Android Studio maar of dat genoeg is om wat kleine dingen op te pakken kan ik pas beoordelen als ik de code (en issuelijst) gezien heb. Ik heb de apk ooit door een decompiler gegooid en dat zag er allemaal te behappen uit, maar ik weet niet goed in hoeverre dat overeenkomt met de echte code.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Aanpassen is meestal het probleem niet. Nieuw schrijven is een stap lastiger en de boel deskundig onderhouden nog een stap moeilijker.
Denk wel dat een gemeenschap met meerdere ontwikkelaars van diverse niveau's en expertise wel de enige manier is om dit te onderhouden zolang er niet iemand volkomen vol ervoor gaat om de applicatie te onderhouden. Daar horen dan ook wat moderne project management tools bij.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Waarom

Zou je niet aan mij moeten vragen. Ik klop meldingen in en nul verstand van ict (f)

Maar, al eerder gezegd, even wachten tot Martijn terug is. Als er iemand zicht heeft op wat er nu goed en fout gaat tss server en Apps dan is hij dat.

flintermanh
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoi, ik heb een vraag over Trajectcontroles:

Sinds vorige week Samsung Note 3 terug gezet naar fabrieksinstellingen, vervolgens alle apps inclusief Flitsnav terug gezet. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid meer waarschuwingen voor de trajectcontroles... (A4, A12,A20 enz.) Losse flitsers mobiel krijg ik wel. Vast heb ik nog niet kunnen checken.
Alle instellingen heb ik geprobeerd:

Algemeen: Vaste flitspalen en trajectcontroles
Traject controle: geluiden bij "Alarmgeluid" en bij passeren portaal
popup laten zien bij waarschuwing.

blikveld 150 en meldingen negeren op onbeperkt. Overigens heb ik hier ook met verschillende instellingen gespeeld.

Flittservice FlitsNav 4.4.4
Android 5.0

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Instellingen voor trajectcontroles hier (FlitsNav 4.4.4, Android 6.01):

Alarmgeluid: Hangouts Message
Geluid bij passeren portaal: Tethys
Trillen bij waarschuwing: (uit)
FlitsNav in beeld: aan
Blikveld: 150°
Meldingen negeren verder dan: 5km
Transparant in beeld: (uit)

Let op dat je in Algemeen de Vaste Controles en Trajectcontroles aan hebt staan. Het zijn twee losse instellingen.
Edit: en controleer of je de laatste database hebt opgehaald.

flintermanh
Nieuwkomer
 Bericht 

Globaal het zelfde, heb alleen Android 5.0

Enige verschil is geluiden,
Flitsnav in beeld heb ik nu aangezet en afstand aangepast,
Inderdaad vast en trajectcontroles staan beiden aangevinkt

Had een update vaste flitsers en trajectcontroles van vanochtend, maar heb hem voor de zekerheid nog een keer gedownload, 2757 records.

Vanmiddag weer proberen, ik laat het resultaat wel weten.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
flintermanh schreef:
Flitsnav in beeld heb ik nu aangezet

Ik denk dat dit 'm is. ;-)

DrAsphyxia
Respect
 Bericht 

CRXed schreef:
Welkom in 2010.....

FN gaat niet meer werken met zo'n ouderwetse versie

Mwah even breder gezien gaat dit blijven gebeuren door de fragmentatie van Android en telefoons die geen updates meer ontvangen. Veel high-end telefoons worden wel meerdere jaren geüpdatet, maar andere minder lang terwijl die telefoons voor veel mensen prima zijn om jaren te gebruiken. Wat dat betreft vind ik het Windows Phone en iPhone update beleid vele malen beter, behalve dat Windows verschillende malen totaal is veranderd wat betreft de apps.

Hoe lang zou het bijvoorbeeld duren totdat Android 4.0 ook niet meer ondersteund wordt?

Als ontwikkelaar dus de keus om of te blijven ontwikkelen met oude mogelijkheden, twee versies blijven ontwikkelaar met nieuwe mogelijkheden voor nieuwe versies en één voor de oude, of de oude dumpen aangezien het veel extra tijd kost.

CRXed
Master
 Bericht 
DrAsphyxia schreef:
oude dumpen aangezien het veel extra tijd kost

Dat is meestal de keuze die devs maken, vooral omdat je kan zien hoeveel mensen/procent nog van je app gebruik maken per platform. Op een gegeven moment komt er een punt dat je een oudere versie niet meer ondersteund.

Versie 4 zal nog wel even ondersteund blijven omdat het merendeel van de Android telefoons op die versie draait: https://developer.android.com/about/das ... index.html

flintermanh
Nieuwkomer
 Bericht 

Morbid Angel schreef:
Ik denk dat dit 'm is. ;-)

Helaas geen resultaat... geen trajectcontroles geen geluid geen beeld, andere meldingen wel....

CRXed
Master
 Bericht 
flintermanh schreef:
Helaas geen resultaat... geen trajectcontroles geen geluid geen beeld, andere meldingen wel....
Je zei dat je je apps had teruggezet? Uit een backup ofzo?
Verwijder dan de app even en installeer hem vers uit de Play Store.

flintermanh
Nieuwkomer
 Bericht 

CRXed schreef:
Uit een backup ofzo?

Nee gewoon geïnstalleerd uit playstore..

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Omtrent de tc op A2. Is nieuwe versie ingeladen. Hoop dat nu alles weer goed werkt. Hoor het graag.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
flintermanh schreef:
Helaas

Kan je iets zien in de log?
Gebruik zelf ios app maar misschien hier foutmelding...

DrAsphyxia
Respect
 Bericht 

CRXed schreef:
Dat is meestal de keuze die devs maken, vooral omdat je kan zien hoeveel mensen/procent nog van je app gebruik maken per platform. Op een gegeven moment komt er een punt dat je een oudere versie niet meer ondersteund.

Versie 4 zal nog wel even ondersteund blijven omdat het merendeel van de Android telefoons op die versie draait: https://developer.android.com/about/das ... index.html

Logische keuze ook daar niet van, zeker met zulke percentages. De API levels van Android 4 verschillen in de onderlinge versies wel, 4.4 API 19 is nog behoorlijk populair, geen idee of er veel verschillen zitten tussen API 15-19.

Als website ontwikkelaar (voornamelijk webapplicaties) werd ik er op een gegeven moment ook knetter gek van om jaren oude bugs voor oude Internet Explorer versies op te lossen. Op een gegeven moment is de regel ingesteld we ondersteunen de huidige Internet Explorer (11), versie 10 en versie 9, dat scheelde al een hele hoop kopzorgen.

CRXed
Master
 Bericht 
MarcoV schreef:
Omtrent de tc op A2. Is nieuwe versie ingeladen. Hoop dat nu alles weer goed werkt. Hoor het graag.

Dankjewel, ik rij er hopelijk snel weer langs om te testen!

flintermanh
Nieuwkomer
 Bericht 

LoverD schreef:
Kan je iets zien in de log?
Gebruik zelf ios app maar misschien hier foutmelding...

Ik kan in mijn versie voor Android nergens een optie voor een log vinden..

Na herinstallatie nog geen TC melding in beeld en geluid.

JBHC
Master
 Bericht 

Ik heb op mijn xiaomi redmi note 3 ook geen trajectcontroles. Zowel op de A10 als de A2 worden deze niet weergegeven. Android 5, App vers uit de playstore.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Als collega dr is zal ik ff kijken maar kan zijn dat ie er niet is

A4
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
We worden toch niet gedwongen over te stappen naar Flitsmeister

Het is vloeken in de kerk hier, maar Flitsmeister is zo'n gek alternatief nog niet. Aantal valse meldingen is lang zo groot niet meer als jaren terug, Flitsmeister weet wél gewoon op welke rijbaan je rijdt en loopt niet continue meldingen te schreeuwen van wegen om je heen die er helemaal niet toe doen, zeer actief update beleid en app draait bug vrij, file waarschuwingen die in de praktijk redelijk nauwkeurig blijken, grote community en dus veel kans dat flitsers op je route snel gemeld worden.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Ik draai altijd beide tegelijk, maar meestal krijg ik bij Flitsmeister de melding pas NADAT ik erlangs gereden ben...

Is het echt niet mogelijk de codebase voor een beperkte groep mensen beschikbaar te stellen? In hoeverre is Dwali definitief afgehaakt als ik vragen mag?

Freddy
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
maar meestal krijg ik bij Flitsmeister de melding pas NADAT ik erlangs gereden ben...

Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt, is dat niet kwestie van een langzame telefoon/slechte gps?
Ik moet zeggen dat ik ook alleen nog maar FM draai, eigenlijk exact dezelfde redenen die A4 noemt.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Is het echt niet mogelijk de codebase voor een beperkte groep mensen beschikbaar te stellen? In hoeverre is Dwali definitief afgehaakt als ik vragen mag?

Horen helaas weinig van hem.. Maar, dat is meestal in de zomer..

Ik wil graag verder in Xamarin, wat een onderdeel van Visual Studio is geworden, omdat je daarin meteen voor de 3 OS versies aan de slag kan ipv 3 verschillende ontwikkelomgevingen aan te houden en dus ook 3 verschillende ontwikkelaars nodig hebt met de risico's die je nu ziet.Er is al veel code beschikbaar vanuit de Windows Mobile app. Er is al veel beschikbaar vanuit de Android app, dus volgens mij moet dit lukken

Als je daarin wil helpen, ja, dan kunnen we verder.

Wat verder nu echt noodzaak is, is dat mensen die we getraind hebben in het verwerken van meldingen zich wat vaker laten zien, want het is nu een erg klein groepje wat dit doet. Als dat niet uitbreid, voorspel ik, dan stoppen we in een maand of 2 met de meldingen. Eigenlijk wil ik er vanaf zijn.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Ik heb zelf geen ervaring met Xamarin, wel Delphi 10.1 Berlin. Ben bang dat ik daarin weinig kan betekenen.

Als je echt meer 'handjes' nodig hebt waarom dan geen topic op de frontpagina?

Ben zelf drukke huisvader (structureel avonden/dagen is lastig maar wel onregelmatig tijd voor softwareontwikkeling) maar denk dat er genoeg jonge honden zijn die mee willen werken, maar die niet heel specifieke topics in het forum volgen.

Leg uit in een topic hoe het werkt en wat de belasting is, wellicht met wat screenshots. Vertel ook dat anders de meldingen stoppen, laat mensen maar even goed schrikken...

Tweebel
Master
 Bericht 
hneel
Master
 Bericht 
Al een paar keer gemerkt dat ik onderweg geen feedback kon geven.
Zie plaatje:

Afbeelding

CRXed
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Al een paar keer gemerkt dat ik onderweg geen feedback kon geven.

Dat is ook een van de bekende bugs

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Die komt vreemd genoeg wel binnen. Ik geef alleen een true or false terug ten teken dat het gelukt is.

Maar nogmaals: Xamarin/Visual Studio: graag.

CRXed
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Die komt vreemd genoeg wel binnen. Ik geef alleen een true or false terug ten teken dat het gelukt is.
Probleem zit hem in de strings.xml file waarschijnlijk, daar staat dan niet de juiste tekst of een foutje in

Pagina 59 van 60 [ 2995 berichten ]